Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-11-24
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.2k
A A
13
peugeot 308 mhev 136km 9 scaled Testy

Peugeot 308 z silnikiem 1.2 MHEV nowej generacji o mocy 136 KM oraz automatyczną skrzynią biegów eDCS6 trafił do naszej redakcji na tygodniowy jesienno-zimowy test. Auto w pięknym zielonym kolorze jeździło głównie po ulicach Warszawy w gęstym ruchu a my staraliśmy się dowiedzieć, jakie są jego mocne i słabe strony. Kompaktowy lew ma sporo zalet, chociaż znajdzie się też kilka wad.

Nasz główny testujący jeździ na co dzień Peugeot 3008 z roku 2017 z silnikiem 1.6 THP o mocy 165 KM i skrzynią EAT6, dlatego w teście znajdziecie trochę porównań właśnie do tego auta. Oczywista pierwsza różnica to pozycja za kierownicą – siedzi się zdecydowanie niżej. Ale ten nowy i-cockpit z jego wysokiej jakości grafikami, świetnym ekranem i rozbudowanymi multimediami oraz dużymi możliwościami personalizacji znakomicie niweluje drobne niedogodności, wynikające z patrzenia na świat z pozycji niższej niż w SUVie.

Peugeot 408 – reklama

Peugeot 308 na zewnątrz – elegancja

Zacznijmy od sylwetki zewnętrznej. Peugeot robi piękne samochody i 308 nie jest tutaj wyjątkiem. Sylwetka nie zdążyła się ani opatrzeć ani nie jest nudna. Samochód robi znakomite wrażenie z każdej strony, z jakiej na niego spojrzymy. Szczególnie warto docenić pracę projektantów nad przodem i tyłem, które są teraz bardzo wyrazista. Przód to ogromny proporcjonalnie do rozmiaru auta grill, którego ozdobą są zarówno słynne kły sygnatury świetlnej jak i piękne wąskie reflektory, wyglądające jak mocno zmrużone i pochylone oczy.

peugeot 308 mhev 136km 5 scaled Testy
Mocny elegancki przód Peugeot 308

Z kolei z tyłu znajdziemy zarówno ładnie zakomponowane, ale fałszywe wyloty rur wydechowych jak i przetłoczoną klapę bagażnika z wąskimi, eleganckimi światłami. Napis GT na bagażniku to oczywiście odniesienie do wersji wyposażenia a nie mocy silnika. Do środka dostęp jest łatwy, przednie i tylne drzwi otwierają się szeroko, wygodnie się wsiada, chociaż nie tak jak do SUVa.

peugeot 308 mhev 136km 2 scaled Testy
Peugeot 308 to zgrabny kompakt. Może się podobać

Dużym plusem wyglądu Peugeot 308 jest to, że żaden element się tutaj ze sobą nie gryzie, jak to potrafi być w przypadku designu choćby japońskich samochodów. Tu mamy pełną harmonię.

Peugeot 308 w środku – poezja

W środku, cóż, o ile zewnętrznie samochód jest udany to wnętrze rozpieszcza estetów i miłośników nowoczesnego projektowania. Zgrabne, spójne, bardzo nowoczesne wnętrze z dobrej jakości materiałami – tutaj Peugeotowi może zazdrościć każdy w tej klasie a i niektóre auta klasy premium mogłyby się sporo nauczyć. Przód jest zaprojektowany znakomicie a świetnego wrażenia dopełniają konfigurowalne przyciski pod głównym ekranem. I tak, większość funkcji obsługuje się tu dotykowo, ale można to wszystko zmodyfikować pod siebie i mieć łatwy dostęp do wybranych pozycji jednym dotykiem. Widać potężny postęp od roku 2017, jeśli chodzi zarówno o design jak i multimedia.

peugeot 308 mhev 136km 25 scaled Testy
Peugeot 308 ma piękne wnętrze. Jest też wygodny

Pod względem ilości miejsca z przodu jest bezproblemowo, fotele obszerne i mają dobre trzymanie boczne, są też bardzo wygodne. Z tyłu mogłoby być odrobinę lepiej (pod względem miejsca na nogi) – jeśli 308 ma pełnić rolę auta rodzinnego to pokusiłbym o wybór 308 SW zamiast zwykłego kompaktu. Dla porządku dodam, że rozstaw osi w hatchbacku wynosi 2675 mm, natomiast wersja SW to aż 2732 mm i stąd jest tam większa przestrzeń.

peugeot 308 mhev 136km 12 scaled Testy
Bagażnik wersji hatchback ma 418 litrów. Kombi to aż 608l

Telefon, czy to Android czy iPhone podłącza się bez problemu, wszystkie funkcje można łatwo znaleźć, radio ma wysoką czułość, zarówno analogowe jak i cyfrowe, oczywiście to drugie brzmi znacznie lepiej. Małą kierownicę ustawia się szybko i bezproblemowo. Jeszcze raz to powtórzę – Peugeot 308 pod względem wnętrza może wyznaczać wzorce w tej klasie, jest prawie że perfekcyjnie. Warto dodać, że wersja GT rozpieszcza nabywcę bogatym wyposażeniem – to choćby piękne przeszycia na desce rozdzielczej i tapicerce czy różne kolory podświetlenia wnętrza.

Warto przeczytać!

Peugeot Polygon Concept 2025

Nowy Peugeot Polygon Concept w grze Fortnite. Jak odwiedzić wirtualną wyspę Polygon City?

2025-11-12
Peugeot 2008

Akcja promocyjna Peugeota zakończona sukcesem. Ponad 1000 zamówień w tydzień

2025-11-12

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

Peugeot wybrał Portugalię na światową premierę nowych 308 i 308 SW. Kiedy pierwsze jazdy?

2025-11-11

Nowy silnik 1.2 136 KM MHEV – miękka hybryda z nowym automatem

Peugeot 308 jeździliśmy już nie raz, w wersji zarówno hatchback jak i kombi, jednak teraz mamy okazję zapoznać się w nim z nową jednostką napędową. Silnik 1.2 MHEV o mocy 136 KM zbudowano jest na bazie łańcucha rozrządu i współpracuje z nowym automatem eDCS6. Mimo, że silnik jest trzycylindrowy to trudno to rozpoznać w środku po jego włączeniu, dopiero próba wyciskania z napędu maksimum możliwości ujawnia jego naturę, co głównie słychać.

peugeot 308 mhev 136km 11 scaled Testy
Silnik w Peugeot 308 MHEV oparty jest o łańcuch rozrządu

Miękka hybryda jest zoptymalizowana przede wszystkim dla ograniczenia emisji przy ruszaniu, silnik elektryczny wspomaga wtedy główny napęd spalinowy. Całość działa płynnie, przełączanie się między elektrykiem i z powrotem działa bezproblemowo. W trybie standardowym osiągi są akceptowalne, a jeśli chcemy pojeździć nieco ostrzej, trzeba użyć trybu sport. Eco zbytnio zamula cały samochód.

peugeot 308 mhev 136km 14 scaled Testy

136 KM w takim aucie jest aż nadto wystarczające i nawet przy czterech dorosłych na pokładzie można dynamicznie manewrować po mieście. Sprzyja temu niewątpliwie nisko położony maksymalny moment obrotowy, dostępny już od 1750 obrotów. Swoje robi silnik elektryczny, który ma co prawda tylko 21 KM, ale wyraźnie wspomaga auto, współpracując z sześciobiegowym automatem eDCS6.

Auto bardzo mocno hamuje po odpuszczeniu gazu – ładując akumulator. Trzeba się do tego przyzwyczaić i przy pewnej wprawie nie będziecie używali hamulca lub tylko na końcu.

Jak zachowuje się i ile pali w mieście Peugeot 308?

Jak się zachowuje taki zestaw w mieście? Przede wszystkim cicho i płynnie. Ponieważ cały test odbywał się w Warszawie i nie jeździliśmy Peugeot 308 poza obwodnicę, tym razem nie sprawdzaliśmy spalania w trasie. Czysto miejska jazda z dynamicznymi, warszawskimi manewrami, oznaczała spalanie w granicach 6,8 litra na 100 kilometrów, przy czym chcę zaznaczyć, że nikt nie próbował jeździć oszczędnie a często poruszaliśmy się na krótkich trasach z nierozgrzanym silnikiem (auto trzymane jest na parkingu przed blokiem).

peugeot 308 mhev 136km 28 scaled Testy
308 prezentuje się na ulicy bardzo elegancko

Na plus Peugeot 308 można jeszcze zaliczyć na pewno ciche zawieszenie, dość przyjemne na naszych dziurawych w wielu miejscach drogach czy łatwo dostępny bagażnik o pojemności 412 litrów (wersja SW ma 608 litrów).

Ceny Peugeot 308

Peugeot oferowany jest obecnie w trzech wersjach wyposażenia:

  • Peugeot 308 Style – w cenie od 134 tysięcy zł,
  • Peugeot 308 Allure – od 138.850 zł,
  • Peugeot 308 GT (testowana) – od 153.600 zł

Oprócz wersji hybrydowej 136 KM dostępne są też 1.5 blueHDi 130 KM, Plug-In Hybrid 180 KM oraz wersja elektryczna o mocy 156 KM.

Skonfiguruj swojego Peugeot 308 teraz

Wyposażenie wersji testowej

Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
• Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania
• Reflektory przednie Matrix LED
• LKA – Lane Keeping Assist Road Edge
• Centralny zamek
• Automatyczny włącznik świateł, system adaptacyjnych świateł Matrix LED
Komfort
• Peugeot i-Cockpit
• Lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane
• Filtr przeciwpyłkowy
• Podgrzewanie kierownicy
• Szyby sterowane elektrycznie
• Podgrzewanie foteli przednich
• Smart Multidrive
• Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
• Dywaniki podłogowe przód i tył
• Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
• Kierownica ze skóry licowej z ozdobnymi przeszyciami
• System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu ADML

Styl zewnętrzny
• Oznaczenie wersji GT
• Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze nadwozia
• Czarna lakierowana osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
Inne wyposażenie
• Fotel kierowcy AGR: elektryczna reg. poch. oparcia, wysokości, odc. lędź.; ręczna reg. wzdłużna i dł. siedziska; podgrzewany, masaż
• Pakiet Drive Assist: tempomat adaptacyjny (ACC Stop&Go), automatycznie hamowanie (kamera i radar AEBS3)

Systemy multimedialne
• Głośniki standardowe
• i-Connect Radio Advanced, wbudowana nawigacja, Peugeot Connect SOS & Assistance
• Ekran dotykowy 10″

 

Zalety i wady Peugeot 308

+ elegancka sylwetka
+ nowoczesne wygodne wnętrze
+ cichy i płynny napęd

– mniej miejsca na tylnej kanapie niż w wersji SW

 


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 308 mhev 136km 27 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 28 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 26 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 25 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 24 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 22 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 21 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 20 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 19 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 18 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 17 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 16 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 15 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 14 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 13 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 12 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 11 scaled TestyPeugeot 308, 1.2 MHEV Stellantis,peugeot 308 mhev 136km 9 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 8 scaled TestyPeugeot 308Peugeot 308peugeot 308 mhev 136km 6 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 4 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 3 scaled Testypeugeot 308 mhev 136km 2 scaled TestyPeugeot
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot308
Udostepnij424Tweet265Udostepnij74
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • hdi 2 scaled Testy

    2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    22998 udostępnienia
    Udostepnij 9199 Tweet 5750
  • To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    3275 udostępnienia
    Udostepnij 1310 Tweet 819
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8060 udostępnienia
    Udostepnij 3224 Tweet 2015
  • Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?

    1274 udostępnienia
    Udostepnij 510 Tweet 319

Testy samochodów

Dacia Duster
Wiadomości

Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM z niskim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-06
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Testy
Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
03. Renault Megane Grandtour E Tech Testy
Testy

Test: Renault Megane Grandtour 160 KM E-Tech – bez ograniczeń. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-02-01
007. Hybrydowe Renault Clio to dobry wybor Testy
Testy

Test: Hybrydowe Renault Clio E-Tech 145 KM to dobry wybór. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-12-20
Peugeot 308 SW 1.6 Blue HDi
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.6 BlueHDi 120 KM – ekspert od dalekich niedrogich podróży

autor Małgorzata Kozikowska
2017-05-26

Najnowsze komentarze

  • C5x7 - Nowa Alfa Romeo Tonale już jest. Ujawniono ceny w Niemczech, jest diesel
  • C5x7 - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Anonim - Stellantis wypowiedział umowy na dostawy do produkcji akumulatorów
  • Anonim - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Ujek - Nowa Alfa Romeo Tonale już jest. Ujawniono ceny w Niemczech, jest diesel
  • Anonim - Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń
  • Anonimowo - Czy Leapmotor kupi markę Opel? Chińska inwazja na Europę trwa

Zobacz też

Abarth Pulse – w trzy dni sprzedano połowę tegorocznej produkcji!

WRC: Niezła pierwsza pętla w Monte

Renault Trucks na targach SITL’2017

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz