Nowy Citroen C4 2025
Testy

Test: Nowy Citroën C4 1.2 Hybrid 145 po face liftingu. Niestraszne mu szutry i wyboje

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15
Emmanuel Macron 1 Wiadomości
Wiadomości

Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
dacia bigster journey najdrozsza Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
jeep juventus Wiadomości
Wiadomości

Juventus i Jeep znowu razem. Historyczne partnerstwo odnowione

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
peugeot 208 style trafia na rynek 1 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 208 Style trafia na rynek

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-15
uokik 8 egzemplarzy ds 7 do serwisu 2 Wiadomości
Wiadomości

Wyjeżdżam z salonu samochodem, jaki zawsze chciałem – to niedoścignione marzenie Polaków

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
renault clio v6 Wiadomości
Wiadomości

Renault Clio V6 – dziki, bezkompromisowy i dla odważnych

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Megane GrandCoupe TCe 140 – czy francuski sedan jeszcze nas czymś zaskoczy? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2019-05-19
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
1.2k
A A
4
Renault Megane GrandCoupe

Renault Megane GrandCoupe już nie raz gościł w naszej redakcji i sądziliśmy, że znamy ten samochód na tyle dobrze, że już nic nie będzie w stanie nas zaskoczyć, ale myliliśmy się. Francuskiemu sedanowi zadanie udało się, a to dzięki benzynowej jednostce 1.3 TCe o mocy 140 KM.

Zgrabna sylwetka sedana niekoniecznie musi kojarzyć się wyłącznie z segmentem D i jeśli ktoś preferuje zgrabniejszy, ale bardziej kompaktowy samochód, w ofercie Renault możemy znaleźć jeszcze skurczoną wersję modelu Talisman. Mniejszemu, ale nie mniej eleganckiemu Megane GrandCoupe nie brakuje nie brakuje zarówno dobrej prezencji na drodze, jak i komfortu podczas prowadzenia. Do naszych redakcyjnych testów trafił bardzo dobrze wyposażony egzemplarz w wersji Intens z silnikiem benzynowym TCe o pojemności 1333 cm3, który niedawno dołączył do oferty Renault. Jest to najmocniejsza 140-konna wersja francuskiego sedana, która zdołała nas zaskoczyć.

Renault Megane GrandCoupe jest bardzo przyjemną opcją i samochód wywarł pozytywne wrażenie nie tylko na mnie, ale także na dwóch innych kierowcach, którzy mieli okazję zasiąść za kierownicą pojazdu. Wśród testujących pojawił się nawet głos zdziwienia pomieszanego z konsternacją pytający: „czy to na pewno silnik 1.3”? Maksymalny moment obrotowy benzyniaka wynosi 240 Nm i jest dostępny już przy 1600 obr/min. Renault Megane GrandCoupe bardzo chętnie reaguje na naciśnięcie pedału gazu i francuskim sedanem żwawo włączymy się do ruchu. Pojazd bardzo dobrze radzi sobie w niskim i średnim zakresie obrotomierza, a płynność jazdy jest zachowana bez częstego operowania lewarkiem zmiany biegów. Pierwszą setkę ujrzymy na liczniku po upływie 9,7 sekundy. Poprzedni wariant 1.2 o nieco mniejszej mocy 130 KM, potrzebował do osiągnięcia tego celu 10,9 sekundy. Maksymalne możliwości w zakresie prędkości zostały ograniczone do 205 km/h. Napęd jest przekazywany na przednie koła za pośrednictwem 6-biegowej manualnej przekładni. Skrzynia biegów działała bez większych problemów, ani haczenia.IMG 4746 Wiadomości

Apetyt na paliwo zadowalający

Dynamika jazdy to jedno, ale istotne znaczenie ma również apetyt na paliwo. Renault Megane GranCoupe pokonało w naszej redakcji 800 km głównie autostradą i drogą ekspresową. Z pewnością nie była to jazda w stylu Eco, ale też nie przesadzaliśmy z agresywnym prowadzeniem. Wynik, jaki pokazał komputer pokładowy na koniec testu okazał się zadowalający, wynosił 6,6 l/100 km. Był dosyć zbliżony do danych katalogowych opartych na ostatniej normie WLTP, które informują o zużyciu na poziomie 6,1 – 6,4 l/100 km. Przy łagodniejszym traktowaniu pedału gazu, rezultat z danych katalogowych jest całkiem realny do osiągnięcia.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Wnętrze pojazdu zostało dobrze wyciszone i nawet podczas szybszej jazdy swobodna rozmowa, czy ulubiona stacja radiowa nie będą zakłócane przez niechciane odgłosy z zewnątrz. Głośno robi się przed prędkościami autostradowymi.Renault Megane GrandCoupe

Zawieszenie nie jest przesadnie miękkie, potrafi dobrze wybierać drobne i średnie nierówności, pasażerom mogą dawać się jednak we znaki większe dziury i wysokie progi zwalniające. Prowadzenie jest pewne, a układ kierowniczy wyważony pomiędzy dużym wspomaganiem, który idzie w parze z łatwością manewrowania a szybką reakcją pojazdu na drodze.

Renault Megane GrandCoupe zapewnia komfortową, prostą pozycję za kierownicą, a fotel został dobrze wyprofilowany. Dosyć długa trasa i tym samym cztery godziny spędzone za kółkiem nie dokuczały, jak to bywa w przypadku wielu samochodów i moje plecy wyszły z tej podróży bez odczucia zmęczenia. Podczas jazdy wersją mini Talismana można docenić dobrą widoczność oraz łatwy dostęp zarówno do schowków, dosyć dużej podstawki na smartfon zlokalizowanej przed drążkiem zmiany biegów, jak i do multimediów, które są obsługiwane za pomocą dużego, czytelnego ekranu dotykowego o przekątnej 8,7 cala. Pionowa orientacja wyświetlacza jest praktyczna, zwłaszcza dla nawigacji. Widać na nim więcej niż w innych pojazdach, trasa jest wyświetlana z dużym wyprzedzeniem, a wskazówki i komunikaty nie pożerają nam widoku. 20190406 090110 Wiadomości

Parkowanie na milimetry

Postawienie Megane GrandCoupe w miejscu parkingowym nie powinno stanowić problemu, samochód jest całkiem zwrotny, a wąskie miejsca nie powinny przerażać, zwłaszcza jeśli posiadamy system wspomagania parkowania Easy Park Assist z kamerą cofania i kontrolą martwego pola, który znalazł się w pojeździe testowym. Asystent parkowania jest bardzo wrażliwy na zbliżanie się do innych obiektów zarówno z przodu, z boku, jak i z tyłu. Bywa wręcz nadgorliwy i sygnalizuje kolizję, gdy do stojącego w pobliżu pojazdu pozostało jeszcze ok. 20 cm, a przecież czasem o postawieniu pojazdu w dużym mieście często decydują milimetry. Wydawałoby się, że potrafimy posunąć samochód jeszcze choćby kawałeczek, ale alarm z głośników sygnalizuje nam coś zupełnie przeciwnego. Mimo że częsty sygnał może przeszkadzać bardziej wrażliwym kierowcom, dla naszego bezpieczeństwa chyba lepiej, że system jest zawsze czujny. Głośność komunikatów dźwiękowych w razie potrzeby można wyregulować do przyjemnego dla ucha poziomu.

Przednia część pojazdu zapewnia odpowiednią przestrzeń za kierownicą zarówno dla osób średniego wzrostu, jak i wysokich. Na tylnej kanapie podróżował pasażer o wzroście ponad 180 cm i nie wspominał o żadnych niewygodach, aczkolwiek przy wyprostowanej pozycji do podsufitki brakowało tylko milimetrów. W GrandCoupe jest sporo miejsca także na bagaże. Bagażnik samochodu ma pojemność 550 dm3, co w zupełności wystarczy na plecaki i walizki podczas wakacyjnego wypadu we dwoje, a jeszcze pozostanie sporo przestrzeni na mnóstwo pamiątek. Otwieranie tylnej klapy odbywa się z kluczyka lub za pomocą przycisku z tyłu pojazdu. Samochód został wyposażony także w system Easy Trunk Assist, który jest pomocny, gdy zmierzamy w kierunku pojazdu z rękami pełnymi bagaży. W takim wypadku wystarczy ruch stopą pod tylnym zderzakiem i bagażnik otwiera się sam. Funkcja jest przydatna dla osób, które lubią duże zakupy lub niekoniecznie lubią brudzić palce przy korzystaniu z przycisku na tylnej klapie.IMG 4749 Wiadomości

Z przydatnych funkcji, w testowym Renault Megane GrandCoupe zainstalowano system kontroli pasa ruchu, automatyczną zmianę świateł drogowych na mijania oraz wyświetlacz przezierny typu Head-Up, który informuje o aktualnej prędkości bez konieczności odrywania wzroku od drogi. Pojazd  posiada również ostrzeżenia przed przekroczeniem nadmiernej prędkości z rozpoznawaniem znaków drogowych. Dzięki wskazówkom nie zapomnimy o obowiązujących przepisach i tym samym nie musimy obawiać, że zaskoczą nas panowie w mundurach. Ostrzeżenie jest zauważalne i na tyle delikatne, że nie przeszkadza podczas prowadzenia pojazdu.

Renault Megane GrandCoupe w wersji podstawowej Life zostało kosztuje w polskich salonach 58.900 zł, co zgodnie z cennikiem dotyczy egzemplarzy objętych aktualnym rabatem w wysokości 8000 zł. Oferta jest więc całkiem przystępna. Za najwyższą wersję wyposażeniową Intens trzeba przeznaczyć przynajmniej 77.200 zł, natomiast samochód z benzynową jednostką 1.3 TCe 140 kosztuje 81.200 zł. Jeśli zależy nam na wersji z automatem, na naszym koncie musi znajdować się jeszcze 7000 zł więcej. Dodatkowe wyposażenie znajdujące się w wyposażeniu egzemplarza testowego znajdziecie poniżej.

Renault Megane GrandCoupe – czy warto?

Model Renault Megan GrandCoupe przyzwyczaił nas już do siebie, ale nawet pojazd, który nie pierwszy raz trafia do redakcji, potrafi wywrzeć pozytywne wrażenie. Samochód wygląda dobrze i zapewnia komfortową jazdę podczas długich tras. Sedan jest rozsądnym wyborem, gdy szukamy dobrze wycenionego modelu z dynamiczną jednostką napędową, a to zadanie Megane GrandCoupe 1.3 TCe 140 zaliczył na piątkę. Na plus zasługuje ergonomia wnętrza, duży wyświetlacz oraz łatwa, czytelna obsługa multimediów. Minusem jest zbyt wyczulony system wspomagania parkowania.

Renault Megane GrandCoupe – wyposażenie dodatkowe:

  • Lakier metalizowany Szary Titanium – 2200 zł
  • Pakiet Easy Parking: system wspomagania parkowania „Easy Park Asist” w tym system wspomagania parkowania przód/tył/bok/ i kamera cofania) + system kontroli martwego pola – 2500 zł
  • Pakiet Multimedia 8,7”: system multimedialny R-Link 2 8,7”, z nawigacją, mapą Europy w wersji rozszerzonej, dostępem do usług interaktywnych – 2500 zł
  • Pakiet komfort: fotele przednie podgrzewane + kierownica podgrzewana – 1000 zł
  • Pakiet Look 17”: obręcze kół ze stopu metali lekkich 17” + szyby tylne przyciemniane – 1600 zł
  • Pakiet Techno Premium: wyświetlacz przezierny Head-up+ światła przednie Full LED „Pure Vision, system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych, system kontroli pasa ruchu, funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania, automatyczny hamulec postojowy, system „Easy Trunk Acces” – 6.950 zł

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190404 173152 Wiadomości20190406 090110 WiadomościRenault Megane GrandCoupeIMG 4758 WiadomościIMG 4752 WiadomościIMG 4749 WiadomościIMG 4746 WiadomościIMG 4743 Wiadomości20190405 120605 Wiadomości20190405 120533 Wiadomości20190404 173608 Wiadomości20190404 173515 Wiadomości20190406 104009 1 Wiadomości
3 2 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultMegane
Udostepnij429Tweet255Udostepnij71
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • renault scenic Wiadomości

    Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3125 udostępnienia
    Udostepnij 1250 Tweet 781
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1418 udostępnienia
    Udostepnij 567 Tweet 355
  • Ile kosztuje najdroższa nowa Dacia Bigster z fabryczną instalacją LPG? Dwukolorowe nadwozie oraz szyberdach, maj 2025

    4477 udostępnienia
    Udostepnij 1791 Tweet 1119
  • Nowa Dacia Duster Journey+ 2025 Full Hybrid. Co ma na wyposażeniu i ile kosztuje?

    622 udostępnienia
    Udostepnij 249 Tweet 156

Testy samochodów

Dacia Jogger Eco-G 100
Wiadomości

Dacia Jogger Eco-G z przebiegiem ponad 60.000 km. Długodystansowy test cz. 2

autor Małgorzata Kozikowska
2025-01-09
0350 03 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 107 1.0 68 KM – mały niezawodny miejski samochód. Opinie, plusy, minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-10-06
alpine a110 106 Wiadomości
Testy

Test: Przez tydzień jeździłem Alpine A110 1.8 TCe 252 KM. Z tego supersamochodu nie chce się wysiadać. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-05-12
IMG 1196 Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur dCi 110 KM – najpiękniejszy samochód w swojej klasie? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-11-30
Nowa Dacia Duster
Testy

Test: Dacia Duster TCe 130 mHEV 4×4 Extreme

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-03-03

Najnowsze komentarze

  • Jan - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Juras - Emmanuel Macron bije na alarm: „Unia Europejska zabiła konkurencyjność naszej motoryzacji, czas na zmiany”
  • Edek - Nowe Renault Clio TCe 90 z automatem. Ile kosztuje i co ma w wyposażeniu?
  • Slawo - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • C5x7 - Citroën CX GTi Turbo – francuska definicja prędkości i komfortu kontra BMW M535i i Rover Vitesse
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie
  • Edek - Giulia kochana w Polsce. Jesteśmy czwartym rynkiem tego modelu Alfy Romeo na świecie

Zobacz też

Ile w Polsce sprzedano samochodów nowych i używanych w roku 2023?

Silnik 1.5 BlueHDi – ostatni taki diesel. Spalanie, eksploatacja awaryjność

Peugeot: dynamiczny wzrost sprzedaży i ponad trzykrotne zwiększenie udziału rynkowego

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz