Która marka samochodowa wydała w Europie najwięcej na reklamę? Okazuje się, było to Renault, które zainwestowało 338 mln euro. Na drugim miejscu znalazł się Volkwagen, z wydatkami na poziomie 273 mln euro, na trzecim Audi z 253 mln euro. A jak wypadły inne marki?
Producenci samochodów ograniczali w większości swoje wydatki na reklamy samochodów w zeszłym roku. Największe cięcia w budżecie miały miejsce ze strony Stellantis. Peugeot zmniejszył budżet na reklamę najwięcej (-52%), za nim był Citroën (-45%) oraz Fiat (-43%). Widać wyraźnie wpływ zarówno sytuacji związanej z pandemią jak i procesów łączenia koncernów PSA i FCA.
Zobacz: Reklama Renault kręcona w Warszawie
Renault inwestowało m.in. w reklamy Renault Zoe, który był w zeszłym roku europejskim hitem sprzedaży wśród samochodów elektrycznych. Spora część budżetu koncernu została wydana w… Niemczech, gdzie pojawił się Volkswagen I.D.3. Renault chciało ograniczyć wpływ pojawienia się tego modelu na swoją sprzedaż. Łącznie na promocję Zoe w całej Europie koncern wydał 96 mln euro.
Zestawienie TOP 10 marek z największymi wydatkami reklamowymi w Europie
Miejsce |
Marka |
Wydatki (mln euro) |
zmiana |
1 |
Renault |
338 |
-23% |
2 |
Volkswagen |
273 |
-32% |
3 |
Audi |
253 |
8% |
4 |
Ford |
236 |
-26% |
5 |
BMW |
228 |
-11% |
6 |
Peugeot |
189 |
-52% |
7 |
Seat |
169 |
-38% |
8 |
Skoda |
162 |
-18% |
9 |
Fiat |
161 |
-43% |
10 |
Citroen |
158 |
-45% |
https://www.youtube.com/watch?v=zpT79_WNNkA
źródło: Car Dealer UK
Najnowsze komentarze