Wiadomości

Renault Polska zaprasza na 2. edycję EV Experience, największy test samochodów elektrycznych w Polsce

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-24
Wiadomości

Kombinezon inspirowany Renault 4L. Nowości w The Originals Store

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-27
Wiadomości

F1: Dzień budowania zaufania na ulicach Monako zakończony

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-27
Wiadomości

Alfa Romeo organizuje dni plemienne. Przyjedź na Tribe Days w ramach Le Mans Classic 2023

autor Tomasz Nowicki
2023-05-25
Wiadomości

Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?

autor Tomasz Nowicki
2023-05-27
Wiadomości

Citroën Ami w Polsce! Rozmawiamy z właścicielem modelu. „To była miłość od pierwszego wejrzenia”

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-25
Wiadomości

Herbert Steiner przechodzi do Renault. Był wiceprezesem marek SEAT i Audi

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-26
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Peugeot

Test: Peugeot 508 SW 2.0 BlueHDi 160 KM – przestronny czy ciasny? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-12-02
w Peugeot, Peugeot - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
364 23
A A
5

Nowy Peugeot 508 SW wygląda świetnie. Aktualnie jest to jedno z najładniejszych jeśli nie najładniejsze kombi na rynku, ale przecież przy zakupie pojazdu nie tylko uczta dla oczu się liczy. Musimy mieć na uwadze także praktyczny aspekt, który sprawdziliśmy pokonując modelem prawie 2.000 km.

Nowy Peugeot 508 wpada w moje osobiste upodobania zarówno w wersji liftback, jak i kombi i nie udało mi się znaleźć osoby, która byłaby zdania, że samochód nie wygląda dobrze. Bardzo spodobał mi się również oryginalny kolor nadwozia Niebieski Celebes (dopłata 2.700 zł w wersji Allure), ale w tej kwestii moja opinia była już odosobniona. Większość pytanych o wygląd zewnętrzny osób mówiła jasno: „wszystko byłoby super, gdyby nie ten kolor”… Odstawmy jednak na bok gusta, guściki i preferencje kolorystyczne i przejdźmy do praktycznej strony Peugeot 508 SW, zaczynając tym razem od tyłu, czyli przestrzeni do transportu bagażu.Peugeot 508 SW

Pakujemy kombi na weekend

Bagażnik połknął dwie duże torby podróżne, kilka siatek i ubrań wierzchnich na weekendowy wyjazd czterech osób. Z łatwością pomieściłby jednak znacznie więcej. Po zapakowaniu wszystkich bagaży wydawał się na tyle pusty, że zaczęłam się rozglądać na boki, czy aby przypadkiem o czymś nie zapomnieliśmy.

Podłoga, a przynajmniej jej górny poziom znajduje się niemal na równo z progiem. Peugeot nie zapomniał o praktycznych haczykach oraz 12V gniazdku. W razie potrzeby możemy wykorzystać wnękę w tylnych fotelach do transportu dłuższych przedmiotów, takich jak narty. 508 daje nam wiele możliwości dostania się do bagażnika. Klapa ruszy do góry, gdy użyjemy przycisków z tyłu, w kluczyku lub przy kierownicy. W tym ostatnim przypadku bagażnik stanie otworem jeszcze zanim pasażerowie wysiądą z pojazdu, co przyspieszy wyładunek. Jeśli lubimy ruch, machanie pod tylnym zderzakiem również zdaje egzamin.

Możliwości transportowe Peugeot 508 SW na tym się oczywiście nie kończą. Przestrzeń powiększymy składając tylne siedzenia, co nie wymaga ani siły, ani sprytu. Jeśli zamierzamy pozbyć się oparć od strony bagażnika, wystarczy wręcz kiwnięcie palcem dla każdej dzielonej w stosunku 1/3-2/3 części kanapy. Uzyskanie maksymalnej możliwej pojemności już takie łatwe nie jest ponieważ musimy pozbyć się ciężkiej i nieporęcznej zarówno w montażu, jak i demontażu belki. Tuż przed chwilą zwątpienia i nasuwającymi się myślami: „przecież nie musimy pakować się po sam dach” w końcu się udało a przy okazji zaliczyłam małą gimnastykę. Bagażnik nie oferuje całkowicie płaskiej podłogi, ale kształt jest regularny a pojemność całkiem przyzwoita, waha się od 530 do 1.780 litrów.

Czy aby nie za ciasno w kabinie?

Na pokładzie Peugeot 508 SW zasiadły cztery dorosłe osoby, w tym jedna o wzroście powyżej 190 cm, która zwróciła uwagę na wąską, utrudniającą wsiadanie wnękę w drzwiach. Przestrzeń w 508 SW jest swego rodzaju kompromisem. Z przodu jest nieźle, ale hojniej obdarzonym wzrostem osobom tylnych siedzeń raczej nie polecamy ponieważ opadająca linia dachu ogranicza przestrzeń nad głową. Dwoje pasażerów wzrostu średniego, którym przypadło miejsce z tyłu wpasowali się do Peugeota w sam raz. Po ok. 20 km z lewej strony usłyszałam chrapanie, co może świadczyć albo o komforcie, jaki panuje z tyłu 508 SW, albo o braku problemów z zasypianiem bez względu na miejsce i ułożenie ciała zainteresowanego. Pasażer numer dwa zaczytany zamilkł na całą drogę. Dla większego spokoju pozostało jedynie zrobić coś z zerkającym uparcie na prędkościomierz osobnikiem z prawej, ale chyba nie można mieć wszystkiego w jednym Peugeocie ;-) W tylnej części znajdują się lampki uruchamiane jedynie muśnięciem palca. Dostarczają, zdaniem „zaczytanego” odpowiedniej jasności, ale książkę lub czasopismo trzeba zwrócić lekko w bok ponieważ źródło światła znajduje się nad szybą a nie bezpośrednio nad głową.

Wnętrze zapewnia komfort i elegancję także w testowanej wersji Allure. Materiały wykorzystane do wykończenia foteli i deski rozdzielczej są wysokiej jakości i przyjemne w dotyku. Bardzo lubię podróżować nowymi modelami Peugeota, uwielbiam malutką kierownicę, intuicyjny klawiszowy system obsługi multimediów i-Cockpitu, którego brakuje mi w każdym innym samochodzie a zegary ulokowane nad kierownicą uważam za bardzo funkcjonalne. W kabinie 508 SW panuje prawie sportowy klimat potęgowany obecnością łopatek do zmiany biegów za kierownicą. Na duży plus zasługuje fotel kierowcy, który posiada mnóstwo możliwości regulacji oraz duże podparcie boczne i lędźwiowe. Możemy liczyć na komfortową pozycję przez setki kilometrów.

Niewielkie szyby z tyłu ograniczają widoczność podczas jazdy, ale ogrom systemów na pokładzie sprawia, że podczas manewrów, nad bezpieczeństwem czuwają kamery i czujniki. Manewrowanie 508 SW jest przyjemniejsze niż w niejednym kompakcie. Pojazd jest niezwykle zwrotny podczas parkowania tyłem. Miękka charakterystyka układu kierowniczego pomaga podczas zmagań w ciasnych uliczkach w mieście. W miarę nabierania prędkości kierownica staje się sztywniejsza i dodaje pewności prowadzenia. Podczas szybszej jazdy docenimy także poziom izolacji akustycznej w kabinie.Peugeot 508 SW

Peugeot 508 oferuje w swoim wnętrzu wiele przestrzeni do przechowywania przedmiotów. Tuż przy podłokietniku umieszczono dwa cup-holdery, schowki ulokowano w podłokietniku i na konsoli środkowej, a także tradycyjnie po stronie pasażera. Wnęki w boczkach drzwi są zabudowane i wydostanie większej butelki podczas jazdy może być nieco utrudnione. Testowy model otrzymał również opcjonalną ładowarkę indukcyjną, ale bateria urządzenia napełniała się zauważalnie wolniej niż z gniazdka domowego. Być może jest to też kwestia modelu urządzenia, jaki na niej kładziemy.

160 KM w zupełności wystarczy

Nawet przy czterech osobach na pokładzie 160-konna jednostka wysokoprężna BlueHDi o pojemności 1.997 cm³ wydawała się pełna energii. Francuskie kombi nie miało problemów z wyprzedzaniem innych pojazdów na autostradzie i drodze ekspresowej. Aby rozpędzić pojazd od 0 do 100 km/h potrzebujemy 8,5 sekundy. W ofercie francuskiej marki znajdziemy także mocniejszy 180-konny wariant silnika, który pierwszą setkę pokaże na liczniku o 0,1 sekundy szybciej. Kombi spod znaku lwa maksymalnie rozpędzi się do 226 km/h. Testowy egzemplarz łącznie pokonał prawie 2.000 km spalając przy tym średnio 6,7 l/100 km. Wynik jest o 1,1 litra wyższy niż informują dane producenta. Biorąc jednak pod uwagę dynamiczny charakter jazdy i obecność czterech osób na pokładzie, wynik można uznać za zadowalający. Charakter jazdy, który ma wpływ również na apetyt na paliwo, możemy regulować za pośrednictwem podręcznego przycisku zmiany trybów.

Peugeot 508 SW został wyposażony w system utrzymywania środka pasa ruchu oraz adaptacyjny tempomat, czyli taki mały wstęp do autonomicznej jazdy. Systemy na chwilę utrzymują pojazd w autostradowych liniach na asfalcie. Czas działania spokojnie wystarczy, aby „wygrzebać” butelkę z wnęki w boczkach drzwi, odkręcić, upić kilka łyków i odstawić na miejsce. Jeśli nie uda nam się wykonać czynności wystarczająco szybko, system przypomni nam, że właśnie prowadzimy samochód i komunikatem na ekranie oraz za pomocą dźwięku, zmusi do umieszczenia dłoni z powrotem na kierownicy.

Peugeot 508 SW – cena modelu

Najtańszy Peugeot 508 SW z silnikiem BlueHDi 130 kosztuje na polskim rynku 129.400 zł. Kombi w drugiej wersji wyposażenia Allure z testowaną 160-konną jednostką napędową jest o 25.500 zł droższe. Wraz z opcjami dodatkowymi, które zostały wymienione poniżej ostateczna cena testowego modelu wyniosła 181.700 zł.

Plusy:

  • Wygląd zewnętrzny
  • Design i wykonanie wnętrza
  • Wysokiej jakości materiały wykończeniowe
  • Komfortowe fotele przednie
  • Funkcjonalny i-Cockpit
  • Izolacja akustyczna
  • Zwrotność
  • Bogactwo systemów wspomagających bezpieczeństwo
  • Prowadzenie

Minusy:

  • Przestrzeń na tylnej kanapie
  • Ergonomia niektórych elementów
  • Słaba widoczność przez tylną szybę

Peugeot 508 SW BlueHDi 160 – wyposażenie dodatkowe:

  • Opłata za lakier metalizowany – 2.700 zł
  • Alarm: superzamek + 2 piloty zdalnego sterowania – 1.600 zł
  • Bezdotykowe otwieranie klapy bagażnika + system bezkluczykowego dostępu i uruchomienia auta ADML – 4.000 zł
  • Bezprzewodowe ładowanie smartfona w standardzie Qi – 400 zł
  • Siatka zabezpieczająca przestrzeń pasażerską – 1000 zł
  • Szyby tylne boczne i tylna przyciemniane – 600 zł
  • Pakiet manualny AGR dla foteli przednich + podgrzewane przednie fotele – 3.200 zł
  • Tuner cyfrowy DAB (Digital Audio Broadcasting) 800 zł
  • Pakiet City 1: czujniki parkowania z przodu, Visiopark 1 – 1.300 zł
  • Reflektory przednie Peugeot Full LED Technology – 5.000 zł
  • Felgi aluminiowe 18″ dwukolorowe diamentowane HIRONE + koło zapasowe dojazdowe – 2.600 zł
  • Pakiet Drive Assist Plus: ETSR + ABSD + DAA3 + HBA + LPA + ACC Stop&Go – 3.600 zł

 

Małgorzata Kozikowska


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 508 SW
0 0 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

2023-05-28
Nowy Peugeot 508 face lifting

Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

2023-05-27

UOKiK: 40 Peugeotów Boxer III do serwisu

2023-05-26

Peugeot 207 CC – tani a przy tym elegancki kabriolet w sam raz na lato

2023-05-26
Tagi: 508Peugeot
Udostepnij169Tweet83Udostepnij23
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

5 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Nowy Peugeot 508 face lifting

    Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

    1119 udostępnienia
    Udostepnij 448 Tweet 280
  • Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?

    4112 udostępnienia
    Udostepnij 1645 Tweet 1028
  • Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III

    421 udostępnienia
    Udostepnij 168 Tweet 105
  • Najtańsze 10-letnie używane kombi klasy średniej? Przegląd ofert marek Citroën, Peugeot i Renault

    358 udostępnienia
    Udostepnij 143 Tweet 90

Testy samochodów

Testy

Test: Peugeot e-208 Allure – znacznie młodszy brat kultowego modelu 206. Opinie, jazda, zasięg, zużycie energii

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-13
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo – Ile pali silnik 1.2 130 KM PureTech z automatyczną skrzynią biegów na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-14
Renault - testy i opinie

Renault Captur Helly Hansen 1.2 TCe 120 KM EDC – dobrze ubrany. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-12-05
Renault - testy i opinie

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 90 KM 2006 – rodzinny kombiwan. Plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-09-15
Używany Citroen C1 (2014 -), Toyota Aygo, Peugeot 108,
Citroen - testy i opinie

Test: Używany Citroen C1 1.2 82 KM II generacji (2014 -) Alternatywa dla transportu miejskiego. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-10-10

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Kierowca - Przegląd rynku. Tanie używane kombi Renault do 20 tysięcy złotych: Laguna III i Megane III
  • Łukasz - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?
  • Lopel - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • CITRO - Kłopoty Stellantis. Koncern nie jest w stanie podpisać nowych umów z dealerami, powodem oszczędności?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nadciągają podwyżki cen paliw. Korekta już w przyszłym tygodniu?
  • Krzysztof Gregorczyk - Nowy Peugeot 508 już w polskim konfiguratorze. Ile kosztuje i co posiada podstawowa wersja?

Zobacz też

Opel zwiększa sprzedaż lekkich samochodów dostawczych w całej Europie

Renault Twingo GT 0.9 TCe 110 KM EDC – szalony maluch. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Renault EZ-GO – koncepcyjny samochód-robot już w Warszawie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
5
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.