peugeot 208 Wiadomości
Wiadomości

Cztery załogi Peugeot wystartowały w rajdzie Futures Contproduct Classic Rally Morava. Debiut modelu e-Partner

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
nowy jeep renegade willys my 2025 09 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen Basalt,
Wiadomości

Od Xsary Picasso do Basalta. Citroën świętuje produkcję 1 miliona samochodów w Brazylii

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
Peugeot 508 SW II
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

autor Gabi Rusek
2025-05-18
fiat grande panda 1 e1748032195689 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Fiat Grande Panda 4×4 i Hybrid już na drogach. Międzynarodowa premiera

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Alfa Romeo 33 Stradale
Wiadomości

Gdzie i jak produkowana jest Alfa Romeo 33 Stradale? Staranny proces powstawania włoskiego superauta

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 308 MHEV 1.2 136 KM GT – kompaktowy high-tech. Ile pali w mieście?

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2024-11-24
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
872
A A
13
peugeot 308 mhev 136km 9 Wiadomości

Peugeot 308 z silnikiem 1.2 MHEV nowej generacji o mocy 136 KM oraz automatyczną skrzynią biegów eDCS6 trafił do naszej redakcji na tygodniowy jesienno-zimowy test. Auto w pięknym zielonym kolorze jeździło głównie po ulicach Warszawy w gęstym ruchu a my staraliśmy się dowiedzieć, jakie są jego mocne i słabe strony. Kompaktowy lew ma sporo zalet, chociaż znajdzie się też kilka wad.

Nasz główny testujący jeździ na co dzień Peugeot 3008 z roku 2017 z silnikiem 1.6 THP o mocy 165 KM i skrzynią EAT6, dlatego w teście znajdziecie trochę porównań właśnie do tego auta. Oczywista pierwsza różnica to pozycja za kierownicą – siedzi się zdecydowanie niżej. Ale ten nowy i-cockpit z jego wysokiej jakości grafikami, świetnym ekranem i rozbudowanymi multimediami oraz dużymi możliwościami personalizacji znakomicie niweluje drobne niedogodności, wynikające z patrzenia na świat z pozycji niższej niż w SUVie.

Peugeot 308 na zewnątrz – elegancja

Zacznijmy od sylwetki zewnętrznej. Peugeot robi piękne samochody i 308 nie jest tutaj wyjątkiem. Sylwetka nie zdążyła się ani opatrzeć ani nie jest nudna. Samochód robi znakomite wrażenie z każdej strony, z jakiej na niego spojrzymy. Szczególnie warto docenić pracę projektantów nad przodem i tyłem, które są teraz bardzo wyrazista. Przód to ogromny proporcjonalnie do rozmiaru auta grill, którego ozdobą są zarówno słynne kły sygnatury świetlnej jak i piękne wąskie reflektory, wyglądające jak mocno zmrużone i pochylone oczy.

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23
peugeot 308 mhev 136km 5 scaled Wiadomości
Mocny elegancki przód Peugeot 308

Z kolei z tyłu znajdziemy zarówno ładnie zakomponowane, ale fałszywe wyloty rur wydechowych jak i przetłoczoną klapę bagażnika z wąskimi, eleganckimi światłami. Napis GT na bagażniku to oczywiście odniesienie do wersji wyposażenia a nie mocy silnika. Do środka dostęp jest łatwy, przednie i tylne drzwi otwierają się szeroko, wygodnie się wsiada, chociaż nie tak jak do SUVa.

peugeot 308 mhev 136km 2 scaled Wiadomości
Peugeot 308 to zgrabny kompakt. Może się podobać

Dużym plusem wyglądu Peugeot 308 jest to, że żaden element się tutaj ze sobą nie gryzie, jak to potrafi być w przypadku designu choćby japońskich samochodów. Tu mamy pełną harmonię.

Peugeot 308 w środku – poezja

W środku, cóż, o ile zewnętrznie samochód jest udany to wnętrze rozpieszcza estetów i miłośników nowoczesnego projektowania. Zgrabne, spójne, bardzo nowoczesne wnętrze z dobrej jakości materiałami – tutaj Peugeotowi może zazdrościć każdy w tej klasie a i niektóre auta klasy premium mogłyby się sporo nauczyć. Przód jest zaprojektowany znakomicie a świetnego wrażenia dopełniają konfigurowalne przyciski pod głównym ekranem. I tak, większość funkcji obsługuje się tu dotykowo, ale można to wszystko zmodyfikować pod siebie i mieć łatwy dostęp do wybranych pozycji jednym dotykiem. Widać potężny postęp od roku 2017, jeśli chodzi zarówno o design jak i multimedia.

peugeot 308 mhev 136km 25 scaled Wiadomości
Peugeot 308 ma piękne wnętrze. Jest też wygodny

Pod względem ilości miejsca z przodu jest bezproblemowo, fotele obszerne i mają dobre trzymanie boczne, są też bardzo wygodne. Z tyłu mogłoby być odrobinę lepiej (pod względem miejsca na nogi) – jeśli 308 ma pełnić rolę auta rodzinnego to pokusiłbym o wybór 308 SW zamiast zwykłego kompaktu. Dla porządku dodam, że rozstaw osi w hatchbacku wynosi 2675 mm, natomiast wersja SW to aż 2732 mm i stąd jest tam większa przestrzeń.

peugeot 308 mhev 136km 12 scaled Wiadomości
Bagażnik wersji hatchback ma 418 litrów. Kombi to aż 608l

Telefon, czy to Android czy iPhone podłącza się bez problemu, wszystkie funkcje można łatwo znaleźć, radio ma wysoką czułość, zarówno analogowe jak i cyfrowe, oczywiście to drugie brzmi znacznie lepiej. Małą kierownicę ustawia się szybko i bezproblemowo. Jeszcze raz to powtórzę – Peugeot 308 pod względem wnętrza może wyznaczać wzorce w tej klasie, jest prawie że perfekcyjnie. Warto dodać, że wersja GT rozpieszcza nabywcę bogatym wyposażeniem – to choćby piękne przeszycia na desce rozdzielczej i tapicerce czy różne kolory podświetlenia wnętrza.

Nowy silnik 1.2 136 KM MHEV – miękka hybryda z nowym automatem

Peugeot 308 jeździliśmy już nie raz, w wersji zarówno hatchback jak i kombi, jednak teraz mamy okazję zapoznać się w nim z nową jednostką napędową. Silnik 1.2 MHEV o mocy 136 KM zbudowano jest na bazie łańcucha rozrządu i współpracuje z nowym automatem eDCS6. Mimo, że silnik jest trzycylindrowy to trudno to rozpoznać w środku po jego włączeniu, dopiero próba wyciskania z napędu maksimum możliwości ujawnia jego naturę, co głównie słychać.

peugeot 308 mhev 136km 11 scaled Wiadomości
Silnik w Peugeot 308 MHEV oparty jest o łańcuch rozrządu

Miękka hybryda jest zoptymalizowana przede wszystkim dla ograniczenia emisji przy ruszaniu, silnik elektryczny wspomaga wtedy główny napęd spalinowy. Całość działa płynnie, przełączanie się między elektrykiem i z powrotem działa bezproblemowo. W trybie standardowym osiągi są akceptowalne, a jeśli chcemy pojeździć nieco ostrzej, trzeba użyć trybu sport. Eco zbytnio zamula cały samochód.

peugeot 308 mhev 136km 14 scaled Wiadomości

136 KM w takim aucie jest aż nadto wystarczające i nawet przy czterech dorosłych na pokładzie można dynamicznie manewrować po mieście. Sprzyja temu niewątpliwie nisko położony maksymalny moment obrotowy, dostępny już od 1750 obrotów. Swoje robi silnik elektryczny, który ma co prawda tylko 21 KM, ale wyraźnie wspomaga auto, współpracując z sześciobiegowym automatem eDCS6.

Auto bardzo mocno hamuje po odpuszczeniu gazu – ładując akumulator. Trzeba się do tego przyzwyczaić i przy pewnej wprawie nie będziecie używali hamulca lub tylko na końcu.

Jak zachowuje się i ile pali w mieście Peugeot 308?

Jak się zachowuje taki zestaw w mieście? Przede wszystkim cicho i płynnie. Ponieważ cały test odbywał się w Warszawie i nie jeździliśmy Peugeot 308 poza obwodnicę, tym razem nie sprawdzaliśmy spalania w trasie. Czysto miejska jazda z dynamicznymi, warszawskimi manewrami, oznaczała spalanie w granicach 6,8 litra na 100 kilometrów, przy czym chcę zaznaczyć, że nikt nie próbował jeździć oszczędnie a często poruszaliśmy się na krótkich trasach z nierozgrzanym silnikiem (auto trzymane jest na parkingu przed blokiem).

peugeot 308 mhev 136km 28 scaled Wiadomości
308 prezentuje się na ulicy bardzo elegancko

Na plus Peugeot 308 można jeszcze zaliczyć na pewno ciche zawieszenie, dość przyjemne na naszych dziurawych w wielu miejscach drogach czy łatwo dostępny bagażnik o pojemności 412 litrów (wersja SW ma 608 litrów).

Ceny Peugeot 308

Peugeot oferowany jest obecnie w trzech wersjach wyposażenia:

  • Peugeot 308 Style – w cenie od 134 tysięcy zł,
  • Peugeot 308 Allure – od 138.850 zł,
  • Peugeot 308 GT (testowana) – od 153.600 zł

Oprócz wersji hybrydowej 136 KM dostępne są też 1.5 blueHDi 130 KM, Plug-In Hybrid 180 KM oraz wersja elektryczna o mocy 156 KM.

Skonfiguruj swojego Peugeot 308 teraz

Wyposażenie wersji testowej

Bezpieczeństwo i systemy wspomagania
• Czujniki parkowania z przodu i z tyłu, kamera cofania
• Reflektory przednie Matrix LED
• LKA – Lane Keeping Assist Road Edge
• Centralny zamek
• Automatyczny włącznik świateł, system adaptacyjnych świateł Matrix LED
Komfort
• Peugeot i-Cockpit
• Lusterka boczne elektrycznie sterowane, podgrzewane, składane
• Filtr przeciwpyłkowy
• Podgrzewanie kierownicy
• Szyby sterowane elektrycznie
• Podgrzewanie foteli przednich
• Smart Multidrive
• Klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
• Dywaniki podłogowe przód i tył
• Szyby boczne tylne i szyba tylna przyciemniane
• Kierownica ze skóry licowej z ozdobnymi przeszyciami
• System bezkluczykowego dostępu i uruchamiania pojazdu ADML

Styl zewnętrzny
• Oznaczenie wersji GT
• Obudowy lusterek zewnętrznych lakierowane w kolorze nadwozia
• Czarna lakierowana osłona wlotu powietrza z chromowanymi elementami ozdobnymi
Inne wyposażenie
• Fotel kierowcy AGR: elektryczna reg. poch. oparcia, wysokości, odc. lędź.; ręczna reg. wzdłużna i dł. siedziska; podgrzewany, masaż
• Pakiet Drive Assist: tempomat adaptacyjny (ACC Stop&Go), automatycznie hamowanie (kamera i radar AEBS3)

Systemy multimedialne
• Głośniki standardowe
• i-Connect Radio Advanced, wbudowana nawigacja, Peugeot Connect SOS & Assistance
• Ekran dotykowy 10″

 

Zalety i wady Peugeot 308

+ elegancka sylwetka
+ nowoczesne wygodne wnętrze
+ cichy i płynny napęd

– mniej miejsca na tylnej kanapie niż w wersji SW

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 308 mhev 136km 27 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 12 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 11 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 10 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 9 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 8 WiadomościPeugeot 308Peugeot 308peugeot 308 mhev 136km 6 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 4 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 3 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 2 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 13 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 14 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 15 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 28 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 26 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 25 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 24 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 22 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 21 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 20 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 19 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 18 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 17 Wiadomościpeugeot 308 mhev 136km 16 WiadomościPeugeot
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot308
Udostepnij311Tweet195Udostepnij54
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3497 udostępnienia
    Udostepnij 1399 Tweet 874
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1791 udostępnienia
    Udostepnij 716 Tweet 448
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1399 udostępnienia
    Udostepnij 560 Tweet 350
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3293 udostępnienia
    Udostepnij 1317 Tweet 823

Testy samochodów

01. Test Nowy Peugeot 2008 na pienińskich drogach Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008 1.2 110 KM EAT6 – mały crossover na pienińskich drogach. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-05
04. Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Grandtour 1.7 Blue dCi 150 KM – obszerne i oszczędne kombi dla dużej rodziny z pięknem gratis. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-06-27
IMG 9027 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 – europejski hit, SUV którego każdy chce mieć. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-02-19
DSC 0907 Wiadomości
Wiadomości

Test: Citroën e-C4 kontra Opel Mokka-e – elektryk z Francji czy Niemiec? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie energii.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-16
renault master 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Master Furgon 2.3 dCi Quickshift – z rampą załadunkową. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-04-25

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Paryski Salon Samochodowy 2018 – Peugeot (relacja własna)

Stellantis prezentuje nową platformę „Bio-Hybrid” dla przyszłych modeli Citroën, Peugeot i Fiat. AKTUALIZACJA

40 lat temu Walter Röhrl rozpoczął drogę po tytuł mistrza świata w Oplu Asconie 400

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz