czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Test: używany Citroen Grand C4 Picasso – czy to dobry wybór dla 7 osób?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-02-07
w Citroen, Citroen - testy i opinie, Testy
Czas czytania 10 minut
3.3k 248
14
Citroen Grand C4 Picasso
3.1k
UDOSTĘPNIEŃ
10.1k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?

Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?

Wnuk Andre Citroëna inspiruje młodzież uczelni technicznych

Być może minivany powoli wychodzą z mody, ale nie da się ukryć, że niezmiennie należą do przestronnych, wygodnych i oszczędnych środków transportu. Czy używany Citroen Grand C4 Picasso spełnia wszystkie te kryteria i czy jest samochodem godnym polecenia dla 7-osobowej rodziny?

Citroen C4 Picasso zadebiutował w roku 2006 zastępując w ofercie Xsarę Picasso. Minivan doceniany przez klientów przede wszystkim za praktyczne wnętrze, w roku 2013 doczekał się drugiej generacji zapowiadanej przez koncepcyjny pojazd o nazwie Technospace. Rok 2016 ponownie przyniósł zmiany. Face lifting wprowadził nowy wygląd, nowe kolory oraz systemy poprawiające bezpieczeństwo. Citroen C4 Picasso był oferowany zarówno w wersji krótszej, jak i dłuższej oznaczonej jako Grand. „Był” ponieważ aktualnie w ofercie znajdziemy wyłącznie bardziej rodzinną wersję, poza tym nie jest to już Grand C4 Picasso, ale Grand C4 Spacetourer ponieważ marka zrezygnowała z korzystania z nazwiska słynnego artysty. Do naszych testów, dzięki uprzejmości autoryzowanego salonu dealerskiego Auto Centrum Golemo w Krakowie, otrzymaliśmy wersję 7-miejscową po face liftingu, napędzaną silnikiem Diesla 1.6 o mocy 120 KM i przebiegiem ponad 131.000 km

Citroen Grand C4 Picasso zdecydowanie uchyla się od stereotypu próbującego nas przekonać, że minivan nie jest zbyt powabnym segmentem w motoryzacji. Samochód ma ciekawy design uzyskany dzięki poziomym liniom reflektorów, tworzącym całość z grillem oraz logo francuskiej marki. Z tyłu dostrzeżemy duże, dobrze wyglądające światła, które kojarzą się z magnesami. Styliści nadali niezbyt zgrabnej bryle minivana lekkości i opływowych kształtów, które nie umniejszają praktycznego charakteru samochodu.

Co robi największe wrażenie? Kierowcy wsiadający do Picasso po raz pierwszy, zwracają uwagę przede wszystkim na panoramiczną szybę, która doskonale doświetla wnętrze i razem z przeszklonymi słupkami zapewnia doskonałą widoczność podczas jazdy. Lubię słońce i jasne przestrzenie dlatego atmosfera panująca na pokładzie Grand C4 Picasso również do mnie przemawia, tak jak praktyczny charakter modelu.Citroen Grand C4 Picasso

Jak jest z tymi 7 miejscami?

Gdyby ktoś zamierzał stworzyć listę samochodów, w którym wysocy kierowcy czują się dobrze i mają wystarczającą ilość przestrzeni, z pewnością powinien dodać do niej Citroena Grand C4 Picasso. Francuski minivan imponuje ilością miejsca w kabinie. W testowym samochodzie mamy do dyspozycji regulowaną w dwóch płaszczyznach kierownicę oraz wiele możliwości ustawienia pozycji fotela. Dostosujemy również wysokość pasów bezpieczeństwa z przodu. Wnętrze wykończono solidnymi materiałami i tapicerką w jaśniejszym i ciemniejszym odcieniu szarości, na której prawie nie znać śladów eksploatacji ani zużycia.

Po ustawieniu pozycji za kierownicą pod własny wymiar, zajęłam miejsce w drugim rzędzie a następnie ponownie usiadłam „za sobą” na rozkładanych z bagażnika fotelikach. Muszę przyznać, że nie brakowało mi przestrzeni w żadnej części samochodu, do której się przymierzałam. Gdyby wszyscy pasażerowie mieli 172 wzrostu tak jak ja, podróż 7 osób jak najbardziej wchodziłaby w grę, ale jak wiadomo nie zawsze możemy mieć układ idealny ;-) Dwa foteliki w rzędzie trzecim zarezerwujmy raczej dla najmłodszych pasażerów. Warto je mieć, nawet tak na wszelki wypadek, w końcu nigdy nie wiadomo, czy w przyszłości przypadkiem rodzina się nie powiększy ;-)Citroen Grand C4 Picasso

Każdy z trzech foteli w drugim rzędzie jest przesuwany indywidualnie dlatego możliwości konfiguracji nie brakuje. Płaska podłoga pozbawiona tunelu środkowego pozwala na wygodne ułożenie stóp, nawet osobie zajmującej centralne miejsce. Praktyczności dodają rozkładane stoliczki a o klimat dba regulowany pokrętłami panel nawiewów znajdujący się po lewej i prawej stronie drugiego rzędu, tuż przy drzwiach.

Model nie musi służyć tylko i wyłącznie do transportu osób. Gdy pozbędziemy się wszystkich oparć, C4 Grand Picasso z powodzeniem zmieni się w pojemny transporter. Bagażnik jest naprawdę wielki a do tego ma regularne kształty. A jak jest z pakowaniem? Podłoga jest płaska i umieszczona na równi z progiem a klapa po otwarciu wędruje wysoko ponad głowę pakującego dlatego łatwo wsuniemy walizki nawet w najdalszą część przestrzeni bagażowej.

Duży wyświetlacz w centralnej części deski rozdzielczej

Citroen Grand C4 Picasso zapewnia wysoką, prostą pozycję za kierownicą a prawa ręka kierowcy może od czasu do czasu spocząć na wąskim, ale regulowanym na wysokość podłokietniku. Samochód polecam na dalekie trasy ze względu na fotel, który prawidłowo podpiera plecy i boki ciała. Po kilku godzinach spędzonych za kierownicą nie doskwierał mi żaden dyskomfort czy ból.

W centralnej części deski rozdzielczej ulokowano duży, czytelny ekran. Z jego pomocą będziemy kontrolować aktualną prędkość, spalanie czy poziom paliwa w baku. Dane są dobrze widoczne i co istotne: spoglądanie na wyświetlacz nie powoduje odwrócenia naszej uwagi od drogi.

Przyciski i schowki w C4 Grand Picasso znajdują się na wyciągnięcie ręki, choć nie wszystko jest dostępne dla naszego wzroku. Wejścia 12V, USB oraz AUX umieszczono w zamykanym schowku na desce rozdzielczej i nawet po otwarciu klapki trudno dojrzeć je z pozycji kierowcy. Jeśli chodzi o przestrzenie do przechowywania przedmiotów i podstawki, to na konsoli centralnej umieszczono tradycyjnie dwa cupholdery, zamykany schowek na drobiazgi a w boczkach drzwi kieszenie, w których z łatwością umieścimy duże butelki z wodą.Citroen Grand C4 Picasso

W samochodzie znajdziemy ekran systemu multimedialnego o przekątnej 7 cali. Interfejs należy do mało skomplikowanych, ale by uzyskać reakcję czasem wymagał mocniejszego naciśnięcia właściwej ikony. Mój smartfon połączył się przez Bluetooth bez problemu, Android Auto miał pewne opóźnienia, a gdy już traciłam nadzieję na wyświetlaczu pojawił się obraz z zainstalowanej w telefonie nawigacji. Jak jest z ładowaniem? Gniazdo USB zapewnia prąd 0,67A, jest więc nieco zbyt mały, by umożliwić sprawne odzyskiwanie energii przez telefon z dużym wyświetlaczem.

Ekonomiczny?

Podczas testu poruszaliśmy się głównie drogą ekspresową i poza miastem, ok. 20% trasy przebiegało autostradą. Podróż w większości odbywała się w niewielkim jednoosobowym składzie i walizką w bagażniku. Końcowe spalanie, jakie wskazywał komputer pokładowy po pokonaniu ok. 1.000 km wynosiło 5,1 l/100 km, jest więc całkiem przyzwoite. 120-konna jednostka o maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm umożliwi nam płynną i komfortową podróż, czyli taką, jakiej możemy oczekiwać od tej klasy samochodu. Wyprzedzanie C4 Grand Picasso również nie stanowiło większego problemu, nieco więcej precyzji oczekiwałabym jedynie od 6-biegowej manualnej przekładni. Zawieszenie niweluje mankamenty słabej jakości dróg i jest po francusku komfortowe. Podczas jazdy w mieście można zauważyć, że Picasso to również wyjątkowo zwrotny pojazd. Parkowanie wydaje się być łatwiejsze niż w przypadku niektórych modeli o mniejszych gabarytach. W manewrach pomaga kamerka cofania.

Citroen C4 Picasso – najczęstsze usterki zdaniem eksperta

Specjalista z serwisu Auto Centrum Golemo opowiedział nam o problemach, jakie mogą występować w C4 Picasso i Grand C4 Picasso. W wersjach z dieslem wyposażonych w technologię AdBlue najczęstszym problemem samochodu jest wada zbiornika mocznika, który może ulec uszkodzeniu przy przebiegu 50.000 km a nawet wcześniej. W samochodach zapala się kontrolka, która informuje, że z układem jest coś nie w porządku. Wówczas należy udać się do serwisu.

Najbardziej trwałą i niezawodną jednostką jest silnik Diesla 1.6. Z benzynowym motorem o pojemności 1.6 litra i mocy 156 KM mogą zdarzać się problemy z łańcuchem rozrządu, kanałami dolotowymi i pompami wysokiego ciśnienia a w silnikach 1.2 Pure Tech – problem z rozpuszczającymi się paskami rozrządu. W egzemplarzach z początkowych lat produkcji warto zwrócić uwagę na występowanie martwych pikseli w wyświetlaczach. Wadą w rocznikach 2014-2015 było skrzypienie tylnej belki zawieszenia. Mogą zdarzać się również problemy z czujnikiem temperatury. Mocną stroną C4 Picasso jest praktycznie brak problemów z rdzą.

Ile kosztuje Citroen C4 Grand Picasso?

Na rynku wtórnym nie brakuje ofert, większość wystawionych modeli to pojazdy z silnikiem Diesla o pojemności 1.6 lub 2 litrów. Ceny używanych modeli z rocznika 2017 w zależności do stanu, wersji i wyposażenia wahają się od ok. 50.000 zł do 70.000 zł. Testowy egzemplarz został wyceniony za 63.900 zł.

Plusy:

  • Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
  • Dobra widoczność i doświetlenie wnętrza
  • Płaska podłoga bagażnika, mnóstwo miejsca na torby i walizki
  • Ergonomia kokpitu
  • Dobrze wyprofilowany fotel kierowcy
  • Duże możliwości konfiguracji wnętrza
  • Praktyczny charakter

Minusy:

  • szybkość reakcji na dotyk ekranu, czasem trzeba mocniej przycisnąć
  • wyciszenie przy wyższych prędkościach
  • zdarzają się problemy z precyzją skrzyni biegów

Citroen C4 Grand Picasso II face lifting – dane techniczne:

  • Długość: 4.597 mm
  • Szerokość 1.826 mm
  • Szerokość z lusterkami bocznymi 2.117 mm
  • Wysokość 1.638 mm
  • Rozstaw osi 2.840 mm
  • Masa własna pojazdu 1.345 kg
  • Minimalna pojemność bagażnika: 643 litry
  • Maksymalna pojemność bagażnika: 1.560 litrów
  • Pojemność skokowa silnika: 1.560 cm³
  • Moc silnika 120 KM (88 kW) przy 3.500 obr/min
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm przy 1.750 obr/min
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie od 0 do 100km/h: 11,7 sekundy
  • Średnie spalanie 4,0 l/100km
  • Pojemność zbiornika paliwa: 57 litrów
  • Zawieszenie przednie: McPherson
  • Zawieszenie tylne: belka skrętna

Jeśli mieliście jakieś doświadczenia z Citroenem C4 Picasso i Grand Picasso – piszcie w komentarzach.

 

Małgorzata Kozikowska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Citroen Grand C4 PicassoCitroen Grand C4 Picasso
3.8 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: C4 PicassoCitroenużywane
Udostepnij1237Tweet761Udostepnij213
Poprzedni

Nowy Peugeot 208 zwycięża w plebiscycie „Auto Lider”

Następny

Renault sprzedało w styczniu 1800 sztuk Zoe na rynku niemieckim

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault

Renault sprzedało w styczniu 1800 sztuk Zoe na rynku niemieckim

Nowa Dacia Sandero 2020: mamy kolejne zdjęcia modelu

Renault zatrzymuje produkcję z powodu koronawirusa. Zakład w Korei Południowej stoi

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
14 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia
  • Damian - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Chip - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Cycu - Koniec popularnego modelu. Renault Grand Scenic znika z oferty marki w Wielkiej Brytanii
  • Piotr - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Tomasz O - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • adam - Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dikej - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Grzech - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Norbert - Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
14
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.