Wiadomości

Renault i HYVIA na Kongresie Nowej Mobilności 2023 w Łodzi

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27
Wiadomości

Dacia Duster 150 KM 4×4 – ile kosztuje najtańsza wersja?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-29
Przeglad Prasy

Renault Megane E-Tech Electric kontra rywale. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 39/2023

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-25
Wiadomości

Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-27
Wiadomości

Dacia ma 8 milionów klientów. Historia sukcesu marki trwa!

autor Małgorzata Kozikowska
2023-09-28
Wiadomości

Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

autor Maciej Mokwiński
2023-09-28
Wiadomości

Gdy policjant kieruje ruchem

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-09-27

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Test: Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC – czy wyjazd kamperem jesienią lub zimą to dobry pomysł? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2021-12-04
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 9 minut
591 38
A A
1
Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przód

Podróż kamperem kojarzy się zazwyczaj z sezonem letnim, ale test Renault Trafic Wavecamper przypadł na październik i niezbyt sprzyjające temperatury. Czy jesień to dobra pora roku na wakacje samochodem kempingowym?

Urlop nad Bałtykiem poza sezonem ma zarówno swoje dobre, jak i złe strony. Przyjemniejszy aspekt to brak tłumów, chciałoby się nawet rzec, że brak kogokolwiek… Cisza spokój i kilometry pustych plaż, po których można spacerować bez końca napotykając na swojej drodze zaledwie pojedyncze istnienia ludzkie. Październik nad polskim morzem, to także cudowne krajobrazy wzbogacone przebarwiającymi się liśćmi drzew i jak to nad Bałtykiem gra w ruletkę z pogodą. Znane kurorty i mniejsze miasteczka wymierają i straszą zabitymi deskami oknami sklepów, budek z lodami oraz restauracji a to, że reklama informuje o sklepie spożywczym znajdującym się za 200 m w linii prostej nie oznacza, że spacer nie okaże się daremny. Wydawało się, że kemping powinien być równie opustoszały, jak okolica, ale ku naszemu zdziwieniu oprócz testowego Renault Trafic z zabudową firmy Wavecamper, na placu stało jeszcze kilka innych samochodów zamieszkałych przez niezrażonych warunkami atmosferycznymi urlopowiczów.

Zobacz także: Sprzedali luksusowy dom z salą balową i przenieśli się do kampera, którego zbudowali na bazie Citroëna JumperaRenault Trafic Wavecamper - nadwozie profil

Kamper dla czworga

Kamper, który otrzymaliśmy do testów został oparty na Renault Trafic Furgon w wersji Pack Clim. Jest to egzemplarz sprzed face liftingu w dłuższej wersji L2H1. Napęd pochodził od najmocniejszego w ofercie 170-konnego silnika dCi połączonego z dwusprzęgłową, automatyczną przekładnią EDC. Na swoim grzbiecie Renault wiozło dwie filigranowe osoby oraz skromne bagaże na kilka dni wypoczynku. W takiej konfiguracji jazda była aż nadto dynamiczna, ale Trafic potrafi przewieźć znacznie więcej. Docelowo na pokładzie mogą zarówno podróżować, jak i spać cztery osoby. Łóżka są tak duże, że z powodzeniem udałoby się powiększyć grono wypoczywających w Renault osób.Renault Trafic Wavecamper - łóżko dolne

Opinia duetu podróżującego na pokładzie Trafica była zgodna: auto ma świetne, dopasowane do ciała fotele, które niwelowały skutki wymuszonej przez kilkugodzinną jazdę pozycji. Kierowca ma do dyspozycji regulację wysokości, podparcia lędźwiowego i podłokietnik. W tym fotelu chce się podróżować daleko. Dzięki funkcji obrotowej, możemy siedzieć z pasażerami twarzą w twarz, oczywiście dopiero, gdy dojedziemy na miejsce. Ekran wraz z systemem multimedialnym R-Link mają już swoje lata i szybkość działania nie jest tu na najwyższym poziomie, ale połączenie z Android Auto odbyło się bezproblemowo. Renault Trafic po face liftingu otrzymał już bardziej nowoczesny i z pewnością sprawniej działający zestaw.

Kamper z łatwością osiąga prędkości autostradowe, ale jeśli zamierzamy w czasie podróży swobodnie rozmawiać z pasażerem siedzącym obok lub słuchać muzyki, lepiej zdjąć nogę z gazu. Szumy powietrza są uciążliwe, zwłaszcza powyżej 120 km/h. Trafic nie był przesadnie spragniony. Po pokonaniu ok. 900 km spalanie według komputera pokładowego wyniosło 8,2 l/100 km. Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - nadwozie tył

Czy w Renault Trafic Wavecamper można się wyspać?

W kabinie znajdują się dwa rzędy foteli. Tylne miejsca podczas testu pozostały wolne, ale wymagały od nas pewnej gimnastyki, by zrobić miejsce na łóżko. Siedzenia możemy przesuwać w przód i w tył, złożyć a jeśli nie są potrzebne, wyjąć z samochodu. Początkowo może to wydać się skomplikowane, ale gdy już opanuje się system, wiemy co podnieść i nacisnąć (dłonią lub stopą), konfiguracja wnętrza staje się intuicyjna, choć kondycja i nieco więcej mięśni z pewnością nie zaszkodzą.

Zobacz także: Jak samemu zbudować kampera? Renault Master z Krakowa

Renault Trafic posiada dwa dwuosobowe miejsca do spania. Łóżko w podnoszonym dachu polecamy w cieplejsze dni, ale o temperaturze w kamperze jeszcze powiem za chwilę. Po trudach podróży, dosyć szybko udało się rozłożyć wygodny materac o wymiarach 200cm x 125cm. Od spodu znajdują się rzepy, które nie pozwalają, by nasze łóżko tańczyło podczas snu. Dla dwóch osób przestrzeni jest w sam raz, a nawet trzecia drobna postać na upartego mogłaby skorzystać.Renault Trafic Wavecamper - podświetlenie LED-owe

Zimno czy ciepło?

Renault Trafic Wavecamper służył jako nocleg, gdy wskazówka termometra nocą ledwo odstawała od zera, ale pojazd dysponuje systemem ogrzewania firmy Eberspächer, które potrafi bardzo szybko nagrzać wnętrze. Za pomocą podświetlanego panelu ustawimy temperaturę oraz czas pracy. Jest też opcja grzania ciągłego, aby nie obudzić się w nocy ze zmarzniętym nosem, a to może skutecznie uniemożliwić spokojny sen.

Według zaleceń producenta, ogrzewanie powinno być włączone, gdy podniesiemy namiot dachowy i zamkniemy szyby, co ma zapewnić odpowiednią wentylację. Gdy na zewnątrz odczuwamy mniej sympatyczne oblicze jesieni, ustawienie spowoduje, że samochód szybko się wychłodzi a ogrzewanie nie poradzi sobie z uciekającym ciepłem. Spanie na górze będzie komfortowe wyłącznie w dni letnie. Dogrzejemy się i to w dodatku bardzo szybko, po zamknięciu dachu i uruchomieniu systemu ogrzewania przymykając oko na zalecenia producenta.

Zobacz także: Renault Trafic jako hipisowski kamper. Standard 5-gwiazdkowego hoteluRenault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC - wnętrze

Jedna osoba powinna poradzić sobie z podniesieniem zadaszenia, ale pomocnik będzie mile widziany. System nie jest skomplikowany, wystarczy odczepić zabezpieczenie i ze skulonej pozycji wypchnąć dach pojazdu, wskoczyć na górę i oddać się drzemce.

Trafic niczym mini dom

Wyposażenie kampera jest wersją mini tradycyjnego mieszkania. Nie powinno nam tu niczego zabraknąć, no może z wyjątkiem prawdziwej łazienki. Namiastką jest zewnętrzny prysznic z wieszakiem na ręcznik oraz toaleta turystyczna, z której chyba jeszcze mało kto odważył się skorzystać, o czym świadczyło szczelne foliowe opakowanie. Na szczęście kemping, na którym się zatrzymaliśmy był wyposażony w komfortową łazienkę z gorącą wodą. Nie chcę nawet myśleć, jak wyglądałaby przyjemność kąpieli na tyłach Renault Trafic w październikowy wieczór.Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 KM EDC - stolik

W kamperze możemy przyrządzać ciepłe śniadanie lub mało wymagający obiad. Na pokładzie znalazła się bowiem kuchenka z dwoma palnikami gazowymi, niewielki zlew z dostępem do wody z 19-litrowego zbiornika oraz lodówka. Przygotowany posiłek spożyjemy na świeżym powietrzu lub w środku, gdy przekształcimy wnętrze w jadalnię. Jest to możliwe z wykorzystaniem obrotowych foteli oraz stolika, który po wykonaniu kilku ruchów jest gotowy do użytku.

Przestrzeni do przechowywania jest pod dostatkiem zarówno w pobliżu kierowcy, jak i w części mieszkalnej. W samochodzie znajdziemy szuflady, półeczki, schowki, a także siatki, w których możemy ulokować drobne przedmioty. Jeśli pogoda na zewnątrz zniechęca do spacerów, uchwyt na urządzenie mobilne pozwoli spędzić czas w inny sposób, na przykład oglądając odcinek ulubionego serialu. Wnętrze oświetla LED-owa belka po bokach. Podświetlane są gniazdka USB, jest też latarka ze sprytnym uchwytem.Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - nadwozie tył

Ile kosztuje kamper na bazie Renault Trafic?

Sama zabudowa to koszt 117.000 zł netto bez opcji dodatkowych, wśród których znalazła się przetwornica, toaleta, uchwyt na tablet oraz markiza. Do tego musimy doliczyć koszt zakupu pojazdu, który w czasie testu wynosił minimum 86.000 zł netto. Aktualnie w ofercie znajduje się już odświeżona wersja modelu. Renault Trafic Wavecamper to komfortowy samochód zarówno do jazdy, jak i wypoczynku i z powodzeniem sprawdzi się dla osób preferujących wakacje blisko łona natury i ceniących uroki niezależnego podróżowania, ale pełnię możliwości pojazdu wykorzystamy latem.

Zabudowa typu kamper firmy Wavecamper – wyposażenie seryjne:

  • dach sypialny z opuszczanym łóżkiem, zasłony, termomaty
  • 2 fotele w systemie szynowym, obrotnica foteli przednich
  • łóżko dolne o wymiarach 200cm x 125cm
  • kuchnia ze zlewem, kuchenką, lodówką kompresorową, szafkami, szufladami, schowkami i blatem roboczym
  • zabudowa meblowa z szafkami,
  • instalacja elektryczna z dodatkowym akumulatorem, gniazdem 12V, 230V, USBx6, ładowarką indukcyjną
    oświetlenie LED
  • zewnętrzne gniazdo CEE
  • instalacja solarna
  • ogrzewanie postojowe Eberspächer Diesel suche
  • instalacja wodna ze zbiornikiem na szarą wodę (19L) i czystą wodę (19L)
  • prysznic zewnętrzny
  • stolik z możliwością użycia na zewnątrz.

Elementy wyposażenia opcjonalnego:

  • toaleta turystyczna
  • przetwornica DometicSinepower DSP 612 600/1200W
  • uchwyt na tablet
  • markiza Fiamma F35 PRO
Czytaj nas w Google News:

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Renault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC - przódRenault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDCRenault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDCRenault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDCRenault Trafic Wavecamper 2.0 dCi 170 EDC
3.8 6 głosy
Ocena artykułu

Warto przeczytać!

Renault 21 – samochód, którego dzisiaj ze świecą szukać. A szkoda!

2023-09-29
Nowy Mitsubishi Colt 2024

Nowy Mitsubishi Colt już w polskiej ofercie. Jaka cena bliźniaka Clio?

2023-09-27

Opel, Peugeot, Jeep? Tajemnicze, zamaskowane auta w Hiszpanii

2023-09-26

Drugi dzień Rally di Como potwierdził mocne tempo polskiej załogi Clio S1600 z Michałem Streer za kierownicą

2023-09-26
Tagi: RenaultTrafic
Udostepnij216Tweet135Udostepnij38
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet

    3574 udostępnienia
    Udostepnij 1430 Tweet 894
  • Używany samochód segmentu D za 40 tysięcy zł. Przegląd rynku

    1802 udostępnienia
    Udostepnij 721 Tweet 451
  • Dacia: Silnik benzynowy 1.6 16V MPI K4M. Opinie, naprawy

    1356 udostępnienia
    Udostepnij 542 Tweet 339
  • Nowy Opel Corsa za 63.000 zł. Promocja jakiej jeszcze nie było, samochody dostępne od ręki

    3824 udostępnienia
    Udostepnij 1530 Tweet 956

Testy samochodów

Dacia - testy i opinie

Test: Dacia Duster Blackshadow 1.5 dCi 110 KM – oszczędny SUV budżetowy. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy, spalanie

autor Małgorzata Kozikowska
2017-02-06
Testy

Test: Renault Trafic 2.0 dCi 170 KM L2H1 z automatem. Użyteczny komfort. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2022-09-16
Peugeot - testy i opinie

Test: Peugeot 508 2.0 HDi 163 KM. Piękno i jakość – trudno znaleźć lepiej wyglądający samochód w tej klasie. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-04-16
Testy

Test: Dacia Spring 2023 – jak sprawuje się samochód elektryczny w mieście?

autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-25
Citroen - testy i opinie

Test: Citroën C4 Picasso 2.0 HDi 150 KM 2011 – przestronny i komfortowy samochód, oszczędny i niezawodny silnik diesla. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2011-07-03

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • dCi - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Natan - Stellantis Polska walczy o III kwartał. Spotkania kierownictwa z dealerami, promocje, duże zniżki na nowe samochody
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Grzech - Dacia miażdży konkurencję wszędzie tam, gdzie samochód to artykuł pierwszej potrzeby a nie luksusowy gadżet
  • Anonimowo - Dacia zmienia plany. Nie będzie modelu Bigster!
  • Anonimowo - Ceny paliw – trzy, a nawet cztery warianty możliwych przyczyn obecnej sytuacji

Zobacz też

Duster Oroch atrakcją na targach Agrishow

Peugeot z nagrodą Lead of the Year 2017

Tu jest co czytać! Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2020

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.