Peugeot 308 obecny jest już kilka lat na rynku. GT Pack to topowa wersja, która może się podobać. Ciemne stylizowane dodatki, wygodne wnętrze z piękną tapicerką, niezłe wyciszenie i komfort jazdy a przy tym dynamiczny i oszczędny silnik. Jeździliśmy 308 GT Pack po całej Polsce i bardzo nam przypadł do gustu.
Peugeot 308 GT Pack zadebiutował w 2019 roku. Jest to wersja po faceliftingu, która ma m.in. cyfrowy kokpit i nieco zmienioną stylistykę. Auto jest godne uwagi i dobrze się sprzedaje na rynkach zachodnich. W 2019 roku na europejskie drogi wyjechało ponad 140 tysięcy Peugeotów 308 w różnych wersjach.
Zobacz: polski konfigurator Peugeot 308
Peugeot 308 GT Pack – z zewnątrz
Niskie nadwozie, dynamiczne linie, klasyczna sylwetka kompaktu. W wersji GT Pack ciemne elementy nadwozia, piękne ciemne felgi i oznakowanie z tyłu, sugerujące, że to najwyższa wersja wyposażenia. Do tego obłędny niebieski kolor, który sprawiam że auto naprawdę wyróżnia się na ulicy.
Samochód prezentuje się pięknie. I chociaż wzór grilla nie pochodzi z najnowszej linii, to reflektory FULL LED powodują, że całość jest nowoczesna a w nocy nie ma przed autem ciemnych miejsc.
Z tyłu mamy charakterystyczne lwie pazury na lampach i oczywiście znaczek GT a całości tego wyglądu dopełnia zderzak ze sportowym akcentem w postaci prostokątnych wylotów wydechu.
Peugeot 308 GT Pack – wnętrze
Po otwarciu drzwi pierwsze co przyciąga spojrzenia to piękna tapicerka z alcantary z czerwonymi przeszyciami. Jest ciemnografitowego koloru i wygląda świetnie. W dotyku jest wyjątkowo przyjemna a czerwone przeszycia powtórzone są na kokpicie. Alcantara połączona jest ze wstawkami ze skóry ekologicznej po bokach foteli. Pewnym minusem (dla estetów) takiej ciemnej tapicerki jest widoczność na niej różnego rodzaju drobinek, które gromadzą się przy dłuższym użytkowaniu.
W wersji GT Pack mamy aluminiowe pedały hamulca, gazu i sprzęgła oraz podstawkę na lewą nogę – ładnie rozjaśniają dół samochodu, który jest dodatkowo rozjaśniony ciepłym, miękkim światłem.
Projekt wnętrza ma już swoje lata, ale moim zdaniem nie zestarzał się w ogóle. W takim odbiorze pomaga wprowadzony niedawno cyfrowy kokpit. Wszystko jest spójne, wręcz minimalistyczne. Podkreślenia wymagają bardzo dobrej jakości materiały. Wszystko jest dobrze spasowane, przyjemne w dotyku i wizualnie spójne. To bardzo duża zaleta tego samochodu. Wiele konkurencyjnych marek ma bowiem problem z konstruowaniem środka z zupełnie różnych elementów, jakby niepasujących do siebie. Peugeot jest jednolity. Minimalizm przejawia się czystymi liniami kokpitu, brakiem nadmiernej ilości przycisków i pewną designerską konsekwencją.
Bardzo lubię koncepcję i-cockpit i uważam to za rozwiązanie genialne. Nieco mniejsza kierownica dodaje sportowego wrażenia, prowadzenie auta jest łatwe a całość sprawia wrażenie, że siedzimy w jakimś sportowym bolidzie. Po chwili przyzwyczajania się, trudno już wrócić do normalnego samochodu. Cieszę się, że Peugeot kontynuuje rozwój tego rozwiązania, bo z jednej strony ono mocno wyróżnia te samochody, z drugiej uprzyjemnia jazdę.
Fotele Peugeot 308 są niezwykle wygodne. Nawet przy dłuższym podróżowaniu przyjemnie w nich zasiąść i po prostu być. Są duże, wygodne, zapewniają odpowiednie podparcie a w tej wersji mają też delikatny masaż. Nie jest to pełen masaż, który znamy z modelu 508 czy 3008, ale wystarcza by obniżyć napięcie podczas jazdy. Na tylnej kanapie bez problemu usiądzie nawet wysoki kierowca, chociaż 308 nie jest rekordzistą w swojej klasie, to jednak i tutaj można jechać całkiem wygodnie.
W środku zwracają też uwagę ładne wkomponowane detale. Sporo tu polerowanego metalu, wszystko jest osadzone solidnie, sprawia wrażenie wysokiej jakości. Bardzo dobrze brzmi audio, tutaj firmy Denon. Reprezentuje pełen zakres tonalny, dobrze uwypuklono średnicę a bas jest miękki, nie męczy. Pod tym względem Peugeotowi należy się spore uznanie. Co ważne, radio ma dobrą czułość, nawet daleko poza miastem nie gubi stacji a streaming muzyki działa bez zarzutu.
Jedyne w zasadzie moje zastrzeżenie do wnętrza dotyczy miejsca na kubek lub butelkę. Jest ono (przynamniej bardzo pomysłowo) schowane w tunelu środkowym, ale zaprojektowano tylko jedno miejsce. Pasażer musi więc coś ze swoim kubkiem zrobić.
Obsługę większości funkcji samochodu realizuje się poprzez dotykowy ekran. Kiedyś Peugeot, jako prekursor, był trochę za to krytykowany, dzisiaj takie dotykowe sterowanie jest standardem i nie nastręcza trudności. Ja osobiście nie mam z tym problemu, są jednak osoby, które wolałyby fizyczne pokrętła.
Sam system obsługi jest bardzo prosty w obsłudze, dostęp do radia, nawigacji czy właśnie sterowania temperaturą intuicyjny i nie wymaga w zasadzie specjalnego przygotowania. Peugeot 308 dobrze współpracuje z telefonem a dźwięk z zestawu głośnomówiącego jest dobrej jakości.
Wyposażenie Peugeot 308 GT Pack
- 6x poduszki powietrzne (czołowe, boczne i kurtynowe)
- Pakiet Side Security
- Pakiet VisioPark
- Hamulec postojowy elektryczny (FSE)
- Pasy bezpieczeństwa w drugim rzędzie (3-punktowe dla wszystkich siedzeń)
- Pasy bezpieczeństwa w pierwszym rzędzie z napinaczami i ogranicznikami siły napięcia
- Mocowania fotelika dziecięcego Isofix (x2) w drugim rzędzie siedzeń
- ABS z AFU, ASR, ESP, REF
- Czujniki parkowania przód + tył + reflektory przednie przeciwmgłowe
- Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology
- Hill Assist – system wspomagający pokonywanie podjazdów
- Mechaniczna blokada otwarcia tylnych drzwi przez dzieci
- Zagłówki w drugim rzędzie siedzeń (x3) z regulacją wysokości
- Tylna kanapa ze składanym i dzielonym asymetrycznie oparciem
- Fotele przednie sportowe
- Tylny zderzak z podwójną końcówką wydechu (GT trapezoidalne)
- Klamki zewnętrzne i lusterka boczne w kolorze nadwozia
- Przedni zderzak z chromowanym żebrowaniem osłony chłodnicy
- Chromowane listwy okienne
- Szyby boczne tylne i tylna przyciemniane
- Nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV
- Peugeot i-Cockpit® z panelem wirtualnych zegarów 10”
- Multimedialny Ekran Dotykowy
- Adaptacyjny tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Gniazdo 12V w dolnej części deski rozdzielczej przy dźwigni zmiany biegów
- Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa
- Przednia szyba akustyczna
- Regulacja kolumny kierownicy manualna w dwóch płaszczyznach
- Osłony przeciwsłoneczne z podświetlanymi lusterkami dla kierowcy i pasażera
- Elektrycznie sterowane szyby boczne przednie i tylne
- Lusterka boczne składane elektrycznie z oświetleniem podłoża przy drzwiach auta
- Podłokietnik centralny z przodu + schowek
- Lusterka boczne sterowane i podgrzewane elektrycznie + zintegrowane migacze
- Wspomaganie kierownicy elektryczne
- System bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML
- Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
- Kierownica 3-ramienna wykończona skórą licową
- Pedały i progi wykończone aluminium
- Pakiet Side Security
- Tapicerka siedzeń z alcantary i skóry ekologicznej TEP
- Pakiet Alcantara
- Felgi aluminiowe 18″ Diamant
- Fotele przednie sportowe
- Zestaw naprawczy koła
- Felgi aluminiowe 18″ Diamant
- Pakiet Widoczność
- Pakiet Drive Assist + Pakiet Safety Plus
- Pakiet Sport
Jak jeździ Peugeot 308 GT Pack
Podsumowanie
Peugeot 308 GT Pack to bardzo przyjemny w prowadzeniu, szybki samochód z oszczędnym silnikiem. Samochód z zewnątrz wygląda bardzo klasycznie, co dla wielu osób będzie zaletą. W środku odrobina designerskiego szaleństwa, wygoda i solidne materiały. Zawieszenie ma bardzo dobrze dobrane nastawy do naszych dróg, auto jest dopracowane i sprawdzone. Wersja GT Pack to może nieco za dużo dla typowego nabywcy kompaktu, ale warto zajrzeć samemu do konfiguratora 308 i sprawdzić czy znajdzie się odpowiednią ofertę.
Peugeot prowadzi aktualnie zimową wyprzedaż Winter Drive – samochody dostępne od ręki można sprawdzić na oferty.peugeot.pl.
Peugeot 308 kontra Volkswagen Golf, Ford Focus i Toyota Corolla. Dane techniczne
Peugeot 308 oferuje największy bagażnik spośród tych czterech aut, dobrze wypada pod względem szerokości wnętrza (bijąc pod tym względem Golfa i Corollę). Kompaktowe wymiary i dobre możliwości przewozowe to jego duża zaleta.
Peugeot 308 |
Volkswagen Golf VIII |
Ford Focus |
Toyota Corolla |
|
długość |
4253 |
4283 |
4378 |
4370 |
szerokość |
1804 |
1789 |
1825 |
1790 |
wysokość |
1457 |
1491 |
1452 |
1435 |
rozstaw osi |
2620 |
2619 |
2700 |
2640 |
bagażnik |
398 |
381 |
375 |
361 |
Cena Peugeot 308 GT Pack 2020
Wszystko co dobre musi kosztować i nie inaczej jest w przypadku Peugeot 308 GT Pack. Samochód ze 130-konnym silnikiem z manualną skrzynią biegów, w kolorze niebieskim (dopłata ponad 3000 zł) kosztuje 114.750 zł. Nasza wersja miała jeszcze ogromny szklany dach (dopłata 2000 zł), masaż w fotelach i kilka innych dodatków, które podnoszą cenę do ponad 120 tys. zł.
Jak kształtują się ceny za inne wersje można samemu sprawdzić w polskim konfiguratorze 308.
Dziękujemy firmie Peugeot Polska za udostępnienie auta do testu.
Więcej zdjęć znajduje się poniżej.
Najnowsze komentarze