Renault 4 to samochód – legenda, który ze sprzedażą ponad 8 mln sztuk jest jednym z najpopularniejszych modeli marki w historii. Nie trudno się domyśleć dlaczego producent zdecydował się na przywrócenie „Czwórki” do życia – od lat wywołuje pozytywne emocje i przywołuje wspomnienia. Nostalgia dominowała na stoisku Renault podczas salonu samochodowego w Brukseli.
Renault 4 powróciło na duże wydarzenia motoryzacyjne w nowej, elektrycznej wersji. Po raz pierwszy mogliśmy przyjrzeć się modelowi w Paryżu, ale nie mogło zabraknąć Czwórki również podczas targów w Brukseli, które z każdą kolejną edycją cieszą się coraz większym uznaniem. Gości przyciąga portfolio marek oraz bogata oferta produktów i światowych premier.
„Ale to już było” – chciałoby się zanucić słowa piosenki z repertuaru Maryli Rodowicz patrząc na samochody wystawione na stoisku Renault w Brukseli, z tym że w przypadku francuskiego producenta wróciło i to w dodatku w stylowej formie.
Test: Renault Rafale 300 KM 4×4 Esprit Atelier. Pozytywne opinie i 6,4 sekundy do setki
Renault 4 E-Tech – z nutką nostalgii
Odwiedzający mogli zobaczyć Renault 4 E-Tech, Renault 5, koncepcyjne Twingo nawiązujące do I generacji oraz studyjną 17-tkę, które pozwoliły na chwilę cofnąć się w czasie i pomyśleć co by było gdyby motoryzacja znana sprzed lat znów kusiła klientów w salonach dealerskich.
Projektanci Renault objęli kierunek, który na nowo interpretuje klasykę, aby trafić w grupę docelową, która pamięta pojazdy marki z przeszłości i która niekoniecznie przekonana jest do zunifikowanych propozycji oferowanych aktualnie na rynku motoryzacyjnym.
Styl retro zapoczątkował model Renault 5, który zbiera pochlebne recenzję wśród dziennikarzy i jednocześnie sporo zamówień od klientów, zwłaszcza we Francji. Nie bez znaczenia jest też przyznanie nagrody Europejskiego Samochodu Roku 2025. Tytuł ogłoszono podczas targów w Brukseli a następnie przyodziano egzemplarze widoczne na stoisku Renault w naklejkę zwycięzcy.
Premiera rynkowa w 2025 roku
Charakter retro to sposób na to, by oferta samochodów elektrycznych nie była nudna. Stylistyka pojazdów przyciąga uwagę, interesująca jest również oferta personalizacji. Renault 4 E-Tech – większy brat Piątki, którego design jest połączeniem crossovera i samochodu miejskiego zostanie wprowadzony na rynek w 2024 roku. Nawiązanie do produkowanego w latach 1961-1992 jest widoczne w szczególności w sylwetce, przednim pasie z charakterystyczną ramką oraz kształcie reflektorów.
Renault 4 E-Tech mierzy 4,14 m i jest napędzane za pomocą elektrycznego silnika o mocy 150 KM, tego samego, który znajdziemy w modelu R5. Identyczny jest również akumulator o pojemności 52 kWh, który zapewnia autonomię do 400 km. W ofercie znajdzie się również słabszy i bardziej przystępny pod względem cenowym wariant napędzany jednostką o mocy 120 KM połączoną z akumulatorem o pojemności 40 kWh.
Ile będzie kosztował Renault 4 E-Tech? Cena modelu R5 na polskim rynku wynosi 120.900 zł. Czwórka powinna być droższa, ale tylko nieznacznie. W końcu marka obiecuje przystępną mobilność elektryczną.
Nowe Renault Megane E-Tech – cena w polskich salonach, wyposażenie
Najnowsze komentarze