opelfronteraelectric 4 Wiadomości
Wiadomości

Szok w Niemczech. 100.000 miejsc pracy mniej w przemyśle, motoryzacja na krawędzi

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
renault 4 e1749883745850 Wiadomości
Wiadomości

Nowe Renault R4 z technologią Ampere: legendarna „czwórka” wkracza w nową erę

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-14
Renault Twingo Concept w Polsce
Wiadomości

Nowe Renault Twingo w Polsce. Moc praktycznych rozwiązań w niewielkim aucie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
maj 2025 dynamiczne wzrosty stellantis w austrii 1 Wiadomości
Wiadomości

Maj 2025 – dynamiczne wzrosty Stellantis w Austrii

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-13
gavin and stacey nowe c3 spotyka citroena saxo 2 Wiadomości
Wiadomości

Czy twoje auto jest za duże? Samochodowa otyłość zabija nasze portfele

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

Wyprzedaż DS Automobiles. Francuska klasa premium w promocji, tylko do 23 czerwca

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
alpine przygotowalo sie do 24 godzinnego wyscigu le mans 1 Wiadomości
Wiadomości

Alpine przygotowało się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-13

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 168 KM – Pięćset osiem powodów, aby pokochać podróże. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Oszczędny, niezawodny, ze świetnie wykonanym wnętrzem. Jest i przestronnie i wygodnie, chociaż zawieszenie tu sztywniejsze, na modłę innych marek

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2013-06-09
w Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
728
A A
8
peugeot 508 2 0 hdi 160km 54 Wiadomości

Peugeot 508 z dwulitrowym dieslem to bardzo dobre połączenie dla dynamiki i oszczędności. Niezawodny, solidnie wykonany sedan obiecuje długoletnią eksploatację i niskie koszty utrzymania.

Kiedy kilka tygodni temu po raz kolejny otrzymałem Peugeot 508 do testów, poczułem się jak w domu. Ten samochód zapewnia wszystko to, co potrzebne, by pokochać podróże. Przestronne, komfortowe wnętrze, piękne detale i ekonomiczny napęd.

Nasz testowy Peugeot 508 był wyposażony w silnik 2.0 HDi o mocy 160 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Samochód od razu z Alei Krakowskiej w Warszawie pojechał w długą trasę. Najpierw do Niemczech, by przetestować spalanie w warunkach szybkiej jazdy autostradowej. A tylko tam można pojechać z prędkością maksymalną. Peugeot 508 rozpędził się na niemieckiej autostradzie do 238 km/h (wynik mierzony za pomocą GPS).

Warto przeczytać!

peugeot le mans Wiadomości

Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

2025-06-16
peugeot e 5008 Wiadomości

Zużył mniej niż deklaruje producent. Nowy Peugeot e-5008 pokazał, że jest zaskakująco oszczędny!

2025-06-15

Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

2025-06-15

Peugeot VLV – francuski elektryk z czasów okupacji: jak marka z lwem oszukała Niemców

2025-06-15

Do szczegółów technicznych jeszcze wrócimy, teraz na chwilę zajmiemy się wyglądem. Nadwozie w kolorze szary thorium wygląda dostojnie i poważnie, z nutą odpowiedniej francuskiej elegancji i wyrafinowania. Nie ma tutaj miejsca na przyciężkie niemieckie linie, którymi epatuje Volkswagen Passat czy Opel Insignia. Także Toyota Avensis wydaje się z miejsca nudna, gdy porównać ją z francuskim samochodem. 508 jest skrojony z wdziękiem i swojego rodzaju subtelnością. Niemniej jednak od razu widać, że to rasowa limuzyna, solidne auto klasy D. Moc projektu ujawnia w bezpośrednim starciu – wystarczy go postawić obok konkurencji.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-28Radio z nawigacją, wszystkie elektryczne szyby czy lusterka, bluetooth czy możliwość podłączenia swojego telefonu (w tym sterowania i ładowania np. Iphona) traktujemy dość naturalnie – w końcu auto klasy wyższej. A co jeszcze? Na wyposażeniu samochodu znalazła się jasna tapicerka skórzana Claudia Aries. Wymaga ona dopłaty w kwocie 5500 złotych (ceny na dzień 9 czerwca 2013 r.), niemniej jednak dodaje i tak ładnemu wnętrzu sporo uroku. Jasna tapicerka i jasna wykładzina rozświetla wnętrze i sprawia, że obszerne wnętrze 508 staje się jeszcze bardziej luksusowe. Z jasną skórą przychodzą też jasne plastiki, także na tylnej półce. Nasz samochód był wyposażony jeszcze w zintegrowany alarm i asystenta parkowania, obie te opcje oznaczają dopłatę po 1600 złotych każda. Do tego felgi 18” (1000 zł), automatyczna czterostrefowa klimatyzacja (2200 zł), pakiet elektryczny (2200 zł) oraz pakiet Vision Plus (4200 zł) i cena końcowa samochodu zamyka się w kwocie 133600 złotych (w czerwcowej promocji 120100 zł). Porównywalny model Passata cenowo kształtuje się ponad 15 tysięcy drożej, Toyota Avensis z silnikiem 2.2D i podobnym wyposażeniem to już 155 tysięcy złotych.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-10Słowo należy się wspomnianym wyżej pakietom – pakiet elektryczny oznacza siedzenia sterowane elektryczne i możliwość wydłużenia siedziska (bardzo wygodne!) natomiast pakiet Vision Plus to już bardzo bogaty pakiet dodatków, wśród których można znaleźć reflektory biksenonowe, system dynamicznego doświetlania zakrętów (reflektory skrętne), system automatycznego przełączania świateł z mijania na drogowe (wykrywa, gdy w nocy nadjeżdża auto) i światła LED.

Przy pojemności baku 79 litrów i rozsądnym spalaniu – nam na całej trasie testowej wyszło ono na poziomie 6,7 litra – samochód ma spory zasięg. Tysiąc kilometrów bez tankowania jest do osiągnięcia bez żadnego problemu w cyklu mieszanym. W mieście spalanie rośnie, przy bardzo ciężkiej nodze zanotowaliśmy wynik 8,2 litra. Zmiana kierowcy na kobietę zaowocowała spadkiem do 7,3 litra na 100 kilometrów, a więc bardzo rozsądnie. Cieszy natomiast wynik średni z blisko 2000 kilometrów, w tym około 600 kilometrów z prędkością 200 kilometrów na godzinę i więcej. Oznacza to, że Peugeot 508 jest naprawdę ekonomicznym samochodem.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-42Peugeot 508 jest samochodem bardzo dobrze wyciszonym. Podróżowaliśmy nim nie tylko na autostradzie (nawet przy 200 km/h można spokojnie rozmawiać) ale i na leśnych drogach Borów Tucholskich, gdzie tradycyjnie realizowaliśmy zdjęcia. Odgłosy dochodzące z kół są skutecznie zniwelowane. Bardzo podobała mi się praca układu kierowniczego– nawet silne wstrząsy nie są przenoszone na ręce kierowcy a wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Odpowiednia ilość kontroli połączona z pewnością – to układ idealny. Peugeot jest tu dużo lepszy od Passata rocznik 2012, którym jeździliśmy kilkadziesiąt kilometrów dla porównania, tam układ kierowniczy jest jak na mój gust zbyt bezpośredni, co szczególnie dawało się odczuć przy jeździe po lesie.

Peugeot 508 ma charakterystycznie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Przy drzwiach oddala się ona od kierowcy, dzięki czemu auto zyskuje dodatkową przestrzeń i daje poczucie przestronności godne prawdziwej limuzyny. W centralnej części kokpitu zyskujemy oczywiście dostęp do całego sterowania pojazdem, z małym wyjątkiem – konsola od sterowania wyświetlaczem HUD znajduje się w schowku po lewej stronie kierowcy. Rozstaw osi samochodu wynosi aż 2817mm, co przekłada się bezpośrednio na sporą ilość miejsca dla pasażerów z tyłu. Jeśli jeszcze nie wiecie – projekt wnętrza wyszedł spod ręki Polaka, Adama Bazydły. Materiały, z których wykonano wnętrze są pierwszej klasy. Nie ma tu miejsca na tani plastik a wnętrze tchnie wysoką jakością.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-30Z ciekawostek – naszym kierowcom testowym, którzy po raz pierwszy jechali Peugeotem 508, przypadł do gustu gadżet w postaci otwierania bagażnika. Nasi stali Czytelnicy to doskonale wiedzą – przycisk otwierający pokaźny kufer znajduje się wewnątrz cyfry 0 w znaczku 508 na tyle samochodu. Bagażnik ma pojemność blisko 500 litrów i jest wystarczająco pojemny nawet dla ekipy ze sporym bagażem.

Ostatniego dnia naszych testów Peugeot 508 przeżył prawdziwy chrzest autostradowy podczas burzy. Dopiero wtedy mogliśmy w pełni docenić wszystkie zalety zawieszenia i układów wspomagających jazdę oraz moc silnika. Na trasie z Włocławka do Warszawy spotkała nas burza, która zamieniła autostradę w slalom między stojącą wodą. Do tego porywisty wiatr oraz kiepska widoczność. Ekipa, która towarzyszyła nam drugim samochodem konkurencyjnej marki czuła się niczym podczas najgorszego sztormu w maleńkiej łódce – podmuchy wiatru miotały autem jadącym z coraz mniejszą prędkością . Tymczasem wnętrze 508 było spokojne jak kabina na dużym luksusowym statku – poza odgłosami deszczu niewiele z tych szalonych zjawisk pogodowych docierało do środka a stabilność jazdy dawała poczucie pewności, dzięki temu mogliśmy utrzymywać niezłą prędkość podróżną. Opony świetnie dawały sobie radę z dużą ilością wody i ani razu nie mieliśmy poczucia, że grozi nam poślizg.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-54Podróżowanie Peugeotem 508 to prawdziwa – i niedroga w sensie ekonomii jazdy – przyjemność. Znaleźliśmy niewiele powodów do narzekań. To co się rzucało w oczy to zbierający się brud pod tylną szybą, trudno to miejsce wyczyścić bez specjalnie przygotowanego uchwytu z gąbką do czyszczenia. Nasz samochód testowy miał na liczniku 15 tysięcy kilometrów i to miejsce było już nieco przybrudzone – samą ręką nikt nie był w stanie tam dotrzeć. Dopiero panowie na myjni okazało się fachowcami w swojej dziedzinie i byli przygotowani nawet na takie wyzwanie.

Sesja zdjęciowa została zrealizowana w Bydgoszczy i w Borach Tucholskich (okolice Tucholi).

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za wypożyczenie samochodu do testów.

Testowany model to Peugeot 508 2.0 HDi 160 KM sedan. W gamie dostępny jest również 508 w wydaniu kombi oraz RXH, czyli hybryda, którą byliśmy w Albanii, o czym możesz przeczytać w teście Peugeot 508 RXH.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

peugeot 508 2 0 hdi 160km 00 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 40 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 42 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 44 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 46 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 48 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 50 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 52 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 54 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 56 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 58 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 60 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 36 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 34 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 32 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 10 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 12 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 14 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 16 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 18 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 20 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 22 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 24 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 26 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 28 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 30 Wiadomościpeugeot 508 2 0 hdi 160km 62 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot508
Udostepnij257Tweet161Udostepnij45
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2854 udostępnienia
    Udostepnij 1142 Tweet 714
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4013 udostępnienia
    Udostepnij 1605 Tweet 1003
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1609 udostępnienia
    Udostepnij 644 Tweet 402
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    11998 udostępnienia
    Udostepnij 4799 Tweet 3000

Testy samochodów

citroen c3 aircross 2022 1 2 130 km eat6 7 Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM EAT6 – wielki miejski crossover. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2023-01-15
ds7 crossback 115 Wiadomości
Testy

Test: Nowy DS 7 Crossback 1.6 PureTech 225 SO CHIC – luksusowy SUV premium po francusku. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-01-03
14. Renault Clio R.S. Trophy Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio R.S.Trophy 1.6 220 KM – hothatch, który zadziwi niejednego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-01-04
16. Peugeot 2008 w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 2008. Nowy crossover w gamie lwa. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-11-22
Nowa Dacia Duster 2022
Testy

Test: Dacia Duster 1.3 TCe 150 KM z automatem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-02-26

Najnowsze komentarze

  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Barti - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Michał508 - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Barti - Efekt wow w sercu Stellantis: Sony Crystal LED zmienia legendarną salę Dome w cyfrowe arcydzieło
  • Anonimowo - Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!
  • Anonimowo - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Lancia_sie_odrodzi - Nowy luksusowy DS N°8 przetestowany. Zachwycający komfort, wyróżniający się design – pierwsze opinie

Zobacz też

Poradnik początkującego automobilisty sprzed 100 lat. „Przejechanie teściowej nigdzie nie jest karane”

Nowe Clio zwycięża w plebiscycie Auto Lider 2012

Które samochody najmniej palą? Renault Clio z dieslem na czele stawki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz