Marka Renault Sport Cars oficjalnie przestaje istnieć. Jedynym sportowym działem koncernu zostaje Alpine.
We wrześniu 2020 roku, Grupa Renault poinformowała o rezygnacji z działu Renault Sport. Nie oznacza to jednak, że koncern porzuca sportowe zmagania a wręcz przeciwnie – zamierza zwiększyć swoją obecność, ale pod plakietką Alpine Cars. Koncern oficjalnie poinformował o zakończeniu działalności Renault Sport.
Zmiany wynikają z reorganizacji firmy, ogłoszonej w ramach strategii Renaulution i podziału koncernu na cztery jednostki biznesowe: Renault, Dacia/Łada, Mobilize, która jest odpowiedzialna za nowoczesne formy mobilności i Alpine, która zajmie się motorsportem.
„Alpine dąży do bycia sportową marką premium, która będzie liderem innowacji i technologii. Alpine Cars ze swoją wiedzą i doświadczeniem w dziedzinie pojazdów sportowych jest mistrzem w osiąganiu celów” – powiedział Laurent Rossi, dyrektor generalny Alpine.
Zespół Formuły 1 zmienił już kolor na niebieski i nazwę na Alpine F1 Team a 1 maja siedziba Renault Sport Cars znajdująca się Les Ulis we Francji otrzymała nową nomenklaturę i szatę graficzną. Zmiany mają charakter głównie marketingowy. Dział Renault Sport, który dał początek kultowemu Renault 5, Clio V6 i Megane RS opracował przecież także nowe Alpine A110. Zespół koncentruje się na rozwoju gamy modelowej, która będzie składała się wyłącznie z aut elektrycznych. W planach jest samochód segmentu B, kompaktowy crossover oraz sportowe coupe będące następcą A110.
Klienci Renault Sport nadal mogą liczyć na wsparcie specjalistów i całej sieci a Mégane RS pozostaje Megane RS, ale być może w przyszłości zmieni się w Alpine Megane.
Najnowsze komentarze