peugeot 3008 1 Wiadomości
Wiadomości

Toyota ponosi dotkliwą porażkę. Stellantis królem hybryd w Europie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
Alfa Romeo Junior
Wiadomości

Alfa Romeo Junior i Junior Zagato 1600 na zlocie Forza Italia 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
renault 4 002 Wiadomości
Wiadomości

Tesla pokonana. Renault wyrasta na nowego lidera elektromobilności we Francji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-13
dacia bigster 1 1 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG. Oferuje możliwości rodzinnego SUV-a w cenie samochodu z niższego segmentu.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Renault 4 E-Tech z napędem 4×4 zaprezentowany. Elektrykiem w teren

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
f1 grand prix emilii romanii 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Emilii-Romanii 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-14

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Wiadomości

Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-04-25
w Wiadomości, Testy, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
1.3k
A A
13
Peugeot 508 PSE

Nowy 508 Peugeot Sport Engineered to najmocniejszy model w ofercie marki i wyjątkowo ciekawa propozycja dla kierowców, którzy cenią emocje, ale bez rezygnacji z wygód na pokładzie. Po pierwszej jeździe przyznajemy, że pomysł na wprowadzenie modelu do oferty ma sens.

Pierwsza jazda nowym Peugeot 508 PSE odbyła się w dwóch krótkich turach, aby w czasie obwiązujących obostrzeń każdy mógł nacieszyć się nowym modelem chociaż przez chwilę. Prezentacja składała się z trasy w ruchu ulicznym, która obejmowała spokojną wiejską drogę i fragment ekspresówki oraz przejazdu po torze sprawnościowym ośrodka Driveland pod Warszawą. Były ostre zakręty, nawierzchnia sucha, mokra oraz płyta poślizgowa z szarpakiem.DSC 0496 scaled Wiadomości

Peugeot 508 na ostro

W ofercie Peugeota brakowało modelu przeznaczonego dla kierowców, którzy lubią częściej przycisnąć pedał do podłogi lub od czasu do czasu pojeździć po torze wyścigowym. W ubiegłym roku z produkcji wycofano 308 GTi. Był to ostatni model pochodzący z rodziny o wielkim temperamencie, która w drzewie genealogicznym ma słynnego 205 GTi. Niestety marka nie planuje następcy, znak GTi przeszedł do historii, ale Peugeot nie zostawia klientów z niczym i za pomocą 508 Peugeot Sport Engineered udowadnia, że sportowe geny ma we krwi.

Zobacz także: test Renault Megane R.S. IV zimą. Niesamowity hot-hatch o mocy 300 KM

„Zęby” i „pazury”, jak nazywa przednie i tylne reflektory 508 francuska marka, dodają odrobinę pikanterii do wyglądu flagowego modelu, ale Peugeot chciał zasmakować 508 na ostro i doprawił auto szczyptą dodatków stylistycznych i aerodynamicznych. 360-konny model różni się od słabszych wersji osłoną chłodnicy o groźniejszym charakterze, większymi wlotami powietrza oraz żółto-zielonymi wstawkami na nadwoziu. Choć jaskrawe elementy to tylko drobiazgi, świetnie kontrastują z czarną lub szarą barwą nadwozia testowych egzemplarzy (auto jest oferowane jeszcze w bieli) i powodują, że model od pierwszej chwili skupia uwagę. Peugeot dopasował do kolorystyki również zaciski hamulcowe oraz logo PSE. Symbol zainspirowany tylnymi światłami 504 coupe składa się z trzech linii, które imitują ślady po pazurach. Bardzo cieszy mnie, że Peugeot nie przesadził ze zmianą wyglądu. Pojazd stał się bardziej sportowy, ale nie ekstremalny.DSC 0487 scaled Wiadomości

Luksusy w kabinie

Wnętrze przypomina standardową wersję modelu. Jakość materiałów i spasowanie jest na bardzo wysokim poziomie. Nie mogło zabraknąć lubianego przeze mnie i-Cockpitu z dużym ekranem dotykowym, klawiszami oraz wirtualnymi zegarami widocznymi ponad wieńcem kierowniczym. Peugeot nie zrezygnował z wygód na rzecz sportowych doznań a wręcz przeciwnie, jest ich tu pod dostatkiem. Dwustrefowa klimatyzacja, elektryczna regulacja fotela, podgrzewanie i masaż to tylko wstęp do tego, co znalazło się na liście wyposażenia 508 PSE.Peugeot 508 PSE interior wnętrze

Za luksusy przyjdzie nam jednak zapłacić sporo a Peugeot tym razem konkretnie zaszalał z ceną (zobacz cennik). Na polskim rynku model startuje od 302 tys. zł (306.500 zł za kombi), jest więc o prawie 100 tys. zł droższy niż 225-konna hybryda w wersji GT Pack, ale Peugeot dogadza sportowym charakterem i bogatym wyposażeniem standardowym. W samochodzie jest prawie wszystko i wcale tu nie przesadzam. Nawet najwyższy wariant GT Pack wypada przy 508 PSE skromnie.

Opcjonalnie zamówimy dla topowego modelu tylko czarny i bały lakier nadwozia, akustyczną podgrzewaną przednią szybę, panoramiczny dach oraz ładowarkę pokładową jednofazową o mocy 7,4 kW. W standardzie mamy ładowarkę o mocy 3,7 kW.DSC 0480 scaled Wiadomości

Ten najmocniejszy!

Nowy Peugeot 508 PSE jest określany pojęciem „neo performance”, który odnosi się do nowoczesnego sposobu uzyskiwania wysokich osiągów, a więc z dodatkiem silników elektrycznych. Układ napędowy składa się z trzech jednostek: 4-cylindrowego benzyniaka 1.6 o mocy 200 KM oraz dwóch silników elektrycznych na przedniej i tylnej osi, które generują odpowiednio: 110 KM i 113 KM. To połączenie umożliwia rozpędzenie się od startu do 100 km/h w czasie zaledwie 5,2 sekundy.Peugeot 508 PSE scaled Wiadomości

Z samochodu najwięcej „wyciśniemy” w ustawieniu Sport, który zresztą okazał się najlepszym wyborem podczas lawirowania po torze sprawnościowym. Kierowca ma wówczas do dyspozycji maksymalną moc 360 KM i moment obrotowy 520 Nm, czyli więcej niż jakikolwiek inny seryjny Peugeot w całym dorobku marki. Do tego dochodzi bardziej bezpośrednia reakcja na naciśnięcie pedału gazu, zmiana charakterystyki amortyzatorów a jednostka spalinowa cały czas dba o pełny akumulator. Auto niezwykle posłusznie poddaje się woli kierowcy i rozpędza z genialną płynnością, którą zawdzięczamy napędowi elektrycznemu.

Przekładnia e-EAT8 pracuje poprawnie, choć zdarzały się sytuacje, kiedy reakcja mogłaby być ciut szybsza, ale kierowcy pozostaje jeszcze możliwość korzystania z łopatek do zmiany biegów, które znajdują się pod palcami.

Peugeot 508 PSE zadziwia zwinnością

Sportowy tryb usztywnia również układ kierowniczy, ale obracanie malutką kierownicą nawet podczas szybkich manewrów pomiędzy słupkami nie wymagało wielkiego nakładu siły, raczej licznych, szybkich ruchów rękami. Peugeot mógł sobie jednak oszczędzić pseudo sportowego dźwięku silnika dobiegającego z głośników. Skoro odgłos nie pochodzi od napędu, nie jest mi on do niczego potrzeby, sama przyjemność jazdy tym autem w zupełności wystarczy, bo Peugeot 508 PSE wprost zadziwia zwinnością! Samochód wyjątkowo uparcie trzyma się nawierzchni i wyznaczonych słupkami zawijasów na torze, co jest rezultatem m.in. obniżenia zawieszenia oraz zwiększenia rozstawu kół.DSC 0439 Wiadomości

Peugeot nie skupił się wyłącznie na sportowych emocjach, dlatego w zależności od potrzeb i nastroju, jednym przyciskiem możemy zwiększyć komfort, poprawić przyczepność na śliskiej nawierzchni poprzez uruchomienie trybu 4×4 lub podróżować w kompletnej ciszy i spokoju z wykorzystaniem wyłącznie napędu elektrycznego. Autonomia na prądzie to tylko 42 km, ale na zakupy lub do pracy i z powrotem powinno wystarczyć. Aby napełnić akumulator o pojemności 11,5 kWh możemy skorzystać z gniazdka albo podładować za pomocą silnika spalinowego. Co ciekawe nawet w trybie elektrycznym jesteśmy w stanie wymusić pracę jednostki benzynowej poprzez mocniejsze wciśnięcie pedału gazu.DSC 0406 scaled Wiadomości

Czy warto?

Na to pytanie jest tylko jedna odpowiedź: zdecydowanie tak! 508 PSE jest taki, jaki powinien być najmocniejszy Peugeot. Auto ma moc, werwę i wyjątkową precyzję prowadzenia. Francuska marka nie zapomina jednak, że model klasy D, powinien dostarczać komfortu dlatego wygód jest tu pod dostatkiem. Nowy Peugeot 508 PSE to świetny wybór, oczywiście, jeśli ktoś jest gotowy przeznaczyć na tę przyjemność ponad 300 tys. zł.

Peugeot 508 PSE – osiągi:

  • przyspieszenie od 0-100 km/h: 5,2 s,
  • 1000 m ze startu zatrzymanego: 24,5 s,
  • przyspieszenie od 80-120 km/h: 3 s,
  • prędkość maksymalna: 250 km/h (ograniczona elektronicznie).
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 508 PSE WiadomościDSC 0480 WiadomościDSC 0475 WiadomościDSC 0469 WiadomościDSC 0464 WiadomościDSC 0463 WiadomościDSC 0461 WiadomościDSC 0460 WiadomościDSC 0458 WiadomościDSC 0446 WiadomościDSC 0443 WiadomościDSC 0440 WiadomościDSC 0484 WiadomościDSC 0487 WiadomościDSC 0488 WiadomościPeugeot 508 PSEPeugeot 508 PSE 2 WiadomościDSC 0509 WiadomościDSC 0506 WiadomościDSC 0505 WiadomościDSC 0503 WiadomościDSC 0496 WiadomościDSC 0494 WiadomościDSC 0493 WiadomościDSC 0490 WiadomościDSC 0489 WiadomościDSC 0439 WiadomościDSC 0430 WiadomościDSC 0396 WiadomościDSC 0395 WiadomościDSC 0393 WiadomościDSC 0390 WiadomościDSC 0384 WiadomościDSC 0383 WiadomościDSC 0382 WiadomościDSC 0376 WiadomościDSC 0375 WiadomościPeugeot 508 PSE interior wnętrzeDSC 0369 WiadomościDSC 0398 WiadomościDSC 0402 WiadomościDSC 0405 WiadomościDSC 0429 WiadomościDSC 0424 WiadomościDSC 0421 WiadomościDSC 0419 WiadomościDSC 0417 WiadomościDSC 0416 WiadomościDSC 0415 WiadomościDSC 0414 WiadomościDSC 0411 WiadomościDSC 0407 WiadomościDSC 0406 WiadomościDSC 0368 Wiadomości
2.3 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Czym jeździ prezydent? Różne wybory francuskich głów państwa na przestrzeni lat

2025-05-18

Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

2025-05-18
Tagi: Peugeot508508 PSE
Udostepnij450Tweet281Udostepnij79
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

renault megane iii 2009 15 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane III Expression 1.5 85 KM dCi 2009 – sprawdzony kompakt z dużą dawką komfortu. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-01
nowy peugeot 3008 23 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 2.0 HDi 150 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Tomasz Nowicki
2016-12-08
big Wiadomości
Testy

Test: Renault Twingo 1.2 75 KM 2012 – do miasta. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-03-26
01. Peugeot 308 SW 1.2 PureTech 130 KM Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 1.2 130 EAT6 – duże rodzinne kombi kompaktowe. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-03-28
peugeot 208 2012 01 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.6 eHDi 115 KM – test samochodu dla kobiety okiem kobiecym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-06-24

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Citroën liderem w Tunezji

Silnik benzynowy F3N 1.7 SPI – zapomniana konstrukcja Renault i Volvo idealna do zasilania LPG. Opinie, eksploatacja, awaryjność.

Ivan Segal mianowany dyrektorem globalnej sprzedaży i operacji marki Renault

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
13
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz