• Najnowsze
Citroen Grand C4 Picasso

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso – czy to dobry wybór dla 7 osób?

2020-02-07
Citroen Ami 6

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

2021-04-22
Dacia Logan tuning Prior Design

Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji

2021-04-22

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

2021-04-22

Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot

2021-04-22
DS 9

Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery

2021-04-21
Opel Insignia face lifting

Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym

2021-04-21

Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D

2021-04-21

Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!

2021-04-21
Opel Manta GSe ElektroMOD (2021)

Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce

2021-04-20

Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!

2021-04-20

Masz oldtimera lub youngtimera Citroëna? Przyjedź na zlot i paradę nad morzem! 3-6 czerwca 2021

czwartek, 22 kwietnia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso – czy to dobry wybór dla 7 osób?

Małgorzata Kozikowska Małgorzata Kozikowska
2020-02-07
w Citroen, Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania10 mins read
1.1k 83
13
Citroen Grand C4 Picasso
1k
UDOSTĘPNIEŃ
3.4k
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny

Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler

Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!

Być może minivany powoli wychodzą z mody, ale nie da się ukryć, że niezmiennie należą do przestronnych, wygodnych i oszczędnych środków transportu. Czy używany Citroen Grand C4 Picasso spełnia wszystkie te kryteria i czy jest samochodem godnym polecenia dla 7-osobowej rodziny?

Citroen C4 Picasso zadebiutował w roku 2006 zastępując w ofercie Xsarę Picasso. Minivan doceniany przez klientów przede wszystkim za praktyczne wnętrze, w roku 2013 doczekał się drugiej generacji zapowiadanej przez koncepcyjny pojazd o nazwie Technospace. Rok 2016 ponownie przyniósł zmiany. Face lifting wprowadził nowy wygląd, nowe kolory oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo. Citroen C4 Picasso był oferowany zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej oznaczonej jako Grand. „Był” ponieważ aktualnie w ofercie znajdziemy wyłącznie bardziej rodzinną wersję, poza tym nie jest to już Grand C4 Picasso, ale Grand C4 Spacetourer ponieważ marka zrezygnowała z korzystania z nazwiska słynnego artysty. Do naszych testów, dzięki uprzejmości autoryzowanego salonu dealerskiego Auto Centrum Golemo w Krakowie, otrzymaliśmy wersję 7-miejscową po face liftingu, napędzaną silnikiem Diesla 1.6 o mocy 120 KM i przebiegiem ponad 131.000 km

Citroen Grand C4 Picasso zdecydowanie uchyla się od stereotypu próbującego nas przekonać, że minivan nie jest zbyt powabnym segmentem w motoryzacji. Samochód ma ciekawy design uzyskany dzięki poziomym liniom reflektorów, tworzącym całość z grillem oraz logo francuskiej marki. Z tyłu dostrzeżemy duże, dobrze wyglądające światła, które kojarzą się z magnesami. Styliści nadali niezbyt zgrabnej bryle minivana lekkości i opływowych kształtów, które nie umniejszają praktycznego charakteru samochodu.

Co robi największe wrażenie? Kierowcy wsiadający do Picasso po raz pierwszy, zwracają uwagę przede wszystkim na panoramiczną szybę, która doskonale doświetla wnętrze i razem z przeszklonymi słupkami zapewnia doskonałą widoczność podczas jazdy. Lubię słońce i jasne przestrzenie dlatego atmosfera panująca na pokładzie Grand C4 Picasso również do mnie przemawia, tak jak praktyczny charakter modelu.Citroen Grand C4 Picasso

Jak jest z tymi 7 miejscami?

Gdyby ktoś zamierzał stworzyć listę samochodów, w którym wysocy kierowcy czują się dobrze i mają wystarczającą ilość przestrzeni, z pewnością powinien dodać do niej Citroena Grand C4 Picasso. Francuski minivan imponuje ilością miejsca w kabinie. W testowym samochodzie mamy do dyspozycji regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę oraz wiele możliwości ustawienia pozycji fotela. Dostosujemy również wysokość pasów bezpieczeństwa z przodu. Wnętrze wykończono solidnymi materiałami i tapicerką w jaśniejszym i ciemniejszym odcieniu szarości, na której prawie nie znać śladów eksploatacji ani zużycia.

Po ustawieniu pozycji za kierownicą pod własny wymiar, zajęłam miejsce w drugim rzędzie a następnie ponownie usiadłam „za sobą” na rozkładanych z bagażnika fotelikach. Muszę przyznać, że nie brakowało mi przestrzeni w żadnej części samochodu, do której się przymierzałam. Gdyby wszyscy pasażerowie mieli 172 wzrostu tak jak ja, podróż 7 osób jak najbardziej wchodziłaby w grę, ale jak wiadomo nie zawsze możemy mieć układ idealny ;-) Dwa foteliki w rzędzie trzecim zarezerwujmy raczej dla najmłodszych pasażerów. Warto je mieć, nawet tak na wszelki wypadek, w końcu nigdy nie wiadomo, czy w przyszłości przypadkiem rodzina się nie powiększy ;-)Citroen Grand C4 Picasso

Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie jest przesuwany indywidualnie dlatego możliwości konfiguracji nie brakuje. Płaska podłoga pozbawiona tunelu środkowego pozwala na wygodne ułożenie stóp, nawet osobie zajmującej centralne miejsce. Praktyczności dodają rozkładane stoliczki a o klimat dba regulowany pokrętłami panel nawiewów znajdujący się po lewej i prawej stronie drugiego rzędu, tuż przy drzwiach.

Model nie musi służyć tylko i wyłącznie do transportu osób. Gdy pozbędziemy się wszystkich oparć, C4 Grand Picasso z powodzeniem zmieni się w pojemny transporter. Bagażnik jest naprawdę wielki a do tego ma regularne kształty. A jak jest z pakowaniem? Podłoga jest płaska i umieszczona na równi z progiem a klapa po otwarciu wędruje wysoko ponad głowę pakującego dlatego łatwo wsuniemy walizki nawet w najdalszą część przestrzeni bagażowej.

Duży wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej

Citroen Grand C4 Picasso zapewnia wysoką, prostą pozycję za kierownicą a prawa ręka kierowcy może od czasu do czasu spocząć na wąskim, ale regulowanym na wysokość podłokietniku. Samochód polecam na dalekie trasy ze względu na fotel, który prawidłowo podpiera plecy i boki ciała. Po kilku godzinach spędzonych za kierownicą nie doskwierał mi żaden dyskomfort czy ból.

W centralnej części deski rozdzielczej ulokowano duży, czytelny ekran. Z jego pomocą będziemy kontrolować aktualną prędkość, spalanie czy poziom paliwa w baku. Dane są dobrze widoczne i co istotne: spoglądanie na wyświetlacz nie powoduje odwrócenia naszej uwagi od drogi.

Przyciski i schowki w C4 Grand Picasso znajdują się na wyciągnięcie ręki, choć nie wszystko jest dostępne dla naszego wzroku. Wejścia 12V, USB oraz AUX umieszczono w zamykanym schowku na desce rozdzielczej i nawet po otwarciu klapki trudno dojrzeć je z pozycji kierowcy. Jeśli chodzi o przestrzenie do przechowywania przedmiotów i podstawki, to na konsoli centralnej umieszczono tradycyjnie dwa cupholdery, zamykany schowek na drobiazgi a w boczkach drzwi kieszenie, w których z łatwością umieścimy duże butelki z wodą.Citroen Grand C4 Picasso

W samochodzie znajdziemy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 7 cali. Interfejs należy do mało skomplikowanych, ale by uzyskać reakcję czasem wymagał mocniejszego naciśnięcia właściwej ikony. Mój smartfon połączył się przez Bluetooth bez problemu, Android Auto miał pewne opóźnienia, a gdy już traciłam nadzieję na wyświetlaczu pojawił się obraz z zainstalowanej w telefonie nawigacji. Jak jest z ładowaniem? Gniazdo USB zapewnia prąd 0,67A, jest więc nieco zbyt mały, by umożliwić sprawne odzyskiwanie energii przez telefon z dużym wyświetlaczem.

Ekonomiczny?

Podczas testu poruszaliśmy się głównie drogą ekspresową i poza miastem, ok. 20% trasy przebiegało autostradą. Podróż w większości odbywała się w niewielkim jednoosobowym składzie i walizką w bagażniku. Końcowe spalanie, jakie wskazywał komputer pokładowy po pokonaniu ok. 1.000 km wynosiło 5,1 l/100 km, jest więc całkiem przyzwoite. 120-konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm umożliwi nam płynną i komfortową podróż, czyli taką, jakiej możemy oczekiwać od tej klasy samochodu. Wyprzedzanie C4 Grand Picasso również nie stanowiło większego problemu, nieco więcej precyzji oczekiwałabym jedynie od 6-biegowej manualnej przekładni. Zawieszenie niweluje mankamenty słabej jakości dróg i jest po francusku komfortowe. Podczas jazdy w mieście można zauważyć, że Picasso to również wyjątkowo zwrotny pojazd. Parkowanie wydaje się być łatwiejsze niż w przypadku niektórych modeli o mniejszych gabarytach. W manewrach pomaga kamerka cofania.

Citroen C4 Picasso – najczęstsze usterki zdaniem eksperta

Specjalista z serwisu Auto Centrum Golemo opowiedział nam o problemach, jakie mogą występować w C4 Picasso i Grand C4 Picasso. W wersjach z dieslem wyposażonych w technologię AdBlue najczęstszym problemem samochodu jest wada zbiornika mocznika, który może ulec uszkodzeniu przy przebiegu 50.000 km a nawet wcześniej. W samochodach zapala się kontrolka, która informuje, że z układem jest coś nie w porządku. Wówczas należy udać się do serwisu.

Najbardziej trwałą i niezawodną jednostką jest silnik Diesla 1.6. Z benzynowym motorem o pojemności 1.6 litra i mocy 156 KM mogą zdarzać się problemy z łańcuchem rozrządu, kanałami dolotowymi i pompami wysokiego ciśnienia a w silnikach 1.2 Pure Tech – problem z rozpuszczającymi się paskami rozrządu. W egzemplarzach z początkowych lat produkcji warto zwrócić uwagę na występowanie martwych pikseli w wyświetlaczach. Wadą w rocznikach 2014-2015 było skrzypienie tylnej belki zawieszenia. Mogą zdarzać się również problemy z czujnikiem temperatury. Mocną stroną C4 Picasso jest praktycznie brak problemów z rdzą.

Ile kosztuje Citroen C4 Grand Picasso?

Na rynku wtórnym nie brakuje ofert, większość wystawionych modeli to pojazdy z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 lub 2 litrów. Ceny używanych modeli z rocznika 2017 w zależności do stanu, wersji i wyposażenia wahają się od ok. 50.000 zł do 70.000 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony za 63.900 zł.

Plusy:

  • Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Dobra widoczność i doświetlenie wnętrza
  • Płaska podłoga bagażnika, mnóstwo miejsca na torby i walizki
  • Ergonomia kokpitu
  • Dobrze wyprofilowany fotel kierowcy
  • Duże możliwości konfiguracji wnętrza
  • Praktyczny charakter

Minusy:

  • szybkość reakcji na dotyk ekranu, czasem trzeba mocniej przycisnąć
  • wyciszenie przy wyższych prędkościach
  • zdarzają się problemy z precyzją skrzyni biegów

Citroen C4 Grand Picasso II face lifting – dane techniczne:

  • Długość: 4.597 mm
  • Szerokość 1.826 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2.117 mm
  • Wysokość 1.638 mm
  • Rozstaw osi 2.840 mm
  • Masa własna pojazdu 1.345 kg
  • Minimalna pojemność bagażnika: 643 litry
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1.560 litrów
  • Pojemność skokowa silnika: 1.560 cm³
  • Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3.500 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1.750 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 11,7 sekundy
  • Średnie spalanie 4,0 l/100km
  • Pojemność zbiornika paliwa: 57 litrów
  • Zawieszenie przednie: McPherson
  • Zawieszenie tylne: belka skrętna

Jeśli mieliście jakieś doświadczenia z Citroenem C4 Picasso i Grand Picasso – piszcie w komentarzach.

 

Małgorzata Kozikowska

Galeria

Citroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 Picasso

Newsletter

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4 PicassoCitroenużywane
Udostepnij430Tweet257Udostepnij72
Poprzedni

Nowy Peugeot 208 zwycięża w plebiscycie „Auto Lider”

Następny

Renault sprzedało w styczniu 1800 sztuk Zoe na rynku niemieckim

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Prywatnie posiadaczka Citroena C4. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault

Renault sprzedało w styczniu 1800 sztuk Zoe na rynku niemieckim

Nowa Dacia Sandero 2020: mamy kolejne zdjęcia modelu

Renault zatrzymuje produkcję z powodu koronawirusa. Zakład w Korei Południowej stoi

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
13 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Zlot PIKUR
Cze 24 - 27 2021

Ogólnopolski Zlot Renault 2021

OSiR Wawrzkowizna
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Zlot Renault 5
Lip 16 - 18 2021

XVI Ogólnopolski Zlot Renault 5

Miedziana Góra, Tor Kielce
Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Piotr o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Piotr o Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Kierowca o Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Shrek o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Shrek o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Andrzej o Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!
    • Dash o Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Shrek o Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji
    • deptuła o Nowe Renault Kangoo jest już dostępny konfiguratorze. Na razie nie w Polsce
    • ekutmła o Renault Pangea – niezwykłe mobilne biuro na czasy pandemii


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Citroën Ami 6: „mały wielki samochód” obchodzi 60 urodziny
    • Ale tuning! Dacia Logan w ekstremalnie sportowej wersji
    • Zmiany w Citroën Polska. Nowym szefem sprzedaży Iwona Bartosik z FCA Fiat Chrysler
    • Stojąc na desce chce opłynąć Wielką Brytanię. Wspiera go Peugeot
    • Luksusowy DS9 w Krakowie. Relacja z premiery
    • Opel: następca modelu Insignia będzie czymś oryginalnym
    • Peugeot 308 II – wstrzymanie produkcji i wycofanie i-Cockpitu 3D
    • Amicale Citroën Pologne zaprasza: czerwcowy zlot i parada klasyków nad morzem. Długi weekend z Citroënem!
    • Nowy Opel Manta dostanie napęd elektryczny i przód Mokki. Debiut już wkrótce
    • Nowe Renault Arkana – rozpoczynamy test!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    13
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.