• Najnowsze

To już w zasadzie przesądzone – będą mocne ograniczenia gamy Renault

2020-05-15
Peugeot e-208

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

2021-02-24

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

2021-02-24
Citroen e-Berlingo

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

2021-02-24
Renault Kadjar

Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii

2021-02-24
CItroen C5

Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach

2021-02-24

Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!

2021-02-24
Citroen 2CV

Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku

2021-02-24
Renault 5

Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”

2021-02-24

Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg

2021-02-24

Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!

2021-02-24
środa, 24 lutego, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Alpine

To już w zasadzie przesądzone – będą mocne ograniczenia gamy Renault

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-05-15
w Alpine, Dacia, Renault, Wiadomości
Czas czytania5min
46 2
16
78
UDOSTĘPNIEŃ
136
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie

Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!

Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny

Francuskie media piszą wprost – pożegnamy Scenic’a i Espace’a, rozstaniemy się z Talismanem, nastąpią też ograniczenia w gamie Megane. Co ciekawe nawet Zoe może zniknąć z oferty! Na jakie zmiany powinni się przygotować miłośnicy Renault?

Dwa i pół tygodnia temu pisaliśmy już, że spodziewane są ograniczenia gamy modelowej w Grupie Renault. Dlaczego? Do końca bieżącego miesiąca Renault musi przedstawić plan oszczędności na astronomiczną kwotę dwóch miliardów euro. To najprawdopodobniej będzie oznaczać koniec znanych i lubianych modeli. Firma zlikwiduje modele o niewielkiej sprzedaży, które po prostu już nie wzbudzają odpowiedniego poziomu zainteresowania klientów. Niemal na pewno do historii przejdą Scenic i Espace – w ostatnich wersjach oferowane już jako crossovery, a nie minivany, które święciły triumfy. W gamie pozostaną natomiast SUV-y, bo ludzie wciąż uwielbiają ten typ samochodu.

Ograniczenia gamy nie pozostaną bez wpływu na segment D. Ten kurczy się dość mocno, szczególnie w Europie. Tracą nawet największe tuzy tego segmentu wśród marek popularnych. Sprzedają się w zasadzie tylko modele marek premium. Tak więc Talisman najprawdopodobniej podzieli los Scenic’a i Espace’a.

Ograniczanie gamy i jednocześnie ujednolicanie stylu rozpoczęło się już w 2009 roku. Zajął się tym znakomity stylista, wiceprezes Renault, Laurens van den Acker. Dziś Grupa wciąż jednak oferuje blisko 50 różnych modeli. Tak, jest ich aż tyle. Sprzedawane są nie tylko pod marką Renault, ale też Dacia, Alpine, Łada oraz Renault-Samsung na całym świecie. Grupa Renault zamierza więc pójść śladem PSA, które drastycznie ograniczyło liczbę modeli – z 45 do 26 w ramach trzech swoich ówczesnych marek. Przyniosło to 300 milionów euro rocznych oszczędności. Czy ograniczenia to jednak właściwa droga? Na pewno są plusy i minusy.

W przypadku Grupy Renault nie musi to być jednak tak proste i oczywiste, jak w przypadku PSA. Dlaczego? Pierwszy z koncernów operuje bardziej globalnie, PSA jest obecna przede wszystkim w Europie i w znacznie mniejszym stopniu na rynkach azjatyckich, afrykańskich, czy w Ameryce Łacińskiej. Grupa Renault skupiająca w swoim portfolio więcej marek i do tego osadzona od przeszło dwóch dekad w Aliansie z Nissanem powiększonym niedawno o Mitsubishi, jest graczem globalnym. Ograniczenia gamy nie będą więc takie proste.

Ubiegłoroczna sprzedaż Espace zamknęła się liczbą ok. 10.000 sztuk. To niezbyt wiele, nawet biorąc pod uwagę segment, w którym auto operuje. Klienci gotowi wydać 40.000 euro szukają często prestiżowych SUV-ów i są gotowi nawet do nich dopłacić. Dlatego pionier minivanów na europejskim rynku najprawdopodobniej wkrótce przejedzie do historii motoryzacji. Przez dziesięciolecia, od 1984 roku, był wręcz wzorcem rodzinnego minivana. Piąta generacja, już o mniej rodzinnym, a bardziej biznesowym charakterze, nie sprzedaje się tak dobrze. Dlatego ograniczenia gamy Renault zaczną się zapewne od tego samochodu.

Kontynuator sukcesów w segmencie minivanów, Renault Scenic, także został w ostatniej generacji trochę pozbawiony rodzinnego charakteru. To wciąż fajne auto, ale niestety wyniki sprzedaży nie są zadowalające. Z polskiego rynku wycofano niedawno krótką wersję pozostawiając w ofercie jedynie Grand Scenic’a. Jeśli myślicie o zakupie tego modelu, to pospieszcie się – nie wiadomo, jak długo jeszcze będzie można go kupić. Podobnie będzie z Fluence’em oferowanym już tylko na nielicznych rynkach, oraz z Megane Grandcoupe.

Zakład Renault w Douai produkujący Scenic’a, Talismana i Espace otrzyma do produkcji dwa nowe modele. Będą produkowane z wykorzystaniem nowej elektrycznej platformy Aliansu. Jeden z nich ma być technicznym bliźniakiem Nissana Ariya. Co ciekawe ciemne chmury zbierają się także nad w pełni elektrycznym Zoe. Dlaczego? Model sprzedaje się przecież dobrze. Świat idzie jednak do przodu i trzeba schlebiać gustom klientów. Zoe może więc zostać zastąpione samochodem nieco większym, o wyższym nadwoziu. Elektrycznym crossoverem lub SUV-em.

Nie drażni Was do uSUVienie wszystkiego, co się rusza? Mnie już tak. Naprawdę nie każdy chce jeździć czymś takim! Niestety – jak pisałem niedawno w tekście Quo vadis, Citroënie?, firmy samochodowe muszą zarabiać pieniądze. Z tego powodu także Renault wprowadza ograniczenia w gamie i chce zwiększyć synergię z pozostałymi uczestnikami Aliansu – z Nissanem i Mitsubishi. Pojawiają się także zmiany strategii, jak wycofanie się z Chin zaledwie kilka lat po wejściu na ten rynek, ale tylko z samochodami o napędzie spalinowym. Renault będzie tam rozwijać gamę aut elektrycznych.

Niestety zmiany pociągną nie tylko ograniczenia w gamie modelowej. Należy się spodziewać także redukcji zatrudnienia. Nie można wykluczyć nawet zamykania niektórych fabryk Grupy. Jaka więc przyszłość czeka Grupę Renault? Trzymajmy kciuki!

Póki co w Polsce wybierać można jeszcze z następującej gamy aut Renault.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; zdjęcie: Renault

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: AlpineAwtoWAZDaciaEspaceMeganeRenaultRenault SamsungScenicTalismanzoe
Udostepnij53Tweet10Udostepnij3
Poprzedni

Renault Espace, Megane i Talisman po lifcie – kiedy w salonach?

Następny

Nowy Peugeot 308 będzie najładniejszym kompaktem na rynku?

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 308 - wizualizacja

Nowy Peugeot 308 będzie najładniejszym kompaktem na rynku?

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Jaki używany samochód za dziesięć tysięcy kupić - cz.3: Peugeot

Renault Samsung XM3 (Renault Arkana)

Nowy Renault Arkana w Europie: to dobry czy zły pomysł?

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
16 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Czerwiec 2021
Cze 04 - 06 2021

Amicale Citroën Pologne: zlot i parada klasyków nad morzem

Koszalin
Lipiec 2021
Lip 09 - 10 2021

Piknik Rodzinny Miłośników Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 11 2021

XIX Wystawa Pojazdów Zabytkowych w Tucholi

Tuchola
Lip 15 - 18 2021

XIII Zlot Citroen Oldtimer Club Polska

Sierpień 2021
Sie 26 - 29 2021

VII Ogólnopolski Zlot Dacii

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Marek o Czy koncern PSA ma problemy z dostępnością części zamiennych w Polsce?
    • Sławomir o Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Aq o Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • tomek o Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Piotr001 o Test: Nowy Peugeot 508 SW GT 225 KM – piękne luksusowe kombi z dużą dawką komfortu
    • Anonimowo o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?
    • Piotr001 o Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Piotr001 o Nowy Citroën C5 2021 – wyciekły zdjęcia modelu produkcyjnego?


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Samochód roku 2020 – Peugeot 208 – oraz nowa Dacia Sandero w czołówce sprzedaży w Europie
    • Peugeot 308 SW na zdjęciach szpiegowskich. Testy rozpoczęte!
    • Nowy Citroën e-Berlingo: 7 miejsc, praktyczne wnętrze i napęd elektryczny
    • Nowy Renault Kadjar testowany w śnieżnej scenerii
    • Nowy Citroën C5 będzie produkowany w Chinach
    • Światowy Zlot Citroëna 2CV w Szwajcarii odwołany!
    • Stellantis mógł powstać już wcześniej. Mariaż z Fiatem, kulisy porozumienia Peugeot – Citroën – Chrysler z 1978 roku
    • Nowe Renault 5: „rezultat zdecydowanie przewyższył nasze oczekiwania”
    • Elektryczne Peugeoty e-208 dla włoskiej policji finansowej. Marka wygrała duży przetarg
    • Najtańszy luksusowy samochód elektryczny w Polsce: DS 3 Crossback w promocyjnej cenie!


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    16
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.