dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
dacia bigster Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster dostępna z silnikiem diesla 1.5 dCi 115 KM, ale nie w Europie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Nowy Peugeot 208
Wiadomości

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
dacia spring Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje nowa Dacia Spring? Sprawdzamy ceny taniego, miejskiego elektryka – maj 2025

autor Gabi Rusek
2025-05-19
zagato twin tail 3 e1747248373119 Wiadomości
Wiadomości

Zagato AGTZ Twin Tail zadebiutował oficjalnie. Tylko 19 egzemplarzy supersamochód z sercem Alpine A110 za 700 tys. dolarów

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
renault 4 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault 4 E-Tech zachwyca brytyjskich dziennikarzy: „Sprawia, że Ford Puma wygląda na przewartościowanego i kiepsko wykończonego”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowy Renault Rafale 300 KM Plug-in 4×4: Flagowy SUV z francuskim charakterem

Grzegorz Traczewski autor Grzegorz Traczewski
2025-05-04
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
595
A A
20
renault rafale 1 Wiadomości

Renault Rafale to nie tylko kolejny SUV w ofercie francuskiego producenta — to symbol ambicji marki i technologicznego postępu. Wersja Plug-in Atelier Alpine E-Tech 4×4 o mocy 300 KM wreszcie trafiła na rynek, spełniając oczekiwania tych, którzy od miesięcy czekali na napęd na cztery koła w tym modelu. To również samochód, którym na co dzień porusza się… Prezydent Francji.

Pod względem stylistycznym Rafale 300 KM nie różni się znacząco od wersji hybrydowej o mocy 200 KM. Nadal przyciąga wzrok dynamiczną sylwetką, agresywnym przodem i eleganckimi detalami. Wnętrze pozostaje przestronne i nowoczesne, a wysoka jakość materiałów robi wrażenie zarówno na pasażerach, jak i kierowcy.

„Wygląd nadwozia, wnętrze, fotele są takie same jak w wersji o mocy 200 KM. Czyli robią wrażenie zarówno na oglądających, jak i podróżujących.”

renault rafale 6 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19
Renault Master

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

2025-05-19

Fotele? Wygodne i dobrze wyprofilowane, choć naszym zdaniem przydałaby się większa regulacja wysokości siedziska kierowcy. Widoczność na skrzyżowaniach bywa ograniczona przez duże lusterka boczne — to właściwie jedyny istotny mankament kabiny.

„Przyspieszenie samochodu o napędzie elektrycznym zawstydza właścicieli mocarnych V6 i V8.”

Plug-in: kiedy warto ładować?

Dzięki technologii Plug-in użytkownik może ładować akumulator trakcyjny ze źródła zewnętrznego. Pełne naładowanie daje ponad 90 km zasięgu w trybie elektrycznym — dobre na codzienne miejskie dojazdy przy minimalnym zużyciu paliwa. Przy dynamicznym stylu jazdy lub gdy akumulator nie jest doładowany, Rafale automatycznie przełącza się na hybrydowy tryb pracy.

„Umiejscowienie dużych bocznych wstecznych lusterek jest powodem utrudnionej widoczności skrzyżowań i przejść dla pieszych.”

renault rafale 4 scaled Wiadomości

Atelier Alpine: luksus i sport w jednym

Atelier Alpine to najwyższy poziom wyposażenia w gamie Rafale. Skórzane wykończenia, zaawansowane systemy bezpieczeństwa, audio klasy premium i detale nawiązujące do sportowej historii marki Alpine sprawiają, że w aucie niczego nie brakuje. To Renault z wyraźnym akcentem premium.

Zobacz testy innych modeli Renault

„Rafale w tej wersji przyspiesza bardzo skutecznie (producent podaje, że od 0 – 100 km/h rozpędza się w 6,4 s.).”

renault rafale 3 scaled Wiadomości

E-Tech 4×4: technologia i osiągi

Pod maską pracuje trzycylindrowy, turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 1,2 l, współpracujący z dwoma silnikami elektrycznymi i wieloprzełożeniową skrzynią biegów. Jeden z motorów elektrycznych napędza przednią oś, drugi — tylną, co zapewnia stały napęd 4×4.

renault rafale 5 scaled Wiadomości

Moc systemowa wynosi 300 KM, a sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 6,4 sekundy. Przyspieszenie jest natychmiastowe i płynne, zaskakując nawet kierowców mocnych V6 i V8.

„300-konny Rafale… samochód komfortowy, usportowiony, bezpieczny i wyróżniający się w tłumie innych pojazdów na drodze.”

Cztery koła skrętne poprawiają manewrowość w mieście i stabilność przy dużych prędkościach.

Spalanie i praktyczność

Zużycie paliwa? Zależne od stylu jazdy i poziomu naładowania akumulatora. Przy rozsądnym użytkowaniu można osiągnąć ok. 3,5 l/100 km. Jazda autostradowa oczywiście podnosi spalanie, ale nadal mieści się ono w akceptowalnych granicach dla SUV-a tej klasy.

renault rafale 1 scaled Wiadomości

Bagażnik? Pojemność 539 litrów przy standardowym ustawieniu siedzeń i 1826 litrów po ich złożeniu — wynik bardzo dobry, który czyni Rafale praktycznym towarzyszem codziennych i wakacyjnych podróży.

Podsumowanie – plusy i minusy

Renault Rafale Plug-in Atelier Alpine E-Tech 4×4 300 KM to samochód nie tylko komfortowy i nowoczesny, ale także szybki, bezpieczny i wyróżniający się na tle konkurencji. Oferuje znakomite osiągi, bogate wyposażenie i ekologiczne możliwości codziennej jazdy. Cena? Nie niska, ale uzasadniona, biorąc pod uwagę technologię i prestiż. Czy Rafale stanie się popularny? Czas pokaże. Na razie śmiało można go nazwać jednym z najciekawszych SUV-ów klasy premium na rynku.

Plusy

  • Bardzo pozytywne wrażenia z jazdy — świetne osiągi i komfort.

  • Ponad 90 km zasięgu w trybie elektrycznym (idealne do jazdy miejskiej).

  • Moc systemowa 300 KM i szybkie przyspieszenie (0–100 km/h w 6,4 s).

  • Najwyższa wersja wyposażenia Atelier Alpine — bogaty pakiet, niczego nie brakuje.

  • Napęd na cztery koła oraz cztery koła skrętne — znakomita trakcja i zwrotność.

  • Przestronny bagażnik: 539 l lub 1826 l po złożeniu kanapy.

  • Elegancki wygląd i wysoka jakość wykończenia wnętrza.

Minusy:

  • Mała regulacja wysokości fotela kierowcy (do niższych kierowców – warto sprawdzić).

  • Utrudniona widoczność skrzyżowań i przejść przez duże lusterka boczne.

  • Wysokie spalanie przy dynamicznej jeździe autostradowej.

  • Funkcja Plug-in mniej przydatna dla osób bez dostępu do stałego źródła ładowania.

  • Cena — nie jest to tanie auto.

W Polsce cena Renault Rafale zaczyna się od 192.200 zł. Wersja E-Tech 300 KM 4×4 od 226.900 zł, Atelier Alpine od 248.900 zł.

Skonfiguruj swoje Renault Rafale teraz

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault rafale 6 Wiadomościrenault rafale 5 Wiadomościrenault rafale 4 Wiadomościrenault rafale 2 Wiadomościrenault rafale 1 Wiadomościrenault rafale 3 Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RafaleRenault
Udostepnij210Tweet132Udostepnij37
Grzegorz Traczewski

Grzegorz Traczewski

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    4120 udostępnienia
    Udostepnij 1648 Tweet 1030
  • 7 najtańszych nowych samochodów Dacia i Renault z fabryczną instalacją LPG. Cennik maj 2025

    1156 udostępnienia
    Udostepnij 462 Tweet 289
  • Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

    355 udostępnienia
    Udostepnij 142 Tweet 89
  • Renault Austral odniósł ogromny sukces. Ponad 200.000 sprzedanych egzemplarzy

    581 udostępnienia
    Udostepnij 232 Tweet 145

Testy samochodów

05. Dacia Lodgy Stepway niedoceniana a interesująca Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy Stepway 1.5 dCi 90 KM – niedoceniana, a interesująca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-03-30
big Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM 2011 – najtańszy SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-15
01. Nowa Dacia Duster Comfort – komfort bez wodotrysków Wiadomości
Testy

Test: Dacia Duster Comfort 1.5 dCi 110 KM – komfort jest. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-09-24
04. Citroen DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën DS4 Sport Chic 2.0 HDi 160 KM 2013 – kompakt z odrobiną luksusu i niskim spalaniem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-06-30
ds7 crossback 115 Wiadomości
DS - testy i opinie

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksusowy SUV premium po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-03

Najnowsze komentarze

  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?
  • Inny Anonimowy - Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”
  • Inny Anonimowy - Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Inny Anonimowy - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

Zobacz też

Fiat wstrzymuje produkcję w Córdobie. Jaki jest powód?

Dacia Sandero najpopularniejszym samochodem w Europie, Peugeot 208 czwarty. Są dane z pierwszego kwartału

Nowa Dacia Bigster triumfuje: SUV zdobył nagrodę Nowość Roku 2025!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz