dacia duster uzywana Wiadomości
Wiadomości

Dacia Duster: 10 najtańszych ofert używanego SUV-a od pierwszego właściciela w Polsce. Czerwiec 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15
alpine przygotowalo sie do 24 godzinnego wyscigu le mans 1 Wiadomości
Wiadomości

Alpine przygotowało się do 24-godzinnego wyścigu Le Mans

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-13
fiat rosnie o 121 ponad 40 sprzedazy to elektryki fiat grande panda elektro Wiadomości
Stellantis

Fiat i miasto Turyn świętują wspólnie: wielki koncert „Turyn jest fantastyczny” już 24 czerwca

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
renault austral full hybrid 8 Wiadomości
Wiadomości

Renault Austral: możliwy brak komunikatów ostrzegawczych ABS/ESP. Akcja serwisowa

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
luca de meo Wiadomości
Renault

PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-16
peugeot argentyna Wiadomości
Wiadomości

Peugeot, Renault i Fiat na pomoc turystom w drodze nad morze. Zapomniana akcja z Argentyny

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
citroen c4 02 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën e-C4 kontra Volkswagen ID.3 – który elektryk lepszy dla rodziny? Porównanie według brytyjskiego Autocar

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-15

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Peugeot e-Traveller – ponad 1000 km elektrycznym vanem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-09
w Testy, Peugeot - testy i opinie, Peugeot
Czas czytania 8 minut
871
A A
40
Peugeot e-Traveller

Mój pierwszy dzień z Peugeot e-Traveller należał do wyjątkowo długich. Pobudka o 5 rano, jazda do Warszawy i powrót elektrykiem. Zazwyczaj odcinek ok. 350 km nie robi na mnie większego wrażenia, ale w przypadku tego samochodu musiałam wziąć znaczną poprawkę na zużycie prądu, ładowanie w trasie i ładowanie… przed jazdą, ponieważ na starcie auto miało tylko 68 km zasięgu.

Po ponad 2 godzinach ładowania złączem 22 kW, komputer pokładowy pokazywał 210 km zasięgu lub 220 w trybie Eco, czyli mniej niż 80%, ale wystarczająco, aby wyruszyć w drogę. Trasa wiodła z Warszawy przez Radom, Kielce i Jędrzejów przeważnie drogą ekspresową aż do Chrzanowa. Pierwszy odcinek liczył łącznie 333 km.

Wstępna kalkulacja wykazała zapotrzebowanie przynajmniej na jedno ładowanie, ale ostatecznie skończyło się na dwukrotnym postoju, co wynikało zarówno z kurczącego się zasięgu, jak i potrzeby wypicia kubka kawy. Aby utrzymać jak najbardziej optymalne zużycie prądu, ograniczyłam prędkość maksymalną Peugeota do 90-100 km/h od czasu do czasu wychodząc poza ten zakres podczas wyprzedzania. Podróż zajęła ok. 6,5 godziny (nie licząc pierwszego ładowania), czyli przynajmniej o 2 godziny dłużej niż zazwyczaj.20210401 123650 scaled Wiadomości

Podróżując samochodem elektrycznym po naszym kraju lepiej mieć nieco więcej czas, przyda się także odrobina cierpliwości, choć kierowcy aut elektrycznych, których miałam przyjemność spotkać przy ładowarce, zdawali się nie przejmować czasem, najwidoczniej przyzwyczajeni do dłuższego postoju. Byłoby pięknie, gdyby na każdej stacji benzynowej znajdowały się punkty ładowania samochodów elektrycznych. Ba, można by to potraktować nawet jako luksus. Jak na razie możemy o tym jedynie pomarzyć, ale od czasu, gdy w moje ręce trafił pierwszy samochód elektryczny Renault Zoe I generacji, sytuacja uległa delikatnej poprawie. Aby naładować Peugeot e-Travellera przeważnie korzystałam z sieci Orlen, która znajdowała się na trasie lub w pobliżu, co jest dużą zaletą. Część punktów do ładowania wciąż nie wymaga opłaty, ale liczba darmowych stacji sukcesywnie się kurczy.

Zobacz test najtańszego elektryka na rynku: Czy nowa Dacia Spring opanuje ulice polskich miast?

20 km zasięgu i awaria ładowarki

Aby skorzystać z ładowania na Orlenie wystarczy aplikacja na smartfon, bardzo przydatna podczas jazdy samochodem elektrycznym jest też aplikacja Plug Share, która wskazuje punkty znajdujące się najbliżej naszej lokalizacji. Bez względu jednak na to, jak bardzo się staramy i z ilu aplikacji korzystamy, tak naprawdę nigdy nie mamy pewności co czeka nas na miejscu. Podczas świątecznego tygodnia spędzonego z e-Travellerem pokonałam prawie 1100 km i doświadczyłam różnych przypadków: zarówno pozytywnego zaskoczenia, jak i rozczarowania. Najczęściej stacja była wolna i działała bez zarzutu, ale zdarzało się, że dostępne było jedynie złącze 22 kW, zrywało połączenie albo mnie, albo kierowcy korzystającego z sąsiedniego złącza lub ładowanie nie odbywało się z pełną mocą. W jednym z przypadków stacja zupełnie odmówiła posłuszeństwa, mimo iż dwa dni wcześniej nic nie wskazywało na to, że coś może pójść nie tak.DSC 0070 scaled Wiadomości

Zepsuta ładowarka znajdowała się przy autostradzie A4. Z infolinii dowiedzieliśmy się tylko, że nie ma szans na usunięcie awarii w „najbliższym czasie” i możemy jedynie spróbować włączyć i wyłączyć stację, ale raczej bez wielkich nadziei na powodzenie. I faktycznie moje wysiłki nie przyniosły żadnego skutku. Komputer pokładowy wskazywał mało obiecujące 20 km zasięgu.

W końcu Peugeot przypomniał o potrzebie tankowania pomarańczową lampką rezerwy oraz komunikatem o niskim poziomie naładowania akumulatora a następnie zaproponował lokalizacje dostępnych stacji. Po wybraniu na oko najbliższej z nich, okazało się, że do pokonania mamy 18 km, czyli teoretycznie w sam raz. Pozostało tylko trzymać kciuki, że tym razem wszystko pójdzie zgodnie z planem. Powolna jazda autostradą w trybie Eco pozwoliła dojechać do następnej ładowarki z zapasem 8 km.20210407 111721 scaled Wiadomości

Godzina i trzy minuty „tankowania” prądem stałym o mocy 50 kW pozwoliły uzupełnić energię o 51,8 kWh i zwiększyć zasięg o 252 km. Mało? Dla porównania, godzina ładowania z gniazdka domowego dzień wcześniej dodała tylko 10 km autonomii. Po rozpoczęciu ładowania na stacji Orlen na naszej karcie blokowane jest 200 zł a następnie pobierana właściwa kwota. Wizyta na stacji kosztowała nas 110,29 zł (1,99 zł za 1 kWh plus opłata za postój po przekroczeniu 45 min wynosząca 0,4 zł\min). Cena zależy od mocy ładowania. Za złącze 22 kW zapłacimy 1,43 zł/kWh a za 100 kW – 2,39 zł/kWh. Biorąc pod uwagę, że w głowie wciąż tli się obietnica taniej energii, nie jest to mało.

Ładowanie ładowaniem, ale jak jeździ się e-Travellerem?

Jazda bez szarpnięć i drgań jest tym, co potrafi przekonać mnie, że samochody elektryczne mają sens i częściowo zapomnieć czas, który muszę dodać do planowanej trasy. Nie bez znaczenia jest także cisza w kabinie, którą zapewnia 136-konny silnik elektryczny. Na dobrym poziomie jest też izolacja akustyczna, przy 100 km/h w Peugeot e-Travellerze jest względnie cicho. Zawieszenie elektrycznego Peugeota poradzi sobie z drobnymi nierównościami, ale poprzeczne przeszkody takie jak progi zwalniające powodują specyficzne kołysanie nadwozia w przód i w tył.

Fotel kierowcy zapewnia wygodną pozycję podczas długiej jazdy, co bardzo się przydaje, bo jeśli nie jeździmy tylko po mieście, spędzimy w elektrycznym Peugeocie mnóstwo czasu. W testowym egzemplarzy znajdował się nawet masaż ;-) Multimedia obsługuje 7-calowy ekran dotykowy kompatybilny ze smartfonem. Działa bez zawrotnej szybkości, ale poprawnie.20210407 080255 scaled Wiadomości

W zimny poranek kabina dosyć szybko uzyskała właściwą temperaturę, odmrażanie przedniej szyby również przebiegło sprawnie, ale dostosowanie warunków do jazdy przy temperaturze powietrza -3˚C kosztowało mnie ok. 20 km zasięgu. Jeśli lubimy ciepło, jazda zimą w trybie Eco nie będzie ulubionym zajęciem. Komfort klimatyczny jest wówczas ograniczony do minimum, ale jak oszczędność, to oszczędność. Zużycie prądu oraz zasięg możemy śledzić na ekranie komputera pokładowego, który na zakończenie testu wskazywał średnią wartość 26 kWh/100 km.

Mobilne biuro i restauracja

Tylna część kabiny pasażerskiej e-Travellera jest wyposażona w rozkładany stolik, przepastny schowek i przesuwane fotele dla pięciu osób umieszczone twarzą do siebie. W takiej konfiguracji van Peugeota może służyć nawet jako mobilne biuro. Wsiadanie i wysiadanie ułatwiają rozsuwane drzwi boczne. Komfortowe ułożenie wnętrza doceniliśmy jednak nie tylko podczas jazdy, ale również na postoju podczas ładowania akumulatora. W spokoju, wygodzie i bez pośpiechu wypiliśmy kawę i skonsumowaliśmy posiłek a było to w czasie, gdy ze względu na obostrzenia nie mogliśmy tego zrobić w żadnym lokalu. 20210405 124027 scaled Wiadomości

Cena, jak już przyzwyczaiły nas pojazdy elektryczne jest znacznie wyższa od wersji spalinowej. Peugeot e-Traveller startuje z poziomu 216.700 zł. Najtańszy egzemplarz w najdłuższej wersji Long (5308 mm długości) z akumulatorem o pojemności 70 kWh (dostępny jest też akumulator 50 kWh) kosztuje minimum 250.000 zł. W pełni wyposażony model testowy w drugim poziomie wyposażenia Allure i opcjami dodatkowymi wyszczególnionymi poniżej, to już koszt 300.400 zł. Wydając zbliżoną kwotę możemy stać się posiadaczami na przykład 360-konnego Peugeot 508 Sport Enginnered, ale to inny model, inne potrzeby, tylko półka cenowa ta sama ;-)

Peugeot e-Traveller nie jest jedynym elektrycznym vanem koncernu Stellantis. Z tych samych rozwiązań korzysta Citroën e-Spacetourer oraz Opel Zafira e-Life. Zastosowanie wszystkich trzech modeli to głównie transport na krótkich odcinkach m.in. gości hotelowych, VIP-ów, czy pasażerów na lotniskach, ale przy odrobinie cierpliwości i dobrej woli samochód będzie nam służył również w trasie na drogach całego kraju.

Peugeot e-Traveller – dodatkowe opcje:

  • Lakier metalizowany 2600 zł
  • Alarm 2400 zł
  • Składany stolik na prowadnicach + dwa fotele VIP (zastępują kanapę 3 miejscową): 2600 zł
  • Pakiet Safety(AFIL) 1900 zł
  • Poduszki bezpieczeństwa kurtynowe w 2 i 3 rzędzie 1000 zł
  • Siatka zabezpieczająca bagaż montowana za rzędami siedzeń 900 zł
  • Felgi aluminiowe 17″ PHOENIX + Grip Control 1000
Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20210331 103913 Wiadomości20210405 124404 Wiadomości20210405 125338 Wiadomości20210405 131651 Wiadomości20210405 131718 Wiadomości20210407 080255 Wiadomości20210407 111702 Wiadomości20210407 111721 Wiadomości20210407 113056 Wiadomości20210407 124253 Wiadomości20210407 124831 WiadomościPeugeot e-TravellerDSC 0070 WiadomościDSC 0071 WiadomościDSC 0072 Wiadomości20210405 124213 Wiadomości20210405 124203 Wiadomości20210405 124157 Wiadomości20210331 163151 Wiadomości20210331 163206 Wiadomości20210331 163213 Wiadomości20210331 163229 Wiadomości20210331 163243 Wiadomości20210331 165329 Wiadomości20210331 182825 Wiadomości20210401 123650 Wiadomości20210401 123705 Wiadomości20210401 123739 Wiadomości20210403 190041 Wiadomości20210403 190058 Wiadomości20210404 165629 Wiadomości20210405 124027 WiadomościDSC 0073 Wiadomości
3.7 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen c3 aircross Wiadomości

Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź

2025-06-16
peugeot le mans Wiadomości

Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

2025-06-16

Nowy SUV z salonu z dieslem, ultrakomfortowy Citroën C5 Aircross, w promocji tańszy niż hybryda!

2025-06-16

Citroën CX 2400 (1977): „We Francji jeździmy jak bogowie!”

2025-06-15
Tagi: e-SpacetourerZafira-ee-Traveller508 PSEPeugeotCitroenOpel
Udostepnij314Tweet197Udostepnij55
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
40 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

Dacia Jogger Eco-G
Testy

Dacia Jogger Eco-G 100 w teście długodystansowym. Na liczniku 30.000 km (opinia, wady, zalety, problemy)

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-08
peugeot 208 electric 2022 3 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot e-208 Allure – znacznie młodszy brat kultowego modelu 206. Opinie, jazda, zasięg, zużycie energii

autor Małgorzata Kozikowska
2022-11-13
ds5 4 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen DS5 1.6 THP 200 – Delta Sierra 5 zgłasza gotowość do startu czyli DS5 inżynierskim okiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-04
Renault Espace
Testy

Test: Renault Espace V 2.0 bluedCi 200 KM – spieszmy się kochać minivany. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-09-12
renault symbioz e tech full hybrid 145 esprit alpine kiedy captur to za malo 004 Wiadomości
Testy

Test: Renault Symbioz E-Tech full hybrid 145 esprit Alpine – kiedy Captur to za mało

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-01-19

Najnowsze komentarze

  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Roman - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę

Zobacz też

Nowy Peugeot 208 edycja 2025: ile kosztuje najtańsza wersja i co oferuje? 10 lat gwarancji na silnik

Akcyza na duże silniki w roku 2025 to podatek zbędny i szkodliwy. Czas go znieść

Peugeot 208, 2008 czy Renault Captur? Który samochód jest najlepszy dla kobiety?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
40
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz