peugeot 408 Wiadomości
Wiadomości

Peugeot i Saatchi Gallery wspólnie promują cyfrową sztukę przyszłości. Rusza konkurs Artist of the Future 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-06-10
scarlet johanson jeep Wiadomości
Wiadomości

Jeep wraca do Jurassic World! Scarlett Johansson w nowym Wranglerze podczas premiery w Meksyku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
autostrada 1 Wiadomości
Wiadomości

Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
alfa romeo z 16 procentowym wzrostem sprzedazy alfa romeo gama intensa Wiadomości
Wiadomości

Alfa Romeo z 16-procentowym wzrostem sprzedaży

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
opel wzrost sprzedazy w maju o 98 opel frontera 1 Wiadomości
Wiadomości

Opel – wzrost sprzedaży w maju o 98%

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-11
Renault Master,
Wiadomości

Co kryje wnętrze mobilnego warsztatu? Renault Master z biurem, częścią serwisową i panelem sterującym akcesoriami

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-09
ludzik michelin 1 Wiadomości
Wiadomości

Michelin zamyka fabrykę w Meksyku: koniec epoki dla przemysłu oponiarskiego w regionie

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Talisman Grandtour TCe 150 EDC – limuzyna klasy biznes. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2017-07-13
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 11 minut
596
A A
140
IMG 0397 1 Wiadomości

Decydując się na pakowne kombi, wcale nie musimy iść na kompromis w kwestii elegancji. Renault Talisman Grandtour to samochód dla ludzi z klasą, którzy od czasu do czasu potrzebują przetransportować nieco więcej bagażu. Do testów otrzymaliśmy model w wersji Intens z jednostką Energy TCE o mocy 150 KM – model, który czasem lubi mieć coś do powiedzenia. Ma swoje plusy, ma swoje minusy – ale wygląda znakomicie i jeździ całkiem dobrze.

Jeśli ktoś zmusiłby mnie do wybrania modelu Renault, który stylistycznie najbardziej przypadł w moje gusta, mój palec wskazujący powędrowałby najprawdopodobniej właśnie w kierunku Talismana. Samochód nawet z przedłużonym kufrem, czyli w wersji Grandtour prezentuje się atrakcyjnie i podczas testu bardzo często przyciągał uwagę innych osób, zwłaszcza, gdy w ślamazarnym tempie byłam zmuszona przemierzać wąskie miejskie ulice. Kształty tego Renault są znakomite, a pojazdu nawet w ciemności nie da się pominąć, dzięki ciekawemu efektowi świetlnemu (litery C z przodu oraz pętli z tyłu), które dostarczają nam reflektory samochodu.

IMG 0391 Wiadomości

Warto przeczytać!

renault clio Wiadomości

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12
renault twingo concept 22 Wiadomości

Renault i Stellantis z mocną reprezentacją. Automotive News Europe ogłosiło laureatów nagrody Rising Stars 2025

2025-06-11

Renault Polska świętuje z „Twoim Stylem” – elektryzująca premiera nowego Renault 5 E-Tech electric

2025-06-11

Nowy Renault Master to nie tylko transport towarów. 8 wersji do zadań specjalnych

2025-06-11

Po zajęciu miejsca za kierownicą Talismana można się poczuć niczym w limuzynie z segmentu premium. Takie wrażenie sprawia otaczająca kierowcę oraz pasażerów skórzana tapicerka, brązowe listwy znajdujące się na desce rozdzielczej i wzdłuż panelu środkowego oraz dobrane pod względem kolorystycznym szwy. Wszystkie elementy zostały bardzo dobrze dopasowane.

IMG 0413 WiadomościDoskonałe samopoczucie dostarczał komfortowy fotel kierowcy i to osobom o różnych gabarytach. Jest on elektrycznie regulowany, tak więc pozycję możemy dopasować pod względem wysokości, odległości oraz pochylenia oparcia. Mamy tutaj także ustawienie części lędźwiowej oraz funkcję wentylacji i masażu. Pożądane przez kierowcę ustawienie fotela zostaje zapamiętane i za każdym razem, gdy ponownie zasiądziemy za kierownicą, wraca do właściwego położenia. O odpowiedni klimat w samochodzie dba podświetlenie wnętrza, dostępne w kilku różnych wersjach kolorystycznych. Możemy dopasować je do własnych preferencji lub nastroju.

20170607 195835 WiadomościObsługa systemów multimedialnych jest czytelna, do dyspozycji mamy system multimedialny R-Link2, bsługiwany za pomocą ekranu dotykowego o przekątnej 8,7 cala, który znalazł się również w Renault Megane. Jest on dostępny w tym modelu wraz z nagłośnieniem marki Bose za dopłatą 3200 zł. Podobnie jak w Megane niezbyt precyzyjna okazała się aktywacja znajdujących się na obrzeżu wyświetlacza białych ikon w czasie jazdy. Powinny być one większe i bardziej widoczne. Talisman ma jednak nad modelem Megane tę przewagę, że możemy obsługiwać funkcje ekranu za pomocą zgrabnego panelu znajdującego się na wyciągnięcie prawej ręki kierowcy. Pokrętło przyjemnie leży w dłoni, a odpowiednie przyciski znajdują się tuż pod palcami. Reakcja na polecenia kierowcy jest błyskawiczna.

20170607 195009 WiadomościWnętrzu Talismana Grandtour nie możemy odmówić zarówno elegancji, jak i praktyczności. Podręczne przedmioty schowamy do obecnych na pokładzie schowków. Na konsoli środkowej jest zamykane miejsce na telefon, a dodatkową przestrzeń mamy w schowku po stronie pasażera oraz w podłokietniku z wyciąganą wkładką. Dzięki niej powiększymy przestrzeń schowka. Nie zabrakło również dwóch podstawek na kubek przeznaczonych dla osób zajmujących przednie fotele. Pasażerowie zajmujący siedzenia tylne, również będą podróżować w komforcie, miejsca zarówno na nogi, jak i nad głową jest bardzo dużo, a do dyspozycji są dwa wejścia USB, gniazdo zapalniczki oraz dwie podstawki na napój w rozkładanym podłokietniku.

Właściwie każdy drobiazg w tym samochodzie sprawia wrażenie zaprojektowanego z myślą o dobrym samopoczuciu. Pod niewielką i w dodatku atrakcyjnie wyglądająca klapką, schowane są dwa wejścia USB, miejsce na kartę pamięci oraz gniazdo zapalniczki, a podczas umieszczania butelki lub innych przedmiotów w schowku po wewnętrznej stronie drzwi, nie usłyszymy charakterystycznego stukotu o plastik. Wnęki zostały wyścielone miękkim przyjemnym materiałem. Świetnie wyciszone jest zresztą całe wnętrze samochodu. Podczas podróży nie będą przeszkadzać niechciane odgłosy z zewnątrz.

20170607 200518 Wiadomości

Zapakować samochód z klasą? W Talismanie, a jakże, jest to możliwe. :-) Właściwie w ogóle nie musimy tutaj dotykać dłońmi klapy. Bagażnik otwieramy ruchem stopy pod tylnym zderzakiem lub też przyciskiem znajdującym się na karcie służącej do uruchomienia pojazdu. Pojemność przestrzeni bagażowej wynosi 572 litry, a gdy złożymy tylne fotele, co możemy uczynić także szybkim ruchem od strony bagażnika, uzyskujemy całkiem przyzwoite 1681 litrów. Próg załadunku jest niski, znajduje się prawie na równi z przestrzenią bagażową, a do dyspozycji mamy niemalże płaską podłogę. Wysokie osoby mogą narzekać jedynie na zbyt niskie położenie klapy po otwarciu.

IMG 0353 Wiadomości

Talisman Grandtour bywa kapryśny, ale to wcale nie oznacza, że w samochodzie podczas testu coś się zepsuło – nic z tych rzeczy. Podczas sesji zdjęciowej, wystarczyło oddalić się od pojazdu z kartą zastępującą kluczyk, by Talisman uparcie składał lusterka. Zdecydowanie nie chciał nam pozować. To efekt działania systemu automatycznie składanych lusterek, czyli przedstawiciela licznych technologii, których na pokładzie wersji Intens tego modelu, jest bardzo wiele. Poniżej znajdziecie pełna listę wyposażenia.

Podczas jazdy testowej mieliśmy jednak okazję usłyszeć jeszcze jeden przypadek niezadowolenia samochodu, ale też z drugiej strony trudno mu się dziwić. Po odebraniu modelu z parku prasowego, pogoda nagle zmieniła swoje szyki i Talisman z moją osobą na pokładzie, znalazł się w środku nawałnicy. W pewnym momencie całkowicie straciłam widoczność i sytuacja zmusiła mnie oraz innych kierowców znajdujących się w tym czasie na autostradzie, do zatrzymania samochodów. Wewnątrz pojazdu nagle stało się strasznie głośno. Tak, wspomniałam wcześniej o znakomitym wyciszeniu samochodu, ale tutaj winę za hałas ponosił stukający o szyby i karoserię zacinający z pełną siła grad. Jakby tego było jeszcze mało, wszystkie systemy, nagle obudziły się ze snu i dały znać o swoim istnieniu dźwięcznym pikaniem. Przez chwilę miałam wrażenie, że na ten krótki moment pojazd oszalał. Na wyświetlaczu można było dostrzec tańczące barwne punkty oznaczające niebezpieczną bliskość obiektów w stosunku do pojazdu. Na szczęście nawałnica nie trwała długo i gdy minęła, także Talisman się uspokoił. Uff ;-)

IMG 0343 Wiadomości

Renault Talisman Grandtour zdecydowanie nie należy do samochodów małych, jego długość wynosi 4866 mm, ale i tak postawienie go na miejskim parkingu oraz poruszanie się w ciasnych miejskich przestrzeniach nie powinno stanowić większego problemu. Na pokładzie mamy kamerę cofania, system pomagający przy parkowaniu przodem oraz system monitorujący obszar martwego pola, które pozwalają na lepszą kontrolę obiektów wokół pojazdu. Nasza wersja została wyposażona także w system czterech kół skrętnych 4Control, który sprawia, że model staje się zwrotniejszy. Łatwiej jest więc zawrócić i manewrować w mieście.

IMG 0334 WiadomościPod maskę samochodu trafił czterocylindrowy benzynowy silnik Energy TCe o pojemności 1598 cm3 generujący 150 KM mocy oraz 220 Nm maksymalnego momentu obrotowego uzyskiwanego przy 1750 obr/min. Czy to wystarczy? W ofercie jest wprawdzie mocniejsza 200-konna wersja tej jednostki, ale samochód z testowanym silnikiem i tak pozwala na całkowitą swobodę i wygodę jazdy. Kombi od samego startu rwie się do działania i jeśli trzeba, łatwo skłonić pojazd do dynamicznego zachowania na drodze. Wyprzedzanie Talismanem odbywało się z łatwością i przyjemnością. W zależności od aktualnych potrzeb, czy też sytuacji na drodze ustawiamy odpowiedni dla siebie tryb jazdy. Do wyboru jest Sport, Neutral, Eco oraz Comfort. Aby rozpędzić się od 0 do 100 km/h potrzeba w tym samochodzie 9,9 sekundy, natomiast maksymalna prędkość wynosi 209 km/h.

20170607 195229 WiadomościSilnik został powiązany z automatyczną skrzynią EDC o 7 przełożeniach, która w szybkim tempie dostosowuje odpowiedni bieg do aktualnej prędkości. Działa cicho i płynnie. Spalanie podczas testu wyniosło ok. 8 l/100 km, czyli znacznie więcej niż podawane przez producenta 5,8 l/100 km. Była to jazda głównie z jedną lub dwoma osobami na pokładzie, pustym bagażnikiem i w trasie biegnącej przede wszystkim przez autostrady i drogi szybkiego ruchu, aczkolwiek miejskie korki również zostały zaliczone. Najczęściej wykorzystywanym trybem jazdy był Neutral.

IMG 0399 WiadomościZ dużą przyjemnością pokonywałam tym samochodem dłuższą trasę. Zawieszenie dostrojono właśnie do imponujących kilometrowo odcinków. Samochód znakomicie trzyma się asfaltu podczas wyższych prędkości, a w zakrętach zachowuje się stabilnie. Niewielkie nierówności nie stanowiły problemu, ale na pokładzie można było odczuć pokonywanie większych przeszkód jak np. progów zwalniających.

Podstawowa wersja Renault Talisman Grandtour kosztuje w polskich salonach 98 900 zł. W tej kwocie otrzymamy model w wersji Life z silnikiem Energy dCi 110. Aby znaleźć się w posiadaniu modelu w wariancie Intens z jednostką napędową, którą testowaliśmy potrzeba przynajmniej 118 900 zł. W takiej cenie otrzymamy egzemplarz wyposażony w:

– Światła Full LED Pure Vision
– Visio System: funkcja automatycznej zmiany świateł drogowych na mijania
– System kontroli pasa ruchu, system ostrzegania o nadmiernej prędkości z funkcją rozpoznawania znaków drogowych
– Elektrochromatycze lusterko wewnętrzne
– Elektrycznie regulowane szyby tylne z włącznikiem impulsowym
– Złącza 2 USB/1 jack z tyłu
– Zewnętrzne oświetlenie pod lusterkami bocznymi
– Ambientowe oświetlenie wnętrza
– Żaluzje przeciwsłoneczne na bocznych tylnych szybach
– Nakładki na progi drzwi
– Tapicerkę materiałową łączoną ze skórą ekologiczną

Testowy model był wyposażony w dodatkowo opcje płatne, które zwiększają  cenę egzemplarza do 154 700 zł. Wówczas otrzymujemy jeszcze:

– Lakier metalizowany Niebieski Cosmos w cenie 2500 zł
– Elektrycznie i bezdotykowo otwierana klapa bagażnika w cenie 1900 zł
– Dach panoramiczny otwierany elektrycznie w części przedniej – 3500 zł
– Fotele przednie z regulacją elektryczną, funkcją wentylacji i pamięcią ustawienia po stronie kierowcy – 2500 zł
– Tapicerkę skórzaną grafitową – 6500 zł
– System multimedialny R-Link2 z ekranem dotykowym o przekątnej 8,7” – 3200 zł
– Pakiet Zimowy: przednie fotele i kierownica podgrzewane, spryskiwacze reflektorów – 1500 zł
– Pakiet Techno: aktywny system wspomagania nagłego hamowania, aktywny regulator prędkości, system kontroli bezpiecznej odległości, wyświetlacz Head-Up – 4500 zł
– Pakiet City: system wspomagania parkowania przodem, kamera cofania, system kontroli martwego pola – 2200 zł
PAKIET 4CONTROL: 4 koła skrętne, układ Electronic Damper Control, szyby tylne boczne przyciemniane, aluminiowe obręcze kół 19 – 7500 zł

IMG 0418 WiadomościRenault Talisman Grandtour TCe 150 EDC w wersji Intens jest modelem, który dostarcza dużej wygody dla kierowcy oraz swoich pasażerów, a przy tym ma eleganckie, znakomicie wykończone wnętrze, które pozwala się poczuć, jak w samochodzie chwalącym się przynależnością do segmentu premium. Jest to też jeden z tych pojazdów, u których trudno znaleźć znaczące wady. Kombi Renault jest przestronne i łatwe do zapakowania, a po pokonaniu ponad 700 kilometrów, zachęca do ponownego zajęcia miejsca kierowcy.

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

IMG 0397 1 WiadomościIMG 0369 WiadomościIMG 0366 WiadomościIMG 0365 WiadomościIMG 0359 WiadomościIMG 0353 WiadomościIMG 0350 WiadomościIMG 0349 WiadomościIMG 0343 WiadomościIMG 0342 WiadomościIMG 0381 WiadomościIMG 0387 WiadomościIMG 0361 WiadomościIMG 0418 WiadomościIMG 0415 WiadomościIMG 0414 WiadomościIMG 0413 WiadomościIMG 0408 WiadomościIMG 0399 WiadomościRenault logoIMG 0391 WiadomościIMG 0334 WiadomościIMG 0332 Wiadomości20170607 195146 Wiadomości20170607 195121 Wiadomości20170607 195056 Wiadomości20170607 195046 Wiadomości20170607 195034 Wiadomości20170607 195022 Wiadomości20170607 195009 Wiadomości20170607 194958 Wiadomości20170607 194812 Wiadomości20170607 195229 Wiadomości20170607 195627 Wiadomości20170607 201004 Wiadomości20170607 200842 Wiadomości20170607 200518 Wiadomości20170607 200158 Wiadomości20170607 200108 Wiadomości20170607 200102 e1499861674297 Wiadomości20170607 195923 Wiadomości20170607 195835 Wiadomości20170607 195642 Wiadomości20170607 194741 Wiadomości
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTalisman
Udostepnij206Tweet129Udostepnij36
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
140 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1171 udostępnienia
    Udostepnij 468 Tweet 293
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1672 udostępnienia
    Udostepnij 669 Tweet 418
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1160 udostępnienia
    Udostepnij 464 Tweet 290
  • Za tę produkowaną w Polsce Alfę Romeo zapłacisz 590 zł miesięcznie. Marka podwaja sprzedaż w maju!

    686 udostępnienia
    Udostepnij 274 Tweet 172

Testy samochodów

clio 2010 3 Wiadomości
Testy

Test: Renault Clio 1.5 dCi 95 KM 2010 – zimny zimowy test małego i oszczędnego samochodu dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2010-03-11
01. Peugeot 308 1.6 THP 270 GTi Wiadomości
Testy

Peugeot 308 1.6 272 KM – sportowy kompakt z lwem na masce. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Krzysztof Gregorczyk
2016-08-11
renault kangoo e tech van 2023 13 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo Van E-Tech electric – elektryczny dostawczak i kilometrów i 260 zasięgu w mieście

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-25
0350 03 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 107 1.0 68 KM – mały niezawodny miejski samochód. Opinie, plusy, minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2006-10-06
01 Citroen C3 Picasso Francuskie pl Jola 3 300x225 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C3 Picasso 1.6 HDi 110 KM Exclusive 2012 – praktyczne auto do miasta i w trasę okiem kobiety. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Jola Leszczyńska
2012-11-13

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

Zobacz też

Samochód koncepcyjny Peugeot Quartz – absolutnie niekonwencjonalny crossover

Stellantis przekazał milion euro na pomoc ofiarom powodzi we Włoszech

Pierwszy Renault Scenic I z fabryki w Brazylii i jazda testowa

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
140
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz