Copyrigts by Dominik Kalamus 2022
Wiadomości

Nagroda dla Renault Megane E-Tech: Najbezpieczniejszy samochód elektryczny w Argentynie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-08
dostawcze samochody modifikowane renault 8 Wiadomości
Wiadomości

Kiedyś Nysa, dziś nowy Renault Master podbija Polskę. Jak zmienił się świat samochodów użytkowych?

autor Grzegorz Traczewski
2025-06-06
opel astra edition
Wiadomości

Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

autor Gabi Rusek
2025-06-11
Renault 4 Savane 4x4
Wiadomości

Znamy polski cennik nowego Renault 4. Producent wszystkich zaskoczył!

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-10
peugeot 206 Wiadomości
Wiadomości

Ten używany Peugeot 206 ma blisko 25 lat i zaledwie 41 tysięcy km przebiegu, a kosztuje grosze

autor Tomasz Nowicki
2025-06-08
dacia sandrider v6 Wiadomości
Wiadomości

Cristina Gutiérrez i Pablo Moreno przedłużają kontrakt z Dacia Sandriders do 2027 roku

autor Tomasz Nowicki
2025-06-11
leapmotor na mauritius na poczatek c10 i t03 leapmotor t03 1 Wiadomości
Wiadomości

Kto naprawdę rządzi światową motoryzacją? Mapa władzy i nowej hierarchii

autor Tomasz Nowicki
2025-06-07

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Zoe – pierwsza jazda samochodem elektrycznym. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Tomasz Nowicki autor Tomasz Nowicki
2013-10-18
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 10 minut
557
A A
20
renault zoe 11 Wiadomości

renault-zoe-00Renault Polska udostępniło nam wczoraj swój najnowszy samochód elektryczny – Renault Zoe. Auto świetnie wygląda, ma bardzo przyjemne komfortowe wnętrze a jeździ prawie za darmo. Jak wygląda jazda takim samochodem? Jest dość niezwykła. Poczytajcie

Renault Zoe trafi do sprzedaży w Polsce w kwietniu 2014 roku. Ale już teraz mogliśmy zapoznać się z tym samochodem i przejechać kilkanaście kilometrów w ruchu miejskim w Warszawie. Nasza testowa trasa wiodła z centrum Warszawy do salonu Renault położonego przy ulicy Puławskiej, blisko Piaseczna. Te kilkanaście kilometrów w gęstym piątkowym ruchu miejskim pozwoliło poznać samochód dość dokładnie. Bo przeznaczeniem i żywiołem Zoe jest właśnie miasto.

renault-zoe-01Samochód elektryczny nadal budzi zdumienie i zaciekawienie na ulicy. W czasie naszej trasy kilkukrotnie zatrzymywaliśmy się i zawsze znalazł się ktoś, kto pytał o samochód. Zdziwienie budziło wszystko – cicha jazda, nowoczesny kształ nadwozia, futurystyczne wnętrze a nawet nazwa. Trudno się dziwić temu zainteresowaniu, bo Zoe wygląda bardzo nowocześnie. Samochód jest nieduży, bazuje w końcu na Renault Clio. Na zewnątrz mamy nowoczesne, dynamicznie linie, światła LEDowe, płynne linie. Logo Renault z przodu wystaje nieco, co sprawia ciekawe wrażenie, gdy stoi się tuż przy samochodzie. Uwagę zwracają również niebieskie wstawki, zarówno z przodu jak i z tyłu pojazdu w jego lampach. Połączenie czerwieni i niebieskiego jest dość ciekawe.

renault-zoe-03Samochód, mimo niedużych wymiarów, oferuje wygodne wnętrze. Cztery osoby będą tam podróżować w dość komfortowych warunkach. Nam szczególnie przypadły do gustu wygodne, duże fotele z przodu. Przed kierowcą znajduje się wyświetlacz, na którym widać prędkość oraz tryb jazdy. Wyglądem wyświetlacza można sterować przyciskiem z prawej stronie. Wybór mamy pomiędzy niebieskością a zielenią lub uproszczonym wyświetlaniem. Kierownica jest duża i gruba, pewnie leży w rękach. Na środkowej konsoli mamy do dyspozycji dotykowy wyświetlacz nawigacji i systemów informacyjnych. Radio i nawigację znamy już z innych modeli Renault, tutaj dodatkowo znajdziemy sporo informacji o przepływie energii.

Warto przeczytać!

citroen c4 x 2025 1 Wiadomości

Nowy Citroën ë-C4 X FL 2025 trafił do nas na tygodniowy miejski test. Ile kosztuje i jak jeździ?

2025-06-12
citroen ec3 van 2025 Wiadomości

Nowy Citroën ë-C3 Van elektrycznym hitem dla firm. Zasięg 320 km i cena poniżej 100 tys. zł

2025-06-12

REWOLUCJA! Fiat 500e z wymiennym akumulatorem podbija Madryt

2025-06-12

TOP 10 najpopularniejszych samochodów w Turcji. Renault Clio i Fiat Egea wśród liderów

2025-06-12

renault-zoe-04

Duży nacisk położono na zachęcanie kierowcy do ekologicznej jazdy. W tym celu możemy zajrzeć do kilku ekranów, np. podsumowaniu naszego stylu jazdy. A ponieważ elektryczny silnik daje dużo radości z jazdy a samochód błyskawicznie przyspiesza, to nasze podsumowanie było mało ekologiczne ;-) Projektanci ZOE przewidzieli jednak takich kierowców i dla niesfornych rajdowców czeka specjalny przycisk ECO. Po jego naciśnięciu auto zachowuje się tak, jakby mu wyjąć 3/4 silnika, ale za to zużycie energii znacznie spada, niezależnie od tego jak mocno naciśniemy pedał gazu. A do jazdy ZOE trzeba się jednak przyzwyczaić. W szczególności do nieustannego przepływu energii co można obserwować na wyświetlaczu.

renault-zoe-15Dwa główne odbiorniki prądu w samochodzie to oczywiście silnik oraz… ogrzewanie. W Renault Zoe zastosowano pompę ciepła. Odbiera ona ciepło z różnych części samochodu i przekazuje do wnętrza. O zrobieniu ukropu nie ma jednak mowy. Maksymalna temperatura to 26 stopni a samochód nagrzewa się dość wolno. Co więcej, jeśli włączymy odpowiedni ekran informacyjny, to nieustanny pobór prądu przez ogrzewanie będzie nas irytować – jest obrazowany na żółto. Ogrzewanie powoduje oczywiście spadek zasięgu auta i z obiecanych 200 kilometrów w czasie ostrej zimy zrobi nam się 80-100. To nadal sporo, niemniej jednak warto mieć świadomość tego zjawiska. Producent ułatwia utrzymanie wyższej temperatury poprzez odpowiednie automatyczne zarządzanie obiegiem powietrza.

renault-zoe-16Auto posiada też klimatyzację. Przy niskich, październikowych temperaturach nie mieliśmy okazji sprawdzić jej skuteczności. Jesteśmy bardzo ciekawi jak auto z tym systemem radzi sobie w klimacie śródziemnomorskim. Zapewne zasięg również spada, jeśli chcemy się mocno schłodzić (aktualizacja 2014.06: Renault Zoe zasięg latem). Ale po tych wszystkich ograniczeniach trzeba przyznać, że Zoe jeździ i prowadzi się świetnie. Przede wszystkim niesamowita cisza we wnętrzu. Słychać tylko opory powietrza i to przy wyższych prędkościach. Z uwagi na warunki miejskie nie udało nam się pojechać szybciej niż 90 kilometrów na godzinę i dopiero przy takiej prędkości pojawiał się szum. A trzeba przyznać, że nam nie chciało się wysiadać z tego auta.

renault-zoe-07No dobrze, ale jak to jest z tym Zoe naprawdę? Pierwszy kontakt mamy jak z normalnym samochodem. Naciskamy przycisk otwierania drzwi, otwierają się lusterka i wchodzimy do środka. Pozycja za kierownicą wygodna, fotel bardzo przyjemny, obszerny. Jest miękki i obszerny. Przekręcamy kluczyk? Nie, jest po prostu przycisk start. Naciskamy i… nie dzieje się nic. Tylko na wyświetlaczu, który ożywa, pojawia się duży napis READY. Do dyspozycji mamy pedał hamulca i pedał gazu. Zupełnie jak w aucie z automatyczną skrzynią biegów. Różnica polega na tym, że tu… nie ma skrzyni biegów. Pedał gazu to rodzaj potencjometru, który reguluje dopływ prądu do silnika. Nie ma biegów, więc nie ma ich zmieniania. Auto rusza jak wystrzelone z procy. Chyba, że włączymy tryb ECO, wtedy zamieni się w stateczną limuzynę.

renault-zoe-06W środku jest cicho i przyjemnie. Trochę głośniej robi się w czasie mocniejszego hamowania. Wtedy do akcji wkracza silnik elektryczny, który przejmuje nieco rolę hamulców i odzyskuje energię. Samochód robi to dość skutecznie i udało nam się odzyskiwać około 20% zużytej energii. Silnika elektrycznego prawie nie słychać, nie ma żadnych odgłosów poza tymi, dochodzącymi z kół – są mocno stłumione, ale nie jest to wyciszenie 100%. Może i dobrze, bo ta cisza i płynność elektryczna mocno rozleniwia a momentami usypia. Z przodu jest wygodnie, mamy do dyspozycji kilka miejsc na drobiazgi. Dotykowe radio posiada mnóstwo funkcji, jest też połączenie bluetooth z telefonem. Jedzie się więc bardzo przyjemnie. I ta cecha Zoe podobała nam się najbardziej – nie chce się wysiadać. A wysiąść czasem trzeba.

renault-zoe-03Choćby po to, żeby naładować akumulatory. Na razie są dwie opcje – kablem z domowego gniazdka, co potrwa około 9 godzin, albo w specjalnej stacji ładowania. Być może niektórzy z Was widzieli specjalne niebieskie słupki. Chwilowo dostępne są za darmo, bo aut elektrycznych nie ma tak dużo. Wtedy ładowanie potrwa albo 1h (stacja 22kW), a jeśli znajdziemy specjalny słupek nowej generacji nawet pół godziny (44 kW). Jednak przeznaczeniem Zoe nie jest jazda na długich dystansach ani jazda non-stop. To samochód miejski, który ma pełnić rolę auta na dojazdy do pracy albo drugiego auta w rodzinie. I w tej roli spełni się znakomicie, pod warunkiem, że go kupicie – a cena nie będzie na razie niska. Zasięg (od 100 do 200 kilometrów) pozwala wierzyć, że auto sprawdzi się w dużych miastach.

renault-zoe-10A jeśli chodzi o cenę? No cóż, tej jeszcze nie znamy, ale trzeba się będzie liczyć z wydatkiem co najmniej 70-80 tysięcy złotych. Do tego dojdzie koszt wynajmu akumulatora, około 300 złotych miesięcznie. Czy to dużo? To chyba zależy od tego jak wiele ktoś jeździ. Przy aktualnych cenach paliwa taki samochód może się dla części osób opłacać. Producent obiecuje też, że powalczy o ułatwienia we wjeździe co centrum miasta, specjalne miejsca parkingowe a być może zniżkę przy zakupie w salonie. Tak jest na przykład we Francji. W Polsce model dopłat jest raczej mało realny (ach te problemy budżetu!) ale zachęty w miastach mogłyby skłonić niektóre osoby do zakupu. Tak czy inaczej Zoe ma być pierwszym autem, które znajdzie praktyczne zastosowanie w ruchu miejskim i w tej roli wydaje się być znakomite.

renault-zoe-00Z ciekawostek stylistycznych – o niebieskich wstawkach już pisaliśmy. Warto też wspomnieć o nietypowej klamce w tylnych drzwiach. Najlepiej zobaczycie to na zdjęciu i na naszym filmie, klamka jest mała, trójkątna i wymaga pewnego przyzwyczajenia. Ten zabieg stylistyczny poprawia wygląd auta. Dla tych co robią zakupu przydatny będzie duży bagażnik – około 300 litrów. A dla miłośników pięknego wnętrza na pewno przyjemnym akcentem będą różnokolorowe plastiki (dostępna jest tonacja jasna, taka jak w naszym testowym aucie oraz tonacja ciemna) i pięknie wykonane przednie fotele. Na tylnej kanapie jest dość wygodnie, brakowało nam jednak nieco miejsca pod przednimi fotelami. Dla stóp nieco ciasno. Podsumowując, samochód jest godzien uwagi i trzymamy kciuki za jego wprowadzenie. Renault wzięło na siebie trudną i kosztowną rolę edukacji rynku, ale Zoe wydaje się być krokiem we właściwym kierunku.

[youtube AY3p46WM5T4]

Test Renault ZOE – film

Podsumowanie:

Plusy:
+ jazda prawie za darmo
+ ciche i wygodne wnętrze
+ spory bagażnik
+ mnogość funkcji systemów pokładowych
+ tryb ECO, zwiększający zasięg auta

Minusy:
– cena zakupu
– specyficzny system ogrzewania
– długi czas ładowania z domowego gniazdka

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

renault zoe 00 Wiadomościrenault zoe 16 Wiadomościrenault zoe 15 Wiadomościrenault zoe 14 Wiadomościrenault zoe 13 Wiadomościrenault zoe 12 Wiadomościrenault zoe 11 Wiadomościrenault zoe 10 Wiadomościrenault zoe 09 Wiadomościrenault zoe 08 Wiadomościrenault zoe 07 Wiadomościrenault zoe 06 Wiadomościrenault zoe 05 Wiadomościrenault zoe 04 Wiadomościrenault zoe 03 Wiadomościrenault zoe 01 Wiadomościrenault zoe 17 Wiadomości
0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultZoeCliosamochody elektryczneelektryczne Renault
Udostepnij201Tweet126Udostepnij35
Tomasz Nowicki

Tomasz Nowicki

Motoryzacją interesuje się od wczesnej młodości - gdy zacząłem chodzić fascynowały mnie koła samochodów. Citroën, Peugeot i Renault zawsze!

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
20 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • citroen c5 aircross

    Nowy SUV Citroën C5 Aircross Max z rabatem 55.000 zł! Wyprzedaż i wyjątkowe okazje tylko do 25 czerwca

    1094 udostępnienia
    Udostepnij 438 Tweet 274
  • Ile kosztuje najtańszy, nowy Opel Astra? Astra Edition i promocje

    1655 udostępnienia
    Udostepnij 662 Tweet 414
  • Renault Austral po face liftingu na jazdach testowych we Wrocławiu. SUV zmienił styl

    1151 udostępnienia
    Udostepnij 460 Tweet 288
  • Za tę produkowaną w Polsce Alfę Romeo zapłacisz 590 zł miesięcznie. Marka podwaja sprzedaż w maju!

    676 udostępnienia
    Udostepnij 270 Tweet 169

Testy samochodów

01. Wszystkomający Citroën C3 Aircross – test Wiadomości
Testy

Test: Citroën C3 Aircross 1.2 130 KM PureTech – wszystkomający crossover. Czy warto? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2018-08-28
kangoo 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 85 KM 2008 – oszczędny samochód uniwersalny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
peugeot 3008 2012 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 3008 Hybrid4 200 KM – hybryda z dieslem dla rodziny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2012-08-11
0625 38 Wiadomości
Testy

Test: Renault Scenic 2.0 136 KM 2007 – komfort, duży prześwit, dobry dla rodziny i długich podróży. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2007-10-21
Nowy Citroen e C3 2024 010 Wiadomości
Testy

Pierwsza jazda: Czy Citroën e-C3 to miejski ideał? Tani model elektryczny

autor Małgorzata Kozikowska
2024-06-24

Najnowsze komentarze

  • Janna - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Zenek - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • 2qewda - Autostrada A2 zyska nowe pasy i technologiczne udoskonalenia. Jakie?
  • Przemo - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!
  • Przemo - Polski cennik nowych samochodów Dacia – czerwiec 2025. Bigster, Duster, Jogger, Sandero Stepway, Sandero i Spring
  • Ktosik - Trwają międzynarodowe testy dziennikarskie nowej flagowej limuzyny DS N°8 francuskiej marki premium. Jakie zbiera opinie?
  • Piotrek - Lato, słońce i… nocleg w bagażniku. Dacia mówi: śpij w aucie, będzie fajnie!

Zobacz też

Renault przyznaje swoim dostawcom nagrody

Limuzyna klasy średniej z rozkładanym dachem? Tak!!!

Renault Zoe Riviera – seria specjalna popularnego elektryka

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
20
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz