stellantis 01 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zacieśnia dialog społeczny w Europie – pierwsze posiedzenie Europejskiej Rady Zakładowej

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
Citroen DS
Wiadomości

Czym naprawdę powinien być samochód?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
peugeot 3008 1 2 Wiadomości
Wiadomości

50 młodych kobiet pojedzie na Perspektywy Women in Tech Summit 2025 dzięki Stellantis i Fundacji Edukacyjnej Perspektywy

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Części samochodu
Wiadomości

Części samochodu, które kosztują majątek. Naprawa lub wymiana może poważnie nadszarpnąć budżet

autor Maciej Mokwiński
2025-05-19
Fiat 600,
Wiadomości

Fiat 600 z fabryki w Tychach sprzedaje się coraz lepiej, ale klienci nie chcą elektryka

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
citroen c3 1 Wiadomości
Wiadomości

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 – pierwsza jazda. Wrażenia, opinie, ciekawostki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2014-07-07
w Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 8 minut
798
A A
10
citroen c1 2015 9 Wiadomości

citroen-c1-2015-9Nowy Citroen C1 już wkrótce trafi do salonów sprzedaży, także w Polsce, a ja już miałem okazję poznać ten samochód i spędzić kilka godzin za jego kierownicą. Było warto, bo Citroen udostępnił dziennikarzom auto w wersji Airscape, czyli z otwieranym, płóciennym dachem, w sam raz na letnie podróże. Jaki więc jest nowy Citroen C1?

Stylistyka zewnętrzna – jest pięknie

citroen-c1-2015-4Samochód jest ładny i może się podobać. Ma kilka wersji kolorystycznych, które szczególnie do mnie trafiały – np. srebrny z czerwonym dachem czy specyficzna odmiana czerwonego. Patrząc z zewnątrz i porównując C1 do poprzedniego modelu, widać, że to nowe auto – przeszło kilka modyfikacji. Przód jest zdecydowanie mocniej zarysowany a wąskie światła pozycyjne nad głównymi reflektorami dodają nowoczesności i masywności. W zderzaku zamontowano wąskie światła dzienne LED. Są umieszczone pionowo, co dodatkowo zwiększa efekt masywności przodu. Z boku pojawiły się kolorowe wstawki na słupkach bocznych, nawiązujące do tapicerki wewnątrz. Tył również przeszedł zmiany i teraz mamy tam niewielkie światła, nawiązujące do aktualnej stylistyki całej gamy. Na tylnej, nadal szklanej klapie, znajduje się duże logo Citroena.

W środku nowoczesna technika

Warto przeczytać!

Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23
nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

2025-05-23

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

2025-05-23

citroen-c1-2015-3Dobrej jakości materiały wykończeniowe, nowoczesny, duży, pojedyńczy zegar oraz ledowy wskaźnik obrotów – to wszystko widzi kierowca i pasażerowie. Uwagę przyciąga jednak centralny, duży wyświetlacz dotykowy, który – po raz pierwszy w Citroenie – dysponuje technologią Mirror Link, a więc możliwością połączenia ze smartfonem. Na ten temat napiszę oddzielny tekst, ponieważ rozwiązanie to dopiero wchodzi na rynek i warto poznać je w szczegółach. Na tą chwilę mogę napisać, że możliwość korzystania z własnych aplikacji na ekranie samochodu jest bardzo wygodna i jest to świetne rozwiązanie, które warto promować – przykładowo skuteczność nawigacji on-line jest dużo lepsza niż tradycyjnych rozwiązań. Warto też dodać, że ekran ma bardzo estetyczną grafikę własną – np. świetnie wyglądający zegar.

citroen-c1-2015-12Pod panelem z ekranem znajduje się jeszcze cyfrowe sterowanie nawiewem. Całość zgrabnie zakomponowano wewnątrz, rozjaśniając je dodatkowo lakierowanymi w kolorze nadwozia wstawkami. Pasażer ma do dyspozycji niewielki schowek, w drzwiach znalazło się miejsce na kieszenie, z miejscem na wodę i drobiazgi. Fotele z przodu mają – jak to w małych autach – zintegrowane zagłówki. Mimo, że C1 jest stosunkowo wąski, to fotele oferują sporo komfortu – przynajmniej z przodu – i mają niezłe trzymanie boczne. Citroen C1 dysponuje 4 miejscami, tylna kanapa składa się 50/50, więc mając 3 osoby na pokładzie, można wziąć nieco więcej bagażu.

Citroen obiecywał, że przy nieco powiększonej długości auta (3,46m) wygospodaruje więcej miejsca w środku – i rzeczywiście, bagażnik powiększył się do prawie 200 litrów (50 litrów więcej) a dorośli nie mogą narzekać nawet z tyłu.

Z wiatrem we włosach

citroen-c1-2015-27Największą popularnością wśród dziennikarzy cieszyła się podczas jazd testowych wersja Airscape. Samochody te wyposażone były w płócienny składany dach, dostępny w kilku ciekawych kolorach. Sterowanie dachem odbywa się za pomocą przycisku, zlokalizowanego obok lampki oświetlenia wnętrza. Wystarczy chwila, by z klasycznego auta zrobić taki prawie kabriolet i cieszyć się słońcem oraz przestrzenią.

Z tym dachem związana jest zresztą ciekawa historia, menadżerowie z Citroena musieli włożyć sporo trudu w przekonanie swoich japońskich kolegów, że to rozwiązanie jest możliwe w tak małym samochodzie.

Przydatne gadżety

citroen-c1-2015-10Z nowości, które pojawiły się w Citroenie C1, warto wymienić przede wszystkim asystenta ruszania pod górę (hill assist) oraz kamerę cofania. Kamera bardzo przydała się podczas manewrów w zatłoczonym mieści, chociaż korzystanie z niej wymaga przyzwyczajenia . Montowanie coraz lepszego wyposażenia, to dla mnie potwierdzenie trendu przekazywania coraz lepszego wyposażenia do coraz niższych klas samochodów.

No to jazda – jest ciszej, wygodniej, po prostu lepiej

citroen-c1-2015-1Co się zmieniło w porównaniu do poprzedniego modelu jeśli chodzi o jazdę? Auto jest nastawione na wygodę. Poprawiono wyciszenie, zawieszenie lepiej izoluje od nierówności jezdni. Komfort jazdy znacząco wzrósł, tutaj widać pracę producenta. Nadal jednak do wnętrza docierają odgłosy pracy silnika na wysokich obrotach. Trzycylindrowy silnik benzynowy 1.2 litra, który miałem pod maską, o mocy 82 KM, jest po prostu nieco hałaśliwy i warto by pokusić się o dodatkowe wyciszenie maski. Za to muszę pochwalić wyważenie jednostki napędowej, siedząc w środku trudno zorientować się, że mamy do czynienia z trzema cylindrami.

citroen-c1-2015-14Układ kierowniczy jest bardzo precyzyjny, zapewnia bardzo dobrą kontrolę nad autem. Oczywiście nie ma nic wspólnego ze sportem, ale też nie do szybkiej jazdy ten Citroen został stworzony. Fotele z przodu są bardzo wygodne, z tyłu również ciężko narzekać – wsiada się wygodnie, bo drzwi są bardzo szerokie a kanapa, chociaż nie daje może specjalnego podparcia, daje radę, nawet przy rosłych pasażerach. Warto podkreślić, że zawieszenie, które nastawione jest na komfort, nie daje powodów do narzekań w zakresie utrzymywania stabilności wysokiego jakby nie było nadwozia.

Spalanie podczas trasy testowej kształtowało się w okolicy 5 litrów na 100 kilometrów.

Jakieś minusy? Kilka drobnych

citroen-c1-2015-24W wersji Airscape z tyłu nad głową jest mało miejsca dla osób wyższych niż 180 cm. Zapakowanie 4 siatkarek do C1 będzie więc raczej trudne, chyba, że staną na podłodze i będą wyglądały przez dach ;-) Brak miejsca spowodowany jest umieszczeniem w tylnej górnej części nadwozia mechanizmu zamykającego dach. W zwykłej wersji tego problemu nie ma. O hałaśliwym silniku przy wyższych obrotach pisałem już wyżej.

Dość ciężko działa przycisk otwierania tylnej klapy. To powinno być maksymalnie łatwe, bo część klientów na ten samochód to przecież panie, których delikatne dłonie nie powinny siłować się z przyciskiem. Za to jak już się uda nacisnąć, to klapa otwiera się łatwo i lekko – jest zbudowana ze szkła.

citroen-c1-2015-21Rozjaśniłbym nieco boczki w drzwiach z przodu, nawet jakimiś drobnymi elementami – na przykład przyciski otwierania okien nie były ani podświetlone ani nie było na nich żadnego symbolu otwierania okna.

Praktyczny, przyjemny w prowadzeniu

Podsumowanie? Nowy Citroen C1 jest bardzo przyjemnym samochodem w prowadzeniu. Szybki i zwinny, świetnie sobie radzi w mieście, dzięki niewielkim rozmiarom jest go niezwykle łatwo zaparkować. Niewątpliwie mocny punkt to świetny wygląd, nowoczesny, z ciekawymi kolorami. Praktyczne połączenie ze smartfonem przyda się kierowcom a i pasażerowie nie powinni narzekać, szczególnie jadąc z otwartym dachem C1 Airscape.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

citroen c1 2015 1 Wiadomościcitroen c1 2015 29 Wiadomościcitroen c1 2015 28 Wiadomościcitroen c1 2015 27 Wiadomościcitroen c1 2015 26 Wiadomościcitroen c1 2015 25 Wiadomościcitroen c1 2015 24 Wiadomościcitroen c1 2015 23 Wiadomościcitroen c1 2015 22 Wiadomościcitroen c1 2015 30 Wiadomościcitroen c1 2015 31 Wiadomościcitroen c1 2015 39 Wiadomościcitroen c1 2015 38 Wiadomościcitroen c1 2015 37 Wiadomościcitroen c1 2015 36 Wiadomościcitroen c1 2015 35 Wiadomościcitroen c1 2015 34 Wiadomościcitroen c1 2015 33 Wiadomościcitroen c1 2015 32 Wiadomościcitroen c1 2015 21 Wiadomościcitroen c1 2015 20 Wiadomościcitroen c1 2015 9 Wiadomościcitroen c1 2015 8 Wiadomościcitroen c1 2015 7 Wiadomościcitroen c1 2015 6 Wiadomościcitroen c1 2015 5 Wiadomościcitroen c1 2015 4 Wiadomościcitroen c1 2015 3 Wiadomościcitroen c1 2015 2 Wiadomościcitroen c1 2015 10 Wiadomościcitroen c1 2015 11 Wiadomościcitroen c1 2015 19 Wiadomościcitroen c1 2015 18 Wiadomościcitroen c1 2015 17 Wiadomościcitroen c1 2015 16 Wiadomościcitroen c1 2015 15 Wiadomościcitroen c1 2015 14 Wiadomościcitroen c1 2015 13 Wiadomościcitroen c1 2015 12 Wiadomościcitroen c1 2015 9 300x2001 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: CitroenC1
Udostepnij297Tweet184Udostepnij51
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
10 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

03. Renault Espace dCi 200 EDC Initiale Paris Wiadomości
Testy

Test: Renault Espace dCi 200 KM EDC Initiale Paris 2021 – ostatni z rodu. Mocny diesel z automatem i siedem miejsc. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-03-16
citroen cactusc 2015 63 300x200 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Cactus czy Kia Soul – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-20
001. Renault Megane IV Bose TCe 130 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV 1.3 TCe 130 KM – skok o parę poziomów. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-04-16
11. Nowy Peugeot 308 w optymalnej wersji – 1.2 PureTech 130 Allure Pack M6 Wiadomości
Testy

Test: Nowy Peugeot 308 w optymalnej wersji – PureTech 130 KM Allure Pack M6. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-04-18
001. Renault Captur II TCe 100 – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Dacia i Renault miażdżą konkurencję w Rumunii. Rejestracje nowych aut – styczeń 2023 r.

Używany Citroen Xantia – jakie opony kupić? Całoroczne Michelin Crossclimate+ do hydropneumatyka

Auta francuskie na Moskiewskim Salonie Samochodowym

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
10
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz