citroen c15 Wiadomości
Wiadomości

Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

autor Tomasz Nowicki
2025-05-11
motor 18 19 2025 Wiadomości
Przeglad Prasy

Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 18-19/2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-06
shaggy Wiadomości
Wiadomości

FIAT i Shaggy razem: „Boombastic (Fantastic)” i premiera Grande Panda w stylu Pandastic!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-10
Citroen XM kamper
Wiadomości

7 powodów, dla których nie możesz przegapić Warsaw Caravaning Festival 2025!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
komfortowe 5 tygodni z ds 9 opera 07 Wiadomości
Wiadomości

Obniżka stóp procentowych wpłynie na raty leasingu i kredytów samochodowych. Jak bardzo?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-08
alpine a 390 4 Wiadomości
Wiadomości

Alpine A390: ujawniono szczegóły nowego supersamochodu. Kiedy premiera?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-06
Nowy Opel Frontera
Wiadomości

Serwisowanie samochodu w ASO się opłaca – nowy raport z Polski pokazuje konkretne korzyści

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-05

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-18
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
6.1k
A A
29
02. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Renault Kadjar wersji Life+ trafił do redakcji Francuskie.pl w 2019 roku. Ostatnio Kadjar jeździł trochę mniej, ale w połowie grudnia licznik przeskoczył już próg 48.500 km i nieuchronnie zbliża się do magicznej bariery pięćdziesięciu tysięcy, czas więc najwyższy na podsumowanie tego, co się z nim działo i jak się sprawuje.

W poprzednim okresie zimowym Kadjar dostał nowe gumowe dywaniki oraz takąż wykładzinę do bagażnika. Wykładzina jest dopasowana do bazowej wersji, która nie jest wyposażona w podwójną podłogę. Kosztowała 109 zł w sklepie internetowym. W tym samym miejscu kupiłem dywaniki – komplet na przód i tył kosztował 82 zł. Do tego doszły koszty przesyłki kurierskiej i za w sumie 202,99 zł Kadjar ma chronioną wykładzinę bagażnika oraz nieodzowne w polskich warunkach gumowe dywaniki w przedziale pasażerskim. I jeden, i drugi zakup okazał się dobry pod względem kształtu i wymiaru, mogę Wam więc z czystym sumieniem polecić zakupy w Motos.pl.

W okresie zimowym, a ta pora roku ostatnio okazała się śnieżna i mroźna, nie miałem do Kadjara żadnych zastrzeżeń. Silnik 1.3 TCe startował bez najmniejszego zająknięcia po nocy spędzonej przez auto na zewnątrz (nie zawsze trafiało do garażu, w którym czasem ustępowało miejsca testowym samochodom). Co więcej – ta jednostka napędowa szybko osiąga temperaturę roboczą, bez oczekiwania czy zbytnich strat dla komfortu termicznego pasażerów.

05. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Nasz testowy Kadjar porusza się ostatnio w dużej mierze w ruchu miejskim, czasem tylko wyskakuje na drogi krajowe. W mieście powiatowym wystarcza mu średnio 7,5 l/100 km, co oznacza, że przy cenie benzyny na poziomie rzędu 6,00 zł/l przejechanie 100 km kosztuje (bez uwzględniania amortyzacji itp.) około 45 zł. Kiedy wyjadę poza miasto, spalanie spada. Aktualna średnia po takim 100-kilometrowym wypadzie (w międzyczasie jazda po mieście wojewódzkim), a także po wypadzie do Warszawy (w sumie 300 km drogą ekspresową) wynosi 7,2 l/100 km.

Stacja multimedialna pracująca pod kontrolą systemu Android pozwala na korzystanie z zasobów Internetu – czy to w kwestii nawigacji, czy to słuchania muzyki, czy wreszcie przeglądania stron internetowych. Zastosowań jest mnóstwo. Jedyne zastrzeżenie, to słaba czułość tunera radiowego. Niestety diabli wzięli ekran a ja nie podjąłem jeszcze decyzji, czy będę ją naprawiał, wymieniał na nową, czy może wrócę do starego radioodtwarzacza (który mam w zestawie z autem). Kusi mnie jednak nowa stacja, może nawet jakaś lepszej jakości, niż to aktualne urządzenie z Chin. Wciąż się zastanawiam, co z tym fantem zrobić.

14. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Przestronność samochodu jest co najmniej dobra. Na rodzinne wyjazdy ten SUV nadaje się znakomicie, przy czym pisząc o rodzinie mam na myśli cztery osoby, w tym trzy pełnoletnie i jedną prawie siedemnastolatkę. Dość często podróżujemy Kadjarem w cztery osoby i nikt nie narzeka na brak miejsca, czy wygody. Nawet pięć osób nie stanowi problemu. Również bagażnik jest w stanie zmieścić sporo, choć pewnym utrudnieniem jest schodek wynikający z braku podwójnej podłogi w bazowej wersji. Kufer mieści 472 dm³ (wg normy VDA). To np. o 70 dm³ więcej, niż w Megane IV, o niespełna 50 dm³ mniej, niż Megane IV Grandtour i o dokładnie 100 dm³ mniej, niż Talisman Grandtour.

Jako ciekawostkę podam fakt, że niedawno wiozłem Kadjarem paczki ze znanego sklepu meblowego. To było łóżko i materac oraz komódka przyłóżkowa, dość spora. Najdłuższe paczki miały ponad 200 cm długości. Wymagało to wprawdzie położenia oparcia przedniego fotela oraz – naturalnie – prawej, węższej części kanapy, ale udało się. Jechałem z młodszą córką, która siedziała za mną na szerszej części kanapy. Materac o wymiarach 200×90 cm (zrolowany) też się zmieścił. Kadjar to funkcjonalne auto!

11. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Bardzo dobrze Kadjar wypada w kwestii wyciszenia. To naprawdę dopracowany od tej strony samochód. Można w nim spokojnie rozmawiać prowadząc cichą pogawędkę, przynajmniej do czasu, gdy nie osiągnie się prędkości autostradowych. Przy tych jest już nieco głośniej, ale to wynika z praw fizyki. Na ile głośniej? Niewiele. Wciąż daje się rozmawiać bez podnoszenia głosu.

W wakacyjnej trasie składającej się w mniej więcej 90% (w jedną stronę) z autostrad i dróg ekspresowych okazało się, że to wyciszenie jest naprawdę dobre. Jednocześnie spalanie (jechałem z dopuszczalnymi prędkościami, może tylko chwilami nieznacznie je przekraczając podczas wyprzedzania) w takich warunkach (cztery osoby i pełniuteńki bagażnik) średnie spalanie spadło do 6,9 l/100 km! Potwierdzone przy dystrybutorze! Większość tras szybkiego ruchu pokonałem wtedy korzystając z tempomatu. Wiecie jednak, jak jeździ się po Polsce – niestety dość często trzeba było hamować, albo wlec się za wyprzedzającymi się ciężarówkami.

13. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Pokonaliśmy niemal 900 km i wysiedliśmy na miejscu bez jakichś oznak zmęczenia, co dobrze świadczy nie tylko o fotelach, ale i o kanapie. Wracając z wakacji pojechałem już inną drogą z uwagi na chęć odwiedzenia kilku miejsc – wlekliśmy się drogami krajowymi. Spalanie nie spadło, ale i nie wzrosło, ale pomijając około 200-kilometrowy odcinak drogi ekspresowej, poruszałem się dość mocno obciążonymi krajówkami z wyraźnie niższą prędkością.

W międzyczasie Kadjar otrzymał też nowe żarówki w światłach mijania. Te, które były, stanowiły co najwyżej dostateczne źródło światła. Jedna się spaliła, co przyspieszyło decyzję o wymianie. Założyłem żarówki o większej światłości. Zdecydowałem się na Philipsy RacingVision. Wszak w naszych warunkach geograficznych trochę się jednak jeździ po zmroku i ta zmiana może się okazać przydatna. Pierwsze odczucie było takie, że to niewiele dało, ale gdy jechałem drogą ekspresową w środku nocy okazało się, że różnica jest, i to spora. A że takie żarówki z reguły mają krótszą żywotność? Biorąc pod uwagę fakt, iż Kadjar ma LED-owe światła do jazdy dziennej, jest szansa na to, że te żarówki będą żyć dość długo. Na razie mają już mniej więcej pół roku i jest OK.

10. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości

Żarówki (H7) kosztowały nieco ponad 150 zł za parę. Najciekawsza jednak jest procedura ich wymiany i piszę to ze smutkiem. Jest to dość trudne, zwłaszcza, gdybyście chcieli zrobić to w trasie. Trzeba wozić ze sobą narzędzia i mieć raczej drobne dłonie. Każda żarówka (w zasadzie oprawka) jest bowiem mocowana dwoma śrubkami, które trzeba poluzować, następnie lekko tę oprawkę przekręcić, wyciągnąć z reflektora, po czym wyjąć żarówkę z oprawki, włożyć nową i odwracając procedurę zamontować całość. A dostęp jest niezbyt wygodny. Całość dobrze zaprezentowano na filmie, który pozwalam sobie Wam niżej pokazać. Realnie pierwszych 13 minut możecie przewinąć – sama procedura wymiany zaczyna się mniej więcej o czasie 13:20.

Po wakacjach Kadjar trafił do warsztatu na serwis olejowy – my wymieniamy go co 15 tysięcy kilometrów. Tym razem nie było to ASO, ale zaprzyjaźniony warsztat w moim mieście. Całość kosztowała 450 zł (zalety mieszkania w niedużym mieście), w tym 220 zł za 6 litrów oleju Castrol RN17 (wchodzi 5,5 litra), 45 zł za filtr oleju, 85 zł za filtr powietrza i reszta za jakieś tam inne drobiazgi.

Samochód jeździ na całorocznych oponach Michelin Crossclimate+. Po dwóch latach używania nie mam do nich żadnych zastrzeżeń. Są ciche, komfortowe i nie sprawiają żadnych problemów. Kontrolować ciśnienie raz na kilka miesięcy i jeździć – był to dobry wybór. Na naszym redakcyjnym DS 7 Crossback testujemy z kolei opony Michelin Crossclimate 2. Większość naszej pozostałej floty, tj. Xantia i C5 jeżdżą również na Michelin Crossclimate+.

Zobacz: Nowy Renault Kadjar w promocji na Renault.pl. Sprawdź teraz!

Jak dotychczas Renault Kadjar okazuje się bardzo dobrym, niezawodnym i funkcjonalnym rodzinnym samochodem. Warto go rozważyć, gdy szuka się kompaktowego SUV-a w dobrej cenie!

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: KG, archiwum

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości14. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości13. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości12. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości11. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości10. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości09. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości08. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości07. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości06. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości05. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości04. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości03. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości02. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości15. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości
4.4 19 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

2025-05-11
tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11
Tagi: RenaultużywaneKadjar
Udostepnij2173Tweet1358Udostepnij380
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4625 udostępnienia
    Udostepnij 1850 Tweet 1156
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2693 udostępnienia
    Udostepnij 1077 Tweet 673
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1487 udostępnienia
    Udostepnij 595 Tweet 372
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355

Testy samochodów

citroen c1 2015 9 300x2001 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen C1 – pierwsza jazda. Wrażenia, opinie, ciekawostki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2014-07-07
Renault Clio
Testy

Test: Nowe Renault Clio 1.0 TCe 100 – czym przekona nas rywal Peugeot 208 i VW Polo? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-05-05
peugeot 3008 2022 hybrid4 4x4 1 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 HYbrid4 300 KM 4×4 – mocny, piękny i praktyczny SUV dla rodziny z ładowarką w garażu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-12-26
01. Peugeot 208 II GT Line – zwarty i gotowy Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 II GT Line 1.2 130 KM EAT8 – zwarty i gotowy. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-01-13
peugeot 508 2 0 hdi 160km 54 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 168 KM – Pięćset osiem powodów, aby pokochać podróże. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2013-06-09

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

Renault Sandero 2025 – czy nadchodzi rewolucja stylu?

Test: Renault Clio R.S. Trophy 1.6 220 KM. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Jak kierowcy są łupieni przez fotoradary: posiedzenie komisji infrastruktury bez złudzeń, będzie ich więcej

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz