Opel Astra
Wiadomości

Bezwypadkowy, używany Opel Astra VI Sports Tourer – diesel z automatem. Przegląd krajowego rynku

autor Gabi Rusek
2025-05-13
dacia bigster 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG. Oferuje możliwości rodzinnego SUV-a w cenie samochodu z niższego segmentu.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
opel 01 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel Frontera Hybrid rockuje Nürburgring – debiut SUV-a na Rock am Ring 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
barcelona renault 1 Wiadomości
Wiadomości

Renault, Mobilize i Ampere na Barcelona Motor Show 2025: co pokazano?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
Jeep Avenger
Wiadomości

Jeep Avenger nie tylko z Tychów. Stellantis ogłasza nowe miejsce produkcji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Nowy Renault Scenic – pierwsza jazda. Krzywa ładowania i zasięg w praktyce

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2024-05-31
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
1.4k
A A
41
renault scenic 1 3 Wiadomości

Nowy Renault Scenic trafił do naszej redakcji i od razu ruszył w trasę. W ciągu 24h pokonaliśmy nim prawie tysiąc kilometrów, ale przekonać się, jak sprawuje się najnowszy model koncernu. I trzeba przyznać, że to pierwszy elektryk, którego testujemy, radzący sobie z dłuższymi trasami oraz autostradami.

W niniejszym materiale przedstawiamy wrażenia z jazdy i ładowania – na pełne podsumowanie przyjdzie jeszcze czas. Po tysiącu kilometrów można już coś na ten temat powiedzieć.

Dwie wersje Scenica

Słowem wstępu – nowy Renault Scenic dostępny jest w dwóch wersjach: pierwsza z nich to 170 KM Comfort Range, oferująca akumulator o pojemności 60 kWh, natomiast druga, znacznie ciekawsza i zdecydowanie polecana to 220 KM Long Range 87 kWh. Ta droższa kosztuje, w cenniku detalicznym, 219 tysięcy zł. U dealerów można jednak wynegocjować zniżki no i są dopłaty z programu Mój Elektryk.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Skonfiguruj swojego nowego Renault Scenic

Właśnie takim autem jeździmy obecnie po Polsce, więc jeśli w ciągu najbliższych dni zobaczycie charakterystyczny model ze zdjęcia to pewnie my. Warunki testu mamy takie, jakie miałby typowy użytkownik w trasie, a więc korzystamy wyłącznie z płatnych ładowarek – w tym przypadku Greenway.

Wyrafinowany jak Scenic

Gdyby jednym słowem chcieć określić nowego Renault Scenic to byłoby to wyrafinowanie. Auto jest znakomicie wykonane, materiały wysokiej jakości, wszystko solidne a sama jazda i działanie systemów wspomagania płynne i niezawodne. To auto jest wyjątkowo dopracowane! Podkreślamy to celowo, bowiem niejednokrotnie w czasie jazdy łapaliśmy się na porównaniach z innymi producentami i modelami, Scenic wszedł jednaj na wyższy poziom.

Zobacz: testy samochodów Renault

renault scenic 1 2 Wiadomości

Największa zaleta, oprócz mocnego i płynnego napędu oraz świetnie działającego aktywnego temompatu to komfort jazdy. Zawieszenie świetnie tłumi nierówności, bez problemu radzi sobie nawet z brukiem czy płytami betonowymi. Jazda to wręcz relaks. Oczywiście auto ma swoje pewne wady czy cechy, które nam się podobają mniej, z tym musicie jednak poczekać na pełne podsumowanie.

Krzywa ładowania

Opisując samochód elektryczny, szczególnie taki mający służyć do dalekich jazd, kluczowym parametrem wydaje się być krzywa ładowania. Renault Scenic 220 KM obsługuje ładowanie z maksymalną mocą 150 kW, ale co to oznacza w praktyce?

Poniższe dane pochodzą z obserwacji ładowania na stacjach Greenway, które dysponowały mocą 150 kW lub więcej: 

  • do około 50% akumulator ładuje się z prawie pełną prędkością, tj. 120-145 kW. 150 kW nie udało się osiągnąć w czasie żadnego z ładowań,
  • spadek prędkości ładowania, ale nadal są to moce rzędu 80-120 kW, obserwujemy od 50 do 80%, przy czym zauważalne spowolnienie zaczyna się około 67%,
  • średnia moc ładowania – jak wynika z naszych notatek – wyniosła 85 kW, licząc do 80%,
  • pomiędzy 80 – 85% można liczyć na 50-55 kW,
  • powyżej 85% do około 90% – 30-40 kW,
  • powyżej 90% moc ładowania spada dość gwałtownie, pomiędzy 10 a 20 kW, przy czym w trasie nie ładowaliśmy samochodu do 100%, bowiem trwa to zbyt długo (ostatnie 10% nawet 45 minut).

Za każdym razem samochód ładowaliśmy bez obecności innego auta na danej stacji, w godzinach, które przynajmniej teoretycznie dawały gwarancję dostępności dużej mocy w sieci, więc sytuacja energetyczna nie powinna na te obserwacje wpływać.

Zasięg

Test zasięgu odbywaliśmy w warunkach letnich, panujących na przełomie czerwca i maja. Temperatury w dzień sięgały 25 stopni, w nocy 15 stopni. Testy autostradowe wykonaliśmy mając cztery osoby na pokładzie plus bagaż.

Na jakie zasięgi można liczyć? 

  • Miasto – praktyczny zasięg  na poziomie 550-600 kilometrów jest do uzyskania bez problemu,
  • Drogi podmiejskie – 600 kilometrów a nawet więcej,
  • Autostrada z prędkością 130 km/h i dynamicznym wyprzedzaniem powyżej 140 km/h – około 320 kilometrów,
  • Autostrada z prędkością 110 km/h – około 400 kilometrów,

Wszystko w trybie jazdy Comfort, z użyciem klimatyzacji ustawionej na 21 stopni. Aktualne średnie zużycie, które wskazuje komputer po dystansie około tysiąca kilometrów to 21,3 kWh/100 km.

Wnioski

  • Renault Scenic nadaje się na już dłuższe trasy. Pojemność akumulatora wystarcza, aby bezproblemowo jechać nim kilkaset kilometrów. Do zasięgów diesla jest oczywiście mu dość daleko,
  • Prędkość ładowania pozwala na uzupełnienie akumulatora w 15-20 minut na szybkiej stacji, w praktyce ładowaliśmy auto do około 80%,
  • Przy jeździe na drogach podmiejskich i szybkiego ruchu, Scenic oferuje komfortowy zasięg do 600 kilometrów,
  • Samochód pozwala bez problemu jechać autostradą z prędkością 130 km/h i dynamicznym wyprzedzaniem, trzeba jednak zaplanować ładowanie po około 300 kilometrach i lepiej żeby była to bardzo szybka ładowarka. Wtedy postój trwa krótko.

Dostępność ładowarek i koszty

  • Jeżdżenie elektrykiem to planowanie. Nadal mamy niestety rejony kraju, gdzie ładowarek nie ma wcale lub są bardzo niskiej mocy – 22 kW oznacza, że pełne naładowanie takiego Scenica potrwa nawet 4h.
  • Cieszy rosnąca ilość ładowarek 130/150/200 kW,
  • Na zakończenie testu przedstawimy też pełne koszty ładowania – najszybsze ładowarki Greenway przy braku abonamentu to koszt rzędu 3 zł za kWh,

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault scenic 1 2 Wiadomościrenault scenic 1 3 Wiadomości
3 6 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultScenic E-Tech ElectricRenault
Udostepnij508Tweet318Udostepnij89
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
41 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2126 udostępnienia
    Udostepnij 850 Tweet 532
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1490 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3296 udostępnienia
    Udostepnij 1318 Tweet 824
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    489 udostępnienia
    Udostepnij 196 Tweet 122

Testy samochodów

jeep evenger 1 2 2023 2 Wiadomości
Testy

Test: Jeep Avenger Altitude 1.2 GSE T3. Pół tysiąca kilometrów w mieście i nie tylko

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-13
01. Nowy Citroën C3 w wersji Shine Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Shine 1.2 82 KM – miejski samochód dla każdego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-01-15
dacia duster iii 1 Wiadomości
Testy

Nowa Dacia Duster III 2024 – pierwszy test nowego SUV-a. 4×2 i 4×4, hybryda, przestrzeń, silniki, dynamika, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2024-04-25
renault megane phev 2021 10 Wiadomości
Testy

Test: Renault Mégane Grandtour R.S. Line E-Tech 160 KM – rodzinne kombi z napędem hybrydowym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-07-11
renault kangoo e tech van 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

UOKiK: Samochody marki Peugeot, modele: 208, 308, 2008, 3008 i 5008 do serwisu

Wiosenna promocja Dacia 2019

Mistrzostwa w Rosji: ekipa Renault Trucks – MKR Technology po raz kolejny potwierdza swój potencjał świetnymi wynikami

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
41
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz