Fabryka Renault w Palencii rozpoczęła produkcję Megane I generacji ponad ćwierć wieku temu. Na liniach montażowych znajduje się obecnie IV wcielenie kompaktowego modelu. Łącznie w zakładzie powstało już 5 mln Megane.
Fabryka w Palencii rozpoczęła produkcję I generacji Renault Megane w 1995 roku. Aktualnie zajmuje się montażem IV wcielenia w wersji hatchback i kombi, a także modelu Kadjar. Próg 5 mln Megane przekroczyła wersja Grandtour z technologią hybrydową E-Tech o mocy 160 KM. Początkowo Renault oferowało wersję ładowalną wyłącznie dla kombi, ale aktualnie z technologią E-Tech można zamówić również hatchbacka. W samochodzie zainstalowano akumulator o pojemności 9,8 kWh, który pozwala na pokonanie w trybie elektrycznym do 50 km według cyklu WLTP.
Przez 4 generacje zakład w Palencii ewoluował razem z modelem, aby dostosować się do zmian, jakie Renault wprowadzało odnośnie designu, jakości produktu, wymogów dotyczących bezpieczeństwa, a ostatnio także elektryfikacji. Pojazdy z hiszpańskiego zakładu są eksportowane do 45 krajów świata. 5 milionowy egzemplarz wykończony granatowym kolorem Cosmos Blue pojedzie do Niemiec. Z okazji przekroczenia kolejnego kamienia milowego uwieczniono pracowników wraz z wyprodukowanym przez nich Megane.
Zobacz także: Nowe Renault Megane E-Tech Electric: pozytywne opinie po pierwszej jeździe
W historii Renault Megane rozpoczął się kolejny rozdział. W tym roku zadebiutował w 100% elektryczny model E-Tech Electric, który pojawi się w salonach dealerskich w przyszłym roku. Pojazd wyposażono w akumulatory o pojemności 40 lub 60 kWh. Większy zestaw umożliwia pokonanie do 470 km na jednym ładowaniu. Za produkcję elektryka nie będzie jednak odpowiadała fabryka w Palencii. Megane E-Tech Electric powstanie w Douai we Francji.
Najnowsze komentarze