Opel Mokka GSE Rally
Wiadomości

Nowy Opel Mokka GSE Rally ma rasowy wygląd i moc 280 KM

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-21
citroen cx athena 2 Wiadomości
Wiadomości

Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
renault scenic Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
renault koleos 2025 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
citroen c3 cargo jednak trafia takze na polski rynek 2 Wiadomości
Testy

Citroën e-C3 – opinie po jeździe: „Jego styl, komfort czynią z niego ciekawego gracza w miejskim segmencie”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-17

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
w Peugeot - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 9 minut
617
A A
7
IMG 5919 Wiadomości

Nowy Peugeot 508 SW wygląda świetnie. Aktualnie jest to jedno z najładniejszych jeśli nie najładniejsze kombi na rynku, ale przecież przy zakupie pojazdu nie tylko uczta dla oczu się liczy. Musimy mieć na uwadze także praktyczny aspekt, który sprawdziliśmy pokonując modelem prawie 2.000 km.

Nowy Peugeot 508 wpada w moje osobiste upodobania zarówno w wersji liftback, jak i kombi i nie udało mi się znaleźć osoby, która byłaby zdania, że samochód nie wygląda dobrze. Bardzo spodobał mi się również oryginalny kolor nadwozia Niebieski Celebes (dopłata 2.700 zł w wersji Allure), ale w tej kwestii moja opinia była już odosobniona. Większość pytanych o wygląd zewnętrzny osób mówiła jasno: „wszystko byłoby super, gdyby nie ten kolor”… Odstawmy jednak na bok gusta, guściki i preferencje kolorystyczne i przejdźmy do praktycznej strony Peugeot 508 SW, zaczynając tym razem od tyłu, czyli przestrzeni do transportu bagażu.Peugeot 508 SW

Pakujemy kombi na weekend

Bagażnik połknął dwie duże torby podróżne, kilka siatek i ubrań wierzchnich na weekendowy wyjazd czterech osób. Z łatwością pomieściłby jednak znacznie więcej. Po zapakowaniu wszystkich bagaży wydawał się na tyle pusty, że zaczęłam się rozglądać na boki, czy aby przypadkiem o czymś nie zapomnieliśmy.

Podłoga, a przynajmniej jej górny poziom znajduje się niemal na równo z progiem. Peugeot nie zapomniał o praktycznych haczykach oraz 12V gniazdku. W razie potrzeby możemy wykorzystać wnękę w tylnych fotelach do transportu dłuższych przedmiotów, takich jak narty. 508 daje nam wiele możliwości dostania się do bagażnika. Klapa ruszy do góry, gdy użyjemy przycisków z tyłu, w kluczyku lub przy kierownicy. W tym ostatnim przypadku bagażnik stanie otworem jeszcze zanim pasażerowie wysiądą z pojazdu, co przyspieszy wyładunek. Jeśli lubimy ruch, machanie pod tylnym zderzakiem również zdaje egzamin.20191024 121948 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

2025-05-23

Możliwości transportowe Peugeot 508 SW na tym się oczywiście nie kończą. Przestrzeń powiększymy składając tylne siedzenia, co nie wymaga ani siły, ani sprytu. Jeśli zamierzamy pozbyć się oparć od strony bagażnika, wystarczy wręcz kiwnięcie palcem dla każdej dzielonej w stosunku 1/3-2/3 części kanapy. Uzyskanie maksymalnej możliwej pojemności już takie łatwe nie jest ponieważ musimy pozbyć się ciężkiej i nieporęcznej zarówno w montażu, jak i demontażu belki. Tuż przed chwilą zwątpienia i nasuwającymi się myślami: „przecież nie musimy pakować się po sam dach” w końcu się udało a przy okazji zaliczyłam małą gimnastykę. Bagażnik nie oferuje całkowicie płaskiej podłogi, ale kształt jest regularny a pojemność całkiem przyzwoita, waha się od 530 do 1.780 litrów.

Czy aby nie za ciasno w kabinie?

Na pokładzie Peugeot 508 SW zasiadły cztery dorosłe osoby, w tym jedna o wzroście powyżej 190 cm, która zwróciła uwagę na wąską, utrudniającą wsiadanie wnękę w drzwiach. Przestrzeń w 508 SW jest swego rodzaju kompromisem. Z przodu jest nieźle, ale hojniej obdarzonym wzrostem osobom tylnych siedzeń raczej nie polecamy ponieważ opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Dwoje pasażerów wzrostu średniego, którym przypadło miejsce z tyłu wpasowali się do Peugeota w sam raz. Po ok. 20 km z lewej strony usłyszałam chrapanie, co może świadczyć albo o komforcie, jaki panuje z tyłu 508 SW, albo o braku problemów z zasypianiem bez względu na miejsce i ułożenie ciała zainteresowanego. Pasażer numer dwa zaczytany zamilkł na całą drogę. Dla większego spokoju pozostało jedynie zrobić coś z zerkającym uparcie na prędkościomierz osobnikiem z prawej, ale chyba nie można mieć wszystkiego w jednym Peugeocie ;-) W tylnej części znajdują się lampki uruchamiane jedynie muśnięciem palca. Dostarczają, zdaniem „zaczytanego” odpowiedniej jasności, ale książkę lub czasopismo trzeba zwrócić lekko w bok ponieważ źródło światła znajduje się nad szybą a nie bezpośrednio nad głową. IMG 5938 scaled Wiadomości

Wnętrze zapewnia komfort i elegancję także w testowanej wersji Allure. Materiały wykorzystane do wykończenia foteli i deski rozdzielczej są wysokiej jakości i przyjemne w dotyku. Bardzo lubię podróżować nowymi modelami Peugeota, uwielbiam malutką kierownicę, intuicyjny klawiszowy system obsługi multimediów i-Cockpitu, którego brakuje mi w każdym innym samochodzie a zegary ulokowane nad kierownicą uważam za bardzo funkcjonalne. W kabinie 508 SW panuje prawie sportowy klimat potęgowany obecnością łopatek do zmiany biegów za kierownicą. Na duży plus zasługuje fotel kierowcy, który posiada mnóstwo możliwości regulacji oraz duże podparcie boczne i lędźwiowe. Możemy liczyć na komfortową pozycję przez setki kilometrów.

Niewielkie szyby z tyłu ograniczają widoczność podczas jazdy, ale ogrom systemów na pokładzie sprawia, że podczas manewrów, nad bezpieczeństwem czuwają kamery i czujniki. Manewrowanie 508 SW jest przyjemniejsze niż w niejednym kompakcie. Pojazd jest niezwykle zwrotny podczas parkowania tyłem. Miękka charakterystyka układu kierowniczego pomaga podczas zmagań w ciasnych uliczkach w mieście. W miarę nabierania prędkości kierownica staje się sztywniejsza i dodaje pewności prowadzenia. Podczas szybszej jazdy docenimy także poziom izolacji akustycznej w kabinie.Peugeot 508 SW

Peugeot 508 oferuje w swoim wnętrzu wiele przestrzeni do przechowywania przedmiotów. Tuż przy podłokietniku umieszczono dwa cup-holdery, schowki ulokowano w podłokietniku i na konsoli środkowej, a także tradycyjnie po stronie pasażera. Wnęki w boczkach drzwi są zabudowane i wydostanie większej butelki podczas jazdy może być nieco utrudnione. Testowy model otrzymał również opcjonalną ładowarkę indukcyjną, ale bateria urządzenia napełniała się zauważalnie wolniej niż z gniazdka domowego. Być może jest to też kwestia modelu urządzenia, jaki na niej kładziemy.

160 KM w zupełności wystarczy

Nawet przy czterech osobach na pokładzie 160-konna jednostka wysokoprężna BlueHDi o pojemności 1.997 cm³ wydawała się pełna energii. Francuskie kombi nie miało problemów z wyprzedzaniem innych pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej. Aby rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h potrzebujemy 8,5 sekundy. W ofercie francuskiej marki znajdziemy także mocniejszy 180-konny wariant silnika, który pierwszą setkę pokaże na liczniku o 0,1 sekundy szybciej. Kombi spod znaku lwa maksymalnie rozpędzi się do 226 km/h. Testowy egzemplarz łącznie pokonał prawie 2.000 km spalając przy tym średnio 6,7 l/100 km. Wynik jest o 1,1 litra wyższy niż informują dane producenta. Biorąc jednak pod uwagę dynamiczny charakter jazdy i obecność czterech osób na pokładzie, wynik można uznać za zadowalający. Charakter jazdy, który ma wpływ również na apetyt na paliwo, możemy regulować za pośrednictwem podręcznego przycisku zmiany trybów. IMG 5944 scaled Wiadomości

Peugeot 508 SW został wyposażony w system utrzymywania środka pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat, czyli taki mały wstęp do autonomicznej jazdy. Systemy na chwilę utrzymują pojazd w autostradowych liniach na asfalcie. Czas działania spokojnie wystarczy, aby „wygrzebać” butelkę z wnęki w boczkach drzwi, odkręcić, upić kilka łyków i odstawić na miejsce. Jeśli nie uda nam się wykonać czynności wystarczająco szybko, system przypomni nam, że właśnie prowadzimy samochód i komunikatem na ekranie oraz za pomocą dźwięku, zmusi do umieszczenia dłoni z powrotem na kierownicy.

Peugeot 508 SW – cena modelu

Najtańszy Peugeot 508 SW z silnikiem BlueHDi 130 kosztuje na polskim rynku 129.400 zł. Kombi w drugiej wersji wyposażenia Allure z testowaną 160-konną jednostką napędową jest o 25.500 zł droższe. Wraz z opcjami dodatkowymi, które zostały wymienione poniżej ostateczna cena testowego modelu wyniosła 181.700 zł.

Plusy:

  • Wygląd zewnętrzny
  • Design i wykonanie wnętrza
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Komfortowe fotele przednie
  • Funkcjonalny i-Cockpit
  • Izolacja akustyczna
  • Zwrotność
  • Bogactwo systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Prowadzenie

Minusy:

  • Przestrzeń na tylnej kanapie
  • Ergonomia niektórych elementów
  • Słaba widoczność przez tylną szybę

Peugeot 508 SW BlueHDi 160 – wyposażenie dodatkowe:

  • Opłata za lakier metalizowany – 2.700 zł
  • Alarm: superzamek + 2 piloty zdalnego sterowania – 1.600 zł
  • Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika + system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML – 4.000 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi – 400 zł
  • Siatka zabezpieczająca przestrzeń pasażerską – 1000 zł
  • Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane – 600 zł
  • Pakiet manualny AGR dla foteli przednich + podgrzewane przednie fotele – 3.200 zł
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting) 800 zł
  • Pakiet City 1: czujniki parkowania z przodu, Visiopark 1 – 1.300 zł
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology – 5.000 zł
  • Felgi aluminiowe 18″ dwukolorowe diamentowane HIRONE + koło zapasowe dojazdowe – 2.600 zł
  • Pakiet Drive Assist Plus: ETSR + ABSD + DAA3 + HBA + LPA + ACC Stop&Go – 3.600 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20191024 121948 WiadomościIMG 5945 WiadomościIMG 5944 WiadomościIMG 5942 WiadomościIMG 5941 WiadomościIMG 5938 WiadomościIMG 5935 WiadomościIMG 5933 WiadomościPeugeot 508 SWIMG 5919 WiadomościIMG 5918 WiadomościIMG 5914 WiadomościIMG 5911 WiadomościIMG 5908 WiadomościIMG 5906 WiadomościIMG 5904 Wiadomości20191024 122716 Wiadomości20191024 122300 WiadomościIMG 5951 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: Peugeot508
Udostepnij261Tweet141Udostepnij39
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

DSC 0416 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 1.2 130 KM to świetne auto na polskie drogi. Ale komfort! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-02-06
ds7crossback 6 Wiadomości
Testy

Test: Luksusowy DS 7 Crossback 180 KM EAT8 2021: pierwsze 15.000 kilometrów za nami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-11-28
Peugeot 508 II SW GT
Wiadomości

Używany Peugeot 508 II SW Plug-in Hybrid okiem właściciela. Opinia, zalety i niedociągnięcia

autor Gabi Rusek
2024-11-27
IMG 3401 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01
0557 04 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 136 KM 2007 – wygodny rodzinny samochód z oszczędnym dieslem i automatem MCP. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-15

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Renault testuje nowy bolid

Citroën Berlingo nagrodzony w konkursie Fleet Derby

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 11/2015

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz