ladowarka opel Wiadomości
Wiadomości

Opel rewolucjonizuje rajdy elektryczne: nowe ładowarki dla ADAC Opel Electric Rally Cup z bankiem energii 160 kWh

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
jaguar Wiadomości
Wiadomości

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
luca de meo Wiadomości
Wiadomości

Nowe auta za drogie dla pracowników! Szef Renault krytykuje realia europejskiego rynku motoryzacyjnego

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
renault captur 1 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur Esprit Alpine mild hybrid 1.3 TCe 160 KM. „Do twarzy Ci w tym Kapturku”

autor Grzegorz Traczewski
2025-05-09
citroen ds ds automobiles nr 8 2 Wiadomości
Wiadomości

Czy prezydent Emmanuel Macron przejedzie podczas ceremonii 8 maja nowym luksusowym DS N°8?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-08
opel 01 Wiadomości
Wiadomości

Opel rośnie w siłę: imponujące wyniki sprzedaży w Niemczech w kwietniu 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
stellantis i leapmotor buduja przyszlosc pojazdow elektrycznych w regionie asean dzieki lokalnemu montazowi w malezji bedzie tam powstawal model c10 1 Wiadomości
Wiadomości

Pierwsze testy Leapmotor C10 REEV. Samochód ma jeden problem

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Captur Red Edition 1.3 130 KM TCe – co oferuje specjalna edycja modelu? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-19
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
592
A A
2
IMG 4784 Wiadomości

Nic nie poradzimy na to, że czerwony kolor kojarzy się z mocą, prędkością i sportowymi osiągami, ale czy dotyczy to także Renault Captur Red Edition? Sprawdziliśmy na przykładzie specjalnej wersji francuskiego crossovera.

Czerwony kolor jest w motoryzacji szczególnie lubiany. Niektórzy twierdzą nawet, że dodaje mocy bez względu na to, co model ma pod maską. Poza tym, wszyscy przecież doskonale wiedzą w jakim kolorze samochód wygląda najlepiej ;-) Czerwień sprawia wrażenie, oczywiście tylko pozorne, że pojazd, z którym mamy do czynienia potrafi więcej, dlatego do wersji Red Edition miejskiego crossovera również podeszliśmy z podobnym nastawieniem. Pod maską pojazdu nie znajdziemy jednak najmocniejszego silnika w ofercie Renault. Jako napęd wykorzystano bowiem jednostkę benzynową 1.3, która generuje 130 KM mocy oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostępnego już przy 1.500 obr/min. Mało? W ofercie natrafimy jeszcze na mocniejszą 150-konną wersję tego silnika, aczkolwiek Renault Captur Red Edition, nie sprawiał wrażenia, jakby brakowało mu mocy. Nie możemy mówić wprawdzie o osiągach sportowych, ale miejski crossover, jakim jest Captur raczej ich specjalnie nie potrzebuje, a 130-konna jednostka sprawiała wrażenie wręcz nadspodziewanie dynamicznej i nie piszemy tego ze względu na kolorystykę ;-)IMG 4794 Wiadomości

Podmuchy wiatru mu nie służą

Jednostka 1.3 TCe wyposażona w filtr cząstek stałych, która nie tak dawno dołączyła do oferty producenta, pod maską Captura pracuje równo, cicho i chętnie wkręca się na obroty, a w wyższych wartościach obrotomierza nie męczy pasażerów zbyt głośnym brzmieniem. Maksymalna moc 130 KM jest osiągana przy 5000 obr/min. Przyspieszenie francuskim crossoverem pod obciążeniem jednej osoby na pokładzie, w różnych zakresach prędkości odbywało się płynni i nie brakowało pojazdowi dynamiki. Według danych producenta, pierwsze 100 km/h pojawia się na liczniku po upływie 10,2 sekundy, czyli o 0,4 sekundy wolniej niż w wersji ze 150-konnym silnikiem. Maksymalna prędkość pojazdu wynosi 200 km/h, a my rozpędziliśmy Captura do 140 km/h, które są dozwolone polskimi przepisami. Wyciszenie pojazdu można uznać za całkiem przyzwoite, głośniej robiło się powyżej 120 km/h. Napęd samochodu jest przekazywany na przednie koła za pomocą 6-biegowej manualnej skrzyni biegów. Przełożenia są długie, biegi wchodzą precyzyjnie, aczkolwiek dla pełni wygody preferowalibyśmy krótszą drogę prowadzenia drążka przekładni. Apetyt na paliwo Captura wynosi według producenta 6,5 l/100 km, a w realnych warunkach będzie to niecałe 7 l/100 km.Renault Captur Red Edition

W dzień, w którym odbywał się test, wiało i to bardzo mocno. Warunki dały się Capturowi we znaki i pojazdowi zdarzało się poddawać podmuchom i bujać lekko na boki, co wpływało na uczucie pewności prowadzenia. Podwyższone zawieszenie i obudowana dolna część nadwozia mają dać nam poczucie, że Captur potrafi zjechać z utwardzonych szlaków, a jak jest naprawdę? Za kierownicą crossovera Renault opuściliśmy asfalt, nie zmagaliśmy się wprawdzie z żadnym głębokim, gęstym błotem, ale trafiliśmy na suchą, wyboistą ścieżkę. Model charakteryzuje się miękko zestrojonym zawieszeniem, które pozwalało na sprężyste pokonanie, nawet głębokich dziur. Niewielkie wymiary (4.122 mm długości i 1.778 mm szerokości) oraz mały promień skrętu sprawiają, że crossover Renault jest samochodem łatwym w manewrowaniu w wąskich uliczkach, przy parkowaniu pomaga też duże wspomaganie układu kierowniczego.

Warto przeczytać!

tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

2025-05-10

Renault nagradza zaangażowanie pracowników: rusza czwarta edycja programu akcjonariatu pracowniczego

2025-05-10
Mały a praktyczny

Wnętrze Renault Captur Red Edition wykończono elementami w barwie nawiązującej do nadwozia. Efekt jest przyjemny dla oka, choć oczywiście jest to tylko kwestia gustu i decyzji czy kierowca preferuje kolory, czy stonowane wnętrze w czerniach i szarościach. Na desce rozdzielczej pojazdu możemy dostrzec barwne obramowania nawiewów oraz ekranu wraz z panelem klimatyzacji. Czerwień zdobi również fotele i dywaniki testowego samochodu. Captur zapewnia prostą i komfortową pozycję podczas jazdy, a fotel kierowcy podpiera boki nawet podczas pokonywania ostrzejszych zakrętów. Kierowca nie musi za bardzo wychylać się z fotela, aby dotrzeć palcem dłoni do menu 7-calowego ekranu systemu multimedialnego R-Link Evolution. W pojeździe właściwie wszystkie najpotrzebniejsze funkcje znajdują się na wyciągnięcie ręki. 20190416 125848 Wiadomości

Małemu crossoverowi nie możemy odmówić funkcjonalności. W przedniej części pojazdu jest wystarczająco miejsca dla osób o różnym wzroście, a na pokładzie udało się producentowi wygospodarować sporo miejsc do przechowywania drobnych przedmiotów. W Renault Captur Red Edition znajdziemy schowek na okulary po stronie kierowcy, dużą półkę na smartfon przed drążkiem zmiany biegów oraz schowek w górnej części deski rozdzielczej. Ciekawym rozwiązaniem jest też szuflada po stronie pasażera,.

Bagażnik pojazdu ma regularne kształty i wysoko otwieraną klapę, co ułatwia pakowanie walizek. Na torby podróżne w zależności od konfiguracji foteli mamy do dyspozycji od 377 do 455 dm3 przestrzeni a dodatkowe możliwości ułożenia wnętrza potęguje przesuwany tylny rząd siedzeń.IMG 4798 Wiadomości

Ile kosztuje i czy warto kupić?

Renault Captur Red Edition z jednostką 1.3 TCe 130 oraz manualną skrzynią biegów kosztuje w polskich salonach 81.900 zł. Model bazuje na wyposażeniu Intens a wersja testowa została wzbogacona o kilka dodatkowych opcji:

  • Nadwozie dwukolorowe Czerwony Flamme+ Czarny Etoile (2.400 zł)
  • System wspomagania parkowania tył/przód + kamera cofania (1.500)
  • Fotele przednie podgrzewane (1.000 zł)
  • Dach stały, panoramiczny (2.500 zł)

Marka Renault zaprezentowała już II generację Captura, ale pierwsza odsłona wciąż prezentuje się modnie i jest atrakcyjną propozycją w segmencie miejskich crossoverów. Główną zaletą Renault Captur jest komfort na pokładzie, zawieszenie, które dobrze radzi sobie z nierównościami oraz praktycznie skomponowane wnętrze. Red Edition jest bogato wyposażoną wersją, która w połączeniu ze 130-konnym silnikiem zapewnia zadowalający poziom dynamiki.

Wyposażenia wersji Red Edition:

  • Przedni podłokietnik
  • Pakiet Premium: aluminiowe pedały, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych, oświetlenie LED na podsufitce, schowek na okulary po stronie kierowcy
  • Tapicerka z elementami alkantary i skóry
  • Czerwone akcenty kolorystyczne we wnętrzu
  • Nakładki na progi drzwi przednich Red Edition
  • Oznakowanie zewnętrzne Red Edition
  • Szyby tylne przyciemniane
  • Obręcze kół ze stopu metali lekkich 17’’, wzór Filante
  • Koło zapasowe dojazdowe

 

Tekst, zdjęcia: Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190416 124856 Wiadomości20190416 130310 WiadomościIMG 4784 WiadomościIMG 4785 WiadomościIMG 4789 WiadomościIMG 4790 WiadomościIMG 4792 WiadomościRenault CapturIMG 4798 WiadomościIMG 4808 Wiadomości20190416 130303 Wiadomości20190416 130255 Wiadomości20190416 124922 Wiadomości20190416 125848 Wiadomości20190416 125925 Wiadomości20190416 125954 Wiadomości20190416 130000 Wiadomości20190416 130026 Wiadomości20190416 130146 Wiadomości20190416 130222 Wiadomości20190416 130240 WiadomościIMG 4809 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultCaptur
Udostepnij217Tweet130Udostepnij36
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
2 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4644 udostępnienia
    Udostepnij 1858 Tweet 1161
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2696 udostępnienia
    Udostepnij 1078 Tweet 674
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1489 udostępnienia
    Udostepnij 596 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1424 udostępnienia
    Udostepnij 570 Tweet 356

Testy samochodów

Citroen Grand C4 Picasso
Citroen - testy i opinie

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso 1.6 HDi 120 KM – czy to dobry wybór dla 7 osób? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-07
ds 3 e tense 2023 7 Wiadomości
Testy

Test: DS 3 E-Tense 156 KM – luksusowy samochód elektryczny rodem z Francji. Pojechaliśmy nim od morza prawie aż do Tatr

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-06
16. Nowe Renault Twingo w teście Francuskie.pl Wiadomości
Renault

Test: Renault Twingo 1.0 SCe 70 KM – mała rewolucja. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-10-16
Nowa Dacia Jogger kamper
Testy

Test: Dacia Jogger – pierwsza jazda. Opinie, zalety, wady, wrażenia, awarie, pomiary.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-01-28
Dacia Duster
Wiadomości

Test: Używana Dacia Duster 1.0 TCe 100 KM z niskim przebiegiem. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-03-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Rewelacyjny występ w wyścigu E-Prix: Jean-Éric Vergne – król Berna

Jazda próbna modelem Renault z dostawą do domu

Nie jeździj zgodnie z przepisami, bo to niebezpieczne?!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
2
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz