Citroën – sprawdź ofertę
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia motoryzacji
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Kontakt
    • Redakcja
    • REKLAMA
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-18
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
6.3k
A A
29
02. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Renault Kadjar wersji Life+ trafił do redakcji Francuskie.pl w 2019 roku. Ostatnio Kadjar jeździł trochę mniej, ale w połowie grudnia licznik przeskoczył już próg 48.500 km i nieuchronnie zbliża się do magicznej bariery pięćdziesięciu tysięcy, czas więc najwyższy na podsumowanie tego, co się z nim działo i jak się sprawuje.

W poprzednim okresie zimowym Kadjar dostał nowe gumowe dywaniki oraz takąż wykładzinę do bagażnika. Wykładzina jest dopasowana do bazowej wersji, która nie jest wyposażona w podwójną podłogę. Kosztowała 109 zł w sklepie internetowym. W tym samym miejscu kupiłem dywaniki – komplet na przód i tył kosztował 82 zł. Do tego doszły koszty przesyłki kurierskiej i za w sumie 202,99 zł Kadjar ma chronioną wykładzinę bagażnika oraz nieodzowne w polskich warunkach gumowe dywaniki w przedziale pasażerskim. I jeden, i drugi zakup okazał się dobry pod względem kształtu i wymiaru, mogę Wam więc z czystym sumieniem polecić zakupy w Motos.pl.

Peugeot 408 – reklama

W okresie zimowym, a ta pora roku ostatnio okazała się śnieżna i mroźna, nie miałem do Kadjara żadnych zastrzeżeń. Silnik 1.3 TCe startował bez najmniejszego zająknięcia po nocy spędzonej przez auto na zewnątrz (nie zawsze trafiało do garażu, w którym czasem ustępowało miejsca testowym samochodom). Co więcej – ta jednostka napędowa szybko osiąga temperaturę roboczą, bez oczekiwania czy zbytnich strat dla komfortu termicznego pasażerów.

05. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Nasz testowy Kadjar porusza się ostatnio w dużej mierze w ruchu miejskim, czasem tylko wyskakuje na drogi krajowe. W mieście powiatowym wystarcza mu średnio 7,5 l/100 km, co oznacza, że przy cenie benzyny na poziomie rzędu 6,00 zł/l przejechanie 100 km kosztuje (bez uwzględniania amortyzacji itp.) około 45 zł. Kiedy wyjadę poza miasto, spalanie spada. Aktualna średnia po takim 100-kilometrowym wypadzie (w międzyczasie jazda po mieście wojewódzkim), a także po wypadzie do Warszawy (w sumie 300 km drogą ekspresową) wynosi 7,2 l/100 km.

Stacja multimedialna pracująca pod kontrolą systemu Android pozwala na korzystanie z zasobów Internetu – czy to w kwestii nawigacji, czy to słuchania muzyki, czy wreszcie przeglądania stron internetowych. Zastosowań jest mnóstwo. Jedyne zastrzeżenie, to słaba czułość tunera radiowego. Niestety diabli wzięli ekran a ja nie podjąłem jeszcze decyzji, czy będę ją naprawiał, wymieniał na nową, czy może wrócę do starego radioodtwarzacza (który mam w zestawie z autem). Kusi mnie jednak nowa stacja, może nawet jakaś lepszej jakości, niż to aktualne urządzenie z Chin. Wciąż się zastanawiam, co z tym fantem zrobić.

14. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Przestronność samochodu jest co najmniej dobra. Na rodzinne wyjazdy ten SUV nadaje się znakomicie, przy czym pisząc o rodzinie mam na myśli cztery osoby, w tym trzy pełnoletnie i jedną prawie siedemnastolatkę. Dość często podróżujemy Kadjarem w cztery osoby i nikt nie narzeka na brak miejsca, czy wygody. Nawet pięć osób nie stanowi problemu. Również bagażnik jest w stanie zmieścić sporo, choć pewnym utrudnieniem jest schodek wynikający z braku podwójnej podłogi w bazowej wersji. Kufer mieści 472 dm³ (wg normy VDA). To np. o 70 dm³ więcej, niż w Megane IV, o niespełna 50 dm³ mniej, niż Megane IV Grandtour i o dokładnie 100 dm³ mniej, niż Talisman Grandtour.

Jako ciekawostkę podam fakt, że niedawno wiozłem Kadjarem paczki ze znanego sklepu meblowego. To było łóżko i materac oraz komódka przyłóżkowa, dość spora. Najdłuższe paczki miały ponad 200 cm długości. Wymagało to wprawdzie położenia oparcia przedniego fotela oraz – naturalnie – prawej, węższej części kanapy, ale udało się. Jechałem z młodszą córką, która siedziała za mną na szerszej części kanapy. Materac o wymiarach 200×90 cm (zrolowany) też się zmieścił. Kadjar to funkcjonalne auto!

11. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Bardzo dobrze Kadjar wypada w kwestii wyciszenia. To naprawdę dopracowany od tej strony samochód. Można w nim spokojnie rozmawiać prowadząc cichą pogawędkę, przynajmniej do czasu, gdy nie osiągnie się prędkości autostradowych. Przy tych jest już nieco głośniej, ale to wynika z praw fizyki. Na ile głośniej? Niewiele. Wciąż daje się rozmawiać bez podnoszenia głosu.

W wakacyjnej trasie składającej się w mniej więcej 90% (w jedną stronę) z autostrad i dróg ekspresowych okazało się, że to wyciszenie jest naprawdę dobre. Jednocześnie spalanie (jechałem z dopuszczalnymi prędkościami, może tylko chwilami nieznacznie je przekraczając podczas wyprzedzania) w takich warunkach (cztery osoby i pełniuteńki bagażnik) średnie spalanie spadło do 6,9 l/100 km! Potwierdzone przy dystrybutorze! Większość tras szybkiego ruchu pokonałem wtedy korzystając z tempomatu. Wiecie jednak, jak jeździ się po Polsce – niestety dość często trzeba było hamować, albo wlec się za wyprzedzającymi się ciężarówkami.

13. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Pokonaliśmy niemal 900 km i wysiedliśmy na miejscu bez jakichś oznak zmęczenia, co dobrze świadczy nie tylko o fotelach, ale i o kanapie. Wracając z wakacji pojechałem już inną drogą z uwagi na chęć odwiedzenia kilku miejsc – wlekliśmy się drogami krajowymi. Spalanie nie spadło, ale i nie wzrosło, ale pomijając około 200-kilometrowy odcinak drogi ekspresowej, poruszałem się dość mocno obciążonymi krajówkami z wyraźnie niższą prędkością.

W międzyczasie Kadjar otrzymał też nowe żarówki w światłach mijania. Te, które były, stanowiły co najwyżej dostateczne źródło światła. Jedna się spaliła, co przyspieszyło decyzję o wymianie. Założyłem żarówki o większej światłości. Zdecydowałem się na Philipsy RacingVision. Wszak w naszych warunkach geograficznych trochę się jednak jeździ po zmroku i ta zmiana może się okazać przydatna. Pierwsze odczucie było takie, że to niewiele dało, ale gdy jechałem drogą ekspresową w środku nocy okazało się, że różnica jest, i to spora. A że takie żarówki z reguły mają krótszą żywotność? Biorąc pod uwagę fakt, iż Kadjar ma LED-owe światła do jazdy dziennej, jest szansa na to, że te żarówki będą żyć dość długo. Na razie mają już mniej więcej pół roku i jest OK.

10. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy

Żarówki (H7) kosztowały nieco ponad 150 zł za parę. Najciekawsza jednak jest procedura ich wymiany i piszę to ze smutkiem. Jest to dość trudne, zwłaszcza, gdybyście chcieli zrobić to w trasie. Trzeba wozić ze sobą narzędzia i mieć raczej drobne dłonie. Każda żarówka (w zasadzie oprawka) jest bowiem mocowana dwoma śrubkami, które trzeba poluzować, następnie lekko tę oprawkę przekręcić, wyciągnąć z reflektora, po czym wyjąć żarówkę z oprawki, włożyć nową i odwracając procedurę zamontować całość. A dostęp jest niezbyt wygodny. Całość dobrze zaprezentowano na filmie, który pozwalam sobie Wam niżej pokazać. Realnie pierwszych 13 minut możecie przewinąć – sama procedura wymiany zaczyna się mniej więcej o czasie 13:20.

Po wakacjach Kadjar trafił do warsztatu na serwis olejowy – my wymieniamy go co 15 tysięcy kilometrów. Tym razem nie było to ASO, ale zaprzyjaźniony warsztat w moim mieście. Całość kosztowała 450 zł (zalety mieszkania w niedużym mieście), w tym 220 zł za 6 litrów oleju Castrol RN17 (wchodzi 5,5 litra), 45 zł za filtr oleju, 85 zł za filtr powietrza i reszta za jakieś tam inne drobiazgi.

Samochód jeździ na całorocznych oponach Michelin Crossclimate+. Po dwóch latach używania nie mam do nich żadnych zastrzeżeń. Są ciche, komfortowe i nie sprawiają żadnych problemów. Kontrolować ciśnienie raz na kilka miesięcy i jeździć – był to dobry wybór. Na naszym redakcyjnym DS 7 Crossback testujemy z kolei opony Michelin Crossclimate 2. Większość naszej pozostałej floty, tj. Xantia i C5 jeżdżą również na Michelin Crossclimate+.

Zobacz: Nowy Renault Kadjar w promocji na Renault.pl. Sprawdź teraz!

Jak dotychczas Renault Kadjar okazuje się bardzo dobrym, niezawodnym i funkcjonalnym rodzinnym samochodem. Warto go rozważyć, gdy szuka się kompaktowego SUV-a w dobrej cenie!

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: KG, archiwum


google news Testy
google preferowane Testy

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

01. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy02. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy03. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy04. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy05. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy06. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy07. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy08. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy09. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy10. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy11. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy12. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy13. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy14. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy15. Renault Kadjar Life TCe 140 Testy
4.4 19 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

citroen c4 2025

Niemal nowy Citroën C4 z symbolicznym przebiegiem. 5 krajowych ogłoszeń

2025-11-12
Renault i Artcurial Motorcars oglaszaja wyjatkowa wyprzedaz 100 zabytkowych pojazdow z kolekcji Renault Type A bolid F1 RE 40 Renault Clio Williams Testy

Renault i Artcurial Motorcars ogłaszają wyjątkową wyprzedaż 100 zabytkowych pojazdów z kolekcji Renault

2025-11-11

Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.

2025-11-11

Renault Espace F1 wraca po 26 latach! Legendarny minivan z silnikiem F1 trafi do Gran Turismo 7

2025-11-11
Tagi: RenaultużywaneKadjar
Udostepnij2242Tweet1401Udostepnij392
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
29 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • bigster dacia pgd Testy

    To najdroższa Dacia Bigster oferowana od ręki w Polsce, ale nadal tańsza niż podstawowa Toyota RAV4

    5108 udostępnienia
    Udostepnij 2043 Tweet 1277
  • 2.0 HDi – prawdopodobnie najlepszy silnik świata wciąż godny uwagi

    23673 udostępnienia
    Udostepnij 9469 Tweet 5918
  • Nowa Dacia Bigster królową oszczędności wg ADAC. Jest lepsza niż Skoda Octavia

    1260 udostępnienia
    Udostepnij 504 Tweet 315
  • Polski promocyjny cennik nowych samochodów Dacia – listopad 2025.

    8719 udostępnienia
    Udostepnij 3488 Tweet 2180

Testy samochodów

Renault Captur
Testy

Test: Renault Captur II 1.3 TCe 130 KM z automatyczną skrzynią biegów: po pół roku intensywnej eksploatacji. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-08-17
dacia logan mcv 4 Testy
Testy

Test: Dacia Logan MCV 1.6 87 KM – 7 osobowe kombi, proste ale niezawodne. Opinie, plusy, minusy, wady

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-03-08
Nowa Dacia Jogger Sleep Pack
Testy

Test: Dacia Jogger Sleep Pack. Czy model sprawdzi się jako kamper? (wyposażenie, opinia, cena)

autor Małgorzata Kozikowska
2023-07-16
Citroen C3 Aircross face lifting scaled Testy
Citroen - testy i opinie

Test: Nowy Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – to wciąż król funkcjonalności. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-10-17
Renault Captur II E Tech 06 Testy
Testy

Test: Renault Captur II E-Tech 145 KM. Ile hybryda pali na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-12-05

Najnowsze komentarze

  • Anonim - Silnik 1.2 PureTech: jest nowa procedura naprawcza zwiększonego zużycia oleju
  • Inny Anonimowy - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Mayor - Nie pójdziesz do więzienia za samo przekroczenie prędkości
  • Anonim - Ile kosztuje najtańsza nowa Dacia z automatem?
  • Jan - Polska – rejestracje nowych aut w październiku 2025 r.
  • Paweł - Fiat wprowadza limitowaną edycję „600 Hybrid Nero Cinema”
  • Roman - Nowy Alpine A390 wchodzi na rynek. Cena ujawniona

Zobacz też

Używany Peugeot 206 z niewielkim przebiegiem na sprzedaż

Sprzedaż samochodów Renault i Dacia w Polsce w kwietniu 2011 roku

DS 6WR już na chińskich ulicach

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
29
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz