lionel jaillet Wiadomości
Wiadomości

Lionel Jaillet nowym szefem Renault Group w Turcji

autor Tomasz Nowicki
2025-05-22
Xavier Chardon CEO Citroen
Wiadomości

Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
Citroen Visa Plein Air
Wiadomości

Citroën Visa Plein Air, czyli jeden z zaledwie 3000 wyprodukowanych egzemplarzy na sprzedaż

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
peugeot ocean trophy Wiadomości
Wiadomości

Peugeot Ocean Trophy 2025: załogi ruszyły do rywalizacji!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18
XVII Ogolnopolski Zlot Renault 5 005 Wiadomości
Wiadomości

XX Ogólnopolski Zlot Renault 5, Rapid i Experss – kiedy, gdzie i co nas czeka?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
citroen mehari ikona ktora wciaz inspiruje ma 57 lat 1 Wiadomości
Wiadomości

Citroën Mehari, ikona, która wciąż inspiruje, ma 57 lat

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
Road trip to Renault Douai Factory
Wiadomości

Renault 5 E-Tech electric już od 555 zł brutto miesięcznie. Promocja 2025, dopłaty do kupna samochodu

autor Tomasz Nowicki
2025-05-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Megane GT Line TCe 160 KM. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2019-04-17
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 19 minut
1.8k
A A
12
01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości

W gamie Renault (i Dacii) zadebiutowały niedawno nowe silniki benzynowe. To jednostki o pojemności 1.33 i czterech cylindrach, turbodoładowane oczywiście. Miałem niewątpliwą przyjemność sprawdzić niedawno, jak jeździ Renault Megane GT Line TCe 160, pod którego maską pracowała właśnie taka jednostka napędowa.

160 KM w aucie kompaktowym, to już całkiem przyjemna moc. Oznacza, że da się pojechać dość dynamicznie, ale jednocześnie można się spodziewać rozsądnego spalania, zwłaszcza, gdy po szczyty tej mocy nie sięga się zbyt często. Wydaje się więc, że silnik o takich parametrach będzie całkiem optymalny w różnych zastosowaniach. Czy więc faktycznie Renault Megane GT Line TCe 160 jest wszechstronną propozycją w gamie francuskiego producenta?

Cóż – mogłoby tak być, ale ten silnik (o tej mocy) dostępny jest tylko w dwóch wersjach Meganki – to Renault Megane Intens TCe 160 oraz Renault Megane GT Line TCe 160 EDC. Trzeba się więc zdecydować na którąś z najbogatszych odmian, by móc się cieszyć taką mocą. Acz gwoli sprawiedliwości dodajmy, że jednostka 1.33 TCe to bazowy silnik dla Megane. Występuje w różnych wariantach mocy – począwszy od 102 KM, przez 115 KM, 140 KM, aż po wspomniane 160 KM. No, realnie jest to 159 KM, ale nie ma o co kopii kruszyć.

Ja jeździłem Renault Megane GT Line TCe 160 EDC, czyli najdroższą odmianą Meganki, nie licząc różnych wersji R.S. Taki samochód kosztuje 92.700 zł plus dodatki. To o niemal 30.000 zł więcej od najtańszej wersji, Life TCe 100 FAP, wycenianej na 62.900 zł. Za to stylu Renault Megane GT Line TCe 160 ma zauważalnie więcej. Auto przygotowano tak, by wyglądało jeszcze lepiej, niż zwykła Meganka. Niektórym pewnie się to będzie kojarzyło ze sportem, ale mi podoba się i bez takich konotacji. Tydzień spędzany z tym samochodem utwierdził mnie w przekonaniu, że naprawdę wielu osobom auto kompaktowe w zupełności może wystarczyć w codziennym użytkowaniu.

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Oczywiście mody na SUV-y i crossovery nie zatrzymamy. Dziś ludzie są gotowi wydać dużo więcej na modny samochód, nie zwracając uwagi na jego funkcjonalność. A ta wcale nie zawsze jest wysoka w SUV-ie czy crossoverze. Nikogo tu nie będę do niczego przekonywał – każdy wydaje własne pieniądze. Niemniej jednak postaram się przedstawić Wam zalety i wady Renault Megane GT Line TCe 160. Wady? Tak – choć jesteśmy z założenia nieobiektywnym wortalem, to jednak staramy się, by nasze testy były możliwie drobiazgowe i rzetelne. Jeśli coś nam się nie podoba, to o tym piszemy. Cenimy francuską motoryzację, ale nie bezkrytycznie. Nasi stali Czytelnicy doskonale o tym wiedzą.

Renault Megane GT Line TCe 160 jest w zasadzie szczytowym modelem Megane na polskim rynku, nie licząc wersji R.S. Jak jego cena przedstawia się na tle rywali z segmentu? Próbowałem wyszukać modele z silnikami benzynowymi o podobnej mocy, ze skrzyniami automatycznymi i możliwie bogatym wyposażeniem. Zapewne pewne modele pominąłem. Skupiłem się też na pięciodrzwiowych hatchbackach, bo takie nadwozie miało testowane przeze mnie Renault Megane GT Line TCe 160. Szukałem cen samochodów z obecnego roku produkcji w wysokich wersjach wyposażenia, ale tego wyposażenia nie porównywałem. W przypadku Hyundaia podałem dwie wersje wyposażeniowe na wypadek, gdyby ktoś zarzucał, że Premium jest za bogata w porównaniu z Renault Megane GT Line TCe 160, choć w moim odczuciu nie jest. W przypadku Forda uwzględniłem wersje silnikowe o dwóch mocach – 150 KM i 182 KM. W przypadku Hyundaia ceny uwzględniają rabat w wysokości 5.000 zł. W przypadku Opla cena uwzględnia rabat w wysokości 3.000 zł.

model

wersja

silnik

skrzynia

cena

Ford Focus

Titanium / ST-Line

1.5 EcoBoost 150

8-biegowy automat

101.050 zł

Ford Focus

Titanium / ST-Line

1.5 EcoBoost 182

8-biegowy automat

104.550 zł

Honda Civic

Sport Plus

1.5 VTEC Turbo 182

VTEC (bezstopniowa)

113.000 zł

Hyundai i30

N Line

1.4 T-GDI 140

7DCT (dwusprzęgłowa)

98.100 zł

Hyundai i30

Premium

1.4 T-GDI 140

7DCT (dwusprzęgłowa)

103.100 zł

Kia Ceed

GT Line

1.4 T-GDI 140

7DCT (dwusprzęgłowa)

99.490 zł

Opel Astra

Elite

1.4 Turbo 150

6-biegowy automat

90.900 zł

Renault Megane

GT Line

1.3 TCe 160

EDC (dwusprzęgłowa)

92.700 zł

Volkswagen Golf

Highline

1.5 TSI 150

DSG (dwusprzęgłowa)

105.800 zł

Citroën, Mazda, Peugeot, czy Toyota nie oferują w miarę porównywalnych pod względem napędu aut, więc ich samochody nie zostały uwzględnione w powyższej tabelce. Honda ma zauważalnie mocniejszy silnik, ale lepiej porównać ten, niż litrowy 132-konny. W Toyocie też można mieć jednostkę 180-konną, ale w wersji hybrydowej, dlatego tego samochodu nie uwzględniłem w zestawieniu.

Jak widać Renault Megane GT Line TCe 160 okazuje się całkiem sensownie wycenioną propozycją. Napędzane silnikami o niższej mocy Ford, Hyundai, Kia, czy – zwłaszcza! – Volkswagen okazują się wyraźnie droższe! Gdyby wyliczyć ceną za KM okazałoby się wręcz, że Meganka nie ma rywali w tym segmencie rynku ;-) No, poza mocniejszą wersją Focusa. Proszę jednak pamiętać, że rozpatrujemy wersje z automatycznymi przekładniami.

Renault Megane GT Line TCe 160 nie tylko kosztuje stosunkowo niewiele, ale też znakomicie wygląda. Już seryjnie otrzymuje się 17-calowe felgi ze stopów lekkich o wzorze Decaro. Przyciemniane tylne szyby, tylny dyfuzor, czy przedni grill w kolorze lśniącej czerni z chromowanymi wstawkami i dolną częścią zderzaka o strukturze plastra miodu, to także wyposażenie seryjne tej wersji. Oczywiście nie wspominam nawet o oznaczeniach tej serii specjalnej, bo to oczywiste. Do tego ciemnoszare elementy designu zewnętrznego odróżniające tę odmianę od innych wersji. To przede wszystkim obudowy lusterek zewnętrznych, czy elementy przedniego zderzaka w okolicy reflektorów przeciwmgielnych. No i wspomniany tylny dyfuzor. Element, którego nie znajdziecie w żadnej innej „cywilnej” wersji Megane. No i tylko w tej odmianie możecie zamówić lakier metalizowany specjalny RQH. Kosztuje 2.800 zł, czyli tyle samo, co lakier specjalny QNC do innych wersji Meganki i jednocześnie o 400 zł więcej, niż lakier specjalny NNP. I o 600 zł więcej od pozostałych lakierów metalizowanych dostępnych w gamie tego modelu.

Akcentów identyfikujących wersję GT Line nie brakuje i wewnątrz. Ozdobna niebieska listwa na kokpicie przed pasażerem, podobne listwy (przywodzące trochę na myśl karbon) na boczkach drzwiowych, niebieskie przeszycia na kierownicy, tapicerce, dźwigni hamulca ręcznego i mieszku lewarka skrzyni biegów, czy wreszcie niebieskie akcenty na samym lewarku. Do tego tapicerka łącząca alcantarę ze skórą (ekologiczną) z równie niebieskimi wstawkami. Całość wygląda harmonijnie i elegancko, ale nie krzykliwie. Nie ma tu ostentacji, za to o pewnej dozie elegancji możemy spokojnie mówić. Naturalnie nie każdemu taki styl musi się podobać, ale też wersja GT Line nie jest adresowana do wszystkich.

Za wyglądem nawiązującym w jakimś stopniu do sportu podąża jednostka napędowa. 160 KM pozwala na uzyskanie przyzwoitych osiągów. Sprint do setki trwa (wg producenta) 8,2 sekundy. Co ciekawe – wersja ze skrzynią EDC jest pod tym względem lepsza od odmiany z manualem, w której taki sprint trwa równo 9 sekund. Prędkość maksymalną Renault określa na 205 km/h i jest ona taka sama nie tylko dla samochodu z manualem i skrzynią dwusprzegłową, ale także dla wersji 140-konnej. Co ciekawe Megane TCe 160 EDC ma wyższą szczytową wartość momentu obrotowego od wersji ze skrzynią manualną. To wprawdzie tylko 10 Nm różnicy, ale jednak. Za to wersja EDC to maksimum osiąga przy nieco wyższej prędkości obrotowej (1.800 obr./min. vs 1.750 obr./min.).

Ale Renault Megane GT Line TCe 160 nie jest samochodem stworzonym po to, by szaleć na drogach. To całkiem dynamiczny samochód dla kierowcy, który dość często się spieszy, który nie lubi wlec się drogami, ale jednocześnie nie chce angażować środków na zakup usportowionej wersji, która czasem jednak jest mniej funkcjonalna. Akurat Megane IV R.S. na braki funkcjonalności nie cierpi, ale w przypadku niektórych samochodów decydując się na takie usportowione odmiany trzeba zrezygnować ze znacznej dozy komfortu. Zarówno Renault Megane IV R.S., jak i opisywane dzisiaj Renault Megane GT Line TCe 160 komfortu zapewniają całkiem sporo. Nawet to mocne Megane nie jest twarde, jak wiele innych hot hatchy. A Renault Megane GT Line TCe 160 nazwałbym może nie tyle autem miękkim, co naprawdę niezłym do codziennego użytkowania.

Zawieszenie w żadnym razie mnie nie zmęczyło. Pokonałem testowym samochodem dokładnie 1.079,5 km. Doceniłem dość sprężyste, ale nie twarde zawieszenie. Najmniej pracy miało ono na drogach szybkiego ruchu, ale i na nawierzchniach lokalnych dróg nie gubiło się. Dobrze, dla niektórych pewnie wręcz zaskakująco dobrze tłumiło nierówności. Francuzi od lat potrafią tak stroić zawieszenia, że by samochód prowadził się dobrze, przewidywalnie i bezpiecznie wcale nie musi być koszmarnie utwardzony. Inżynierowie, którzy pracowali przy podwoziu Renault Megane GT Line TCe 160 świetnie wywiązali się ze swojego zadania. Fakt, że dziś przy 160 KM i masie rzędu 1.300 kg dość łatwo zapanować nad samochodem. Niemniej jednak dobrze jest, gdy tego typu auto z jednej strony zapewnia spory margines bezpieczeństwa, z drugiej zaś pozwala na cieszenie się jazdą nie tylko po idealnie gładkim asfalcie.

Widuję na co dzień wiele samochodów uznawanych przez Polaków za świetnie prowadzące się. W moim mieście jest taki fragment, że z asfaltu wpada się na granitową kostkę. Zachowano taki układ dla podkreślenia jakiegoś tam historycznego dziedzictwa, czy coś w tym stylu. Kiedy jedzie przede mną dowolne Audi, czy Volkswagen, to wiem, że będę musiał hamować. Niemal do 0 km/h! To jest chore! Zmiana rodzaju nawierzchni powoduje u kierowców tych samochodów automatyczne zwolnienie! I to nawet mimo tego, że mowa o ruchu miejskim, w okolicy, w której i tak zwykle nie jedzie się więcej, niż 40 km/h! Zdecydowana większość kierowców samochodów francuskich nie robi sobie nic z tej zmiany nawierzchni. Kierowcy w Audi i Volkswagenach zwalniają, niektórzy niemal do zatrzymania się!

Jeżdżąc Renault Megane GT Line TCe 160, które w żadnym razie nie ma zawieszenia zestrojonego na bujanie się, też nie przejmowałem się tą zmianą asfaltu na kostkę granitową. Samochód doskonale sobie radził ze zmianą podłoża. Co więcej – nic w nim nie trzeszczało, nie skrzypiało. Oczywiście czuć, że spada się z asfaltu na nawierzchnię niejednorodną, ale bez przesady – to nie jest powód do rozpaczy. Renault Megane GT Line TCe 160 radziło sobie z tym świetnie, a tego typu doświadczenia idealnie objawiają skłonności „samochodowych świerszczy” do przypominania o swoim istnieniu. W tym samochodzie, jak wspomniałem, nic takiego nie miało miejsca.

W normalnym użytkowaniu Renault Megane GT Line TCe 160 okazuje się samochodem bardzo przyjemnym. Klienci szukający „kanapowozu” raczej zachwyceni nie będą, ale też nie spodziewajcie się jakiejś wyjątkowej twardości. To dający sporo przyjemności z codziennego użytkowania samochód kompaktowy. Ma wystarczająco precyzyjny układ kierowniczy, który daje niezła informację zwrotną. Jednocześnie nie jest przesadzony i nie zmusza do ciągłych korekt toru jazdy tylko dlatego, że drgnęło Wam jedno włókno mięśniowe w przedramieniu. Często podkreślam, że opisujemy zwykły samochód drogowy, a nie torową wyścigówkę, więc nie przywiązywałbym się przesadnie do parametrów uznawanych za sportowe. One w normalnym, nawet ofensywnym użytkowaniu nie mają wręcz żadnego znaczenia! Ba, nawet w sytuacjach krytycznych, kiedy nagle musicie zmienić tor jazdy, precyzja i bezpośredniość układu kierowniczego nie mają znaczenia, bo będziecie się ratować przed dużym dzwonem godząc się na ewentualny mniejszy. Działając w takiej sytuacji instynktownie i tak nie będziecie szukać precyzji. Te parametry są wyolbrzymione przez dziennikarzy. W efekcie samochody w mediach ocenia się zwykle przez pryzmat sportowych wrażeń, których tak naprawdę ogromna część kierowców nie szuka. Co więcej – nie mają wystarczającego przygotowania, praktyki, ani nawet wiedzy na temat sportowej jazdy. Czas więc skończyć z podkreślaniem cech, których nie ma, albo w przypadku znakomitej większość samochodów nikt nie oczekuje.

Renault Megane GT Line TCe 160 pozwala na dość dynamiczną jazdę, która jest wspomagana przez szereg systemów mających zapewnić bezpieczeństwo i powstrzymać zapędy co niektórych bardziej krewkich driverów, którym nader często zwyczajnie brakuje doświadczenia. W tej wersji seryjnie otrzymacie m.in.:
– ABS
– ESC
– wspomaganie ruszania pod górkę
– system kontroli ciśnienia w oponach
– regulator / ogranicznik prędkości
– czołowe poduszki powietrzne
– boczne poduszki powietrzne z przodu
– kurtyny powietrzne
– system wspomagania parkowania tyłem
– elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne

Osiem pierwszych elementów jest seryjnych w każdym Megane IV generacji.

Ewentualnej dopłaty wymagają:
– aktywny system wspomagania nagłego hamowania – pakiet Bezpieczeństwo Premium za 2.200 zł; w pakiecie jest też aktywny tempomat
– system kontroli bezpiecznej odległości – pakiet Bezpieczeństwo Premium za 2.200 zł; w pakiecie jest też aktywny tempomat
– wyświetlacz przezierny head-up – 1.500 zł
– system kontroli pasa ruchu – 1.000 zł
– system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych – 450 zł
– system kontroli martwego pola – pakiet Easy Parking za 2.500 zł
– system wspomagania parkowania „Easy Park Assist” z kamerą cofania – pakiet Easy Parking za 2.500 zł
– światłe przednie Full LED Pure Vision – 3.500 zł
– funkcja automatycznej zmiany świateł mijania na drogowe i odwrotnie – 1.000 zł

Nie da się ukryć opinii, że atrakcyjna w porównaniu z większością rywali cena Meganki może wynikać z tego, że parę elementów poprawiających bezpieczeństwo wymaga jednak dopłaty nawet tutaj. Z drugiej jednak strony kiedy prześledzi się wyposażenie konkurencyjnych produktów, to na pewno okaże się, że i one nie mają kompletnego wyposażenia w cenie. Zresztą ceny opcji nie wydają się wygórowane.

Renault Megane GT Line TCe 160 jest zresztą bardziej wersją wyposażeniową, niż modelem usportowionym. Dowodzi tego wyposażenie dostępne seryjnie w zakresie komfortu. Dodajmy, że wersja GT Line bazuje na Intens i jest nieco wzbogacona. Standardowo w GT Line otrzymuje się m.in. (najważniejsze elementy wyposażenia charakterystyczne dla wersji Intens i GT Line):
– system Multi-Sense w wersji podstawowej
– elektrochromatyczne lusterko wewnętrzne
– podświetlane lusterka w osłonach przeciwsłonecznych
– elektrycznie sterowane, składane i podgrzewane lusterka boczne
– fotel pasażera z przodu regulowany na wysokość
– tapicerkę welurową łączoną z elementami ze skóry ekologicznej
– 17-calowe felgi ze stopów lekkich
– elementy designu wyróżniające wersję GT Line (wspominałem o tym wcześniej)

I do tego oczywiście cała masa wyposażenia standardowego dla niższych opcji, a już bazowo (no, od wersji Business powiedzmy) Meganka jest dobrze wyposażona.

Dodajmy, że testowy egzemplarz jeździł na opcjonalnych 18-calowych kołach, na które naciągnięto opony w rozmiarze 225/40R18. Dopłata do tej opcji wynosi 1.500 zł, ale jeśli ktoś obawia się, że w tej sytuacji samochód będzie już za sztywny, to lepiej niech nie zaznacza tej opcji konfigurując Renault Megane GT Line TCe 160.

Czas najwyższy poświęcić kilka słów silnikowi. To nowa jednostka w gamie Renault opracowana we współpracy z Daimlerem (tym od Mercedesa). Sprawia bardzo dobre wrażenie. Pracuje równo, cicho, płynnie rozwija moc, choć tutaj mam pewną uwagę, o której za chwilę. Parametry – moc i moment obrotowy – zapowiadają całkiem przyjemne użytkowanie i tak jest w rzeczywistości. Testowałem auto u progu wiosny, ale dało się zauważyć bardzo szybkie osiąganie przez tę jednostkę napędową temperatury roboczej. Podobnie rzecz się miała z motorem 1.8 TCe w Talismanie (225 KM) i w paru innych samochodach, w których znalazł zastosowanie ten wydajny silnik. Także silnik 1.3 TCe błyskawicznie osiąga właściwą temperaturę. To dobrze, bo oznacza to, iż nie tylko krótko pracuje w niesprzyjających dla siebie warunkach, ale i szybko przestaje emitować szkodliwe substancje. A ich emisja jest wyższa, gdy silnik nie pracuje w optymalnych dla siebie warunkach (dopuszczają to normy).

Mam jednak uwagę do pracy tego silnika. Chodzi o jazdę na biegach pierwszym, bądź wstecznym. Puszczacie hamulec (w przypadku testowanego auta, które miało wszak dwusprzęgłową skrzynię automatyczną) i samochód rusza. Powolutku, niczym lokomotywa u Tuwima. Kiedy jednak chcecie troszkę przyspieszyć, to niestety nie daje się tego zrobić płynnie. Samochód po prostu rusza nieco zbyt dynamicznie, co nie spodziewającego się takiego zachowania kierowcę może zaskoczyć. Być może to kwestia momentu obrotowego, a może czegoś innego. Lepiej więc się albo powolutku wytoczyć, albo przyzwyczaić do takiego zachowania. No chyba, że była to specyfika tego konkretnego egzemplarza.

Za to podczas jazdy silnik naprawdę może się podobać. To przyjemna jednostka napędowa, która pozwala zarówno na spokojną, jak i nieco bardziej dynamiczną jazdę. Brakuje tylko systemu 4Control – jego amatorzy muszą poszukać wersji bardziej usportowionych. Niemniej jednak Meganka i tak dobrze się prowadzi. Jest leciutko podsterowna, co nie dziwi w samochodzie przednionapędowym, ale nie jest to problematyczne w codziennym użytkowaniu Renault Megane GT Line TCe 160.

Auto jest dobrze wykonane, wykończono je przyjemnymi materiałami wykończeniowymi, a wyposażenie jest bogate. Cóż – to najbogatsza wersja spośród tych „cywilnych”. Na życzenie można ją jeszcze wzbogacić (najlepiej operując pakietami), o czym było już wyżej. Powiedziałbym wręcz tak – nie ma się co zastanawiać, czy kupić Renault Megane GT Line TCe 160. To jest kwestia wyboru między hatchbackiem, a wersją kombi (Grandtour). Ta druga będzie bardziej funkcjonalna dla rodzin (choćby z uwagi na mieszczący 521 dm³ bagażnik, o 119 dm³ większy, niż w hatchbacku). Ta pierwsza spodoba się ludziom, którzy częściej jeżdżą w niedużym gronie.

Owszem, można mieć zastrzeżenia do stosunkowo niewielkiej ilości miejsca na stopy dla pasażerów z tyłu, gdy fotele są maksymalnie opuszczone. Można marudzić na mniejsze, lub większe braki w wyposażeniu (a gdzie nie można? malkontenci zawsze znajdą powody do narzekania!), bo przecież zawsze można oczekiwać więcej. Można wreszcie żałować, że pewne elementy wymagają dopłaty. Tyle, że z reguły niewielkiej. Generalnie jednak Renault Megane GT Line TCe 160 to bardzo interesująca propozycja w swoim segmencie. Bardzo rozsądnie wyceniona, dobrze jeżdżąca i znakomicie wyglądająca. Widzę, że po początkowych wahaniach klienci w Polsce jednak zaczynają kupować czwartą generację Renault Megane – widuję tych samochodów coraz więcej na polskich drogach. Jestem zdania, że ci, którzy się na to auto zdecydują, żałować raczej nie będą.

Dziękuję Firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testu.

 

 

Krzysztof Gregorczyk

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

72. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości53. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości52. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości51. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości50. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości49. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości48. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości47. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości46. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości45. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości44. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości43. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości42. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości41. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości40. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości39. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości38. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości54. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości55. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości71. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości70. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości69. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości68. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości67. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości66. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości65. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości64. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości63. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości62. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości61. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości60. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości59. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości58. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości57. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości56. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości37. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości36. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości17. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości16. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości15. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości14. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości13. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości12. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości11. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości10. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości09. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości08. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości07. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości06. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości05. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości04. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości03. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości02. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości18. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości19. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości35. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości34. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości33. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości32. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości31. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości30. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości29. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości28. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości27. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości26. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości25. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości24. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości23. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości22. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości21. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości20. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości01. Renault Megane GT Line TCe 160 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultMegane
Udostepnij695Tweet399Udostepnij112
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
12 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

26 Peugeot 208 1.2 VTi Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 208 1.2 VTi 86 KM – czy sprawdzi się w roli samochodu rodzinnego? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2013-08-10
IMG 0680 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 5008 BlueHDi 1.6 120 KM – większy, lepszy i tak samo piękny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-09-14
berling 1 2 eat 3 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo – Ile pali silnik 1.2 130 KM PureTech z automatyczną skrzynią biegów na autostradzie? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2020-03-14
01. Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM SS Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 SW Active EAT6 1.6 BlueHDi 120 KM S&S. Pali 4 litry na setkę a w 2016 nowy kosztował 90 tysięcy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-12-30
ds 7 crossback eat8 180 5 Wiadomości
Testy

DS 7 Crossback EAT8 180 KM po dwóch latach eksploatacji. Przejechaliśmy 50 tysięcy kilometrów

autor Tomasz Nowicki
2023-06-18

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

Stronniczy przegląd prasy: „Auto Moto” nr 12/2011

Wysyp kabrioletów na lato w Polsce?

Nowości DS Automobiles na rok 2025. Co zaoferuje marka premium?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
12
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz