Wiadomości

Abarth 500e zdobywa swoją pierwszą nagrodę: prestiżowe wyróżnienie Autonis design award, przyznane przez magazyn Auto Motor und Sport

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

F1: Wiele do zrobienia po wymagających, piątkowych sesjach treningowych przed Grand Prix Japonii

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-22
Wiadomości

Citroën 2CV coraz droższy. Ile kosztuje dzisiaj używana kaczka? Przegląd ofert

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-22
Wiadomości

Lancia Pu+Ra HPE Concept u dealerów w Niemczech, Hiszpanii, Portugalii i Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23
Wiadomości

BWT Alpine F1 Team zapowiada Grand Prix Japonii 2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-21
Wiadomości

Gdzie produkowane są elektryczne samochody Renault i Stellantis?

autor Tomasz Nowicki
2023-09-23
Wiadomości

Peugeot wprowadza nowy silnik hybrydowy 100 KM w modelu 208 w Polsce. Znamy jego cenę!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-23

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • seb - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • Anonimowo - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • dede - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Trafic SpaceClass 2.0 dCi 170 KM – eleganckie biuro na czterech kołach. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
763 15
A A
7
Renault Trafic Space Class

Renault Trafic nie boi się wyzwań, może służyć zarówno do transportu towarów, jak i osób, a także jako pojazd specjalistyczny. Podczas polskiej prezentacji modelu po face liftingu mieliśmy okazję testować prawdziwe mobilne biuro, czyli Trafica w wersji SpaceClass.

Pierwsza odsłona Renault Trafic została zaprezentowana w roku 1980 jako następca legendarnego i wszechstronnego Estaffete. Od tamtej pory model doczekał się trzech generacji i wciąż cieszy się popularnością wśród klientów ze sprzedażą łącznie ponad 2 mln egzemplarzy na świecie. Ostatnia odsłona pojazdu zadebiutowała w roku 2014, a z każdą kolejną model staję się ładniejszy i oferuje coraz więcej funkcji i dodatków. Francuski producent w roku obecnym zafundował Traficowi face lifting. Podczas polskiej prezentacji modelu, która odbyła się w okolicach Warszawy mieliśmy okazję przekonać się na własnej skórze, jak na drodze radzi sobie Trafic w wersji SpaceClass.

Gdzie te zmiany?

Nie oczekiwaliśmy wielkich zmian i faktycznie nie było ich zbyt wiele. Wygląd zewnętrzny Renault Trafic po face liftingu to czysta kosmetyka. Aby znaleźć nowe niuanse stylistyczne musimy przez chwilę przyglądać się modelowi z bliska. Nie to, żeby nowemu Renault czegoś brakowało, francuscy projektanci za pomocą Trafica pokazali wręcz, że pojęcie „duży” wcale nie musi być jednoznaczne ze słowem „potwór”, ale gruntownej zmiany stylu nie było, tylko dopasowanie Trafica do gamy modelowej. Jeśli już skończymy przyglądać się pojazdowi, dojdziemy do wniosku, że największą nowością jest zastosowanie świateł w kształcie litery C. Wygląd to kwestia gustu, ale jak dla mnie zarówno w Megane, jak i w Traficu zakrzywiony kształt świateł prezentuje się bardzo dobrze. Uwagę może przyciągać także chromowane obramowanie osłony chłodnicy, która wizualnie łączy się w jedną całość z przednimi reflektorami w technologii Full LED.

Z punktu widzenia kierowcy

Zapakowaliśmy bagaże do jednego z zaparkowanych obok siebie Traficów i ruszyliśmy w drogę. Trasa biegła głównie drogami pozamiejskimi i ekspresowymi. Łącznie pokonaliśmy ponad 130 kilometrów. Pierwsze wrażenie? Ale ten samochód jest wygodny, niejeden pojazd o bardziej kompaktowych wymiarach może się schować w cieniu nowego Renault pod względem komfortu. Już po przejechaniu krótkiego odcinka mogę pochwalić wysoką, prostą pozycję za kierownicą. Fotel ma spore podparcie boczne, regulację odcinka lędźwiowego oraz podłokietnik. Sporej wielkości lusterka boczne wyraźnie informują nas o tym co się dzieje wokół pojazdu, a przed tym czego nie widać w lusterkach ostrzegają czujniki parkowania oraz kamerka cofania dostępne w wyposażeniu opcjonalnym. Za multimedia odpowiada system R-LINK Evolution, który jest kompatybilny z systemami Apple Car Play oraz Android Auto. Być może odpowiedź na ekranie nie pojawia się tu z prędkością błyskawicy, ale ani razu nie zdarzyło się, aby system nie zadziałał prawidłowo.Renault Trafic SpaceClass

Drobnych przedmiotów możemy zabrać w podróż mnóstwo: a to okulary przeciwsłoneczne, a to butelka z wodą i kubek z kawą, kable do ładowania, smartfon czy monety na opłatę za bramki autostradowe również się przydadzą. W Traficu wszystko, nawet karta dostępu do pojazdu zdaje się mieć swoje z góry wyznaczone miejsce, a zamykanych schowków, kieszeni, czy otwartych podstawek w samochodzie jest pod dostatkiem. Ich łączna pojemność wynosi 90 litrów. Na pokładzie nie zabrakło gniazda 220V oraz wejść USB.

Renault Trafic SpaceClass jest oferowany w dwóch wersjach długości L1 i L2. Większa wersja pojazdu pomieści maksymalnie 9 pasażerów oraz od 890 dm³ do 1.800 dm³ bagażu. Po wyjęciu wszystkich foteli uzyskujemy ogromny bagażnik o pojemności 6m³.

Elegancja klasy biznes i obrotowe fotele

Wnętrze Trafica wykończono czarną tapicerką skórzaną, która nadaje modelowi prezencję klasy biznes. Do transportu ważnych osób lub jako mobilne centrum spotkań samochód sprawdzi się jak znalazł. Na pokładzie jest jednak nie tylko ładnie i elegancko, ale także funkcjonalnie. Wsiadanie i wysiadanie z Renault Trafic jest ułatwione dzięki odsuwanym bocznym skrzydłom drzwi z kolei fotele drugiego rzędu z łatwością i bez użycia nadmiernej ilości mięśni przesuniemy w przód, w tył lub obrócimy o 180 stopni. Pasażerowie mogą siedzieć twarzami do siebie lub do kierunku jazdy. Możliwości konfiguracji nie brakuje, jednym ruchem wyczarujemy stolik, który w zależności od potrzeb i nastroju przeznaczymy na laptop, czasopismo lub na smaczną przekąskę. Miejsca nad głową i na nogi jest sporo a o klimat na pokładzie dba manualna klimatyzacja z regulacją w przedniej oraz tylnej części Trafica. Komfortu na pokładzie nie powinna zaburzyć nawet wyboista droga, zawieszenie nowego Renault wytłumiło większość nierówności, które napotkaliśmy na trasie.Renault Trafic SpaceClass

Nowy silnik dCi 170 i skrzynia EDC dla Renault Trafic

Testowy Renault Trafic został wyposażony w nową jednostkę wysokoprężną dCi o pojemności 2 litrów, która generuje 170 KM mocy oraz 380 Nm maksymalnego momentu obrotowego przy 1.500 obr/min. Jest to najmocniejszy silnik w ofercie a pojazd w niego wyposażony z werwą radzi sobie na drodze i z łatwością połyka kolejne kilometry. Współpraca diesla z 6-biegową przekładnią z podwójnym sprzęgłem EDC układa się należycie i umożliwia płynną jazdę. Jeśli sytuacja wymaga mocniejszego przyciśnięcia pedału gazu Trafic również się przeciwko temu nie opiera, włączenie się do ruchu czy wyprzedzanie odbywało się z nadspodziewaną lekkością.

W dzień jazdy testowej mocno wiało, co było bardzo zauważalne na pokładzie i odbijało się na stabilności modelu na drodze. A jak wypada wyciszenie wnętrza? Przy niższych prędkościach jest w porządku, ale gdy zaczniemy zbliżać się do 120 km/h szumy powietrza zaczynają przeszkadzać w rozmowie.

Ile kosztuje Renault Trafic SpaceClass?

Aby znaleźć się w posiadaniu Renault Trafic w wersji SpaceClass musimy przeznaczyć przynajmniej 158.600 zł brutto. Samochód warto doposażyć w dodatkowe elementy poprawiające komfort na pokładzie takie jak: składany stolik z dodatkowymi fotelami, czujniki parkowania, kamerę cofania, czy jeśli stawiamy na transport VIP-ów – skórzaną tapicerkę. Testowy egzemplarz posiadał również opcjonalne:
– podgrzewane przednie fotele
– system R-Link Evolution
– kartę Hands Free
– boczne i przednie kurtynowe poduszki powietrzne
– dodatkowa nagrzewnica
– felgi z czarnymi wypełnieniami
– drzwi lewe odsuwane z szybą odsuwaną.

Cena końcowa modelu urosła nam w ten sposób do 210.470 zł.

Czy warto?

Renault Trafic zrobił na mnie wrażenie pod względem komfortu za kierownicą, dużymi możliwościami konfiguracyjnych wnętrza oraz urządzeniem przestrzeni wokół kierowcy, tak więc na pytanie, czy warto odpowiadam: tak. Na plus zasługuje dynamiczna jednostka napędowa oraz praca automatycznej skrzyni EDC, która zwiększa wygodę podczas dalekiej podróży. Minus przyznajemy Traficowi za powolne działanie dotykowego wyświetlacza oraz wrażliwość na mocne podmuchy wiatru.

Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Trafic Space Class

Originally posted 2019-09-25 12:25:14.

3.3 3 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Gdy policjant kieruje ruchem

2023-09-27

Renault i HYVIA na Kongresie Nowej Mobilności 2023 w Łodzi

2023-09-27

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

2023-09-26

Drugi dzień Rally di Como potwierdził mocne tempo polskiej załogi Clio S1600 z Michałem Streer za kierownicą

2023-09-26
Tagi: RenaultTrafic
Udostepnij325Tweet167Udostepnij47
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

7 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 3008 III generacji ma znakomite wnętrze. Prawdopodobnie najlepsze w klasie

    3509 udostępnienia
    Udostepnij 1404 Tweet 877
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    2123 udostępnienia
    Udostepnij 849 Tweet 531
  • Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Co wybrać dla rodziny: używane kombi segmentu C czy D?

    1364 udostępnienia
    Udostepnij 546 Tweet 341

Testy samochodów

Peugeot - testy i opinie

Test i porównanie: Używana Dacia Duster 1.5 dCi kontra nowy Peugeot 308 SW 1.5 HDi

autor Tomasz Nowicki
2018-11-30
Citroen C5 Aircross
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C5 Aircross PureTech 180 KM – najbardziej komfortowy SUV na świecie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-08-14
Renault - testy i opinie

Test: Renault Koleos FL Blue dCi 190 KM X-Tronic 4×4 – duży komfortowy SUV klasy biznes. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-02-28
Renault - testy i opinie

Test: Renault Megane TCe 130 – benzynowy kompakt dla Ciebie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2014-07-10
Testy

Test: Renault Austral Iconic Esprit Alpine 160 mild hybrid

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-03-19

Najnowsze komentarze

  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • Krzysztof Gregorczyk - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • seb - Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki
  • Anonimowo - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!
  • dede - Orlen apeluje o niekupowanie paliwa. To jakaś kompletna aberracja!

Zobacz też

Alians Renault-Nissan sprzedał swój 200-tysięczny samochód elektryczny

Nowe wyzwania – startuje sezon 2018 Dacia Duster Elf Cup

Czy tak będzie wyglądał nowy Opel Insignia po face liftingu?

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
7
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.