opel astra edition
Wiadomości

Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

autor Gabi Rusek
2025-06-11
peugeot ecorally portugalia 2024 4 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot TotalEnergies powraca na Eco Rallye Beskydy z rekordową reprezentacją, nowym logo i wielkimi ambicjami

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
Dacia Spring test łosia
Wiadomości

Nowa Dacia Spring w teście łosia. Jak poradziła sobie w porównaniu do poprzednika i Leapmotor T03?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
Renault Trafic Wavecamper
Wiadomości

Kamper Renault Trafic od polskiej firmy Wavecamper. Ma kuchnię, prysznic i dwie sypialnie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
opel wzrost sprzedazy w maju o 98 opel frontera 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel – wzrost sprzedaży w maju o 98%

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-11
fiat pulse Wiadomości
Wiadomości

Fiat Pulse triumfuje w Brazylii: „Najniższy koszt użytkowania” według Quatro Rodas

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-08
dacia sandrider v6 Wiadomości
Wiadomości

Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno przedłużają kontrakt z Dacia Sandriders do 2027 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Koleos Initiale Paris 2.0 dCi 175 KM 4×4 X-Tronic. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2017-09-03
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 31 minut
1.1k
A A
31
01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości

Są już klienci, którzy odebrali zamówione w Polsce najnowsze Renault. Nawet mój kolega, który rok temu kupił Talismana Grandtour teraz dokupił sobie do kompletu Koleosa. W efekcie na paru zdjęciach poniżej możecie obejrzeć dwa takie auta obok siebie. Panie i Panowie – oto Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic.

Trochę zamieszałem w kolejności publikowania wrażeń z przeprowadzonych testów. Najpierw powinienem był opisać inne auto, bo jeździłem nim wcześniej, bezpośrednio przed Koleosem. Uznałem jednak, że rynkowa nowość, Renault Koleos Initiale Paris, powinien trafić na nasze łamy jak najszybciej. Dlatego właśnie już teraz możecie czytać ten tekst, a na kolejne auto, też zresztą fajniutkie, przyjdzie czas nieco później. Acz materiał jest w trakcie tworzenia.

08. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościRenault Koleos Initiale Paris trafił do mnie na tak naprawdę na cztery doby. Nawet niecałe, gdyby być bardzo dokładnym. Miałem przyjemność jeździć wersją napędzaną na cztery koła (o ile taki tryb wybierze kierowca) i z wysokoprężnym silnikiem 2.0 dCi o mocy maksymalnej 175 KM. Do tego bezstopniowa skrzynia biegów X-Tronic. Praktycznie topowa wersja. W cenniku stoi przy niej wartość 157.400 zł. Dużo? Owszem, to sporo kasy, ale w porównaniu z wieloma rywalami o podobnym silniku, skrzyni, napędzie i wyposażeniu jest to cena, rzekłbym, atrakcyjna.

Ale żeby cieszyć się z jazdy tym dużym SUV-em nie trzeba wydawać aż takich pieniędzy. Bazowa wersja Zen dostępna ze 130-konnym silnikiem wysokoprężnym dostępna jest w cenie od 109.900 zł (wartość ta uwzględnia rabat w wysokości 1.500 zł). To jedyna szansa na zakup Koleosa w takim bazowym wyposażeniu. Bazowym, ale nie biednym.

Warto przeczytać!

renault clio Wiadomości

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12
renault twingo concept 22 Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

2025-06-11

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

2025-06-11

Nowy Renault Master to nie tylko transport towarów. 8 wersji do zadań specjalnych

2025-06-11
Seryjnie bowiem każdy Koleos ma między innymi czołowe, boczne i kurtynowe poduszki powietrzne, układy ESC, ABS z AFU, (układ wspomagania nagłego hamowania), automatyczny hamulec postojowy, tempomat/ogranicznik prędkości, kolorowy ekran na konsoli środkowej, system kontroli pasa ruchu, system ostrzegania o nadmiernej prędkości wraz z kamerą czytającą znaki drogowe, system wspomagania parkowania tyłem, LED-owe światła do jazdy dziennej, światła przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów, LED-owe światła tylne, automatyczne światła i wycieraczki, kartę Renault Hands Free, dwustrefową automatyczną klimatyzację, elektrycznie sterowane szyby w czterech drzwiach, elektrycznie regulowane i podgrzewane lusterka boczne, obszytą skórą kierownicę z dwupłaszczyznową regulacją kolumny kierowniczej, regulowany na wysokość fotel kierowcy, asymetrycznie dzieloną i składaną kanapę, system R-Link2 z ekranem dotykowym, tunerem cyfrowym i nawigacją z mapami Europy, zestaw audio Arkamys (w wyższych opcjach Bose), relingi dachowe, chromowane obwódki szyb bocznych i klamki, alufelgi (co najmniej 17”), i jeszcze sporo więcej.

23. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościTak więc to, co jest naprawdę przydatne, można mieć już za niecałe 110.000 zł. Czy warto się więc wykosztowywać na najdroższą odmianę? Cóż – odpowiedź łatwa nie jest, ale spróbujemy jej udzielić niniejszym testem. Renault Koleos Initiale Paris moim zdaniem jest bardzo ciekawym samochodem, choć – jak pewnie wiecie – jakimś wielkim fanem SUV-ów nie jestem.

Jak wspomniałem, wersja Zen dostępna jest jedynie ze 130-konnym dieslem i sześciobiegową manualną skrzynią biegów. Dokładając 10.000 zł (czyli praktycznie 9% ceny podstawowej) możecie się cieszyć wersją Intens z takim samym zespołem napędowym. Z tym, że w Intens można sobie wybierać owe zespoły. dCi 130 z manualem, dCi 175 z manualem, albo dCi 175 z bezstopniową skrzynią X-Tronic i jeszcze z napędem na cztery koła. To wszystko jest możliwe. Ceny wynoszą odpowiednio 119.900 zł, 135.900 zł oraz 142.400 zł. Decydując się na odmianę Intens otrzymacie w wyposażeniu dodatkowo m.in. system kontroli martwego pola, automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania i odwrotnie, czujniki parkowania z przodu oraz kamerę cofania, elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne, elektryczne składanie lusterek bocznych, ekran systemu R-Link2 o przekątnej 8,7” (standardowo jest siedmiocalowy), dostęp do usług on-line, ambientowe oświetlenie wnętrza, dodatkowo przyciemniane tylne szyby, system składania oparć kanapy Easy Break, światła Full LED PureVision oraz 18-calowe alufelgi.

09. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościW cenniku jest jeszcze Renault Koleos Initiale Paris. Ta wersja wyposażeniowa dostępna jest jedynie z napędem na cztery koła i bezstopniową przekładnią X-Tronic. Kosztuje wspomniane 157.400 zł, czyli o równe 15.000 zł więcej, niż Intens z takim samym zespołem napędowym. Spora dopłata? Tyle, że otrzymuje się w tej cenie system audio Bose®, skórzaną tapicerkę Nappa (może być czarna, lub cieniowana), zagłówki przednie typu Relaks, klejone boczne szyby, elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika ze sterowaniem bezdotykowym, 19-calowe alufelgi oraz podgrzewane fotele przednie z elektryczną regulacją (kierowca ma takąże regulację podparcia lędźwiowego) oraz wentylacją!

Gdybym miał ten problem, że chciałbym SUV-a segmentu D i dysponowałbym takimi środkami, to w przypadku tego modelu byłby to zdecydowanie Renault Koleos Initiale Paris. Tak, ponad 157.000 zł, to sporo pieniędzy, ale wyposażenie tej wersji zwyczajnie zachwyca. Acz tę cenę łatwo podbić…

Co może wymagać dopłaty w tej jakże bogatej odmianie? Pozycji z ceną jest nie tak znowu dużo. Znajdziecie na niej:
– system wspomagania parkowania Easy Park Assist – 1.500 zł;
– dojazdowe koło zapasowe – 400 zł;
– dach panoramiczny otwierany elektrycznie w przedniej części – 4.000 zł;
– lakier metalizowany – 2.500 zł;
– lakier metalizowany specjalny – 3.200 zł;
– Pakiet Zimowy Initiale Paris (podgrzewana szyba przednia, podgrzewana kierownica, podgrzewane fotele boczne w 2. rzędzie) – 1.800 zł.

04. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościI wziąłbym chyba wszystko poza Easy Park Assist oraz kołem zapasowym. Co do lakieru, to testowe auto było czarne (kolor czerń nocy), ale kolega, o którym wspominałem wcześniej, wziął białą perłę (namawiałem go na ten lakier od chwili powrotu z premiery prasowej Koleosa w Finlandii) i muszę przyznać, że jego samochód prezentuje się bardzo dobrze.

Ale zanim zajmę się już całkiem testowaną wersją chciałbym zwrócić Waszą uwagę na pewien aspekt związany z cenami. Cenami w wyposażeniu Intens. Zauważcie, że pomiędzy odmianą 2.0 dCi 175, a 2.0 dCi 175 X-Tronic 4×4 jest tylko 6.500 zł różnicy. Tylko tyle płaci się za napęd na cztery koła i bezstopniową skrzynię biegów! Toż to darmo! To różnica dużo mniejsza, niż w przypadku „awansu” z silnika 1.6 dCi 130 na 2.0 dCi 175! Cieszy też fakt, iż Nie trzeba kupować najbogatszej wersji, by cieszyć się z „czterołapa” i automatu. Acz wspomniałem już, że gdybym miał ten problem, to moim wyborem byłby Renault Koleos Initiale Paris – po prostu wyposażenie tej wersji mnie urzekło.

Jak cenowo przedstawia się Koleos na tle klasowych rywali? Cóż – podstawowa różnica, to fakt, iż w ofercie SUV-a Renault nie ma silników benzynowych. W Europie. Chińczycy, Australijczycy, inne nacje mają benzyniaki. W Europie, która od diesli powoli się odwraca, Koleosa z silnikiem benzynowym kupić się nie da. Trochę więc zakłócona jest ta rywalizacja z konkurencją. Stąd w zestawieniu ująłem jedynie pięciomiejscowe wersje z dieslami.

Ale zerknijmy mimo wszystko na paru wybranych rywali:

model

najtańszy diesel – wersja

najtańszy diesel – cena

najdroższy diesel – wersja

najdroższy diesel – cena

Honda CR-V

Comfort
1.6 i-DTEC 120

114.600 zł

Executive
1.6 i-DTEC 160
4×4 automat

164.100 zł

Hyundai Santa Fe

Style
2.0 CRDi 150

131.300 zł

Platinum
2.2 CRDi 200
4×4 automat

222.300 zł

Kia Sorento

M
2.0 CRDi 185
4×4 automat

147.500 zł

XL
2.2 CRDi 200
4×4 automat

195.500 zł

Mazda CX-5

SkyMOTION
2.2 SKY-D 150
automat

119.900 zł

SkyPASSION
2.2 SKY-D 175
4×4 automat

166.900 zł

Mitsubishi Outlander

Intense Plus
2.2 D 150
4×4 automat

159.900 zł

Instyle Navi
2.2 D 150
4×4 automat

184.990 zł

Nissan X-Trail

Visia
1.6 dCi 130

110.500 zł

Tekna
2.0 dCi 177
4×4 X-Tronic

173.950 zł

Peugeot 5008

Active
1.6 BlueHDi 120

121.400 zł

GT
2.0 BlueHDi 180
automat

166.700 zł

Renault Koleos

Zen
1.6 dCi 130

109.900 zł

Initiale Paris
2.0 dCi 175 4×4
X-Tronic

157.400 zł

Škoda Kodiaq

Active
2.0 TDI 150
DSG

120.900 zł

Style
2.0 TDI 190 4×4
DSG

152.900 zł

Volkswagen Tiguan

Trendline
2.0 TDI 115

103.900 zł

Highline
2.0 TDI 240 4×4
DSG

174.590 zł

W przypadku Tiguana w ofercie jest też 190-konna wersja Highline 2.0 TDI 4Motion DSG w cenie 162.490 zł. To taki bardziej przystający model do testowanego przeze mnie Koleosa.

Hyundai oferuje Santa Fe także tylko z silnikami wysokoprężnymi. Bardziej przystający do porównania z Koleosem byłby też model Santa Fe Platinum 2.0 CRDi 185 z automatem dostępny od 190.900 zł.

Kia Sorento, również dostępna jedynie z dieslami, jest zauważalnie większa od Koleosa, ale też trudno Renault porównywać ze Sportage’em. Tutaj też, jak w Hyundaiu, odpowiedniejszą wersją do porównania byłaby odmiana XL 2.0 CRDi 185 4×4 automat kosztująca 175.500 zł.

16. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościJak więc widać Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic nie jest samochodem drogim. Również jeśli chodzi o wersje bazowe, to jego cena jest atrakcyjna. Niemal najniższa. A gdy uwzględni się bogate wyposażenie standardowe, to już naprawdę jest świetnie. Gdyby doliczyć elementy obecne w standardzie w Koleosie Zen do Volkswagena Tiguana Trendline, to podejrzewam, że cena niemieckiego SUV-a mocno by wzrosła. Nie sprawdzałem tego, ale jak znam politykę Volkswagen Polska, to pewnie wyszłoby na moje.

Z kolei Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic jest samochodem tak dobrze wyposażonym, że rywale z porównywalnymi silnikami też są z reguły drożsi. Nie licząc Kodiaqa wszystkie wyżej wymienione modele okazały się droższe. Acz pamiętajmy, że Sorento w zasadzie można zaliczyć już do segmentu E-SUV. Santa Fe też jest większy od Koleosa. Ale i cenami oba koreańskie modele wyraźnie przewyższają francuskie auto. I to nawet z silnikami o mocy 185 KM.

Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic jest więc z ekonomicznego punktu widzenia bardzo interesującym wyborem. Czy jednak warto go kupić? Jeśli chodzi o kasę, to pokazaliśmy z grubsza, że tak. Pod względem wyposażenia też jest bardzo dobrze. Jak na popularną markę Renault oferuje dużo, ale niejako firma sama narzuciła sobie taki standard wprowadzając na szczyt niektórych modeli wersję Initiale Paris.

A jak jeździ Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic? Cóż… Jest bardzo przyjemny w prowadzeniu. To kawał samochodu, sprawia wrażenie jeszcze większego, niż wynikałoby to z jego gabarytów. A mierzy sobie 4.673 mm długości, i 2.063 mm szerokości (z rozłożonymi lusterkami). Osie Koleosa oddalone są od siebie o 2.705 mm. Auto waży nieco ponad 1.750 kg, jest to więc kawał żelastwa.

21. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości175-konny silnik wydaje się być optymalnym źródłem napędu dla tego auta. Diesel bazowy radzi sobie z napędzaniem tego SUV-a, ale szczerze napiszę – wybierzcie mocniejszy silnik. Bez względu na skrzynię biegów, choć jeśli podoba Wam się Renault Koleos Initiale Paris, to wyboru nie macie – musicie brać i 4×4, i skrzynię X-Tronic. Ale nie sądzę, byście z tego braku wyboru byli niezadowoleni ;-)

Prędkość maksymalna wersji z mocniejszym silnikiem przekracza minimalnie barierę 200 km/h. Wersja 130-konna ma się rozpędzać do 185 km/h. Tak, czy inaczej są to prędkości niedopuszczalne w Polsce. Diesel 1.6 pozwala się cieszyć z pierwszej (i jedynej) setki na prędkościomierzu po upływie 11,4 sekundy. W sumie nieźle. Silnik 2.0 dCi 175 napędzający wszystkie koła będzie w tym względzie szybszy o 0,7 sekundy. Najdynamiczniejsza jest wersja 2.0 dCi 170 4×4 X-Tronic – setkę osiąga po 9,5 sekundy. Bezstopniowa skrzynia jest szybsza od manualnej o 1,2 sekundy! Nieźle.

35. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościCo ważne, skrzynia nie „wyje”. Pracuje dobrze, kulturalnie, bez nienaturalnych odgłosów. A w zasadzie bez naturalnych dla większości tego typu skrzyń. Widać, że konstruktorzy tego podzespołu przyłożyli się do pracy, a skrzynia świetnie współgra ze 175-konnym silnikiem. Inżynierowie stworzyli też tzw. wirtualne biegi, co sprawia, że skrzyni można używać w trybie manualnym, sekwencyjnym, jak klasyczny automat, albo dwusprzęgłówkę. Wystarczy przesunąć lewarek (można w czasie jazdy) do siebie z pozycji D na M i już można się cieszyć jazdą w trybie manualnym. Acz ja tego nie robię – po to się bierze automat, by cieszyć się lenistwem ;-)

Oczywiście w określonych sytuacjach ręczne przerzucanie biegów ma sens i w automacie i stąd ta możliwość. Jednakże ja nie jeżdżę automatami w trybie manualnym praktycznie nigdy – tak po prostu mam. Sprawdzam tylko, jak to działa i wracam do trybu automatycznego.

Przyznać jednak muszę, że testowy Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic był jakiś taki dość głośny. Niby wyciszony, a jednak słyszałem silnik. Może to i dobrze, choć i bez tego wiedziałem, że jest na swoim miejscu. Ale mam wrażenie, że podczas premiery prasowej w Finlandii Koleosy jeździły jakoś ciszej. Może dlatego, że tam jest jeszcze więcej ograniczeń prędkości i są jeszcze bardziej rygorystyczne, niż w Polsce. Tu jeździłem z wyższymi prędkościami.

71. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościA propos prędkości – średnia szybkość z całego testu, podczas którego pokonałem dokładnie 675,5 km, wyniosła 53,0 km/h. Auto spaliło średnio 7,8 l/100 km. Producent obiecuje średnie spalanie testowanej wersji wg norm wciąż jeszcze obowiązujących w Unii Europejskiej na poziomie niemal o 2 l/100 km niższe. Konkretnie 5,9 l/100 km. Oczywiście trudno jest się na tych danych opierać w realnym ruchu, ale uważam, że uzyskane przeze mnie 7,8 l/100 km było całkiem niezłym wynikiem. Nie jeździłem oszczędnie – po prostu normalnie. Z tych przeszło 675 km jakieś 30% spędziłem na trasach ekspresowych. Około 15% dystansu auto spędziło na ulicach dużych miast, w tym połowę w Warszawie. W stołecznym ruchu Koleos pod moją stopą potrzebował średnio 9,1 l/100 km, choć nietrudno byłoby nim przekroczyć i 10 l/100 km, gdyby jeździć dynamiczniej.

Renault Koleos Initiale Paris 4×4 X-Tronic wyposażony jest seryjnie w skórzaną tapicerkę (do wyboru dwa kolory – czarna, albo cieniowana) i przyznać muszę, że to fajny element wyposażenia. Zresztą fotele przednie posiadają w tej wersji nie tylko dwustopniowe podgrzewanie, ale i wentylację, również o dwóch poziomach nadmuchu. A w takiej sytuacji skórzana tapicerka jawi się już naprawdę jako dobro luksusowe. Nawet latem, kiedy skóra ludzka ma skłonności do przyklejania się do skóry tapicerki, tutaj problem nie istnieje. Przynajmniej na przednich miejscach.

Kanapa może być wyposażona w maty grzejne na skrajnych miejscach, ale trzeba dopłacić za to kupując Pakiet Zimowy. Ponieważ jednak kosztuje on jedyne 1.800 zł i obejmuje jeszcze podgrzewaną przednią szybę oraz podgrzewaną kierownicę, grzechem byłoby go nie dokupić. Toż to nieco ponad 1,1% wartości bazowej tego samochodu, kwota jest więc pomijalna. Za aktywację mat grzejnych na kanapie odpowiadają przyciski przedniej części podłokietnika. Jest to o tyle kłopotliwe, że niewygodnie się to podgrzewanie włącza, gdy na kanapie siedzą trzy osoby. Tyle, że w takiej sytuacji pewnie i tak wszystkim jest ciepło ;-)

30. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościPodgrzewana przednia szyba niesie za sobą pewną cechę samochodu, o której muszę napisać. Wspominałem o tym zresztą już wcześniej, bodajże przy Espace. Światła samochodów jadących z naprzeciwka, czy też inne światła, mają postać rozchodzących się w formie litery X poświat. W zwykłych szybach się tego praktycznie nie obserwuje. Mi to nie przeszkadzało, pewnie wiele osób nawet nie zwróci na ten efekt uwagi, ale będąc w miarę drobiazgowym nie mogę o tym nie wspomnieć.

Obsługa samochodu jest prosta. W zasadzie wszystko to, co jest potrzebne, znajdziecie dosłownie pod ręką. Sterowanie wieloma elementami wyposażenia odbywa się analogicznie do tego, co mamy w innych modelach Renault. Część elementów, jak na przykład tempomat, czy ogranicznik prędkości, ma sterowanie na kierownicy (acz aktywuje się je przyciskami na tunelu środkowym). Komputer pokładowy, czy obsługa telefonu, ewentualnie głosowa systemu, również jest przełączana przyciskami na kierownicy. „Pilot” do zestawu audio jest analogiczny do „pilotów” z innych Renówek. Tu każdy miłośnik aut tej marki odnajdzie się bez problemów.

32. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościZ kolei na konsoli centralnej dominuje pionowo zorientowany wyświetlacz dotykowy systemu R-Link2. Renault Koleos Initiale Paris wyposażony jest w ekran o przekątnej 8,7”, a to już całkiem sporo. Wertykalny układ jest naturalniejszy dla nawigacji – pozwala pokazać więcej tego, co interesuje kierowcę (układ drogi będącej przed nim) ograniczając przy tym informacje o tym, co się dzieje po bokach drogi. Wyświetlany obraz może być zresztą dzielony i prezentować u góry wskazania nawigacji, a u dołu dane odtwarzanej muzyki.

Za pomocą ekranu i systemu R-Link2 zarządza się całą masą ustawień. Układ menu może się w pierwszej chwili wydawać trochę zagmatwany, ale po prostu możliwości systemu są spore. Po dłuższej chwili obcowania z tym urządzeniem na pewno bez trudu będziecie sobie z nim radzić. Dla zwolenników sterowania klimatyzacją dobra informacja – w przeciwieństwie do aut Grupy PSA temperaturę obu stref ustawia się tradycyjnymi pokrętłami.

40. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościKażdy Koleos jest wyposażony w niezły system audio z tunerem cyfrowym DAB. W standardzie jest to zestaw firmy Arkamys, w Intens można dopłacić do Bose®. Renault Koleos Initiale Paris zestaw audio Bose® jest standardem. I faktycznie – gra to naprawdę nieźle. Tuzin głośników dostarcza przyjemnych wrażeń słuchowych. Oczywiście samochód nie ma odtwarzacza CD, ale obsługę streamingu załatwiają odpowiednie złącza. Seryjnie od wersji Intens Koleos jest wyposażany także w dostęp do usług on-line.

Skoro już jesteśmy przy elektronice, to każdy Koleos ma czujniki parkowania z tyłu. Od wersji Zen auto ma też czujniki parkowania z przodu oraz kamerę cofania. Obraz przez nią przekazywany jest niezły, ale są na rynku lepsze rozwiązania pod względem jakości obrazu. Jednakże to, co ważne, widać. Oczywiście obraz prezentuje też pomocnicze dynamicznie wyświetlane linie ułatwiające manewrowanie. Dynamiczne, czyli układające się zależnie od pozycji przednich kół.

W Koleosie nie ma za to układu 4Control, nawet za dopłatą. Nie ma też szansy na dwa dodatkowe siedzenia – jest bagażnik i koniec. Jeśli ktoś potrzebuje siedmiomiejscowego samochodu, to Renault oferuje Grand Scenic’a oraz Espace’a. Osobiście polecam Waszej uwadze ten drugi model. No i możecie w nim mieć 4Control!

59. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościRenault Koleos Initiale Paris może zachwycić także przestronnością wnętrza. To spory samochód. Pasażerom kanapy oferuje nie tylko dużo miejsca na nogi, ale i imponującą szerokość. Koleżanki chrześniak się żenił i zostałem poproszony o zawiezienie młodej pary wraz z drużbami do ślubu jakimś ciekawym samochodem. No cóż – Koleos nadaje się do tego idealnie. Panna Młoda, szczupła wprawdzie, ale za to w obszernej sukni, zawsze potrzebuje miejsca. Pan Młody też wygląda, jakby jadł raz w tygodniu, a i to nie do syta (też byłem szczupły, kiedy się żeniłem…), więc miejsca dużo nie potrzebował. Druhna też raczej drobna. Kanapa Koleosa okazała się wystarczająco przestronna, by podróżowali wygodnie. A ja w ten sposób promowałem Koleosa wśród weselnych gości ;-) Kto wie, może ktoś się skusi, bo przyjechał najnowszą wersją Espace’a.

Również wykończenie nie pozostawia wiele do życzenia, zwłaszcza jak na ten przedział cenowy. Renault Koleos Initiale Paris nie ma wprawdzie bardzo mięciutkich tworzyw na desce rozdzielczej, ale też twardymi ich nazwać nie można. Są „półtwarde” ;-) Za to wykonane estetycznie, a – uwaga! – kokpit w dolnej części obszyto skórą. W dolnej! Naprawdę! Tak, czy inaczej, wnętrze robi bardzo dobre wrażenie. Jedynie kieszenie w drzwiach mogłyby być większe, zwłaszcza w tylnych. Za to wyściełano je materiałem przypominającym zamsz, dzięki czemu cokolwiek tam wrzucicie, nie powinno stukać.

58. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościFotele, to oddzielna bajka. Renault Koleos Initiale Paris ma nie tylko skórzaną tapicerkę, ale znakomicie dobraną twardość siedzisk i oparć. Kierowca może się cieszyć z elektrycznej regulacji podparcia lędźwiowego. Oba przednie fotele są zresztą sterowane elektrycznie. Według mnie oferują bardzo dobre podparcie boczne, w zupełności wystarczające dla tego typu samochodu. Bez najmniejszych oznak zmęczenia przejeżdżałem tym samochodem przeszło 200-kilometrowe odcinki i po dotarciu na miejsce żałowałem, że to taka krótka podróż. Jedyne, czego mi brakowało – wszak to Koleos Initiale Paris – to masażer. Nie, żebym go potrzebował, ale skoro to już taka wersja, to miło byłoby go mieć. W Intens się nie domagam, ale skoro ktoś kupuje topową wersję, to wypadałoby mu ów masażer dać. Choćby za dopłatą.

Świetne są te zagłówki Relaks. Od zawsze je chwalę. To naprawdę spory komfort w dłuższych podróżach. Mają one jednak jedną wadę – wraz z dość szerokim słupkiem B zagłówek fotela pasażera dość znacząco zasłania to, co dzieje się z prawej strony samochodu. To szczególnie istotne na przykład podczas pokonywania niektórych, nieprostopadłych torów kolejowych. A wiadomo, że nie wszystkie przejazdy w naszym kraju wyposażone są w rogatki, nie wszystkie też oferują kierowcom dobry widok na to, co na owych torach się dzieje.

Również przednie słupki (A) są dość masywne, co ogranicza widoczność, szczególnie w ruchu miejskim. To jednak cecha charakterystyczna zdecydowanej większości dzisiejszych aut, od których wymaga się określonej sztywności konstrukcji i wysokiego poziomu bezpieczeństwa.

50. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościZa to Renault Koleos Initiale Paris dostarcza masy innych informacji u ułatwia bezpieczne pokonywanie kolejnych kilometrów. Ma czujniki martwego pola. Ostrzega o fotoradarach. Ma kamerę czytającą znaki ograniczenia prędkości. A że potrafi to pożenić ze wskazaniami nawigacji, więc możecie z dużą dozą prawdopodobieństwa oczekiwać, że ograniczenia podawane na ekranie nawigacji oraz na tle prędkościomierza będą zgodne ze stanem faktycznym. Ma czujniki zbliżeniowe dookoła samochodu. Dość wrażliwe, ale lepiej mieć nadwrażliwe i się czasem z tego pośmiać, niż niezbyt czułe i liczyć zarysowania na karoserii. Parkowanie tym samochodem, to sprawa naprawdę banalna. Auto wyposażono nawet w czujnik zbliżeniowy – jeśli uzna, że za szybko zbliżacie się do przeszkody przed Wami (np. podczas wyprzedzania samochodu) i że może to skutkować kolizją, ostrzega Was dźwiękiem.

Nawigacja zbiera dane live i uwzględnia je podczas prowadzenia. Wie o korkach, potrafi przewidywać czas, jaki w nich spędzicie, na bieżąco stara się też wyszukiwać alternatywne trasy przejazdu, a gdy taką – lepszą – znajdzie, to prosi kierowcę o akceptację zmian. W efekcie czas przejazdu jest aktualizowany na bieżąco, najwyraźniej także z uwzględnieniem faktycznej prędkości samochodu.

W Polsce tego nie zaobserwowałem, nawet w Warszawie, ale w Finlandii nawigacja potrafiła prezentować trójwymiarowe obrazy obiektów w okolicy.

55. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościSzklany dach otwierany nad kierowcą i pasażerem obsługiwany jest elektrycznie. To samo sterowanie obsługuje roletkę. Można bowiem odsunąć roletkę i jechać z zamkniętym szklanym dachem doświetlając wnętrze, ale można ów dach otworzyć. Ucieszą się fani szyberdachów ;-)

Renault Koleos Initiale Paris jest seryjnie wyposażony w znakomite reflektory LED Pure Vision. Dają one bardzo naturalne światło o jednorodnym strumieniu. Wyposażono je dodatkowo w doświetlanie zakrętów oraz w automatykę zmiany strumienia z drogowego na mijania i odwrotnie. Aby uzyskać ten efekt trzeba mieć światła w trybie AUTO i odepchnąć dźwigienkę od siebie tak, jakby się chciało włączyć „długie”. Jeśli system uzna, że nikogo nie oślepia, to zmieni strumień na dalekosiężny. Wykrywając światła z przeciwka, które mogą należeć do innego pojazdu, ewentualnie świecą na terenie zabudowanym, auto zmieni światła na mijania. I działa to rzeczywiście dobrze. Lepiej, niż niektórzy kierowcy ;-)

46. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościSame światła LED Pure Vision są naprawdę znakomite. Rozświetlają drogę przed samochodem szeroko z wyraźnym punktem odcięcia, co sugeruje, że raczej nie oślepiają kierowców aut nadjeżdżających z przeciwka. Żaden mi w każdym razie nie dawał znać, że coś jest nie tak. Do tego sygnatura świetlna charakterystyczna dla ostatnich modeli Renault od razu zdradza, jakiej marki samochód jedzie. Może nie od razu, który model, ale markę rozpoznać dzięki temu można i to dość łatwo.

Renault Koleos Initiale Paris ma też elektrycznie otwieraną i zamykaną pokrywę bagażnika. Co więcej – nie musicie tego robić z pilota, czy naciskając na przycisk ukryty pod ozdobną listwą nad tylną rejestracją. Wystarczy podejść do samochodu mając przy sobie kartę, przesunąć stopą pod zderzakiem i klapa kufra otworzy się, ale też zamknie, automatycznie. To nie jest jakaś szczególna nowość na rynku – ma to już wiele aut, także Renault. Koleos Initiale Paris ma to w standardzie, ale można to mieć także w wersji Intens po zamówieniu Pakietu City wycenionego na 2.500 zł. A otrzymacie w komplecie także system wspomagania parkowania Easy Park Assist. Chyba warto.

I to nawet mimo tego, że – jak wspominałem – Koleosem parkuje się łatwo dzięki czujnikom i kamerze cofania. Zwłaszcza w wersji Initiale Paris. Niemniej jednak jeśli ktoś woli się zdać na samochód, to wystarczy, że aktywuje system i skupi się na operowaniu pedałami gazu i hamulca – resztą załatwi samochód. Sądząc po relacjach osób walczących o zdanie egzaminów praktycznych na prawo jazdy system wspomagania parkowania Easy Park Assist powinien być atrakcyjnym dla wielu gadżetem…

15. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościZawieszenie samochodu jest dość sprężyste. Renault Koleos Initiale Paris seryjnie stoi na 19-calowych felgach ze stopów lekkich, na które naciągnięto opony w rozmiarze 225/55R19. To nie jest jakiś ekstremalnie niski profil, ale mimo to zawieszenie jest raczej sztywne. Czuć to na zniszczonych drogach, za to na dobrych nawierzchniach dróg szybkiego ruchu (ale i na dobrze utrzymanych krajówkach) Koleos jedzie naprawdę ślicznie. Tam, gdzie asfalt jest zniszczony, gdzie więcej jest nierówności, niż gładkiej nawierzchni, samochód dość brutalnie tłumi nierówności. Nie ma tu mowy o bujaniu nadwozia. Niedoskonałości nawierzchni są szybko tłumione, co z jednej strony trochę przenosi się na nadwozie, z drugiej zaś słychać pracę zawieszenia. To jest pewien minus. Za dużo hałasu dochodzi z podwozia na kiepskiej jakości drogach.

Za to pewności prowadzenia temu autu nie brakuje. Renault Koleos Initiale Paris nie przechyla się nadmiernie w zakrętach, zachowuje się stabilnie nawet bez włączonego napędu na cztery koła i niewzruszenie prze do przodu w każdych praktycznie warunkach.

29. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościUkład kierowniczy jest wspomagany na tyle mocno, że i drobna kobieta poradzi sobie doskonale z manewrowaniem tym samochodem. Jest przy tym przyjemnie znieczulony, dzięki czemu przekazując najważniejsze informacje nie zarzuca kierowcy natłokiem wrażeń i nie każe walczyć o utrzymanie się na drodze. Koleos pozwala się więc zrelaksować za kółkiem i pokonywać kolejne kilometry przyjemnie. Bardzo bezpośrednie układy kierownicze niestety nie dają tego komfortu. A że SUV nie jest autem wyczynowym i nie potrzeba kierowcy wielkiej komunikatywności, więc moim zdaniem to, co w tym względzie prezentuje Renault Koleos Initiale Paris jest po prostu idealnie zestrojone.

Bagażnik ma regularne kształty i przyzwoitą pojemność 498 dm³ (wg normy VDA). Przyzwoitą – to wszystko, co można o tym napisać. 579 litrów mierzone w każdym najdrobniejszym nawet zagłębieniu kufra sugeruje, że chyba lepiej pakować się w torby podróżne, niż w walizki. Taka pojemność bagażnika związana jest m.in. z napędem na cztery koła. W dodatku choć auto dysponuje opuszczanym podłokietnikiem w kanapie, to nie ma jednocześnie otworu na narty. Dla mnie to akurat nie problem, bo na nartach nie jeżdżę, ale są aktywni zimą ludzie, którym się to nie spodoba. Tyle że jadąc na narty zabiera się pewnie na tyle dużo bagażu, że i deski mogą spokojnie wylądować w specjalistycznym bagażniku dachowym, albo nawet w klasycznej dachowej „trumience”. Łatwo go zamontować, bo Koleos ma seryjne relingi dachowe. A w kufer lepiej zapakować walizki.

64. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościBak mieści 60 litrów paliwa. Oznacza to, że przy takim spalaniu średnim, jakie uzyskałem realny zasięg wynosi ponad 750 km. Poruszając się po mieście powinniście na jednym zbiorniku zrobić koło 600 km. Czy to dużo? W trasie i tak pewnie zatrzymacie się częściej – czy na kawę, czy żeby skorzystać z toalety. A jeśli nawet zdecydujecie się robić przystanki tylko na tankowanie, to myślę, że tych 750 km jest wystarczająco dużym dystansem do pokonania bez odpoczynku. Osobiście zalecałbym częstsze robienie postojów, nawet jeśli nie odczuwa się zmęczenia.

Choć nie jestem fanem SUV-ów, to Renault Koleos Initiale Paris mi się spodobał. To bardzo wygodny, świetnie wyposażony samochód oferowany w naprawdę rozsądnej cenie. Ma atrakcyjną stylistykę (acz to kwestia gustu) i bardzo dobre materiały wykończeniowe, ma swój styl, spójny z linią modelową Renault, a do tego dobrze jeździ. I jeśli nawet ma pewne niedociągnięcia, to nie są to błędy kardynalne, raczej drobiazgi, które nie przypadną do gustu pewnej grupie klientów, ale inna grupa, większa zapewne, nawet nie zwróci na to uwagi.

25. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic WiadomościJeśli więc planujecie zakup SUV-a w cenie rzędu 110-160 tys. zł, to weźcie pod uwagę także Koleosa. Niektórzy rywale z niższego segmentu (C-SUV) mogą osiągać podobne ceny, ale Renault Koleos Initiale Paris góruje nad nimi przestronnością, a nierzadko też poziomem wyposażenia. A i rywale z tego samego segmentu wcale nie wypadają tak korzystanie, jakby się to mogło wydawać.

 

Renault Koleos Initiale Paris trafił do nas dzięki Renault Polska, importerowi samochodów Renault i Dacia. Bardzo dziękujemy!

 

 

Krzysztof Gregorczyk.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

72. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic wymiary wnętrza Wiadomości53. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości52. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości51. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości50. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości49. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości48. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości47. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości46. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości45. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości44. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości43. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości42. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości41. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości40. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości39. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości38. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości54. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości55. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości71. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości70. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości69. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości68. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości67. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości66. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości65. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości64. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości63. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości62. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości61. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości60. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości59. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości58. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości57. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości56. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości37. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości36. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości17. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości16. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości15. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości14. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości13. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości12. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości11. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości10. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości09. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości08. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości07. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości06. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości05. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości04. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości03. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości02. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości18. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości19. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości35. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości34. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości33. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości32. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości31. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości30. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości29. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości28. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości27. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości26. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości25. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości24. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości23. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości22. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości21. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości20. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości01. Renault Koleos Initiale Paris 4x4 X Tronic Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultKoleos
Udostepnij401Tweet251Udostepnij70
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
31 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1317 udostępnienia
    Udostepnij 527 Tweet 329
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1705 udostępnienia
    Udostepnij 682 Tweet 426
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1177 udostępnienia
    Udostepnij 471 Tweet 294
  • Nowy Citroën C3 2025 Turbo 100 KM: ile spalił w czasie komfortowej podróży z Mediolanu do Triestu?

    596 udostępnienia
    Udostepnij 238 Tweet 149

Testy samochodów

dacia sandero stepway 1 0 cvt 2024 1 Wiadomości
Testy

Test: Dacia Sandero Stepway 1.0 TCe 90 KM z automatem i na full wypasie. Jak sprawuje się w mieście oraz ile pali?

autor Tomasz Nowicki
2024-10-04
ds automobiles ds9 2023 3 Wiadomości
Wiadomości

Luksusowy DS 9 po niecałym roku eksploatacji. TOP 10 elementów wyposażenia i designu, które po prostu mają sens

autor Tomasz Nowicki
2025-03-08
870 Peugeotow 3008 i 508 do serwisu 1 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Peugeot 508 za tyle co BMW 3? Poziom cenowy obu modeli mocno się zbliżył

autor Małgorzata Kozikowska
2023-05-30
peugeot 308 sw 2022 eat8 130 km benzyna 14 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW 130 KM EAT8 2022 jako rodzinne kombi. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2022-10-02
01. Renault Talisman Grandtour w teście Francuskie.pl Wiadomości
Testy

Test: Renault Talisman Grandtour Energy dCi 160 EDC i tajemnica tajemnic czyli wyprawa śladami Nienackiego. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-09-16

Najnowsze komentarze

  • Roman - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Marek - Czerwiec 2025 z mocnym startem sprzedaży w Polsce! Rejestracje pojazdów rosną w imponującym tempie
  • Dana - Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster
  • ADAM - Używany, bezwypadkowy Renault Captur II z LPG. 5 najtańszych egzemplarzy z krajowego rynku wtórnego
  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?

Zobacz też

Rajd Warszawski – w niedzielę poznamy Mistrzów Polski!

Renault Pro+ prezentuje skrojone na miarę rozwiązania i nową ofertę wodorową na targach Solutrans

Bardzo dobre wyniki francuskich koncernów w marcu. Stellantis zwiększył sprzedaż o 141%, Renault o 70%

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
31
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz