Renault Captur
Wiadomości

Renault Captur ma nowy cennik i wersję silnikową. Napęd 1.8 Full Hybrid 160 już dostępny

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
alfa romeo wyniki Wiadomości
Wiadomości

7 liczb, które pokazują wielki powrót Alfa Romeo w 2025 roku. Rekordy sprzedaży i sukces Juniora

autor Tomasz Nowicki
2025-05-05
citroen 1 Wiadomości
Wiadomości

Sprzedaż nowych samochodów we Francji w 2024 r. spadła. Dlaczego?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-11
Dacia Spring,
Wiadomości

Nowa Dacia Spring niepokonana. Najlepszy, tani elektryk według Top Gear

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-08
jeep prezentuje nastepna generacje modelu grand cherokee 2026 1 Wiadomości
Wiadomości

Jeep prezentuje następną generację modelu Grand Cherokee 2026

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-09
renault symbioz Wiadomości
Wiadomości

Nowy Renault Symbioz zdobywa coraz więcej klientów. „Bardzo dobry stosunek ceny do możliwości”

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-09
nissan 2026 Wiadomości
Wiadomości

Nissan na rozdrożu: kryzys, który stawia pod znakiem zapytania 26-letni sojusz z Renault

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-06

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Mégane Grandtour R.S. Line E-Tech 160 KM – rodzinne kombi z napędem hybrydowym. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2021-07-11
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
1.4k
A A
12
renault megane phev 2021 10 Wiadomości

Renault Mégane Grandtour R.S. Line E-Tech to oszczędny i szybki samochód dla rodziny. Długa nazwa informuje nas, że mamy do czynienia z kompaktowym Mégane w wersji kombi, wyposażonym, w 160-konny silnik hybrydowy z automatyczną skrzynią biegów, z możliwością ładowania z gniazdka. Jeździliśmy tym samochodem tydzień po różnych zakątkach kraju, z różnymi scenariuszami i jedno trzeba przyznać już na wstępnie: jest oszczędnie.

renault megane phev 2021 6 Wiadomości
Testy jazdy „wokół komina” czyli do sklepu, do pracy – zasięg na prądzie 35 kilometrów.

Renault Mégane Grandtour w wersji E-Tech to najnowsza odsłona niezwykle popularnego w Polsce modelu, często spotykanego na drogach, także w starszych wersjach. Samochód ten jest lubiany za dużą przestrzeń w środku, spory bagażnik, dobre właściwości jezdne i niezły komfort przy zachowaniu dobrej ceny. Teraz w rodzinie pojawiły się napędy hybrydowe i cena niestety poszła w górę, co ma zapewne uzasadnienie i w zmianie technologii i w możliwościach samochodu. A przynajmniej tego chciałem się przekonać, odbierając ładowalne Mégane.

Zobacz: bezpłatnie wypróbuj Renault Mégane Grandtour E-Tech Hybrid

meganegrandtour wymiary Wiadomości

Auto ma ponad 4,6 metra długości, 1814 mm szerokości a rozstaw osi wynosi ponad 2,7 metra. Sporo – i dlatego w środku jest bardzo przestronnie, zarówno dla wysokiego kierowcy jak i rosłych pasażerów. A ponieważ dostaliśmy wersję R.S. Line, a więc usportowioną, to i fotele są nieco większe, świetnie wykończone.

renault megane phev 2021 2 Wiadomości
Kokpit Renault Mégane – czysty, estetyczny, dobrej jakości materiały w wersji R.S. Line. Przyjemnie popatrzeć

Wyposażenie Mégane R.S. Line:

Cena bazowa tego modelu wynosi obecnie w konfiguratorze Renault 145.400 zł. Tak, to nie jest błąd. Ładowalne hybrydy są po prostu drogie i nic na to na razie nie można poradzić. Mówimy o prawie topowej wersji, świetnie wyposażonej – rzućmy więc okiem co dostajemy w cenie:

  • szyby tylne przyciemniane
  • relingi dachowe
  • specyficzne elementy designu zewnętrznego R.S. LINE
  • specyficzne elementy designu wewnętrznego R.S. LINE
  • oznakowanie zewnętrzne R.S. LINE
  • kierownica pokryta skórą typu R.S. LINE
  • fotel pasażera z przodu z regulacją wysokości (oparcie fotela bez możliwości złożenia)
  • lusterka boczne elektrycznie sterowane, składane oraz podgrzewane
  • tylna kanapa w układzie 1/3-2/3, z systemem „Easy Break” i podłokietnikiem
  • konsola centralna rozbudowana (z podłokietnikiem)
  • klimatyzacja automatyczna, dwustrefowa
  • szyby tylne elektrycznie podnoszone
  • szyby przednie elektrycznie podnoszone
  • funkcja powitalna
  • gniazdo 12V (z przodu i z tyłu)
  • szyba tylna podgrzewana
  • funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania (AHL)
  • światła przeciwmgłowe
  • światła Full LED Pure Vision w kształcie litery C
  • wycieraczki przedniej szyby o zmiennej częstotliwości pracy, czujnik deszczu i światła
  • lusterko wewnętrzne elektrochromatyczne
  • światła do jazdy dziennej LED „Edge Light”
  • podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
  • cyfrowy wyświetlacz wskaźników i zegarów 10″
  • system MULTI-SENSE (wersja podstawowa)
  • wskaźnik zmiany biegów
  • system ostrzegania o nadmiernej prędkości, z funkcją rozpoznawania znaków drogowych (OSP/TSR)
  • automatyczny hamulec postojowy, elektromechaniczny
  • komunikaty na desce rozdzielczej w jęz.polskim
  • karta Renault Hands Free
  • boczne poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu oraz poduszki kurtynowe
  • możliwość ręcznej dezaktywacji poduszki powietrznej pasażera z przodu
  • funkcja łączności
  • centralny zamek
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich i tylnych miejscach
  • system mocowania fotelika dla dziecka Isofix na bocznych tylnych miejscach
  • zestaw do naprawy uszkodzenia opony
  • system dynamicznej kontroli toru jazdy (ESC) + system wspomagania przy ruszaniu pod górę (HSA)
  • instalacja do montażu alarmu
  • czujnik ciśnienia w oponach bezpośredni
  • 3-punktowe pasy bezpieczeństwa na przednich miejscach
  • zagłówki wbudowane w fotele na przednich miejscach
  • sygnalizacja niezapięcia pasów bezpieczeństwa
  • system wspomagania nagłego hamowania (AFU)
  • czołowe poduszki powietrzne kierowcy i pasażera z przodu
  • system kontroli zmęczenia kierowcy (UTA)
  • system ABS
  • EASY LINK 7″ z nawigacją (w naszej wersji był 9,3″ Bose)
  • system kontroli pasa ruchu (LDW)
  • system wspomagania parkowania przodem i tyłem
  • regulator-ogranicznik prędkości
renault megane phev 2021 3 Wiadomości
Niezwykle eleganckie, nieco usportowione kombi świetnie się prezentuje

Dodatki za kilkanaście tysięcy, w tym Easy Pilot

Samochód miał jeszcze naprawdę piękny niebieski lakier, który wymaga dopłaty 3000 zł oraz siedzenia z Alcantary, które z kolei kosztują 6000 zł (warto!) oraz pakiet BOSE 9,3″, który kosztuje 5300 zł, ale jeśli słuchacie muzyki to uważam, że warto go wybrać – dźwięk jest świetny, naturalny, z przyjemnym basem.

Nasze testowe Mégane wyposażono w pakiet Easy Driving (5500 zł): 

  • system kontroli martwego pola (BSW)
  • Easy Park Assist – system wspomagania parkowania przód/tył/bok
  • system wspomagania wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA)
  • system kontroli bezpiecznej odległości (DW)
  • aktywny system wspomagania hamowania z funkcją wykrywania pieszych (AEBS)
  • system utrzymywania pasa ruchu (LKA)
  • aktywny regulator prędkości (ACC)
  • funkcja połączenia alarmowego e-Call
  • EASY PILOT – asystent jazdy w korku i na autostradzie

I przy tej ostatniej funkcji na chwilę chce się zatrzymać – rozwiązanie to wspiera kierowcę, odciążając go nieco od pracy, samochód sam utrzymuje prędkość i pas ruchu. Rozwiązanie to z modelu na model jest coraz bardziej dopracowane i jazda Mégane była dzięki temu prawdziwą przyjemnością.

Producent pisze o nim tak: „System ten pełni funkcję prawdziwego asystenta jazdy. Aktywny regulator prędkości działa w przedziale od 0 do 160 km/h. Dzięki niemu Nowy MEGANE utrzymuje się pośrodku pasa ruchu, steruje prędkością i zachowuje bezpieczną odległość od poprzedzającego go pojazdu. W razie potrzeby zwalnia aż do całkowitego zatrzymania się. Jeśli postój trwał krócej niż trzy sekundy, samochód ponownie rusza z miejsca bez jakiegokolwiek działania z Twojej strony”. Przydatne w mieście.

renault megane phev 2021 5 Wiadomości
Dynamiki tu nie brakuje. 160 KM czuć pod stopą.

R.S. Line – czym się różni od zwykłej wersji?

Producent opisuje to tak: „Listwa F1 charakterystyczna dla gamy R.S. Line, zderzak, podkreślony wyjątkową, chromowaną rurą wydechową, wyróżniające się obręcze kół 17’’ i 18’’, kierownica obita skórą z wytłoczonym podwójnym diamentem R.S., pedały sportowe z aluminium, tapicerka Alcantara® ze zintegrowanymi zagłówkami… Dzięki swoim zmysłowym liniom i wyrafinowanym wykończeniom, Megane Grandtour wygrywa z przewagą wyścig o najlepszy styl. Ty również!”

Jak ja odczuwałem te różnice poza wyglądem? Fotele są rzeczywiście świetne, duże, z odpowiednim podparciem bocznym, sportowe. Miałem też wrażenie że to Mégane jest sztywniej zawieszone od zwykłej wersji, bardziej zwarte.

renault megane phev 2021 1 Wiadomości

Ładowalna hybryda, to nie jedyna zaleta tego samochodu

Pod maską mamy wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1,6 litra i dwa silniki elektryczne.

renault megane etech Wiadomości
Sporo tego: dwa silniki elektryczne, akumulatory i silnik spalinowy z przodu, do tego jeszcze bak.

Głównym powodem, żeby kupić taki samochód, powinna być dostępność gniazdka elektrycznego. Nie musi to być specjalna ładowarka, wystarczy zwykłe gniazdko. Pojemność akumulatorów trakcyjnych w Mégane wynosi niecałe 10 kWh, więc ładowanie potrwa najwyżej kilka godzin. Co ważne, Mégane zadowala się dowolną instalacją elektryczną, tam gdzie ZOE nie chciało się ładować, system ładowania większego Renault bez mrugnięcia okiem włączał ładowanie.

Ładowanie nie jest uciążliwe, trzeba po prostu pamiętać, by po powrocie do domu podłączyć wtyczkę w garażu czy na podwórku. I tak traktowane Mégane spisuje się świetnie – da się pojechać na prądzie do sklepu, pokręcić po mieście, wrócić i jeszcze trochę prądu powinno zostać, chyba że mieszkacie w jakiejś wielkiej aglomeracji miejskiej, gdzie dziennie pokonuje się 50-100 kilometrów.

renault megane phev 2021 7 Wiadomości

Realny zasięg Mégane na prądzie w scenariuszu dojazdów w pobliże? Najwięcej „wokół komina” udało mi się przejechać 35 kilometrów (lokalne drogi, klimatyzacja, wysokie temperatury). Na drodze krajowej było to 39 kilometrów (producent deklaruje 50). Prądu jest po prostu mało jak na tak duży i ciężki samochód. Ciężki, bo ma przecież akumulatory, silnik spalinowy, benzynę i dwa silniki elektryczne.

Przewód do ładowania ma swoją skrytkę w bagażniku, która jest dość mała i szybkie spakowanie kabla tam nie jest możliwe, trzeba go odpowiednio złożyć. Do samochodu jest jeszcze aplikacja My Renault, przez którą można sterować ładowaniem.

renault megane phev 2021 11 Wiadomości
Nawet w środku lasu znajdzie się gniazdko – stara instalacja elektryczna bez problemu naładuje Mégane E-Tech.

Panie, a ile to pali i jak jeździ?

Renault Mégane Grandtour E-tech testowałem w czasie wysokich temperatur. Średnie spalanie z całej, ponad tysiąckilometrowej trasy, to 5,5 litra na 100 kilometrów. Połowa z tej trasy przypadła na autostradę, około 300 kilometrów dróg krajowych i pozostała część po mieście.

Oddzielnie testowałem przejazdy wyłącznie na prądzie. Najlepszy wynik to 35 kilometrów zasięgu lokalnego (miejskiego, podmiejskiego), 39 kilometrów na drodze krajowej, przy jednostajnej jeździe w okolicach 90 km/h, z włączoną klimatyzacją. W obu przypadkach skrzynia pracowała w trybie odzyskiwania energii B.

Na zużycie energii bardzo mocno wpływa operowanie gazem: dynamiczna jazda z wykorzystaniem osiągów skraca ten zasięg o połowę.

Renault Mégane Grandtour E-Tech hybrid – podsumowanie. Zalety i wady

+ świetny wygląd, sportowe dodatki wersji R.S. Line

+ wysokiej jakości materiały w środku (Alcantara wymaga dopłaty)

+ bezproblemowe ładowanie z dowolnego gniazdka

+ niskie życie paliwa w trybie hybrydowym bez ładowania

– wysoka, jak na polskie warunki cena

– raczej nieprzydatny dla kierowców, którzy nie mają dostępu do gniazdka w domu lub w pracy: optymalny scenariusz używania to ładowanie z gniazdka

Mégane Grandtour w hybrydzie to bardzo udany samochód a wersja R.S. Line jest na pewno godna polecenia ze względu na wysokiej jakości materiały i wygląd. Dobry samochód rodzinny dla tych, którzy mają dostęp do gniazdka. W przeciwnym wypadku możliwości hybrydy nie są wykorzystane a to chyba jednak szkoda…

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie auta do testu.

 

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault megane phev 2021 11 Wiadomościrenault megane etech Wiadomościrenault megane phev 2021 2 Wiadomościrenault megane phev 2021 1 Wiadomościrenault megane phev 2021 3 Wiadomościrenault megane phev 2021 4 Wiadomościrenault megane phev 2021 5 Wiadomościrenault megane phev 2021 6 Wiadomościrenault megane phev 2021 7 Wiadomościrenault megane phev 2021 8 Wiadomościrenault megane phev 2021 9 Wiadomościrenault megane phev 2021 10 Wiadomościmeganegrandtour wymiary Wiadomości
4.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

tesla luca de meo Wiadomości

Szef Renault ostro: „Tesla jest beznamiętna jak lodówka”, Luca De Meo broni samochodów z duszą

2025-05-11
dacia 1 2 Wiadomości

50 nowych samochodów – polski cennik maj 2025: Citroën, Dacia, Peugeot i Renault

2025-05-11

Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

2025-05-11

Dom w cenie samochodu? Renault uczestniczyło w przygotowaniu niezwykłej koncepcji

2025-05-10
Tagi: MeganeRenault
Udostepnij494Tweet309Udostepnij86
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • UOKiK Peugeoty 308 3008 508 5008 oraz Partner do serwisu Wiadomości

    Ile kosztuje używany Peugeot 3008 2.0 HDi 180 KM z niewielkim przebiegiem?

    4673 udostępnienia
    Udostepnij 1869 Tweet 1168
  • Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy

    2699 udostępnienia
    Udostepnij 1080 Tweet 675
  • Citroën C15 robi furorę wśród młodych ludzi. Powrót do podstaw i bunt

    1494 udostępnienia
    Udostepnij 598 Tweet 374
  • Nowy wymóg EuroNCAP: do samochodów wraca fizyczne sterowanie, ekrany w odwrocie.

    1427 udostępnienia
    Udostepnij 571 Tweet 357

Testy samochodów

07. Dacia Lodgy z silnikiem benzynowym – czy to dobry wybór Wiadomości
Testy

Test: Dacia Lodgy 1.3 TCe 130 KM – czy to dobry wybór z mocnym silnikiem benzynowym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-08-01
Citroen C3 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 110 KM – przestronne wnętrze to jego wielki atut. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-04-29
peugeot 3008 2012 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 200 KM – hybryda z dieslem dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-08-11
15. Nowy Peugeot 3008 1.6 THP 165 Allure Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 1.6 THP 165 KM 2017 – pierwszy SUV, którego bym kupił. Test i obszerny opis gamy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2017-06-16
nowy peugeot 508 107 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 163 KM. Piękno i jakość – trudno znaleźć lepiej wyglądający samochód w tej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-16

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Bartono - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Zbyszek - Leapmotor T03 z rekordem zasięgu. Aż 400 kilometrów na jednym ładowaniu!
  • Inny Anonimowy - Prezydent Francji Emmanuel Macron w nowym luksusowym DS N°8 podczas obchodów Dnia Zwycięstwa
  • Sergiusz - Citroën dba o letni komfort kierowców – w Indiach rusza kampania „Citroën Summer Cruise 2025”
  • Inny Anonimowy - Jaguar szuka nowej agencji reklamowej i leczy rany. Fatalna kampania zachwiała wizerunkiem firmy
  • Inny Anonimowy - Leapmotor C10 REEV w Polsce. Premierowy pokaz na Poznań Motorshow 2025

Zobacz też

WRC: Rajdowe Mistrzostwa Świata zakończone

Citroën – przegląd oferty styczeń 2022 r. Najciekawsze komfortowe, bezpieczne, nowoczesne samochody i aż do ośmiu lat gwarancji

Nowa Dacia Bigster: „jeśli tego nie będzie, nie kupię tego samochodu”

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz