Renault ponownie łączy się ze swoją przeszłością, oficjalnie uruchamiając swoje pierwsze wirtualne muzeum dostępne on-line i całkowicie za darmo: The Originals. W tym wirtualnym muzeum znajduje się również The Originals Store, nowy sklep internetowy, który umożliwia odwiedzającym zamawianie produktów częściowo już dostępnych w Renault Atelier na Polach Elizejskich w Paryżu. Obie strony są dostępne z dowolnego miejsca na świecie w sześciu językach (francuski, angielski, niemiecki, hiszpański, portugalski, włoski). W najbliższych miesiącach zostaną wzbogacone o nowe języki.
Wraz z uruchomieniem tego nowego wirtualnego muzeum, Renault oferuje odwiedzającym z całego świata płynny i nieograniczony dostęp do francuskiego dziedzictwa kulturowego marki. Nieograniczona nawigacja z ogromnym bogactwem zdjęć, archiwów, łatwych do zrozumienia danych technicznych: wizyta odpowiednia na nasze czasy, czasy pandemii, bezpłatna i zabawna, ale także pouczająca.
Dwadzieścia jeden legendarnych modeli marki przedstawiono wykorzystując innowacyjne doświadczenie technologiczne – procesowi fotogrametrii*. Marka wybrała tę technikę, aby spotęgować wrażenia odwiedzającego i zaprezentować swoje kultowe modele z niezrównanym poziomem szczegółowości. W tym celu Renault dokonało unikalnego skanowania pojazdów w dobrych warunkach oświetleniowych. Samochody zostały całkowicie zeskanowane w 3D, a części niedostępne dla skanera zostały przemodelowane i zmontowane w postprodukcji.
Oczywiście strona zostanie wzbogacona o nowe modele i to jeszcze od końca grudnia 2021 r. Pięćdziesiąt nowych modeli będzie dostępnych już pod koniec stycznia 2022 r., a następnie do końca grudnia 2022 r. będzie można zobaczyć 80 pojazdów.
„Renault, kultowa marka popkultury, powinna mieć muzeum godne tej nazwy. Dzięki tej wirtualnej galerii umożliwiamy odwiedzającym prześledzenie naszej historii, która jest również ich historią. Świat marki Renault znajduje również odzwierciedlenie w gamie produktów The Originals, dostępnych w naszym nowym e-sklepie” – podkreślił Arnaud Belloni, dyrektor ds. globalnego marketingu Renault.
Stworzenie nowego e-sklepu jest również okazją dla marki do odnowienia pragnienia umieszczenia rozwoju silnej emocjonalnej relacji z klientami w centrum jej DNA, przy jednoczesnym dywersyfikacji swojej oferty w celu dotarcia do odbiorców. W sklepie jest już dostępnych 400 produktów. W tym są modele, ubrania, zabawki, akcesoria, dekoracje itp., w tym także nowe kolekcje. Nowa witryna e-commerce działa jako strategiczne wsparcie, aby nadać marce jeszcze większą dynamikę. W najbliższych miesiącach czeka nas wiele innych niespodzianek, a kolekcje będą odtąd regularnie wzbogacane.
Kliknij tutaj, aby przenieść się do Muzeum The Originals
Kliknij tutaj, aby przenieść się do e-sklepu The Originals
* Fotogrametria to technika polegająca na tworzeniu modelowania 3D opierająca się na skanowaniu i wykonywaniu serii zdjęć. Technika ta pozwala zarówno na odtworzenie najdrobniejszych szczegółów materiałów pojazdów zabytkowych (skóra, drewno, mosiądz, tworzywa sztuczne, tkaniny itp.), jak i ich dokładnych linii, a także umożliwia uprzemysłowienie modelowania 3D. W tej pracy Renault mogło liczyć na know-how Razorfish i Museo3D.
Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze