sobota, 2 lipca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Renault - testy i opinie

Renault Twizy: pierwsza jazda małym elektrykiem

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-17
w Renault - testy i opinie, Testy
Czas czytania 6 minut
52 4
0
48
UDOSTĘPNIEŃ
159
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Nowy Peugeot 308 SW Hybrid – pierwsza jazda. Opinie, spalanie, dynamika. Kombi dla rodziny i dla biznesu

Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?

Test: Peugeot 308 SW III PureTech 130 EAT8 GT – wyraziste i funkcjonalne kombi

Twizy przyciąga wzrok od pierwszej sekundy. W zasadzie ciężko powiedzieć czy to samochód, czy to swojego rodzaju motor. Cztery koła predysponują go do miana auta. Wnętrze, częściowo otwarte, to raczej motocykl. Elektryczny napęd? Są elektryczne motory, są elektryczne auta. Przód i tył nie pozostawiają wątpliwości – komplet świateł i kierunkowskazów to cechy pełnoprawnego pojazdu ulicznego.

55. Genewa 2014 - Renault Twizy

W środku jest mocno plastikowo. Takie jest przynajmniej pierwsze wrażenie. Kluczyk do Twizy jest zupełnie normalny, podobnie jak stacyjka. I na tym podobieństwa do samochodu się kończą. Mamy dwa przyciski – D i R, pedał gazu, hamulca i… koniec. No jest jeszcze uproszczony panel z prędkościomierzem i stanem akumulatora.

Pasy z przodu są czteropunktowe. To na wypadek wypadku, jak to ujął nasz drugi z kierowców. Zapięcie ich gwarantuje bezpieczeństwo w sytuacji, gdyby nasz pojazd miał się przewrócić. Twzy jest malutkie i bardzo stabilne, ale rozmiary mogą być też przyczyną kłopotów – inni kierowcy nie zawsze potrafią dostrzec, że mają do czynienia z samochodem. Przynajmniej polscy kierowcy. Więc lepiej zapiąć.

Pierwsze zaskoczenie – Twizy nie oferuje szyb. Jest kabina, są boczne plastikowe osłony, ale samochodzik to półotwarta konstrukcja. Warunki pogodowe mają więc spore znaczenie. Nasz kraj nie musi być przystosowany do takich ekstrawaganckich jak by nie było projektów. Zapewne wymyślił to jakiś rozmiłowany w południowej Francji projektant znad Sekwany. No ale klimat był zawsze przeciwko nam, jak wiemy z Misia.

52. Genewa 2014 - Renault Twizy

Klimat czy nie, czas ruszać. Żeby wycofać z ciasnego jak diabli parkingu, trzeba tylko nacisnąć na chwilę Stop, wcisnąć R (czyli cofanie) a potem już można z piskiem (ok, pisku nie ma!) opon ruszyć do tyłu. Potem D i jedziemy do przodu. Najpierw stromy podjazd – wyjeżdżamy z podziemi – i właśnie tutaj dość boleśnie przekonuje się kto projektował zawieszenie Twizy. Otóż robił to fascynat zawieszeń sportowych i to rodem z Formuły 1. Zawieszenie Twizy jest sztywne, że mnie, osobę, która uwielbia francuskie miękkie bujanie, momentalnie bolą plecy. Każda, nawet najmniejsza nierówność, jest przenoszona natychmiast do kabiny.

Wyjeżdżamy na ulicę i rozpędzamy naszego maluszka do 70 km/h. Trwa to chwilę. Wrażenie dość niesamowite, ponieważ Twizy nie ma oczywiście skrzyni biegów. Przełożenie silnika elektrycznego jest bezpośrednie – prosto z silnika do kół. Świetna sprawa. Ile sekund to trwa, ciężko powiedzieć, nie było czasu mierzyć ;-) Ale maluszek Renault jest bardzo dynamiczny i daje dużo frajdy z jazdy. Przynajmniej dzisiaj, w ciepły dzień. Na równym asfalcie zachowuje się wzorowo, podróż to czysta radocha.

Mnóstwo w tym zasługi nadwozia, które przyciąga wzrok innych kierowców. Bezcenne było widzieć miny innych użytkowników dróg i pieszych. Nie było chyba osoby, która by się za Twizy nie obejrzała. Zwłaszcza, że dwa jechały koło siebie, a przedstawiciele naszej redakcji postarali się aby przejażdżka był maksymalnie długa. Minusem tego pojazdu jest niewątpliwie próba używania dróg, których w Polsce nie brakuje, mianowicie dróg mniej równych niż te ostatnio położone. O, wtedy zapominamy o jakimkolwiek komforcie i czujemy całym pojazdem i całym sobą, że są dziury. Prędkość też spada znacznie.

twizy-elia

Pisałem o niewychowanych polskich kierowcach. I faktycznie, były momenty, że czułem się nieco jak na skuterze, bo pewien wygarniturowany typ ze Skody Octavii na jednym z rond zupełnie zignorował pierwszeństwo i w najlepsze wymusił swój przejazd na zasadzie większy może więcej. Może i większy, chociaż brzydki ;-) No niech mu na zdrowie będzie, ale mamy pewne obawy co do wykrywalności Twizy jako samochodu przez bardziej zarozumiałych użytkowników dróg.

Jaka jest jazda Twizy? Mamy kabinę, która jest z obu stron otwarta, więc powietrze swobodnie dociera do środka. Hałas nie jest przesadny – 70 km/h da się spokojnie jechać, chociaż przez telefon pewnie już by się nie dało porozmawiać. Maluch porusza się dość dynamicznie po drodze, na pewno nie jest zawalidrogą. Z drugiej strony przez korek nie przejedzie jak skuter, bo jednak potrzebuje tego metra i trochę szerokości. Brak sprzęgła i biegów uprzyjemnia ruszanie ze świateł.

Parkowanie to zupełna bajka. Twizy potrzebuje mniej miejsca niż Smart, poza tym kierowca może wysiąść i z prawej i z lewej strony. Drzwi otwierają się do góry, a więc i pod tym względem samochód mocno oszczędza miejsce. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, żeby zostawić miejsce dla kierowcy samochodu obok. On nie ma takich bajeranckich drzwi.

twizy-cargo-2013-1

Czy są jakieś poważne wady Twizy? Nieprzystosowanie do naszego klimatu – ten pojazd bardziej widzę na Wyspach Kanaryjskich niż w Warszawie. Zasięg mógłby być lepszy, bo mimo swojej lekkości pojazd wymaga jednak ładowania co 100 kilometrów. A im zimniej tym częściej.

Twizy to oczywiście bardziej koncept niż realny pomysł na samochód. Testy czy rynek przyjmie takie pomysły czy może trzeba jeszcze coś pozmieniać. Dla polskich klientów wciąż wyzwaniem są też wysokie ceny aut elektrycznych. We Francji ta przyjemność to 6990 euro. Na polskie pieniądze przeliczając… to dużo. Około 30 tysięcy złotych. Dużo za dużo?

Dane techniczne Renault Twizy:
Długość: 2337 mm
Szerokość: 1191 mm
Wysokość: 1461 mm
Rozstaw osi: 1684 mm
Moc: 13 KW (17 KM)
Zasięg: 100 km
Moment obrotowy maks: 57 nM
Waga: 450 kg
Prędkość maksymalna: 80 km/h

Dziękujemy firmie Renault Polska za umożliwienie testu Twizy.

Samochody testowali dla Was Michał Baranowski i Jędrzej Chmielewski

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: elektryczne RenaultRenaultTwizy
Udostepnij19Tweet12Udostepnij3
Poprzedni

Stronniczy przegląd prasy: „Motor” nr 38/2012

Następny

Ekojeźdzcy, czyli Ministerstwo Środowiska kontra Ministerstwo Finansów

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Ekojeźdzcy, czyli Ministerstwo Środowiska kontra Ministerstwo Finansów

Nowa Dacia Logan namiesza na rynku

49. Rally Principe se Asturias: Smutny finał w Oviedo

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • R70 - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Michal - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • Dudek - Stellantis ostrzega przed załamaniem się rynku samochodowego, jeśli auta elektryczne nie będą tańsze
  • Kasia - Dacia zawiesza produkcję w swojej fabryce. Jak długo potrwa przerwa?
  • piotr - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Kasia - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Łukasz - Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Slawo - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki
  • Piotr001 - Dacia w czołówce najlepiej sprzedających się samochodów. Jogger i Spring idą jak świeże bułeczki


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Cztery nowe nominacje w zarządzie Alpine
  • Nowa Dacia Duster i Sandero z LPG powracają do konfiguratora
  • Miłośnicy Francuzów zjechali do Osady Puszczańskiej. Rozpoczyna się zlot marek Citroën, Peugeot i Renault
  • Kartka z kalendarza: Peugeot 601 – mija 85 lat od prezentacji modelu
  • Polski rynek nowych aut po pierwszym półroczu 2022 roku
  • Nowe władze Stowarzyszenia Koncesjonerów Citroëna w Polsce oraz Stowarzyszenia Dealerów Samochodowych Marki Peugeot
  • Peugeot – wiodąca marka w czerwcu 2022 roku na rynku hybryd plug-in w Hiszpanii
  • DS 4 z dwoma nagrodami od profesjonalistów
  • Peugeot 408 się spodobał! Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 26/2022
  • Citroën ë-C4 i C3 Aircross w wersji specjalnej – zamówisz tylko on-line! Tylko 50 szt.


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.