Historia

Sto lat Alfy Romeo RM i P1

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

Citroën AMI Buggy. „Dawno żadne auto nie dało mi tyle radości z jazdy”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-30
Wiadomości

Abarth 595 – sześćdziesiąt lat „małego wariata”

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-30
Wiadomości

Fiat na 2. miejscu w Wielkim Teście Salonów

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-28
Wiadomości

40.000 zamówień na Jeepa Avengera. Sukces projektu Stellantis

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-26
Citroen

Citroën świętuje 75. urodziny swojego najbardziej kultowego modelu: 2 CV

autor Tomasz Nowicki
2023-09-25
Wiadomości

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

autor Maciej Mokwiński
2023-09-28

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 168 KM – Pięćset osiem powodów, aby pokochać podróże. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Oszczędny, niezawodny, ze świetnie wykonanym wnętrzem. Jest i przestronnie i wygodnie, chociaż zawieszenie tu sztywniejsze, na modłę innych marek

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2013-06-09
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
422 13
A A
8

Peugeot 508 z dwulitrowym dieslem to bardzo dobre połączenie dla dynamiki i oszczędności. Niezawodny, solidnie wykonany sedan obiecuje długoletnią eksploatację i niskie koszty utrzymania.

Kiedy kilka tygodni temu po raz kolejny otrzymałem Peugeot 508 do testów, poczułem się jak w domu. Ten samochód zapewnia wszystko to, co potrzebne, by pokochać podróże. Przestronne, komfortowe wnętrze, piękne detale i ekonomiczny napęd.

Nasz testowy Peugeot 508 był wyposażony w silnik 2.0 HDi o mocy 160 KM z manualną, sześciobiegową skrzynią biegów. Samochód od razu z Alei Krakowskiej w Warszawie pojechał w długą trasę. Najpierw do Niemczech, by przetestować spalanie w warunkach szybkiej jazdy autostradowej. A tylko tam można pojechać z prędkością maksymalną. Peugeot 508 rozpędził się na niemieckiej autostradzie do 238 km/h (wynik mierzony za pomocą GPS).

Do szczegółów technicznych jeszcze wrócimy, teraz na chwilę zajmiemy się wyglądem. Nadwozie w kolorze szary thorium wygląda dostojnie i poważnie, z nutą odpowiedniej francuskiej elegancji i wyrafinowania. Nie ma tutaj miejsca na przyciężkie niemieckie linie, którymi epatuje Volkswagen Passat czy Opel Insignia. Także Toyota Avensis wydaje się z miejsca nudna, gdy porównać ją z francuskim samochodem. 508 jest skrojony z wdziękiem i swojego rodzaju subtelnością. Niemniej jednak od razu widać, że to rasowa limuzyna, solidne auto klasy D. Moc projektu ujawnia w bezpośrednim starciu – wystarczy go postawić obok konkurencji.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-28Radio z nawigacją, wszystkie elektryczne szyby czy lusterka, bluetooth czy możliwość podłączenia swojego telefonu (w tym sterowania i ładowania np. Iphona) traktujemy dość naturalnie – w końcu auto klasy wyższej. A co jeszcze? Na wyposażeniu samochodu znalazła się jasna tapicerka skórzana Claudia Aries. Wymaga ona dopłaty w kwocie 5500 złotych (ceny na dzień 9 czerwca 2013 r.), niemniej jednak dodaje i tak ładnemu wnętrzu sporo uroku. Jasna tapicerka i jasna wykładzina rozświetla wnętrze i sprawia, że obszerne wnętrze 508 staje się jeszcze bardziej luksusowe. Z jasną skórą przychodzą też jasne plastiki, także na tylnej półce. Nasz samochód był wyposażony jeszcze w zintegrowany alarm i asystenta parkowania, obie te opcje oznaczają dopłatę po 1600 złotych każda. Do tego felgi 18” (1000 zł), automatyczna czterostrefowa klimatyzacja (2200 zł), pakiet elektryczny (2200 zł) oraz pakiet Vision Plus (4200 zł) i cena końcowa samochodu zamyka się w kwocie 133600 złotych (w czerwcowej promocji 120100 zł). Porównywalny model Passata cenowo kształtuje się ponad 15 tysięcy drożej, Toyota Avensis z silnikiem 2.2D i podobnym wyposażeniem to już 155 tysięcy złotych.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-10Słowo należy się wspomnianym wyżej pakietom – pakiet elektryczny oznacza siedzenia sterowane elektryczne i możliwość wydłużenia siedziska (bardzo wygodne!) natomiast pakiet Vision Plus to już bardzo bogaty pakiet dodatków, wśród których można znaleźć reflektory biksenonowe, system dynamicznego doświetlania zakrętów (reflektory skrętne), system automatycznego przełączania świateł z mijania na drogowe (wykrywa, gdy w nocy nadjeżdża auto) i światła LED.

Przy pojemności baku 79 litrów i rozsądnym spalaniu – nam na całej trasie testowej wyszło ono na poziomie 6,7 litra – samochód ma spory zasięg. Tysiąc kilometrów bez tankowania jest do osiągnięcia bez żadnego problemu w cyklu mieszanym. W mieście spalanie rośnie, przy bardzo ciężkiej nodze zanotowaliśmy wynik 8,2 litra. Zmiana kierowcy na kobietę zaowocowała spadkiem do 7,3 litra na 100 kilometrów, a więc bardzo rozsądnie. Cieszy natomiast wynik średni z blisko 2000 kilometrów, w tym około 600 kilometrów z prędkością 200 kilometrów na godzinę i więcej. Oznacza to, że Peugeot 508 jest naprawdę ekonomicznym samochodem.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-42Peugeot 508 jest samochodem bardzo dobrze wyciszonym. Podróżowaliśmy nim nie tylko na autostradzie (nawet przy 200 km/h można spokojnie rozmawiać) ale i na leśnych drogach Borów Tucholskich, gdzie tradycyjnie realizowaliśmy zdjęcia. Odgłosy dochodzące z kół są skutecznie zniwelowane. Bardzo podobała mi się praca układu kierowniczego– nawet silne wstrząsy nie są przenoszone na ręce kierowcy a wchodzenie w zakręty to czysta przyjemność. Odpowiednia ilość kontroli połączona z pewnością – to układ idealny. Peugeot jest tu dużo lepszy od Passata rocznik 2012, którym jeździliśmy kilkadziesiąt kilometrów dla porównania, tam układ kierowniczy jest jak na mój gust zbyt bezpośredni, co szczególnie dawało się odczuć przy jeździe po lesie.

Peugeot 508 ma charakterystycznie zaprojektowaną deskę rozdzielczą. Przy drzwiach oddala się ona od kierowcy, dzięki czemu auto zyskuje dodatkową przestrzeń i daje poczucie przestronności godne prawdziwej limuzyny. W centralnej części kokpitu zyskujemy oczywiście dostęp do całego sterowania pojazdem, z małym wyjątkiem – konsola od sterowania wyświetlaczem HUD znajduje się w schowku po lewej stronie kierowcy. Rozstaw osi samochodu wynosi aż 2817mm, co przekłada się bezpośrednio na sporą ilość miejsca dla pasażerów z tyłu. Jeśli jeszcze nie wiecie – projekt wnętrza wyszedł spod ręki Polaka, Adama Bazydły. Materiały, z których wykonano wnętrze są pierwszej klasy. Nie ma tu miejsca na tani plastik a wnętrze tchnie wysoką jakością.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-30Z ciekawostek – naszym kierowcom testowym, którzy po raz pierwszy jechali Peugeotem 508, przypadł do gustu gadżet w postaci otwierania bagażnika. Nasi stali Czytelnicy to doskonale wiedzą – przycisk otwierający pokaźny kufer znajduje się wewnątrz cyfry 0 w znaczku 508 na tyle samochodu. Bagażnik ma pojemność blisko 500 litrów i jest wystarczająco pojemny nawet dla ekipy ze sporym bagażem.

Ostatniego dnia naszych testów Peugeot 508 przeżył prawdziwy chrzest autostradowy podczas burzy. Dopiero wtedy mogliśmy w pełni docenić wszystkie zalety zawieszenia i układów wspomagających jazdę oraz moc silnika. Na trasie z Włocławka do Warszawy spotkała nas burza, która zamieniła autostradę w slalom między stojącą wodą. Do tego porywisty wiatr oraz kiepska widoczność. Ekipa, która towarzyszyła nam drugim samochodem konkurencyjnej marki czuła się niczym podczas najgorszego sztormu w maleńkiej łódce – podmuchy wiatru miotały autem jadącym z coraz mniejszą prędkością . Tymczasem wnętrze 508 było spokojne jak kabina na dużym luksusowym statku – poza odgłosami deszczu niewiele z tych szalonych zjawisk pogodowych docierało do środka a stabilność jazdy dawała poczucie pewności, dzięki temu mogliśmy utrzymywać niezłą prędkość podróżną. Opony świetnie dawały sobie radę z dużą ilością wody i ani razu nie mieliśmy poczucia, że grozi nam poślizg.

peugeot-508-2-0-hdi-160km-54Podróżowanie Peugeotem 508 to prawdziwa – i niedroga w sensie ekonomii jazdy – przyjemność. Znaleźliśmy niewiele powodów do narzekań. To co się rzucało w oczy to zbierający się brud pod tylną szybą, trudno to miejsce wyczyścić bez specjalnie przygotowanego uchwytu z gąbką do czyszczenia. Nasz samochód testowy miał na liczniku 15 tysięcy kilometrów i to miejsce było już nieco przybrudzone – samą ręką nikt nie był w stanie tam dotrzeć. Dopiero panowie na myjni okazało się fachowcami w swojej dziedzinie i byli przygotowani nawet na takie wyzwanie.

Sesja zdjęciowa została zrealizowana w Bydgoszczy i w Borach Tucholskich (okolice Tucholi).

Dziękujemy firmie Peugeot Polska za wypożyczenie samochodu do testów.

Testowany model to Peugeot 508 2.0 HDi 160 KM sedan. W gamie dostępny jest również 508 w wydaniu kombi oraz RXH, czyli hybryda, którą byliśmy w Albanii, o czym możesz przeczytać w teście Peugeot 508 RXH.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Peugeot BB

Peugeot, Terrot, Solex, Motobecane, czyli szukamy francuskich modeli w Muzeum Motorowerów Moped Retro w Kasinie Wielkiej

2023-10-01

Peugeot 605: Czy eksploatacja klasyka to pasmo niekończących się wydatków?

2023-10-01

Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

2023-09-30

Dacia na drugim, Peugeot na czwartym miejscu. Lista TOP 15 najchętniej kupowanych aut elektrycznych we Francji – pierwsza połowa 2023

2023-09-30
Tagi: 508Peugeot
Udostepnij149Tweet93Udostepnij26
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości a Citroen, Peugeot i Renault od zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

8 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?

    3093 udostępnienia
    Udostepnij 1237 Tweet 773
  • Nowa Dacia C-Neo to krok w segment C. Nadchodzi tańszy konkurent Peugeot 408

    8429 udostępnienia
    Udostepnij 3372 Tweet 2107
  • Peugeot i Citroën zapłacą za problem z AdBlue. Zwycięstwo konsumentów we Włoszech

    3569 udostępnienia
    Udostepnij 1428 Tweet 892
  • Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji

    919 udostępnienia
    Udostepnij 368 Tweet 230

Testy samochodów

Dacia Duster 1.5 dCi
Dacia - testy i opinie

Test: Nowa Dacia Duster 1.5 dCi 110 KM – jak jeździ budżetowy SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-07-19
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Logan MCV 1.5 dCi 90 KM – najtańsze kombi tej wielkości na rynku. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-02-28
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.6 blueHDi 120 KM – modny crossover z szewronami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-02-06
Opel

Test: Peugeot Rifter 1.5 blueHDi 130 KM w wersji 7-osobowej Long. Komfortowo z lwem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-07-08
Renault - testy i opinie

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03

Najnowsze komentarze

  • Dacia - Ile kosztuje i co ma na wyposażeniu najtańsza 7-miejscowa Dacia Jogger z LPG i klimatyzacją?
  • rem - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Wojtek - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Slawo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • FioleK - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • JJejdzej - Nowa Dacia 1410 Sport, czyli pomysł na sportowe coupe rumuńskiej produkcji
  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody

Zobacz też

DS3 Monster Energy miażdży konkurencję w wyścigu

3 miliony aut z fabryki TPCA w Kolinie

Peugeot liderem sprzedaży wśród aut miejskich

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
8
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.