czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Testy Peugeot - testy i opinie

Test: używany Peugeot 301 z LPG – skromny, tani i oszczędny

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2020-04-16
w Peugeot - testy i opinie, Testy
Czas czytania 7 minut
650 20
44
604
UDOSTĘPNIEŃ
1.9k
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie

Test: DS 4 E-Tense 225 (PHEV) – luksusowy samochód kompaktowy, kwintesencja francuskości. Audi, BMW i Mercedes mają się czego obawiać.

Dacia Jogger 1.0 TCe 110 KM: spalanie, miejsce na tylnych siedzeniach, bagażnik

Prostota jest głównie domeną Dacii, ale i w ofercie Peugeota jeszcze niedawno można było znaleźć prosty i tani samochód, który umożliwi jazdę za grosze. Teraz Peugeot 301 z fabryczną instalacją LPG, który jest częstym wyborem taksówkarzy, znajdziemy na rynku wtórnym.

Prosty, ale solidny i do tego w przystępnej cenie. Po tej krótkiej charakterystyce pewnie pomyślicie o marce Dacia, ale mamy dla Was inną propozycję, która pasuje do tego krótkiego opisu, ale nie dotyczy rumuńskiego a francuskiego modelu – Peugeot 301. Samochód testujemy, dzięki uprzejmości salonu Auto Centrum Golemo w Krakowie.

Peugeot 301 zadebiutował w roku 2012 jako budżetowa część oferty marki. Pojazd ma także swojego brata bliźniaka u Citroena o nazwie C-Elysee. W roku 2017 pojazd przeszedł face lifting, który zmienił głównie wygląd zewnętrzny, aby bardziej zbliżyć model do stylistyki 308-ki. Być może 301 nie jest krzykliwym i wyróżniającym się modelem tak jak pojazdy z aktualnej oferty producenta, ale eleganckich proporcji mu nie brakuje. A wnętrze? Wszystko zależy od wersji. W testowym modelu jest skromnie. Gdy po raz pierwszy zasiadłam za kierownicą modelu miałam wrażenie, że 301 ma więcej lat niż w rzeczywistości, ale przecież oszczędności znikąd się nie biorą a założyliśmy, że zależy nam na niezbyt wygórowanej cenie.

Peugeot 301 ma kilka osobliwości

Samochód testowy z przebiegiem ponad 131 tys. km został wyposażony w klasyczne analogowe zegary, prostą kierownicę bez żadnych dodatkowych funkcji a na desce rozdzielczej umieszczono malutki monochromatyczny wyświetlacz. Obsługa jest dosyć intuicyjna, ale z małymi wyjątkami. Centralne pokrętło nie służy do regulacji głośności, co wydawałoby się logiczne. Jeśli chcemy przyciszyć lub pogłośnić radio lub odtwarzacz CD, który również znajdziemy w 301, musimy skorzystać z przycisków. Wchodzenie w ustawienia nagłośnienia również nie jest najwygodniejszym zadaniem, ale nie jest to przecież najczęściej wykorzystywana opcja w samochodzie, więc nie będziemy specjalnie na nią na narzekać ;-)

Przyciski otwierania przednich szyb umieszczono na konsoli środkowej, czyli niekoniecznie w miejscu, w którym byśmy się ich spodziewali, podobnie jak w modelach DS Automobiles. W tylnej części znajdziemy klasyczne korbki. Skromne wykończenie przełamuje jedynie błyszcząca ozdoba deski rozdzielczej. Peugeot 301

Przy pierwszym obcowaniu z pojazdem otwieranie bagażnika może stanowić zagadkę. Instynkt sugeruje, że stosowny przycisk znajdziemy z tyłu pojazdu, ale nie w Peugeot 301. Możemy się wręcz zastanawiać, czy aby na pewno francuska marka podstępnie nie ukryła przed nami otwierania bagażnika. Okazuje się jednak, że podniesienie tylnej klapy jest możliwe tylko na dwa sposoby: z kluczyka lub z poziomu kierowcy.

Jakkolwiek by nie było proste, wnętrze 301 jest przestronne i funkcjonalne. Na tylnej kanapie nie brakuje miejsca na kolana i stopy, tylko nad głową jest trochę skromniej jeśli chodzi o ilość centymetrów brakujących do podsufitki. Samochód posiada trzy cupholdery (jeden z przodu, dwa z tylu) oraz duże kieszenie w drzwiach na butelki z wodą. 301 może pochwalić się całkiem sporym bagażnikiem, którego pojemność wynosi 506 litrów. Pod podłogą umieszczono zbiornik LPG, który pomieści 37,5 litra gazu.

Do braku przepychu na pokładzie można się łatwo przyzwyczaić, podobnie jak do jazdy tym samochodem i to do tego stopnia, że oddając Peugeota, miałam wrażenie, że oddaje swój własny samochód. 301 pozwala na wygodną jazdę co dotyczy to zarówno pozycji za kierownicą, jak i zawieszenia, które jest zestrojone tak, aby dziurawe drogi nie przeszkadzały przesadnie pasażerom. Na trasie model zachowuje się pewnie i stabilnie, do tego dochodzi również sztywny charakter układu kierowniczego.

Oszczędna jazda

Jednostka benzynowa VTi o pojemności 1587 cm3, która znalazła się pod maską 301 generuje 115 KM i pracuje zarówno na benzynie jak i na LPG. Pojazd korzysta z instalacji włoskiej firmy BRC, której głównym dystrybutorem w Polsce jest firma Czakram. Silnik łatwo wkręca się na obroty, 301-ka świetnie przyspiesza, nie brakuje jej dynamiki zarówno na gazie jak i benzynie. Przejście z jednego rodzaju napędu na drugi odbywa się niezauważalnie. Silnik został sprzężony z 5-biegową manualną przekładnią, ale na autostradzie i drodze ekspresowej może nam brakować biegu szóstego. Po przekroczeniu 110 km/h w kabinie robi się głośno.

Peugeotem 301 pokonaliśmy łącznie 750 km. Podczas podróży po różnych rodzajach dróg, zarówno na trasie, jak i w mieście uzyskaliśmy średnie spalanie 8,6 litra LPG na 100 km. Komputer pokładowy informował o wyniku 6,5 l/100 km. Wskaźnik poziomu benzyny może wprowadzać nas w błąd szybkim uciekaniem kresek na wyświetlaczu. Gdy paliwa nie powinno nam jeszcze brakować, komputer informował o pilnej potrzebie tankowania. Po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu pojazdu stan paliwa na wyświetlaczu wracał do normy. Kierowcy na pewno nie umknie uwadze, że zabrakło gazu w zbiorniku. Alarm będzie uporczywie i niestety dosyć głośno informował o brakach, dopóki nie wciśniemy przycisku na konsoli środkowej. Tankowanie LPG nie stanowi problemu, zawór znajduje się pod tą samą klapką co wlew benzyny. Wystarczy tylko przekręcić odwrotnie sprytną końcówkę.

Cena 301 na rynku wtórnym

Peugeot 301 po face liftingu z fabryczną instalacją LPG znajdziemy na rynku wtórnym w cenie od ok. 30.000 zł do ok. 45 tys. zł. Jest to młody i niedrogi model używany. Za wspomnianą kwotę możemy znaleźć się w posiadaniu pojazdu z roczników 2017-2018 i przebiegiem od niespełna 20 tys. km do 170 tys. km.

Prosta konstrukcja sprawia, że francuski sedan jest stosunkowo bezawaryjny. Zapytaliśmy mechanika z autoryzowanego serwisu Peugeota o najczęstsze problemy 301. Otrzymaliśmy odpowiedź, że model bardzo rzadko trafia do warsztatu z poważnymi usterkami. W wersjach z LPG mogą pojawić się problemy z wtryskiwaczami. Przy przebiegu od 80 do 120 tys. km, istnieje duża szansa, że będą wkrótce podlegały wymianie. Objawami, które mogą sugerować wizytę w serwisie jest szarpanie i nierówna praca silnika.

Peugeot 301 z instalacją LPG jest tanim w zakupie modelem skierowanym do osób, które potrzebują środka transportu bez zbędnych frykasów dlatego z modelu często korzystają taksówkarze i przedstawiciele handlowi. Dynamiczna jednostka napędowa oraz niewielkie rachunki, jakie będziemy płacić za paliwo skłaniają do częstych i dalekich podróży. Peugeot 301, to mimo ubogiego wyposażenia, komfortowy i praktyczny samochód, który kupimy w niezbyt wygórowanej cenie.

Plusy:

  • Ekonomiczna jazda
  • Przestrzeń i funkcjonalność wnętrza
  • Dynamiczna jednostka napędowa
  • Wlew gazu obok wlewu benzyny

Minusy:

  • Brak szóstego biegu
  • Słabo wyciszona kabina
  • Mało intuicyjna obsługa niektórych funkcji

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

Peugeot 301
5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: 301C-ElyseePeugeotużywane
Udostepnij260Tweet144Udostepnij40
Poprzedni

DS 9 – kiedy francuski rywal Audi i BMW trafi do Polski?

Następny

Samochód autonomiczny a bezpieczeństwo na drodze

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny
Renault

Samochód autonomiczny a bezpieczeństwo na drodze

Jak Peugeot, Citroen i Opel pomagają w zmaganiach z koronawirusem?

Opel gotowy do wznowienia produkcji w Niemczech

DS Automobiles

DS 4: nowy luksusowy kompakt premium powiększy gamę DS Automobiles

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
44 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Norbert - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • Anonimowo - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Jan - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • alice - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • alice - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • alice - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • alice - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • alice - Przy stacjach w Polsce pojawiły się pralkomaty. Ile kosztuje pranie z suszeniem?
  • Piotr - UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Klic - Test: Dacia Jogger z LPG – sposób na wygodne i tanie podróżowanie


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu
  • Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Opel Mokka-e częścią „Rekordu opłynięcia Turcji żaglówką turystyczną”. W jaki sposób?
  • Już 400.000 sztuk Fiata Mobi wyprodukowano w fabryce w Betim
  • Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • Ogromna fabryka akumulatorów Stellantis powstanie w USA. Inwestycja za blisko 3 mld euro
  • Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Czerwony, zwrotny, elektryczny: Opel Rocks-e w fabrycznej straży pożarnej Opla


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
44
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.