citroen c4 face lifting 2025 6 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Citroën C4 145 KM oczami greckich dziennikarzy. Jak wypadł w teście i ile kosztuje u nas?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
alfa romeo Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo i Luna Rossa: spotkanie dwóch ikon włoskiego ducha, innowacji i sportowej pasji

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
stellantis phu sztukowski Wiadomości
Wiadomości

Polski dealer wśród najlepszych w Europie! PHU Sztukowski nagrodzony w prestiżowym Stellantis Club of Excellence

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-13
tomasz mrroz Wiadomości
Wiadomości

Renault nieprzerwanie liderem rynku samochodów zabudowywanych w Polsce – 16 lat sukcesów

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
letni start alpine w 24h le mans 2025 Wiadomości
Wiadomości

Letni start Alpine w 24h Le Mans 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-15
Fiat500eMIRAFIORI 4 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zmniejsza załogę w Mirafiori: 610 pracowników odejdzie w ramach programu dobrowolnych odejść

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
amel boubaaya Wiadomości
Wiadomości

Nowa twarz komunikacji Alpine. Amel Boubaaya przejmuje stery marki sportowej Renault

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 307 1.6 110 KM – kompaktowy lew z charakterem. Zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-22
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
664
A A
1
peugeot 307sw r9.jpg Wiadomości

Peugeot 307 to nowocześnie zaprojektowany samochód kompaktowy, który w wersji kombi może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. W momencie premiery bardzo się podobał publiczności i dziennikarzom. I nic dziwnego.

Jego łupem padł m.in. prestiżowy tytuł Car of the Year 2002, został on również okrzyknięty „Samochodem roku 2002 w Polsce”, wygrywając plebiscyt tygodnika „Auto Świat”. Kilka miesięcy temu auto poddano kuracji odmładzającej, która w oczach wielu uczyniła go jeszcze bardziej atrakcyjnym. Jak przystało na pojazd spod znaku lwa, z powodzeniem może on pretendować do miana „króla segmentu”. Zapewne większość z Was wie już, o jakie auto chodzi. Tym razem do naszej redakcji zawitał nowy Peugeot 307.

Peugeot 307

Warto przeczytać!

peugeot le mans Wiadomości

Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

2025-06-16
peugeot e 5008 Wiadomości

Zużył mniej niż deklaruje producent. Nowy Peugeot e-5008 pokazał, że jest zaskakująco oszczędny!

2025-06-15

Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

2025-06-15

Peugeot VLV – francuski elektryk z czasów okupacji: jak marka z lwem oszukała Niemców

2025-06-15

Facelifting przeprowadzony w 2005 roku naszym zdaniem wyszedł autu na dobre. Stonowana do tej pory sylwetka dzięki zastosowaniu masywnego grilla a’la „paszcza rekina” zyskała sporo na agresywności. Charakterystyczne linie sprawiają, że nowego 307 nie sposób pomylić z żadnym innym samochodem, co w dobie bezdusznych jeździdełek i bezmyślnie powielanych kształtów stanowi istotną zaletę.

Mierzące 4211 mm długości nadwozie, łączące w sobie cechy samochodu osobowego i minivana, z pewnością zadowoli rodziny. Przestrzeni dla pasażerów jest pod dostatkiem zarówno z przodu jak i z tyłu. Testowana wersja „Oxygene” dostępna już od ok. 50 tys. zł, w kwestii wyposażenia może pochwalić się takimi dodatkami jak chociażby: dwustrefowa, automatyczna klimatyzacja, odtwarzacz płyt CD ze sterowaniem przy kierownicy czy pakiet elektryczny (przednie szyby i lusterka – te ostatnie również podgrzewane), które to elementy mają istotny wpływ na komfort podróżowania. Peugeot postawił też na bezpieczeństwo. Producent wyposażył naszą 307-kę w sześć poduszek powietrznych, ABS, system wspomagania nagłego hamowania, elektro-hydrauliczne wspomaganie kierownicy oraz bardzo wydajne halogeny. Zadbano również o szczegóły. Centralny zamek po przekroczeniu prędkości 20 km/h automatycznie zarygluje wszystkie drzwi, a piskliwy, psychodeliczny sygnał dzwonka nie pozwoli nam zapomnieć o zapięciu pasów.

 


Peugeot 307Dzięki ogromnej, panoramicznej szybie oraz zastosowaniu sprytnych trójkątnych okienek w przednich drzwiach, po zajęciu miejsca wewnątrz dominuje poczucie przestrzeni. Na pierwszy rzut oka zaskakuje bardzo stonowany, jak na francuskie standardy, projekt kokpitu. Pozbawioną fajerwerków deskę rozdzielczą podporządkowano przede wszystkim ergonomii. Wszystkie najważniejsze przełączniki wkomponowano w dźwigienki, tak by kierowca mógł je obsługiwać bez konieczności odrywania rąk od kierownicy. Na panelu środkowym pozostały jedynie włącznik świateł awaryjnych oraz dwa przyciski – pierwszy służący do sterowania centralnym zamkiem i drugi – dezaktywujący czujki ruchowe alarmu (bardzo przydatna rzecz, gdy zechcemy pozostawić w aucie np. dziecko lub jakieś inne nieustannie wiercące się zwierzątko :-)

Peugeot 307
Oczy kierowcy cieszą eleganckie, czytelne zegary w chromowanych obwódkach i duży monochromatyczny wyświetlacz umieszczony w centralnym punkcie deski rozdzielczej. Ten ostatni, sterowany przyciskiem umieszczonym na końcu dźwigienki wycieraczek, prócz wyświetlania informacji pochodzących z komputera pokładowego (dystans możliwy do przejechania z aktualną ilością paliwa/chwilowe spalanie/ilości przejechanych kilometrów/średnie zużycie paliwa/średnia prędkość) zintegrowany jest również z radiem. Na pochwałę zasługuje wydajna i prosta w obsłudze dwustrefowa klimatyzacja automatyczna. Żądaną temperaturę ustawia się za pomocą pokręteł, a dzięki czytelnemu wyświetlaczowi rozgryzienie pozostałych przycisków panelu klimatyzacji nawet największemu laikowi nie powinno zająć więcej niż kilka sekund. Wyposażony w sześć głośników, fabryczny zestaw audio z odtwarzaczem płyt CD dobrze wywiązuje się ze swojej roli. Radio jest nawet na tyle inteligentne, by rozpoznawać z jak dużą prędkością aktualnie porusza się nasz pojazd i w zależności od tego automatycznie dostosować do niej poziom dźwięku.


Peugeot 307
Chociaż prezentowany samochód wyposażony był przyzwoicie, w czasie testu brakowało nam jednak kilku drobiazgów. W długiej trasie bardzo przydałby się np. podłokietnik i regulacja „lędźwi” dla kierowcy, w ruchu miejskim dziwił brak tzw. „automatycznych kierunkowskazów” – rozwiązania znanego chociażby z niemieckiej konkurencji polegającego na tym, że lekkie trącenie dźwigni kierunkowskazów powoduje trzykrotne zapalenie się migaczy. Podłokietnika pozbawiony jest również drugi rząd siedzeń, a przyzwyczajeni do francuskiego komfortu nie mogliśmy przeboleć braku welurowej tapicerki. Korzystający z „Fast Foodów” mogą mieć tez problemy ze znalezieniem miejsca na kubek z Colą.


Peugeot 307
Do testu otrzymaliśmy samochód z benzynową, szesnastozaworową jednostką o pojemności 1,6 l. Silnik dysponuje mocą 110KM (przy 5800 obr/min) i maksymalnym momentem obrotowym, 147 Nm osiąganym przy 4000 obr/min. Tak uzbrojony 307 osiąga „setkę” po mniej niż 11s. od startu i może poszczycić się prędkością maksymalną w okolicach 190km/h, co oczywiście sprawdziliśmy. Zaletą motoru jest płynne rozwijanie mocy. Mimo zastosowania szesnastu zaworów, silnik chętnie zbiera się do pracy już od niskich obrotów i żwawo kręci się aż do 6 tys. obr/min. Producent podaje średnie zużycie paliwa na poziomie 7,4l. PB95/100km. To optymistyczny, choć możliwy do osiągnięcia wynik. Na przestrzeni 1800km testowany egzemplarz spalał średnio 7,8 l./100km – w mieście udało nam się osiągnąć nawet ponad 9. Przy wadze dochodzącej do 1300kg i wysokiemu nadwoziu trzeba jednak przyznać, że to rozsądny wynik.


Peugeot 307
Elektryczno-hydrauliczne wspomaganie kierownicy działa sprawnie, chociaż do finezji tego z 207-ki niestety sporo mu brakuje. Wiele dobrego nie można też powiedzieć o zmianie biegów. Wprawdzie drogi prowadzenia lewarka są raczej krótkie, ale wrzucenie zwłaszcza „piątki” przypomina trochę mieszanie szuflą w taczce pełnej betonu… Dzwignia pracuje tak jakby skrzynia, zamiast oleju wypełniona była ściętą żelatyną i chociaż dość łatwo się z tym oswoić, na tle np. niemieckich konkurentów, nie wygląda to najlepiej. Narzekać można też na stanowczo zbyt małe lusterka zewnętrzne i szerokie słupki tylne utrudniające cofanie.


Peugeot 307
Na szczęście, to w zasadzie wszystko, do czego można i należałoby się przyczepić.
Zawieszenie zapewnia dobry kompromis pomiędzy komfortem, a właściwościami jezdnymi. Samochód nawet w ciasnych zakrętach przez dłuższy czas pozostaje zupełnie neutralny. Lekkie objawy podsterowności dają o sobie znać dopiero wówczas, gdy na mokrej nawierzchni mocno przesadzimy z gazem. Większości dziur zupełnie się nie odczuwa, chociaż do poziomu citroenowskich hydropneumatyków brakuje sporo – cóż, taka moda ale biorąc pod uwagę wysokość auta (1490mm) i tak jest nieźle.


Peugeot 307
W codziennej eksploatacji szybko docenimy liczne udogodnienia. Obie, elektrycznie sterowane szyby przednie posiadają tryb automatyczny oraz domykają się „z kluczyka”, a klimatyzowany, pojemny schowek sprawia, że w długiej trasie zawsze można mieć pod ręka butelkę orzeźwiająco chłodnej „mineralni”. W utrzymaniu porządku pomagają także obszerne kieszenie w drzwiach i liczne schowki.


Peugeot 307
Na pochwałę zasługują duże, składające się do środka wycieraczki, które bardzo skutecznie usuwają wodę z monstrualnych rozmiarów szyby przedniej. Ciekawym rozwiązaniem jest tzw. „tryb zimowy”, który pozwala na pozostawienie piór wycieraczek w pozycji pionowej. Wówczas o wiele łatwiej jest np. pozbyć się zalegającego na szybie śniegu.


Peugeot 307
Jak na klasę auta, przeciętny wydaje się być bagażnik. 341 litrów pojemności nie powala na kolana, a nawet jeśli komuś zdarzyłoby się przyklęknąć z zachwytu, to i tak chcąc do niego cokolwiek zapakować szybko musiałby się podnieść z uwagi na stosunkowo wysoki próg załadunku. Dobrym rozwiązaniem jest natomiast zastosowanie wieszaków na reklamówki i umieszczenie pełnowymiarowego koła zapasowego tam, gdzie jego miejsce – czyli wewnątrz.

Podsumowując należy stwierdzić, że nowe wcielenie 307-ki to ciekawa propozycja dla osób poszukujących przestronnego i dobrze wyposażonego auta za przyzwoite pieniądze. Do niepodważalnych zalet samochodu zaliczyć można dobrze rozplanowane, pojemne wnętrze, wysoki poziom bezpieczeństwa i pewne właściwości jezdne. Czy warto go kupić? Pierwsze modele zyskały sobie niechlubne miano „królów serwisu”. Samochody gościły w ASO częściej niż na stacjach benzynowych, a ich właściciele wyrywali włosy z głów… Na szczęście to już historia. Z każdym rokiem auto stawało się coraz bardziej dopracowane, a krytyczne uwagi dotyczyły pojedynczych egzemplarzy. Zakup 307-ki z początku produkcji przypomina trochę rosyjską ruletkę, jednak decydując się na fabrycznie nową nie ma się czego obawiać. Wszystkie usterki wieku dziecięcego zostały wyeliminowane już dawno temu i od dłuższego czasu auta goszczą w serwisach jedynie w celu dokonywania kolejnych przeglądów. Czy model po kuracji odmładzającej odniesie sukces? Sądząc po dotychczasowej sprzedaży i wrażeniach z testu, mamy nieodparte przeczucie (graniczące z pewnością), że jest to tylko kwestią czasu…

Tekst i zdjęcia: Paweł Rygas
.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0321 01 Wiadomości0321 08 Wiadomości0321 07 Wiadomości0321 06 Wiadomości0321 05 Wiadomości0321 04 Wiadomości0321 04 Wiadomości0321 03 Wiadomości0321 02 Wiadomości0321 09 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot307
Udostepnij257Tweet148Udostepnij42
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

dacia sandero 8 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero 1.6 MPI – test długodystansowy. 4500 kilometrów. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Jędrzej Chmielewski
2021-03-08
IMG 6338 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso oczami użytkownika. Za co lubię ten samochód? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-01-10
10. Peugeot 3008 2.0 HDi test Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM – oszczędne auto z dieslem i pierwszy crossover Peugeot. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-12-31
01. Renault Megane Grandtour GT 205 EDC Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane Grandtour GT 205 EDC – radość z każdego kilometra. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-02-16
002. Opel Crossland – po liftingu wyglada lepiej Wiadomości
Testy

Test: Opel Crossland Ultimate 1.2 130 KM – po liftingu wygląda lepiej. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-07-29

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

Zobacz też

Renault – sytuacja bieżąca i plany na przyszłość

Stronniczy przegląd prasy: „Auto-Świat” nr 39/2008

Wynik finansowy Renault na dobrym poziomie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz