Peugeot 3008
Wiadomości

Peugeot 3008 i 5008 w testach zderzeniowych EuroNCAP. Ile gwiazdek zdobyły francuskie SUV-y?

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Renault Vel Satis
Wiadomości

Kupił Renault Vel Satis za 1.500 zł i zrobił kompletny remont. Auto wygląda pięknie

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-23
Peugeot
Wiadomości

Alternatywa dla komunikacji zbiorowej za 20 tys. zł. Przegląd samochodów marki Peugeot

autor Maciej Mokwiński
2025-05-20
peugeot 208 01 Wiadomości
Wiadomości

Rynek samochodów elektrycznych w Polsce rozwija się bardzo wolno – najnowszy raport kwiecień 2025

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23
Nowy Fiat Tris 2025
Stellantis

Fiat Tris to nowy model włoskiej marki. Ma tylko trzy koła i technologię z Topolino

autor Małgorzata Kozikowska
2025-05-22
nowy jeep renegade willys my 2025 09 Wiadomości
Wiadomości

Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-05-23
stellantis 01 Wiadomości
Wiadomości

Stellantis zacieśnia dialog społeczny w Europie – pierwsze posiedzenie Europejskiej Rady Zakładowej

autor Tomasz Nowicki
2025-05-23

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Renault Zoe 2021 z zasięgiem 395 km. Jak żyć w mieście bez stacji ładowania? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, zużycie prądu.

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-11-27
w Testy, Renault - testy i opinie
Czas czytania 8 minut
504
A A
18
Renault Zoe

Jazda samochodem elektrycznym w Polsce wymaga planowania, cierpliwości i większej ilości czasu niż w przypadku benzyniaka czy diesla, ale trochę wprawy i dobrej organizacji pozwoli wydobyć wszystkie korzyści z jazdy pojazdem na prąd. Przez tydzień jeździliśmy Renault Zoe wykorzystując model tak, albo przynajmniej prawie tak, jak każdy inny pojazd z napędem spalinowym.

„Zaplanowałaś trasę?” Dotarło do mnie pytanie naszego wydawcy, dzień przed odbiorem Renault Zoe. Po głowie przeszły mi różne myśli od: po co? przez: o co mu właściwie chodzi, po… a może by jednak sprawdzić? Trasa do pokonania dla Zoe liczyła prawie 350 km w jedną stronę, czyli zbyt dużo jak na deklarowane przez producenta możliwości. Zasięg, jaki wskazywał wyświetlacz miejskiego Renault, gdy zasiadłam za kierownicą mówił o maksymalnych 278 km. Nie było wyjścia, konieczne było ładowanie po drodze.

Jazda Renault Zoe należy do bardzo komfortowych i przyjemnych jeśli podróżujemy po mieście i… leniwych, gdy zamierzamy wyjechać poza obszar aglomeracji. Elektryczny model w ruchu miejskim jest cichy, w zasadzie bezgłośny, do tego stopnia, że nawet kierunkowskazy wydawały się uporczywym tykaniem, choć może po prostu francuska marka nie pomyślała o przyjemniejszym brzmieniu dla tego wyposażenia. Jedynie podczas odzyskiwania energii z hamowania do naszych uszu dojdzie cichy, tajemniczy dźwięk. Zoe dysponuje mocą 80 kW, czyli ok. 110 KM oraz maksymalnym momentem obrotowym 225 Nm dostępnym od samego startu. Renault wykorzystało w tym modelu akumulator trakcyjny o pojemności 41 kWh. Elektryczny model imponuje przyspieszeniem i płynnym nabieraniem prędkości. Renault Zoe

Renault Zoe w trasie

Praktycznie każdy kilometr zasięgu traktowałam z szacunkiem i uznaniem, dlatego zamiast dozwolonych 120 km/h poruszałam się drogą ekspresową z prędkością 90 km/h. Świadomość dodatkowego czasu, który będę musiała spędzić przy ładowarce, aby odzyskać zasięg, skutecznie zdejmowała moją nogę z pedału gazu. Na drodze ekspresowej doznałam dziwnego, niespotykanego wręcz uczucia zazdrości, kiedy wszystkie samochody łącznie z ciężarówkami wyprzedzały Zoe, ale po mniej więcej godzinie jazdy można przywyknąć do takiego stanu. Warto ustawić tempomat na odpowiednią wartość, aby prawej stopy nie kusiło do zbyt wysokiego poboru energii. Podczas szybszej jazdy w samochodzie nie jest już aż tak bezgłośnie jak w mieście, do wnętrza wyraźnie dochodzą szumy pędu powietrza z zewnątrz.Renault Zoe

Warto przeczytać!

luca de meo Wiadomości

Luca de Meo: Europa potrzebuje takiego rozwiązania jak „Airbus auta elektrycznego”

2025-05-23
Dacia Bigster

Rynek motoryzacyjny w Polsce – pierwsze 20 dni maja 2025 r.

2025-05-23

Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?

2025-05-23

Renault 4 E-Tech zdobywa 4 gwiazdki w testach EuroNCAP

2025-05-23

Ładowanie Renault Zoe przypadło na Kielce. Trasę z Warszawy ze względu na niższą prędkość pokonaliśmy pół godziny wolniej niż wskazywała nawigacja. Nie jest źle. Uznaliśmy, nie do końca zgodnie z prawdą, że mamy czas i nic lepszego do roboty ;-) Dobrym sposobem na znalezienie właściwej ładowarki są aplikacje na smartfona, ja skorzystałam z PlugShare, która wskazuje lokalizację stacji w Polsce, dostępność oraz rodzaj ładowarki. Aplikacja posiada opinie użytkowników oraz informację, czy wymagana jest opłata, jedną z funkcji jest planowanie trasy elektryka. Według Plug Share w Kielcach stacji ładowania nie brakuje. Bardzo dobrze oceniana była stacja BMW w galerii Korona i tam właśnie udałam się na „tankowanie” Zoe. Gdy przybyłam na miejsce, spośród trzech dostępnych miejsc do ładowania samochodów elektrycznych, wolne były dwa, jedno zajmowało BMW i3.IMG 5534 Wiadomości

Dojedzie?

Stan baterii Renault Zoe wskazywał 40% a po podpięciu do stacji o mocy 7,3 kW poznałam werdykt: mam 4,5 godziny czasu… Wystarczy na obiad, kawę, deser, zakupy, uff… i jeszcze zostanie trochę wolnego ;-) Po około 2,5 h snucia się po galerii, wróciłam do samochodu. Bateria zdołała napełnić się w 86%. Obok, pewnie w poszukiwaniu wolnego miejsca stanął SUV BMW bezskutecznie próbujący udawać model elektryczny. Tymczasem zasięg Zoe wzrósł ze 111 do 241 km. Do pokonania kolejnej części trasy, czyli ok. 150 km wystarczyło.

Wieczorową porą dotarłam do swojego rodzinnego miasta Chrzanowa, które a jakże, nie posiada ani jednej ładowarki, a przynajmniej nic mi o tym nie wiadomo. Aplikacja, którą się posługiwałam również nic o tym nie wspominała. Pozostało zatem albo udać się do większego miasta w okolicy, czyli Katowic lub Krakowa albo wykorzystać gniazdko domowe. Wybrałam opcję numer dwa, bliższą i wydawałoby się, łatwiejszą, ale tylko pozornie.

Znajdujące się najbliżej asfaltu gniazdko garażowe ze względu na brak uziemienia okazało się nieskuteczne o czym informował wyświetlany na czerwono komunikat. Aby doprowadzić źródło prądu z mieszkania potrzeba było kolejnych kombinacji. Renault Zoe stanęło tak blisko budynku, jak to tylko było możliwe, aczkolwiek nie obyło się bez dwóch przedłużaczy. Kabel ciągnął się przez całą długość łazienki, wychodził na zewnątrz przez okno i prowizoryczne zadaszenie aż do naszego elektryka. Zamknięcie okna na czas ładowania, czyli dokładniej mówiąc, na całą noc było niemożliwe. Temperatury być może nie należały do wakacyjnych, ale mrozów na szczęście również nie doświadczyliśmy ;-) Aby napełnić baterię z 39 do 100% potrzeba było ok. 16 godzin.IMG 5536 Wiadomości

Renault Zoe dostarcza odpowiedniej wygody i przestrzeni, nawet kierowca o wzroście przekraczającym 1,9 m bez problemu zmieścił się na przednim fotelu. Wnętrze pojazdu zostało urządzone w prosty i praktyczny sposób. Na pokładzie Zoe nie zabraknie nam ani przestrzeni na kubek z kawą, ani podstawki na drobne przedmioty, swoje miejsce ma tutaj również karta Hands-Free. Bagażnik pojazdu ma pojemności 338 litrów. Część tej przestrzeni musimy niestety przeznaczyć na niezbyt poręczne kable do ładowania, ale i tak zostanie dużo wolnego miejsca na walizkę, plecak, czy torbę.20191002 110009 Wiadomości

A kiedy goni nas czas…

Warto znać miejsca, w których możemy szybko naładować akumulator. Jeszcze przed oddaniem pojazdu udałam się w ostatnią podróż elektrykiem, na szczęście już po stolicy, gdzie ze znalezieniem stacji nie powinno być problemu. Pierwsza opcja dostania się na spotkanie nie wypaliła, dlatego zamiast oddać Renault, model posłużył mi jeszcze przez kilka godzin. Aby dostać się na miejsce musiałam pokonać 22 km jednak wyświetlacz Zoe informował jedynie o 30 km zasięgu. Biorąc pod uwagę uciekające kilometry i fakt, że trochę mi się spieszy perspektywa zejścia do zera nie wyglądała zbyt obiecująco. Przemknął mi przez głowę szalony pomysł, czy aby przypadkiem nie zaryzykować, ale szybko z niego zrezygnowałam.20191003 091752 Wiadomości

Zapas ok. 20 min wystarczył do znalezienia najbliższej stacji, dojechania na miejsce i przynajmniej częściowego uzupełnienia braków a możliwość jazdy bus-pasem pomogła nie utknąć w korku. Najbliżej znajdowała się ładowarka obok hali-widowiskowo sportowej przy ul. Pileckiego 122. Z 11% naładowanie baterii wzrosło do 17% i wystarczyło, aby dotrzeć do hotelu Double Tree by Hilton, przy ulicy Skalnicowej z 10 minutowym poślizgiem. Według aplikacji Plug Share na miejscu znajdowało się gniazdko, tylko na miejscu nikt o nim nie słyszał. Kilka napotkanych osób, które na pierwszy rzut oka wyglądały na pracowników hotelu usłyszały o takim wyposażeniu po raz pierwszy. Po pokonaniu dwóch okrążeń po parkingu znalazłam małą, niepozorną skrzynkę, wyciągnęłam kable i podłączyłam do Zoe. Po ok. 2 godzinach zasięg wzrósł do 50 km, co w zupełności wystarczyło na powrót.20191003 091820 Wiadomości

Cena testowego modelu wynosi 144.400 zł, jednak Renault wycofało już z oferty I generację i wkrótce pojawi się następca. Zasięg nowego modelu wynosi nawet 390 km. Być może trasę z Warszawy pokona już bez konieczności ładowania po drodze.

Jazda Renault Zoe po Polsce to trudne zadanie, ale nie jest ono niewykonalne. Wymaga jednak nieco więcej strategii i czasu, który jest dla wielu osób jak na lekarstwo. Po oddaniu pojazdu, który dostarczył mi wielkiej przyjemności z jazdy odczułam także wielką… ulgę. Nie muszę już planować, szukać ładowarek, których nie ma w naszym kraju zbyt wiele, ani podczas jazdy odruchowo spoglądać na uciekającą liczbę kilometrów pozostałych do konieczności naładowania akumulatora.

 

Małgorzata Kozikowska

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

20190927 112025 Wiadomości20191002 110613 Wiadomości20191002 110622 Wiadomości20191002 110640 Wiadomości20191002 110702 Wiadomości20191002 111824 Wiadomości20191002 132845 Wiadomości20191002 165339 Wiadomości20191003 080140 Wiadomości20191003 083648 Wiadomości20191003 091752 Wiadomości20191003 091820 Wiadomości20191003 091835 WiadomościIMG 5530 WiadomościIMG 5534 WiadomościRenault ZoeIMG 5536 WiadomościIMG 5537 Wiadomości20191002 110540 Wiadomości20191002 110509 Wiadomości20190927 132313 Wiadomości20190927 132540 Wiadomości20190927 152306 Wiadomości20190927 152422 Wiadomości20190927 152455 Wiadomości20190927 152534 Wiadomości20190927 152540 Wiadomości20190927 192738 Wiadomości20190928 160304 Wiadomości20190928 160328 Wiadomości20190928 165303 Wiadomości20190930 171327 Wiadomości20190930 183753 Wiadomości20191002 110009 Wiadomości20191002 110046 Wiadomości20191002 110401 Wiadomości20191002 110433 WiadomościIMG 5541 Wiadomości

Originally posted 2019-10-22 15:07:22.

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: RenaultZoe
Udostepnij181Tweet109Udostepnij31
Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Zastępca redaktora naczelnego. Autorka artykułów, testów, relacji z wydarzeń motoryzacyjnych, poszukiwaczka ciekawostek. Miłośniczka podróży a w szczególności wędrówek górskich.

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
18 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • Peugeot 508

    Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

    3521 udostępnienia
    Udostepnij 1408 Tweet 880
  • Dacia jest tańsza od najtańszych chińczyków. Europejska marka bije je ceną na głowę

    1814 udostępnienia
    Udostepnij 726 Tweet 454
  • Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?

    1414 udostępnienia
    Udostepnij 566 Tweet 354
  • Fiat Pulse 2026 zaprezentowany. Nowy wygląd i wyposażenie z panoramicznym dachem jako opcja

    3311 udostępnienia
    Udostepnij 1324 Tweet 828

Testy samochodów

DS 3 Crossback
DS - testy i opinie

Test: nowy DS 3 Crossback 1.2 PureTech 130 KM EAT8 oczami inżyniera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Małgorzata Kozikowska
2019-07-03
013. Alpine A110 GT – wiosna przyszla w tym roku dynamicznie Wiadomości
Testy

Test: Alpine A110 GT – wiosna przyszła w tym roku dynamicznie!

autor Krzysztof Gregorczyk
2023-05-30
kangoo 2008 Wiadomości
Testy

Test: Renault Kangoo 1.5 dCi 85 KM 2008 – oszczędny samochód uniwersalny. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2008-05-18
peugeot 308 gti 270 117 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 GTi 260 KM i blondynka na pokładzie. Adam i He-Man w jednym? Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2019-06-13
Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsadek goruje nad emocjami 07 Wiadomości
Testy

Test: Renault Megane IV Grandtour Zen TCe 140 – gdy rozsądek góruje nad emocjami. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2022-11-15

Najnowsze komentarze

  • Anonimowo - Citroën, Peugeot, Renault i Dacia: jak globalne są nasze ulubione marki?
  • Anonimowo - Nowy Jeep Renegade Willys MY 2025
  • Lukasz - Używana Renault Laguna II i III generacji. Czy warto dopłacać do nowszego modelu?
  • Anonimowo - Nowy Opel Frontera z namiotem dachowym już w sprzedaży. Sposób na prosty kamper
  • Marco - Stellantis rośnie szybciej niż konkurencja. Luca Napolitano: „To jasny sygnał, że jesteśmy na właściwej drodze”
  • Krzysztof Gregorczyk - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora
  • Anon - Żegnaj Peugeot 508. Koniec produkcji, model znika z konfiguratora

Zobacz też

DS 4 E-tense 225 PERFORMANCE LINE + dla ambasadora marki. Edycja specjalna

Peugeot 2008 DKR w wirze jazd testowych

Citroen C4: ruszyła produkcja w fabryce w Madrycie

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
18
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz