Dacia Logan
Wiadomości

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

autor Gabi Rusek
2025-05-20
citroen ulotka e1747457679850 Wiadomości
Wiadomości

Citroën rozkleja ulotki z tajemniczym ufoludkiem. O co chodzi?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-17
Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Dacia Bigster
Wiadomości

Nowa Dacia Bigster czeka w polskich salonach. Umów się na jazdę próbną on-line

autor Tomasz Nowicki
2025-05-16
michal streer pierwszy polak za kierownica rajdowki lancia ypsilon hf rally4 1 Wiadomości
Wiadomości

Michał Streer – pierwszy Polak za kierownicą rajdówki Lancia Ypsilon HF Rally4

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
fiat 500e Wiadomości
Wiadomości

Fiat 500 Elektro najchętniej wybieranym elektrycznym samochodem miejskim w Niemczech

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

Grzegorz Traczewski autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
1.2k
A A
2
renault captur 1 Wiadomości

Renault Captur 1.3 TCe 160 KM to miejski crossover, który jednak może z powodzeniem pełnić rolę auta rodzinnego. Jest duży i komfortowy a przy tym dość oszczędny. Wygląda świetnie, a jak jeździ?

„Do twarzy Ci w tym Kapturku” – takie słowa padły, gdy jeden z naszych kolegów zaparkował testowanego Renault Captura przy redakcji. Nie był to nasz pierwszy kontakt z tym modelem, ale pierwszy tak intrygujący – pod względem wyglądu, wyposażenia i wrażeń z jazdy. Captur w wersji Esprit Alpine z układem mild hybrid i silnikiem 1.3 TCe 160 KM to propozycja, obok której trudno przejść obojętnie.

renault captur 7 scaled Wiadomości

Warto przeczytać!

renault koleos 2025 02 Wiadomości

Nowy hybrydowy Renault Koleos 241 KM 2025 debiutuje na wybranych rynkach

2025-05-23
lionel jaillet Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

2025-05-22

Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!

2025-05-22

Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

2025-05-22

Renault Captur ma styl, który przyciąga spojrzenia

Modernizacja Captura wyszła mu na dobre. Przód z charakterystycznym, nowym podpisem świetlnym LED, muskularne linie nadwozia i detale wersji Esprit Alpine sprawiają, że auto prezentuje się bardziej dojrzale i dynamicznie. Prześwit jest wystarczająco duży, by bez stresu pokonywać krawężniki, spowalniacze czy polskie dziury w asfalcie. To crossover, który rzeczywiście radzi sobie w miejskiej dżungli i bez problemu pojedziemy nic gdzieś dalej.

renault captur 2 scaled Wiadomości

Wnętrze z klasą, ale z jednym „ale”

Kabina robi świetne wrażenie. Wersja Esprit Alpine to najwyższa półka w gamie Captura – dostajemy znakomite materiały wykończeniowe, wygodne fotele z subtelnym sportowym sznytem, cyfrowe zegary i duży ekran systemu multimedialnego. Jest nawet podgrzewana przednia szyba, która zimą okazuje się zbawieniem.

renault captur 10 Wiadomości
renault captur 9 Wiadomości
renault captur 11 Wiadomości
renault captur 8 Wiadomości

Ale… zaskoczyła nas jednostrefowa klimatyzacja. W samochodzie tej klasy, za tę cenę, można by się spodziewać czegoś więcej – szczególnie gdy konkurenci oferują rozwiązania bardziej komfortowe dla pasażerów z tyłu.

Praktyczność: mały bagażnik? Nic z tych rzeczy

Na pierwszy rzut oka bagażnik może się wydawać niewielki, ale dzięki przesuwanej tylnej kanapie jego pojemność waha się od 422 do 536 litrów – i to bez składania oparć. To wartości, które czynią Captura jednym z bardziej funkcjonalnych crossoverów w swojej klasie.

renault captur 5 Wiadomości
renault captur 6 Wiadomości

160 koni, które chcą galopować

Sercem testowanego Captura jest benzynowa jednostka 1.3 TCe z układem mild hybrid, generująca 160 KM. I to czuć. Auto chętnie reaguje na gaz,  przyspiesza i nie ma problemów z wyprzedzaniem, nawet na trasie szybkiego ruchu. Dodatkowe punkty należą się za dobrze zestrojone zawieszenie i precyzyjny układ kierowniczy – Captur „idzie za ręką”, jak mawiają kierowcy z rajdową duszą.

renault captur 3 scaled Wiadomości

Na co dzień, w mieście, silnik pracuje cicho i kulturalnie. A jeśli prowadzić spokojnie, zużycie paliwa spada do około 6 l/100 km – świetny wynik jak na crossovera o takiej mocy.

Nie tylko do miasta

Mimo że Captur to z założenia samochód miejski, w dłuższej trasie radzi sobie równie dobrze. Komfort jazdy, dobre wyciszenie i odpowiednia pozycja za kierownicą sprawiają, że kilkugodzinna podróż nie jest żadnym wyzwaniem – ani dla kierowcy, ani dla pasażerów.

Zobacz: testy samochodów Renault

Podsumowanie testu

Renault Captur Esprit Alpine z silnikiem 1.3 TCe 160 KM mild hybrid to więcej niż ładnie wyglądający miejski crossover. To auto, które potrafi zaskoczyć komfortem, osiągami i praktycznością. Ma swoje drobne wady – jak jednostrefowa klimatyzacja – ale są one niewielkim cieniem na tle całokształtu.

Z perspektywy redakcyjnej – i nie tylko – można śmiało powiedzieć: do twarzy mu w tym Kapturku.

PLUSY:

  • Świetny design nadwozia po liftingu – nowoczesny i dynamiczny wygląd, szczególnie w wersji Esprit Alpine
  • Jakość wnętrza – dobre materiały, nowoczesna deska rozdzielcza, wygodne fotele
  • Bogate wyposażenie – m.in. podgrzewana przednia szyba, duży ekran multimediów, cyfrowe zegary
  • Dobra dynamika jazdy – silnik 1.3 TCe 160 KM zapewnia bardzo dobre osiągi
  • Znakomite prowadzenie – auto „idzie za ręką”, zawieszenie i układ kierowniczy są dobrze zestrojone
  • Niskie zużycie paliwa – około 6 l/100 km przy spokojnej jeździe
  • Funkcjonalność – przesuwana tylna kanapa i pojemny bagażnik (do 536 l)
  • Uniwersalność – dobrze sprawdza się zarówno w mieście, jak i na trasie

MINUSY:

  • Jednostrefowa klimatyzacja – w tej klasie i wersji wyposażeniowej to spore zaskoczenie
  • Brak wersji z napędem 4×4 – mimo wyglądu SUV-a, Captur pozostaje autem z napędem na przód
  • Ceny dodatków – dobrze wyposażona wersja może przekroczyć 130–140 tys. zł

Ile kosztuje Renault Captur?

Podstawowa wersja Renault Captur kosztuje 89.900 zł. „Wypasione” Esprit Alpine to już kwestia 128 tysięcy zł. Skonfiguruj swój samochód teraz.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault captur 12 Wiadomościrenault captur 1 Wiadomościrenault captur 3 Wiadomościrenault captur 4 Wiadomościrenault captur 5 Wiadomościrenault captur 6 Wiadomościrenault captur 8 Wiadomościrenault captur 9 Wiadomościrenault captur 7 Wiadomościrenault captur 11 Wiadomościrenault captur 10 Wiadomościrenault captur 2 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultCaptur
Udostepnij454Tweet284Udostepnij79
Grzegorz Traczewski

Grzegorz Traczewski

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Fiat Pulse 2026

    Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    2909 udostępnienia
    Udostepnij 1164 Tweet 727
  • Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    1649 udostępnienia
    Udostepnij 660 Tweet 412
  • Zasięg lepszy niż w dieslu. Dacia Bigster mild hybrid-G 140 przejedzie nawet 1450 km

    1852 udostępnienia
    Udostepnij 741 Tweet 463
  • Używana Dacia Duster II z LPG. Najtańsze ogłoszenia od pierwszego właściciela

    1669 udostępnienia
    Udostepnij 668 Tweet 417

Testy samochodów

renault modus Wiadomości
Testy

Test: Renault Modus 1.2 75 KM 2006 – protoplasta klasy crossover? Opinie, awarie, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-08-17
citroen cactusc 2015 63 300x200 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Cactus czy Kia Soul – porównanie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-08-20
UOKiK 496 Citroënów C Crosser do serwisu Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Crosser 2.2 HDi – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-30
Renault Megane Grandtour
Testy

Test: używane Renault Megane Grandtour 1.3 TCe 140 KM – sposób na młode auto z niewielkim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-12-05
peugeot 508 test zdjecia 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugot 508 SW 2.2 HDi GT kombi 204 KM – rodzinny samochód, który mało pali i ma wielki bagażnik. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2012-12-24

Najnowsze komentarze

  • Mat - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Robert - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Pionier - Auta elektryczne za 100 euro miesięcznie znów dostępne. Powrót leasingu społecznego we Francji!
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Inny Anonimowy - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Sergiusz - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anonimowo - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

Zobacz też

C3PO: salony Citroën, Opel i Peugeot pod jednym dachem w Polsce? Jaka przyszłość czeka dealerów

Citroen C4 – wszystko co chciałbyś wiedzieć na temat tego modelu!

Citroen Dak i Geri – niezwykła historia jugosłowiańskich klonów marki

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz