Dacia Bigster
Wiadomości

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 408 – francuska odpowiedź na pytanie: „SUV czy coupe?” – „Tak!”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
f1 grand prix monako 2025 zapowiedz weekendu wyscigowego 1 Wiadomości
Wiadomości

F1: Grand Prix Monako 2025 – zapowiedź weekendu wyścigowego

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-22
jasmine paolini nowa ambasadorka marki alfa romeo 3 Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo świętuje sukces Jasmine Paolini i jej spektakularne podwójne zwycięstwo na Italian Open

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-20
citroen c3 aircross 9 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zwiększa swój udział w rynku i zbiera ponad 1 mln zamówień

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Kangoo Z.E. – elektryczny samochód dostawczy do miasta i 270 km zasięgu. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2018-10-01
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 7 minut
477
A A
4
IMG 3401 Wiadomości

Miasto zazwyczaj jest brudne, głośne i zatłoczone, właśnie z myślą o tym specyficznym środowisku powstał model Renault Kangoo Z.E. Podczas krótkiego testu sprawdziliśmy jakie są zalety oraz wady tego elektrycznego pojazdu dostawczego.

Ostatnie w tym roku testy porównawcze magazynu Auto Rok skupiły się na SUV-ach i crossoverach. Generalnie chodziło o jazdę terenową, aczkolwiek w grupie samochodów przygotowanych do testów znalazł się model, który znacznie odbiegał stylem, napędem i przeznaczeniem od innych. O zdolności terenowe wcale go nie podejrzewamy, mimo to w pojeździe w widocznym miejscu pozostawiono karteczkę informującą wielkimi literami, że tym samochodem zjazd z asfaltu jest zabroniony – tak na wszelki wypadek, gdyby któryś z dziennikarzy się zapomniał lub wpadł w trans off-roadowej jazdy. Oczywiście grzecznie zastosowaliśmy się do wytycznych organizatorów i zabraliśmy Renault Kangoo Z.E. na krótką jazdę testową, zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli pokonując krótkie dystanse drogą asfaltową przy częstym zatrzymywaniu się i częstym ruszaniu z miejsca.IMG 3405 Wiadomości

Gdyby nie duże napisy na nadwoziu, które informują o zasięgu pojazdu moglibyśmy pomylić ten samochód ze zwykłym spalinowym Kangoo i po zajęciu miejsca za kierownicą jest podobnie. Fotel jest obszerny, wygodny a miejsca mnóstwo – w tej kwestii nic się nie zmieniło, ale gdy włożymy kluczyk do stacyjki już tak zwyczajnie nie jest. Zamiast delikatnego warkotu silnika, nasze uszy będą cieszyć się przyjemną, błogą ciszą. Niepotrzebne odgłosy nie będą nam przeszkadzać podczas słuchania radia ani rozmowy z pasażerami. Wyświetlane informacje dla kierowcy są tutaj jednak inne niż w modelu spalinowym. Na wyświetlaczu widzimy stan naładowania akumulatora zamiast zawartości zbiornika paliwa, natomiast w miejsce aktualnego zużycia w l/100 km na czerwono wyświetlają się ujemne kW.20180911 103704 Wiadomości

Cicha, płynna jazda

Samochód już od samego startu charakteryzuje się płynną jazdą i tej harmonii podczas ruszania w żadnym modelu benzynowym ani dieslu nigdy nie doświadczymy. Renault w szybkim tempie rozpędzi się do 50-60 km/h, czyli prędkości, która będzie wykorzystywana przez kierowcę Kangoo Z.E. najczęściej. Podczas jazdy nie usłyszymy jak silnik wkręca się na obroty i błaga o zmianę przełożenia. Zamiast tego, otrzymamy inne wrażenie: błogie milczenie jednostki napędowej. Komfort dostarcza również zawieszenie, które bardzo dobrze znosi drobne i średnie nierówności nawierzchni.

Warto przeczytać!

nowy Peugeot 5008 1.6 THP 165 KM EAT6

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23
Renault 4 E-Tech EuroNCAP

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Jan Ptacek mianowany wiceprezesem działu Renault LCV Business Unit

2025-05-23

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

2025-05-23

Nawet miejskie korki, które zazwyczaj kojarzą się z nerwowym stylem jazdy i niepotrzebnie spalanymi litrami paliwa będziemy pokonywać ze stoickim spokojem a i energii zużyjemy przy takiej jeździe niewiele, ale coś za coś. Kangoo Z.E. najlepiej sprawdza się przy niewielkich prędkościach. Szybsza jazda jest oczywiście możliwa, ale by rozpędzić samochód od 0 do 100 km/h potrzeba aż 20 sekund, co w przypadku jazdy samochodem oznacza prawie tyle samo co nieskończoność. Maksymalna prędkość wynosi 130 km/h. Jeśli jednak zależy nam na cennych kilometrach zasięgu, wartość 130 raczej nie będzie częstym widokiem na prędkościomierzu Kangoo Z.E. Każde dodanie gazu skutkuje wyświetlaniem uciekających kW na ekranie za kołem kierownicy a im mocniej wciśniemy pedał, tym będzie ich więcej. Każde zdjęcie nogi z prawego pedału daje odwrotną reakcję: momentalne wytracanie prędkości i tym samym regenerację utraconej energii.20180911 105205 Wiadomości

Spalanie, choć to określenie w przypadku silnika elektrycznego jest raczej nie na miejscu, wynosi 152 Wh/km. Każdemu, kto jest przyzwyczajony do l/100 km wartość powie niezbyt niewiele. Bardziej miarodajny okaże się zasięg pojazdu. Widoczne na nadwoziu napisy świadczą o 270 km, które możemy pokonać na jednym ładowaniu aczkolwiek Renault zaznacza, że w realnych warunkach użytkowania, będzie to maksymalnie 200 km i zależy m.in. od temperatury otoczenia oraz stylu jazdy. Najbardziej optymalne według producenta jest poruszanie się z prędkością 45 km/h.

Zasięg na pewno nie spełni oczekiwań wszystkich klientów. Jest to wciąż za mało, by konkurować z samochodem spalinowym, ale jeśli pojazd będzie wykorzystywany wyłącznie w obrębie miejskiej dżungli, na krótkich dystansach przy częstych postojach spowodowanych m.in. koniecznością dostarczenia paczki bezpośrednio pod wskazany adres, te 200 km może okazać się wystarczające dla wielu przedsiębiorców.IMG 3388 Wiadomości

Testowy Kangoo Z.E. jest napędzany za pomocą silnika elektrycznego generującego 44 kW/60 KM mocy oraz 226 Nm momentu obrotowego, który jest dostępny już od samego startu. Jednostka czerpie energię z akumulatora trakcyjnego o pojemności 33 kWh. Czas ładowania zależy od gniazdka oraz ładowarki i wynosi od 6 do 12 godzin. Długo? Tak, to zdecydowanie zbyt długo. Słabo rozwinięta sieć stacji ładownia w miastach również nie specjalnie zachęca, aby zdecydować się na pojazd elektryczny aczkolwiek infrastruktura jest stopniowo, ale powoli uzupełniana. Test odbywał się na obrzeżach Warszawy. Nie chcieliśmy wprawdzie doprowadzić do całkowitego rozładowania akumulatorów, ale w razie potrzeby najbliższy punkt, w którym możliwe było podpięcie pojazdu do ładowarki znajdował się w odległości ok. 5 km.

Aby elektryczne Kangoo dawało maksimum możliwości swojemu właścicielowi, ładowanie musiałoby się odbywać nocą, aby z samego rana pojazd był już gotowy do pracy z pełnym akumulatorem. Gdy w ciągu dnia zabraknie energii, za pomocą nowej, szybkiej ładowarki Renault można zwiększyć zasięg samochodu o 35 km w czasie godzinnej przerwy. Kierowca może śledzić stan naładowania oraz zasięg pojazdu za pomocą smartfona i aplikacji Z.E. Services. Możliwe jest również zaprogramowanie czasu ładowania oraz włączenie ogrzewania lub klimatyzacji na odległość, gdy pojazd jest podłączony do gniazdka.

Ile zmieścimy do Kangoo Z.E.?

Testowy samochód może pomieścić maksymalnie 5 osób. Miejsca nie zabraknie zarówno z przodu, jak i w drugim rzędzie siedzeń. Wnętrze jest komfortowe aczkolwiek mało nowoczesne, co nie pasuje do samochodu na baterie. Mimo długiej historii pojazdy elektryczne kojarzą się z rozwiązaniem przyszłościowym i wykończenie wnętrza również powinno za tym podążać. Rozsuwane drzwi Kangoo Z.E. ułatwiają wsiadanie i wysiadania a brak tunelu środkowego dostarcza dodatkową przestrzeń na nogi dla osoby siedzącej w środku. Ponadto Kangoo Z.E., ma wiele schowków i podstawek, w których umieścimy drobne przedmioty, w tym również półeczkę zlokalizowaną nad przednią szybą. 5-osobowa wersja pojazdu pomieści od 1300 do 3400 dm3 bagażu czy też przesyłek, natomiast ładowność wynosi maksymalnie 650 kg.20180911 104825 Wiadomości

Cena pojazdu

Cena samochodu wraz z akumulatorem trakcyjnym rozpoczyna się od 127 900 zł. Jest to znacznie więcej niż wynosi cena bazowa spalinowej wersji pojazdu, który możemy mieć nawet za połowę tej kwoty. Jeśli zdecydujemy się na wynajem akumulatorów, będziemy potrzebować przynajmniej 98 900 zł, ale do tego musimy dołożyć czynsz, który zależy od rocznego przebiegu. W przypadku pokonywania 7500 km rocznie, miesięczna opłata będzie wynosiła 284 zł.

Wady, zalety

Renault Kangoo Z.E. nie możemy odmówić zalet. Należą do nich cicha jazda, komfort panujący na pokładzie oraz przestronne, funkcjonalne wnętrze. Tanie paliwo, jakim jest energia elektryczna oraz brak spalin wydobywających się z rury wydechowej, również może zachęcać, zwłaszcza jeśli przedsiębiorca ma bezpośredni dostęp do stacji ładowania lub posiada własną. Wadami Kangoo Z.E jest niestety ograniczona autonomia pojazdu i wysoka cena zakupu samochodu.

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20180911 102842 WiadomościIMG 3404 WiadomościIMG 3401 WiadomościIMG 3399 WiadomościIMG 3397 WiadomościIMG 3393 WiadomościIMG 3388 WiadomościIMG 3386 Wiadomości20180911 105205 Wiadomości20180911 105135 Wiadomości20180911 105039 Wiadomości20180911 105031 Wiadomości20180911 105018 Wiadomości20180911 105011 Wiadomości20180911 104900 Wiadomości20180911 104831 Wiadomości20180911 104825 Wiadomości20180911 103704 WiadomościIMG 3405 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultKangooKangoo Z.E.samochody elektryczne
Udostepnij172Tweet108Udostepnij30
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3467 udostępnienia
    Udostepnij 1387 Tweet 867
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1762 udostępnienia
    Udostepnij 705 Tweet 441
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1380 udostępnienia
    Udostepnij 552 Tweet 345
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3269 udostępnienia
    Udostepnij 1308 Tweet 817

Testy samochodów

Peugeot 508 2018
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 180 KM First Edition – pierwsze wrażenia właściciela w Polsce! Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-12-16
Nowe Renault Clio
Testy

Test: Renault Clio V 100 i 130 KM – pierwsza jazda dwoma wersjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2019-06-27
Renault Kangoo 2021
Wiadomości

Test: Renault Kangoo: pierwsza jazda. Dlaczego nie ma środkowego słupka? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2021-06-17
Peugeot Rifter
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot Rifter 1.5 BlueHDi 130 KM – zimowa jazda nowym kuzynem Berlingo i Combo. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-02-05
01. Citroen C Elysee More Life Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C-Elysee More Life 1.6 VTi 115 KM – komfortowy samochód z dużym bagażnikiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2015-12-22

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Bodzio - Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 38/2007

ICCCR 2022: Największy na świecie zlot Citroëna odbędzie się w Toruniu w dniach 3-7 sierpnia

Zwiastuny awarii. Jakie są objawy zbliżających się częstych usterek?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz