Nowy Renault Master 2.0 dCi 170 KM trafił do naszej redakcji i zaczynamy dłuższy test tego samochodu. W pierwszej odsłonie testu m.in. ile pali w mieście oraz jak się sprawuje w codziennym używaniu taki dostawczak. A jest o czym pisać, bo to auto, które daje duży komfort jazdy a wśród ciekawych gadżetów znajdziemy cyfrowe lusterko wsteczne HD ze stabilizacją. Czy Master jest wart zakupu i jakie zbiera opinie? Poczytajcie.
Renault Master od lat jest jednym z filarów segmentu dużych samochodów dostawczych w Europie. Wraz z premierą najnowszej generacji, francuski producent postanowił pójść o krok dalej – nie tylko poprawić funkcjonalność pojazdu, ale też zaoferować kierowcom nowoczesne, komfortowe środowisko pracy. Sprawdziliśmy wersję z silnikiem 2.0 dCi o mocy 170 KM w wariancie nadwoziowym L3H2. Jakie wrażenia pozostawia po sobie nowy Master? Bardzo dobre!

Jak wygląda nowy Master? Znakomicie
Choć w przypadku samochodów użytkowych wygląd nadwozia schodzi zwykle na drugi plan, nowy Master przyciąga uwagę. Front pojazdu stał się masywniejszy, bardziej kanciasty, a duże, pionowe wloty powietrza i charakterystyczne reflektory LED nadają mu nowoczesnego i zdecydowanego wyrazu. Nie ma tu jednak miejsca na kontrowersje – z daleka widać, że jedzie Renault, dzięki charakterystycznej sygnaturze świetlnej. Testowany przez nas egzemplarz wyróżniał się również kolorem, to metalizowany niebieski „Algarve” – oraz opcjonalnymi 16-calowymi felgami stalowymi z pełnymi kołpakami. Tylna część auta siłą rzeczy nie przeszła zbyt wielkich zmian, ale została estetycznie dostosowana do nowej linii stylistycznej. Zachowano pełną funkcjonalność – w tym tylne drzwi otwierane pod kątem 270° oraz dwie kamery cofania, o czym jeszcze wspomnimy.
Ile kosztuje Renault Master IV?

Wersja L3H2 oferuje ogromną przestrzeń ładunkową o kubaturze około 12 m³. Podłoga została fabrycznie zabezpieczona płytą wiórową, w której umieszczono punkty mocujące oraz uchwyty. Boki przestrzeni częściowo wykończono tworzywem sztucznym, a nadkola pozostawiono odsłonięte. Standardowym wyposażeniem są także gniazdo 12V oraz punkt świetlny LED. Wszystko to praktyczne i solidne.

Wnętrze i zawieszenie jak w osobówce. Wygoda, komfort
Wnętrze kabiny to jeden z najbardziej imponujących aspektów nowego Mastera. Deska rozdzielcza została zaprojektowana z myślą o kierowcy – większość elementów sterujących skierowano właśnie ku niemu. Materiały wykończeniowe to głównie twarde plastiki, co jest standardem w tej klasie, ale wszystko zostało świetnie spasowane. Do tego świetny projekt całości, który wizualne jest spójny – nie tak jak u konkurencji. Jakość wykonania stoi na wysokim poziomie. Co ważne, Renault zastosowało też nowy system multimedialny oparty na Android Automotive, znany m.in. z modeli osobowych. Dzięki integracji z Mapami Google i możliwością personalizacji systemu, praca kierowcy staje się prostsza i bardziej intuicyjna. Fizyczne przyciski pod ekranem pozwalają szybko zarządzać podstawowymi funkcjami – klimatyzacją, trybem jazdy ECO czy blokadą zamków przestrzeni ładunkowej. Menu jest proste w obsłudze.

Wśród dodatkowych funkcji warto wymienić indukcyjną ładowarkę (niestety nie jest zbyt szybka), dwa złącza USB-C, automatyczną klimatyzację jednostrefową, cyfrowe lusterko wsteczne o wysokiej rozdzielczości bardzo dobrej jakości obrazu, podgrzewaną przednią szybę oraz systemy bezpieczeństwa znane z aut osobowych. Nie zabrakło licznych schowków, zarówno otwartych, jak i zamykanych. Dwa zamykane są na desce rozdzielczej od góry, otwarte duże schowki znajdują się nad głową kierowcy i pasażera. Znalazło się nawet miejsce na CB Radio! Brawo Renault. Nie ma tu jednak luksusów – nie znajdziesz skóry. W naszej wersji fotel kierowcy miał podgrzewane siedzenie i był regulowano na wysokość – początkowo dość długo szukaliśmy owego przycisku włączania a ulokowany jest on… obok zapięcia pasów po prawej stronie. Na początku wydaje się to mało logiczne, ale potem, jak już wiesz i się przyzwyczaisz, to nawet fajny patent, bo można włączać bez patrzenia.

Jeśli chodzi o wygodę fotela kierowcy to jest on prawdziwym stanowiskiem kapitańskim. Mamy też podłokietnik, duży uchwyt na kubek, wysunięty rozsądnie w stronę kierowcy (i pasażera). Jest wygodnie, regulacja pozwala znaleźć miejsce i niskim i wysokim osobom. Bardzo dobrze sprawuje się też zawieszenie, które tworzy komfortowe środowisko pracy dla kierowcy (w naszym testowym aucie na 16″ zimówkach). To naprawdę duża zaleta nowego Mastera. W mieście jest cicho, nic nie trzęsie. Prowadzenie – jak w osobówce, trzeba tylko pamiętać o długości auta. A ta jest spora, bo L3H2 to ponad 6m długości.
Jakość audio? Tutaj mamy chyba największe zastrzeżenia – aż się prosi dwudrożny zestaw głośników. Audio jest po prostu standardowe. Radio ma za to znakomitą czułość, zarówno FM jak i DAB grają bez żadnych zakłóceń, przyjemna jest też regulacja. Telefon podłącza się szybko i łatwo, sterowanie funkcjami telefonu jest naturalne.

Dużym plusem była też podgrzewana szyba z przodu – odmrożenie po nocnych przymrozkach zajęło niecałe dwie minuty. Tu drobny minus – w dwóch miejscach ścieżki były najwyraźniej przerwane, bo pozostały paski na szerokość 2-3 cm bez odmrożenia, co jednak nie wpłynęło na skuteczność usunięcia lodu z całości.
Inna dobra cecha kabiny – środkowe oparcie się składa, tworząc stolik ze schowkiem na dokumenty lub komputer (!). Pod siedzeniami pasażerów są duże schowki. Praktyczność na poziomie max.
Silnik 2.0 dCi – zużycie paliwa w mieście
Pod maską naszego testowego Renault Mastera pracuje silnik 2.0 dCi o mocy 170 KM. Maksymalny moment obrotowy wynosi 380 Nm i samochód na pusto po prostu fruwa. Manualna 6-biegowa skrzynia pracuje cicho, biegi włącza się łatwo, wszystko dostępne jest pod ręką. Silniki dCi są znane z dobrej kultury pracy – jednostka nawet zimna, jest cicha.

Przy bardzo dynamicznej jeździe po mieście na pusto osiągaliśmy wynik 10,1 litra na 100 kilometrów (mierzony tankowaniem po przejechaniu 120 kilometrów). Nie mieliśmy okazji jeździć autem załadowanym – maksymalnie wieźliśmy 500 kg, a to nie wpływało na spalanie praktycznie wcale.
Wkrótce przetestujemy Mastera na trasie i napiszemy więcej o jego zachowaniu w terenie.
Ile kosztuje nowy Renault Master?
Nowy Renault Master ma bardzo rozbudowany konfigurator. Pierwszą opcją w konfiguratorze będzie wybór między dieslem a elektrykiem, ale my zajmiemy się dzisiaj silnikiem dCi. Następnie wybieramy nadwozie – w naszym przypadku jest to furgon, ale można też wziąć wersję do zabudowy, czyli po prostu platformę. Później określamy długość – L2H2 lub L2H3 (taką mamy) oraz ładowność (3300 lub 3500 kg). Najtańsza wersja z silnikiem 105 KM zaczyna się od 136.800 zł, a wersja 170 KM z manualem od 147.100 zł. Są jeszcze dwa automaty odpowiednio 150 KM i 170 KM (skrzynia AT9), które zaczynają się od 154.900 zł. Oczywiście netto.
Nowy Renault Master IV już dostępny w Polsce. Ile kosztuje rywal Ducato?
Później jeszcze tylko wybór wersji Extra i wyposażenia. A to na pokładzie mieścimy bardzo fajne, zarówno cyfrowe lusterko wsteczne HD jak i obrotowa kamera z tyłu na dachu (szkoda, że tak niskiej rozdzielczości) robią znakomitą robotę.
Jak wyglądają ceny pakietów do Mastera?
Pakiet Vision (FFGL0 PRAHL)
• Światła przeciwmgłowe
• Asystent świateł drogowych
Cena: 900 zł
Pakiet Comfort (HTWSN HTS02)
• Szyba przednia ogrzewana
• Siedzenia przednie podgrzewane
Cena: 1200 zł
Pakiet Cargo 1 (RRWFL ICTM0)
• Antypoślizgowe wykończenie podłogi przestrzeni cargo płytą wiórową
• Wykończenie ścian przestrzeni ładunkowej – medium
Cena: 3000 zł
Pakiet Parking (ITP15 RRCAM)
• Czujniki parkowania: tylne, przednie i boczne
• Kamera cofania
Cena: 2500 zł
Pakiet Cargo 2 (RRWFL ICTM0 TDHFS LULI2)
• Antypoślizgowe wykończenie podłogi przestrzeni cargo płytą wiórową
• Wykończenie ścian przestrzeni ładunkowej – medium
• 4 punkty mocowania ładunku na ścianach bocznych przy drzwiach tylnych
• Oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED
Cena: 3500 zł
Pakiet Cargo 3 (RRWFL ICTF0)
• Antypoślizgowe wykończenie podłogi przestrzeni cargo płytą wiórową
• Wykończenie ścian przestrzeni ładunkowej – full
Cena: 4400 zł
Pakiet Cargo 4 (RRWFL TDHFS LULI2 ICTF0)
• Antypoślizgowe wykończenie podłogi przestrzeni cargo płytą wiórową
• 4 punkty mocowania ładunku na ścianach bocznych przy drzwiach tylnych
• Oświetlenie przestrzeni ładunkowej LED
• Wykończenie ścian przestrzeni ładunkowej – full
Cena: 4900 zł
Pakiet Cargo Poly (RRWFL ICTF3)
• Antypoślizgowe wykończenie podłogi przestrzeni cargo płytą wiórową
• Wykończenie ścian przestrzeni ładunkowej – polipropylen
Cena: 3500 zł
Pakiet Glass 1 (RSRFW LPAFW RBSFW)
• Drzwi przesuwne po prawej stronie z oknem nieotwieranym
• Okno nieotwierane po lewej stronie środkowej części nadwozia
• Przeszklenie w tylnej części nadwozia po bokach
Cena: 1100 zł
Pakiet Glass 2 (HTRWI RVIMA WDS27 PPN04)
• Szyba tylna ogrzewana
• Lusterko wsteczne środkowe
• Przeszklone drzwi tylne otwierane pod kątem 270°
• Przegroda stalowa z oknem z kratką
Cena: 1800 zł
Pakiet Glass 3 (HTRWI LSLFW RSRFW RVIMA WDS18)
• Szyba tylna ogrzewana
• Drzwi przesuwne po lewej stronie z oknem nieotwieranym
• Drzwi przesuwne po prawej stronie z oknem nieotwieranym
• Lusterko wsteczne środkowe
• Przeszklone drzwi tylne otwierane pod kątem 180°
Cena: 3650 zł
Pakiet Glass 4 (HTRWI LSLFW RSRFW RVIMA WDS27)
• Szyba tylna ogrzewana
• Drzwi przesuwne po lewej stronie z oknem nieotwieranym
• Drzwi przesuwne po prawej stronie z oknem nieotwieranym
• Lusterko wsteczne środkowe
• Przeszklone drzwi tylne otwierane pod kątem 270°
Cena: 4000 zł
Więcej zdjęć znajdziesz poniżej
Pobierz cennik Renault Master 2025
Ceny innych wersji nadwozia
Renault Master podwozie – pod zabudowę
Dla klientów szukających pojazdu do indywidualnej zabudowy przygotowano warianty z pojedynczą kabiną. Ceny prezentują się następująco:
-
L2H1 – od 128 250 zł netto
-
L3H1 – od 130 150 zł netto, w bardziej doposażonych wersjach nawet do 141 450 zł netto
To idealna baza dla firm zajmujących się transportem specjalistycznym, budowlanym lub kurierskim.
Zabudowy fabryczne – skrzynie i wywrotki
Renault oferuje też gotowe wersje z fabrycznymi zabudowami, w tym skrzynie ładunkowe i wywrotki (zarówno aluminiowe, jak i stalowe):
Skrzynia otwarta:
-
L2H1 – od 143.850 zł netto
-
L3H1 – do 156.050 zł netto
Wywrotka aluminiowa:
-
L2H1 – od 146.650 zł do 148.550 zł netto
-
L3H1 – od 154.950 zł do 163.350 zł netto
Wywrotka stalowa:
-
L2H1 – od 153.050 zł do 165.250 zł netto
-
L3H1 – od 155.850 zł do 166.250 zł netto
Najnowsze komentarze