Leapmotor
Wiadomości

Leapmotor dostarczył już 1000 samochodów elektrycznych we Francji

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-19
movildad Wiadomości
Wiadomości

Free2move nagrodzone za rewolucję w mobilności miejskiej w Madrycie

autor Tomasz Nowicki
2025-05-14
multipla fiat Wiadomości
Wiadomości

Ile kosztuje używany Fiat Multipla? To ostatni moment by kupić ten okropnie wyglądający samochód!

autor Tomasz Nowicki
2025-05-15
renault wspiera ratownictwo drogowe i traumatologie Wiadomości
Wiadomości

Renault wspiera ratownictwo drogowe i traumatologię

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-13
ds 7 Wiadomości
Wiadomości

SUV-y podbijają Europę. Dlaczego kierowcy tak chętnie wybierają te auta?

autor Tomasz Nowicki
2025-05-17
Nowy Citroen C5 Aircross w Polsce
Wiadomości

Citroën C5 Aircross na żywo wywołuje efekt „wow”. Kiedy trafi do sprzedaży w Polsce?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-13
Opel Frontera
Wiadomości

„Zielone piekło” wzywa: Opel Frontera na festiwalu Rock am Ring 2025

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-15

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Twizy: pierwsza jazda małym elektrykiem. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2012-09-17
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 6 minut
276
A A
0
2. Renault Twizy we flocie Bluecub w Bordeaux Wiadomości

Twizy przyciąga wzrok od pierwszej sekundy. W zasadzie ciężko powiedzieć czy to samochód, czy to swojego rodzaju motor. Cztery koła predysponują go do miana auta. Wnętrze, częściowo otwarte, to raczej motocykl. Elektryczny napęd? Są elektryczne motory, są elektryczne auta. Przód i tył nie pozostawiają wątpliwości – komplet świateł i kierunkowskazów to cechy pełnoprawnego pojazdu ulicznego.

55. Genewa 2014 - Renault Twizy

W środku jest mocno plastikowo. Takie jest przynajmniej pierwsze wrażenie. Kluczyk do Twizy jest zupełnie normalny, podobnie jak stacyjka. I na tym podobieństwa do samochodu się kończą. Mamy dwa przyciski – D i R, pedał gazu, hamulca i… koniec. No jest jeszcze uproszczony panel z prędkościomierzem i stanem akumulatora.

Warto przeczytać!

Nowy Peugeot 208

Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025

2025-05-19
Nissan Juke 1.6 Hybrid 143

Test: Nissan Juke 1.6 Hybrid 143 N-Sport, czyli crossover z pomysłem i na sportowo. 1000 km za nami

2025-05-19

250 sztuk Renault Master do transportu pacjentów. Nowe zamówienie firmy EMED

2025-05-19

Polski cennik Renault z roku 2000. Twingo za 29.900 zł, Espace V6 za 191.950 zł

2025-05-19

Pasy z przodu są czteropunktowe. To na wypadek wypadku, jak to ujął nasz drugi z kierowców. Zapięcie ich gwarantuje bezpieczeństwo w sytuacji, gdyby nasz pojazd miał się przewrócić. Twzy jest malutkie i bardzo stabilne, ale rozmiary mogą być też przyczyną kłopotów – inni kierowcy nie zawsze potrafią dostrzec, że mają do czynienia z samochodem. Przynajmniej polscy kierowcy. Więc lepiej zapiąć.

Pierwsze zaskoczenie – Twizy nie oferuje szyb. Jest kabina, są boczne plastikowe osłony, ale samochodzik to półotwarta konstrukcja. Warunki pogodowe mają więc spore znaczenie. Nasz kraj nie musi być przystosowany do takich ekstrawaganckich jak by nie było projektów. Zapewne wymyślił to jakiś rozmiłowany w południowej Francji projektant znad Sekwany. No ale klimat był zawsze przeciwko nam, jak wiemy z Misia.

52. Genewa 2014 - Renault Twizy

Klimat czy nie, czas ruszać. Żeby wycofać z ciasnego jak diabli parkingu, trzeba tylko nacisnąć na chwilę Stop, wcisnąć R (czyli cofanie) a potem już można z piskiem (ok, pisku nie ma!) opon ruszyć do tyłu. Potem D i jedziemy do przodu. Najpierw stromy podjazd – wyjeżdżamy z podziemi – i właśnie tutaj dość boleśnie przekonuje się kto projektował zawieszenie Twizy. Otóż robił to fascynat zawieszeń sportowych i to rodem z Formuły 1. Zawieszenie Twizy jest sztywne, że mnie, osobę, która uwielbia francuskie miękkie bujanie, momentalnie bolą plecy. Każda, nawet najmniejsza nierówność, jest przenoszona natychmiast do kabiny.

Wyjeżdżamy na ulicę i rozpędzamy naszego maluszka do 70 km/h. Trwa to chwilę. Wrażenie dość niesamowite, ponieważ Twizy nie ma oczywiście skrzyni biegów. Przełożenie silnika elektrycznego jest bezpośrednie – prosto z silnika do kół. Świetna sprawa. Ile sekund to trwa, ciężko powiedzieć, nie było czasu mierzyć ;-) Ale maluszek Renault jest bardzo dynamiczny i daje dużo frajdy z jazdy. Przynajmniej dzisiaj, w ciepły dzień. Na równym asfalcie zachowuje się wzorowo, podróż to czysta radocha.

Mnóstwo w tym zasługi nadwozia, które przyciąga wzrok innych kierowców. Bezcenne było widzieć miny innych użytkowników dróg i pieszych. Nie było chyba osoby, która by się za Twizy nie obejrzała. Zwłaszcza, że dwa jechały koło siebie, a przedstawiciele naszej redakcji postarali się aby przejażdżka był maksymalnie długa. Minusem tego pojazdu jest niewątpliwie próba używania dróg, których w Polsce nie brakuje, mianowicie dróg mniej równych niż te ostatnio położone. O, wtedy zapominamy o jakimkolwiek komforcie i czujemy całym pojazdem i całym sobą, że są dziury. Prędkość też spada znacznie.

twizy-elia

Pisałem o niewychowanych polskich kierowcach. I faktycznie, były momenty, że czułem się nieco jak na skuterze, bo pewien wygarniturowany typ ze Skody Octavii na jednym z rond zupełnie zignorował pierwszeństwo i w najlepsze wymusił swój przejazd na zasadzie większy może więcej. Może i większy, chociaż brzydki ;-) No niech mu na zdrowie będzie, ale mamy pewne obawy co do wykrywalności Twizy jako samochodu przez bardziej zarozumiałych użytkowników dróg.

Jaka jest jazda Twizy? Mamy kabinę, która jest z obu stron otwarta, więc powietrze swobodnie dociera do środka. Hałas nie jest przesadny – 70 km/h da się spokojnie jechać, chociaż przez telefon pewnie już by się nie dało porozmawiać. Maluch porusza się dość dynamicznie po drodze, na pewno nie jest zawalidrogą. Z drugiej strony przez korek nie przejedzie jak skuter, bo jednak potrzebuje tego metra i trochę szerokości. Brak sprzęgła i biegów uprzyjemnia ruszanie ze świateł.

Parkowanie to zupełna bajka. Twizy potrzebuje mniej miejsca niż Smart, poza tym kierowca może wysiąść i z prawej i z lewej strony. Drzwi otwierają się do góry, a więc i pod tym względem samochód mocno oszczędza miejsce. Oczywiście trzeba pamiętać o tym, żeby zostawić miejsce dla kierowcy samochodu obok. On nie ma takich bajeranckich drzwi.

twizy-cargo-2013-1

Czy są jakieś poważne wady Twizy? Nieprzystosowanie do naszego klimatu – ten pojazd bardziej widzę na Wyspach Kanaryjskich niż w Warszawie. Zasięg mógłby być lepszy, bo mimo swojej lekkości pojazd wymaga jednak ładowania co 100 kilometrów. A im zimniej tym częściej.

Twizy to oczywiście bardziej koncept niż realny pomysł na samochód. Testy czy rynek przyjmie takie pomysły czy może trzeba jeszcze coś pozmieniać. Dla polskich klientów wciąż wyzwaniem są też wysokie ceny aut elektrycznych. We Francji ta przyjemność to 6990 euro. Na polskie pieniądze przeliczając… to dużo. Około 30 tysięcy złotych. Dużo za dużo?

Dane techniczne Renault Twizy:
Długość: 2337 mm
Szerokość: 1191 mm
Wysokość: 1461 mm
Rozstaw osi: 1684 mm
Moc: 13 KW (17 KM)
Zasięg: 100 km
Moment obrotowy maks: 57 nM
Waga: 450 kg
Prędkość maksymalna: 80 km/h

Dziękujemy firmie Renault Polska za umożliwienie testu Twizy.

Samochody testowali dla Was Michał Baranowski i Jędrzej Chmielewski

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

big Wiadomościbig Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultTwizyelektryczne Renault
Udostepnij100Tweet63Udostepnij18
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • PureTech 130

    Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

    2294 udostępnienia
    Udostepnij 918 Tweet 574
  • Używany Peugeot 508 II SW 2.0 BlueHDi od pierwszego właściciela. Przegląd krajowych ogłoszeń

    1499 udostępnienia
    Udostepnij 600 Tweet 375
  • Nowy Renault Scenic za 42.900 zł? Tak, to oryginalna promocja marki w Polsce

    3302 udostępnienia
    Udostepnij 1321 Tweet 826
  • Nowy Peugeot 2008 III generacji już w przygotowaniu. Kiedy go zobaczymy w salonach?

    503 udostępnienia
    Udostepnij 201 Tweet 126

Testy samochodów

02. Renault Kadjar Life TCe 140 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kadjar 1.3 TCe 140 KM po blisko 49.000 km. Jak sprawuje się nasz SUV? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2021-12-18
renault twingo 2015 1 Wiadomości
Testy

Renault Twingo 1.0 SCe 70 KM – sporo przyjemności w małym samochodzie. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2015-01-27
Nowa Dacia Duster 1.2 TCe, test, pierwsza jazda
Testy

Test: Nowa Dacia Duster 1.2 TCe 130 Journey ma zadatki na hit! Jeździliśmy po polskich drogach

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-12
peugeot 508 test zdjecia 6 Wiadomości
Testy

Test: Peugot 508 SW 2.2 HDi GT kombi 204 KM – rodzinny samochód, który mało pali i ma wielki bagażnik. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Tomasz Nowicki
2012-12-24
Nowa Dacia Jogger Hybrid,
Testy

Test: Dacia Jogger 1.6 Full Hybrid: czy to dobry samochód? Tysiąc kilometrów za nami

autor Tomasz Nowicki
2024-11-16

Najnowsze komentarze

  • Jaca - Ile kosztuje nowy Peugeot 208? Polski cennik konkurenta Renault Clio w maju 2025
  • Sergiusz - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Anonimowo - Nowy dyrektor generalny marki Citroën. Stanowisko obejmuje Xavier Chardon
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Anonimowo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • tommo - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika
  • Damian - Gdzie jest „PureTech”? Z cenników Stellantis znika nazwa 3-cylindrowego silnika

Zobacz też

Dacia Jogger z automatyczną skrzynią biegów: kiedy pojawi się w ofercie?

Clio Grandtour już w przyszłym miesiącu

Nowy Citroen C5 Aircrosss – technologie wspomagania kierowcy

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz