peugeot z napedem phev teraz tanszy o nawet 6450 euro peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Nowa strategia marki Peugeot: Trzy filary przyszłości – przyjemność z jazdy, francuski styl i trwałość

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
A390 β show car 22 Wiadomości
Wiadomości

Nowy supersamochód Alpine A390 na Wielkim Zlocie w Dieppe z okazji 70-lecia marki

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-16
luca napolitano 01 Wiadomości
Wiadomości

Nowa Lancia Gamma nadjeżdża. Produkcja modelu ruszy w Melfi w 2026 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Peugeot 308
Wiadomości

Nowy polski cennik Peugeot 308 już jest dostępny. Podwyżka i zmiany w gamie silnikowej

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-14
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Citroen DS
Wiadomości

Citroën DS z 1972 roku w salonie DS Automobiles w Gdańsku. Klasyka i nowoczesność

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
citroen c3 4 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën C3 CNG – oszczędność paliwa, wersje, silnik i wyposażenie. Debiut w Indiach

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: nowy Renault Arkana: dłuższy, ładniejszy i prawdopodobnie bardziej komfortowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-01
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
2.3k
A A
42
Renault Arkana

Renault wykazało się dużą odwagą proponując klientom zupełnie inny, ciekawszy model, który nie jest nastawiony wyłącznie na praktyczność, choć i tego Arkanie pod wieloma względami odmówić nie możemy. Po pierwszej jeździe sądzę, że pomysł Renault ma sporą szansę na sukces a sprzedaż powinna znacznie przewyższyć cieszącego się umiarkowaną popularnością modelu Kadjar.

Ten samochód mi się naprawdę spodobał. Jeżdżąc na codzień dużo mniejszym i starszym autem ze stajni Renault optymistycznie oceniłam Arkanę i efekty tego macie poniżej. Trochę bardziej krytyczne spojrzenie reprezentuje nasz redaktor naczelny w swoim teście Arkany.

Oferta SUV-ów na rynku Europejskim stale się powiększa. Mamy miejskich przedstawicieli tego gatunku, SUV-y kompaktowe, 7-miejscowe a nawet SUVany, o czym przekonywał niedawno Krzysztof Gregorczyk w teście nowego Peugeot 5008. Mieszanki międzysegmentowe lubi również Renault i nie chodzi tylko o model Espace, który również do przedstawicieli SUVanów możemy zaliczyć, ale także nowa Arkana, która łączy samochód o podwyższonym prześwicie ze sportową sylwetką. Do tej pory, by znaleźć model o zbliżonej linii, musieliśmy się udać do salonów marek premium, teraz już nie musimy.DSC 0259 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

PureTech 130

Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

2025-05-19
Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Renault Arkana a konkurencja

Renault Arkana jest dosyć dużym przedstawicielem klasy kompaktowych SUV-ów, który powstał na płycie podłogowej wykorzystanej dotychczas w  modelach segmentu B, a więc w Clio i Capturze. Samochód mierzy 4568 mm długości, czyli o prawie 12 cm więcej od Kadjara i 10 cm mniej niż Koleos. Z myślą o sportowym charakterze styliści Renault obniżyli wysokości auta do 1571 mm (1600 mm w modelu Kadjar) i zastosowali pochylony w kierunku bagażnika dach przypominający auta o nadwoziu coupe.

Mimo iż wygląd zewnętrzny może mówić nam co innego, Arkana nie powstała z myślą o rywalizacji z autami luksusowymi. Właściwie trudno określić dla tego modelu bezpośredniego konkurenta, bo jest to pewien ewenement. Renault z pewnością ma na celowniku Peugeot 3008, który cieszy się dużym zainteresowaniem, zwłaszcza na rodzimym rynku, ale także Hyundaia Tucsona, czy model Kia Sportage. Klienci mogą wahać się pomiędzy Arkaną a mniejszym, ale zbliżonym sylwetką Citroënem C4.DSC 0290 scaled Wiadomości

Auto może się podobać, o czym świadczy mnóstwo ukradkowych spojrzeń skierowanych na samochód podczas naszego pierwszego testu, choć mogły wynikać po prostu z zaciekawienia samochodem, który po raz pierwszy wyjechał na polskie drogi. Przednia część Arkany nawiązuje do aktualnej gamy Renault, zwłaszcza światła w kształcie litery C, ale profil nie kojarzy się z żadnym innym modelem marki. W słoneczny dzień testowy uwagę zwracał również lakier Niebieski Zanzibar, który w zależności od intensywności światła, jakie padało na pojazd, zmieniał odcień, od czasu do czasu wpadając w zieleń.

Skąd my to znamy?

Wnętrze wygląda znajomo ponieważ Renault przeniosło układ kabiny wraz z większością materiałów, kontrolek i pionowym 9,3-calowym ekranem dotykowym z Captura. Wyświetlacz jest czytelny, działa z poprawną szybkością i ma możliwość konfiguracji menu startowego w taki sposób, aby dostarczał najbardziej przydatnych funkcji. Nowoczesny samochód nie może obecnie funkcjonować bez połączenia ze smartfonem. Arkana nie jest w tym względzie wyjątkiem i nie ma też się czego wstydzić. Na pochwałę zasługuje szybka integracja telefonu z systemem multimedialnym samochodu, sprawne przełączanie pomiędzy mapą samochodową a Google Maps oraz widok wskazówek dotyczących skrętów z wybranej nawigacji na ekranie za kierownicą.DSC 0329 scaled Wiadomości

Do testów otrzymaliśmy Arkanę w wersji Intens z cyfrowymi zegarami o przekątnej 10,25-cala, ale jak mówią przedstawiciele Renault, wyposażenie będzie można zamówić dopiero od drugiej połowy roku 2021. Do tego czasu, dla klientów dostępna jest wersja z mniejszym, 7-calowym wyświetlaczem. Przesunięcie wynika z niedoboru półprzewodników, który dotyka branżę motoryzacyjną na świecie.

Opadająca linia dachu a przestrzeń w kabinie

O tym, że siedzimy w znacznie większym modelu niż Captur (i Kadjar) świadczy spora przestrzeń na długość. O ile szerokość jest mniejsza niż w Kadjarze a większa niż w Clio, to już długość auta jest spora. Opadający dach, który tak znakomicie kształtuje linię Arkany, o dziwo nie wpływa diametralnie na ograniczenie przestrzeni nad głowami pasażerów, co jest zasługą lekkiego pochylenia oparć tylnej kanapy. Kiedy za plecami rozsiadł się na mój redakcyjny kolega Jędrzej o wzroście prawie 190 cm, do moich uszu dochodziły wyłącznie odgłosy zachwytu: „ale tu dużo miejsca!”. Pasażerowie mogą zawdzięczać komfortową przestrzeń na nogi dużemu rozstawowi osi, który wynosi aż 2720 mm (2646 mm w modelu Kadjar). Renault nie zapomniało o nawiewach z tyłu, obecne są również dwa gniazda USB, a także podłokietnik z cup-holderami.DSC 0308 scaled Wiadomości

Przy projektowaniu przestrzeni do przechowywania niewielkich przedmiotów Renault wzięło sobie do serca słowo „drobiazgi”. Zarówno schowek po stronie pasażera, jak i w podłokietniku są skromnej wielkości a do kieszeni w drzwiach z trudem udało się zmieścić 1,5-litrową butelkę z wodą a skoro z trudem, to nie tak łatwo było ją potem wyciągnąć. Arkana nadrabia obecnością siatki na telefon po stronie pasażera, prostokątem, w którym umieścimy kartę Hands Free i naprawdę dużym, ustawnym bagażnikiem. Jego pojemność wynosi 513 litrów (o 41 litrów więcej niż w Kadjarze).

Pakowanie codziennych zakupów ułatwia wysoko unoszona tylna klapa i podwójna podłoga z górnym poziomem ustawionym na równi z progiem. Nie ma przeszkód, by do Arkany załadować znacznie więcej niż w podstawowym ustawieniu. Jednym ruchem zsuniemy podłogę niżej a dodatkowymi dwoma położymy oparcia tylnej kanapy uzyskując w ten sposób 1296 litrów pojemności i prawie płaską podłogę. W bagażniku przydałyby się jeszcze haczyki na zakupy, a przy siedzeniach uchwyty, które przytrzymałyby pasy podczas składania siedzeń.

Zobacz Test: Peugeot 508 PSE o mocy 360 KM. Szybki, zwinny i komfortowyDSC 0307 scaled Wiadomości

Całkiem komfortowy SUV coupé

Choć wygląd Arkany świadczy o sportowej duszy auta, jazda jest nastawiona przede wszystkim na komfort. Zawieszenie pracuje miękko i cicho a test składający się z nierównej nawierzchni, progów zwalniających i jazdy nieutwardzoną, wyboistą ścieżką, SUV Renault zdał na piątkę. Chociaż znowu – zależy z czym porównujemy i niektórzy będą mieli do tego całkiem niezłego moim zdaniem zachowania pewne zastrzeżenia.

Testowa Arkana pozwala bardziej dynamicznie ruszyć z miejsca, z całkiem płynnym działaniem systemu Start&Stop, który w Renault Clio TCe 130 potrafił wyprowadzić kierowcę z równowagi. Wszystko oczywiście zależy od tego, do czego go porównujecie, dla niektórych może i to być za wolno.

Ale tą poprawę w stosunku do klasycznych napędów zawdzięczamy wykorzystaniu układu mikrohybrydowego, który łączy jednostkę 1.3 TCe o mocy 140 KM z rozrusznikiem-alternatorem i 12V akumulatorem zlokalizowanym pod siedzeniem pasażera. Układ wspomaga Arkanę podczas ruszania i przyspieszania. Samochód nabiera prędkości płynnie z przewidywalną pracą dwusprzęgłowej przekładni EDC. Nie nastawiajmy się jednak na sportowe doznania, nawet w trybie Sport. Pojazd potrzebuje 9,8 sekundy, aby osiągnąć prędkość 100 km/h. Na szybszą Arkanę musimy chwilę poczekać. 160-konna wersja pojazdu dołączy do oferty w październiku 2021 roku.DSC 0286 scaled Wiadomości

Czy warto?

Renault Arkana potrafi przekonać do siebie wpadającym w oko kształtem nadwozia, przestrzenią w kabinie i komfortową charakterystyką zawieszenia. Zaletą SUV-a jest izolacja od dźwięków dochodzących z zewnątrz oraz sprawnie działające multimedia. Aby znaleźć się w posiadaniu Arkany trzeba przeznaczyć minimum 111.900 zł. Cena nie należy do najniższych, ale na rynku nie brakuje droższych konkurentów, jak choćby Peugeot 3008, do którego musimy dołożyć jeszcze 4600 zł. Testowy egzemplarz w wersji Intens z dodatkowymi opcjami to wydatek 135.600 zł. Wśród wspomnianych dodatków znalazły się:

  • System Easy Pilot
  • Dach i lusterka w kolorze czarnym
  • Lakier metalizowany Niebieski Zanzibar
  • Pakiet Easy Parking
  • Pakiet Bose
  • Pakiet Zimowy

Choć Renault Arkana nie jest ani najtańszym, ani najbardziej sportowym SUV-em na rynku, ma mnóstwo zalet i przede wszystkim własną, interesującą osobowość, która powinna skutecznie przyciągać klientów do salonów Renault.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

DSC 0362 WiadomościDSC 0335 WiadomościDSC 0334 WiadomościDSC 0331 WiadomościDSC 0329 WiadomościDSC 0327 WiadomościDSC 0326 WiadomościDSC 0325 WiadomościDSC 0324 WiadomościDSC 0323 WiadomościDSC 0319 WiadomościDSC 0336 WiadomościDSC 0338 WiadomościDSC 0339 WiadomościDSC 0359 WiadomościDSC 0354 WiadomościDSC 0351 WiadomościDSC 0350 WiadomościDSC 0349 WiadomościDSC 0348 WiadomościDSC 0346 WiadomościDSC 0344 WiadomościDSC 0342 WiadomościDSC 0341 WiadomościDSC 0315 WiadomościDSC 0312 WiadomościDSC 0270 WiadomościDSC 0266 WiadomościRenault ArkanaDSC 0263 WiadomościRenault ArkanaDSC 0257 WiadomościDSC 0253 WiadomościDSC 0252 WiadomościDSC 0251 WiadomościDSC 0249 WiadomościDSC 0274 WiadomościDSC 0278 WiadomościDSC 0283 WiadomościDSC 0311 WiadomościDSC 0308 WiadomościDSC 0307 WiadomościDSC 0304 WiadomościDSC 0301 WiadomościDSC 0300 WiadomościDSC 0292 WiadomościDSC 0290 WiadomościDSC 0286 WiadomościDSC 0285 Wiadomości20210421 094503 Wiadomości
5 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Clio30085008KadjarArkanaPeugeotRenaultCaptur
Udostepnij798Tweet499Udostepnij140
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
42 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2192 udostępnienia
    Udostepnij 877 Tweet 548
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1493 udostępnienia
    Udostepnij 597 Tweet 373
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3298 udostępnienia
    Udostepnij 1319 Tweet 825
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    494 udostępnienia
    Udostepnij 198 Tweet 124

Testy samochodów

Nowa Dacia Spring
Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Spring – najtańszy samochód elektryczny w Polsce – 10 zalet i 3 wady, opinie, awaryjność, dynamika

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-06
Citroen C4 LPG
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen C4 VTi 120 KM – tańsza i bardziej komfortowa alternatywa dla ciasnego niemca. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-09-07
megane coupe 9 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane RS 2.0 250 KM 2010 sportowy kompakt dla wymagającego kierowcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-04-02
dacia sandero stepway cvt automat 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway Extreme 1.0 CVT z automatem – rekordzistka Europy

autor Grzegorz Traczewski
2025-03-18
renault koleos 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Koleos 2.0 dCi Privilege 173 KM 4×4 2008 – tani SUV. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-09-27

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Drogi w lesie z limitami prędkości i znakami? Tak, istnieją

Genewa Motor Show 2007 – Citroen, Dacia, Peugeot i Renault!

Ostatnie eliminacje VII edycji Rajdu Młodych Peugeota

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
42
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz