Peugeot 508 II jest jednym z najpiękniejszych samochodów w klasie średniej. I chociaż ten segment powoli maleje, to nie wszyscy chcą przecież jeździć SUVami. I właśnie 508 może być bardzo dobrym wyborem, mimo swojej ceny. Oto 10 rzeczy, które podobają mi się w nim najbardziej.
1. Wygląd zewnętrzny
Jest niski, szeroki, ma proporcje i wygląd samochodu sportowego. Przyjemnie na niego popatrzeć. Mimo, że od premiery upłynęło już trochę czasu, dalej zwraca uwagę na ulicy. Proporcje 508 najlepiej widać, gdy postawi się go obok innego samochodu.
2. Projekt wnętrza
Jeśli 508 wygląda bardzo dobrze na zewnątrz, to w środku jest po prostu rewelacyjny. Deska rozdzielcza, z jej wszystkimi załamaniami i dodatkami stylistycznymi to małe dzieło sztuki użytkowej. Subtelne niebieskie podświetlenie świetnie komponuje się z kolorystyką wyświetlaczy. Metaliczne wstawki ożywiają wnętrze. Przyjemnie tu przebywać.
3. Wygoda foteli
Fotele z przodu i kanapa z tyłu są bardzo wygodne. Możliwości regulacji są bardzo duże i nawet długa podróż nie męczą. Dobrze jest w nich zasiąść, znaleźć ulubioną pozycję i cieszyć się jazdą.
4. Jakość materiałów
Materiały użyte w górnej części kabiny są bardzo dobrej jakości. Ich faktura jest przyjemna w dotyku a całość sprawia wrażenie produktu z wyższej półki. Peugeot wykonał kawał dobrej roboty z wnętrzem!
5. Wygląd zegarów
Peugeot 508 ma rewelacyjne zegary cyfrowe i animacje przejścia między nimi. Jest to jeden z tych elementów, którym można się długo bawić i nie chcą się znudzić. Integracja nawigacji i trybu noktowizora z zegarami wykonana jest świetnie. Wizualnie całość dobrze komponuje się z wnętrzem.
6. i-cockpit
Mniejsza kierownica i zegary nad nią są w Peugeot 508 – nie zawaham się użyć tego słowa – GENIALNE. Nie wiem jak można nie lubić tego rozwiązania – znalezienie wygodnej pozycji nie stanowi żadnego problemu a przyjemność kierowania takim autem jest znacznie większa, niż w klasycznych samochodach.
7. System jazdy autonomicznej
Peugeot 508 ma świetny system jazdy autonomicznej. Wystarczy go włączyć, lekko trzymać kierowcę, a samochód zadba o resztę. Można przejechać setki kilometrów autostradami z takim wspomaganiem i wyjść z auta zrelaksowanym i odprężonym. Radar i utrzymywanie pośrodku pasa ruchu funkcjonują bez zarzutu.
8. Działanie automatu EAT8
Jeśli kupować Peugeota 508 to tylko z automatem. Skrzynia EAT8 działa płynnie i miękko, praktycznie nie czuć zmiany biegów.
9. Masaż w fotelach
O fotelach już było, ale system masażu w Peugeot robi doskonałą robotę. Mój ulubiony tryb to CAT PAW (kocia łapka).
10. Bezramkowe szyby
Last but not least – drzwi z bezramkowymi szybami wyglądają obłędnie.
Peugeot 508 jest dostępny z silnikami benzynowymi, diesla i w wersji hybrydowej. Fabrycznie nowy 508 zaczyna się w polskim konfiguratorze od 129.700 zł. Aktualnie trwa też zimowa wyprzedaż Peugeot 2020.
Najnowsze komentarze