czwartek, 26 maja, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Renault Arkana czy Toyota C-HR? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 45/2021

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2021-11-10
w Przeglad Prasy
Czas czytania 4 minut
182 6
4
161
UDOSTĘPNIEŃ
537
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Używane: Citroën C5 czy Ford Mondeo? Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 21/2022

Renault Koleos vs Škoda Kodiaq i Kia Sorento – jaki wynik starcia? Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 19/2022

Peugeot 4007 – SUV warty zainteresowania. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 20/2022

Malutkie zdjęcie Renault Arkany w lewym dolnym rogu okładki, to cała reprezentacja francuskiej motoryzacji na stronie tytułowej aktualnego wydania tygodnika MOTOR. Czy warto kupić to pismo, by mieć co czytać na przykład jutro podczas Święta Niepodległości? A może lepiej wydać pieniądze na jakiś inny periodyk? Sprawdzamy to dla Was!

 

MOTOR nr 45 (3568) z 08.XI.2021
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 48 (z okładką)
Cena: 2,49 zł
Koszt 1 strony: niemal 4,8 grosza
Warto kupić? Można
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, DS Automobiles, Peugeot, Renault, Alpine, Dacia, Opel, Stellantis
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C5 Aircross, e-Berlingo, e-Jumpy, e-Spacetourer, 9 Crossback, DS 4, 208, 208 PSE, 2008, 308, 3008, 508, e-Expert, e-Rifter, e-Traveller, Arkana, Captur, Clio, Kadjar, Kangoo, Megane, Modus, SUV Alpine, Bigster, Duster, Sandero, Combo-e, Corsa, Vivaro-e, Zafira-e

 

Koncern Stellantis wspomniano w krótkiej notatce zamieszczonej na stronie 8. poświęconej Toyocie ProAce Electric.

W dziale Przyszłe premiery na stronie 10. wymieniono m.in. Peugeota 208 PSE, Dacię Bigster, DS 9 Crossbacka, SUV-a Alpine, Peugeota 3008 oraz Renault Kadjara.

Wśród 10 najchętniej kupowanych we wrześniu aut osobowych w Europie na miejscu trzecim znalazło się Renault Clio, które wyprzedziło Dacię Sandero. Na kolejnych miejscach mamy Fiata 500, Opla Corsę, Peugeota 2008, Renault Captura, Toyotę Yaris i Peugeota 208. Wyniki znajdziecie na stronie 11. tygodnika MOTOR.

Porównanie Renault Arkany z Toyotą C-HR opublikowano na stronach 14-18. Oba auta mają hybrydowy napęd, ale wersje wybrano dość niefortunnie – Toyota dysponuje niemal 40 KM więcej. A przecież lepiej pasowałaby wersja o mocy 122 KM – różnica byłaby dużo mniejsza, bo Arkana E-Tech oferuje 145 KM. Zwłaszcza, że Arkana jest większa, więc przydałby się właśnie w niej mocniejszy napęd.

Ale OK, mamy to, co mamy. C-HR jest o dobrych 17 cm krótszy i ma o 8 cm mniejszy rozstaw osi. De facto powinien konkurować z Capturem E-Tech HEV, jeszcze wprawdzie niedostępnym na naszym rynku, ale już przygotowywanym do wjechania na polskie drogi. Auto już jest w parku prasowym, więc można je z Toyotą porównać.

Wróćmy jednak do porównania Toyoty z Arkaną. Renault jest samochodem przestronniejszym i ma większy bagażnik – aż o 122 litry! Oferuje też wyraźnie większą ładowność. Mimo sporo większych gabarytów Renault jest lżejsze od C-HR-a. toyota za to oferuje lepszą dynamikę, ale ma wszak dużo więcej mocy. Okupuje to jednak nieco wyższym zużyciem paliwa. Dzięki większemu bakowi Arkana oferuje też większy zasięg, nawet czterocyfrowy. I do tego francuskie auto jest minimalnie tańsze (ceny po doposażeniu).

Ostatecznie więc MOTOR wskazał zwycięzcę w postaci francuskiego modelu. Arkana uzbierała 238 punktów, o 13 więcej od Toyoty. Brawo!

Na stronach 34-35 coś dla tych, którzy holują przyczepy. Tym razem porównano pod tym względem samochody elektryczne oraz hybrydy plug-in. Wśród nich znalazły się:
– Citroëny C5 Aircross, e-Berlingo, e-Jumpy (Kombi) i e-Spacetourer;
– DS 4;
– Ople Combo-e, Vivaro-e i Zafira-e;
– Peugeoty e-Expert, e-Rifter i e-Traveller;
– Renault Kangoo.

W dobie pandemii wzrosło zainteresowanie samochodami używanymi. Wiązało się to m.in. ze spadkiem zaufania do komunikacji zbiorowej, bo nie wiadomo, czy nie natrafimy tam na chorego współpasażera, co niesie za sobą pewne ryzyko. Wśród aut, które na rynku wtórnym mocno zwiększyły popyt MOTOR na stronie 37. wymienia m.in. Dacię Duster, Renault Megane III i Renault Clio IV.

Renault Modusa wspomniano w materiale będącym starciem Nissana Note ze Škodą Roomster (strony 38-41). Nie jestem przekonany, że to sensowne porównanie, bo mikrovana porównano w zasadzie z kombivanem. Nic więc dziwnego, że Nissan przegrał.

I to już wszystko, co MOTOR napisał o interesujących nas samochodach w aktualnym numerze.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: MOTOR

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 2008208208 PSE30083085089 CrossbackAlpineArkanaBigsterC5 AircrossCapturCitroenClioCombo-eCorsaDaciaDS 4DS AutomobilesDustere-Berlingoe-Experte-Jumpye-Riftere-SpacetourerE-Teche-Travellerelektryczne Renaultelektryczny Citroenelektryczny PeugeotKadjarKangooMeganeModusMOTOROpelPeugeotRenaultsamochody elektryczneSanderoStellantisSUV AlpineużywaneVivaro-eZafira-e
Udostepnij64Tweet40Udostepnij11
Poprzedni

Nowy Citroën C4 znów drożeje. Cennik listopad 2021

Następny

Nowy Peugeot 3008 w ciągu pięciu lat podrożał o ponad 30 tys. zł

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Peugeot 3008 po face liftingu

Nowy Peugeot 3008 w ciągu pięciu lat podrożał o ponad 30 tys. zł

Lancia

Nowa Lancia Ypsilon, Delta i kompaktowy SUV. Trzy modele potwierdzone

InPost będzie rozwoził paczki elektrycznymi Nissanami e-NV200. Największy kontrakt w Polsce

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Chip2 - Nowy Peugeot 308 i Opel Astra po crash-testach Euro NCAP. Dlaczego nie dostały 5 gwiazdek?
  • mechanik prawdziwy - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Józek mechanik - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Stella - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Pękam-Ze-Śmiechu - Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Akcjonariusz 2CV - Dynamiczny wzrost rejestracji marki DS Automobiles w Polsce
  • qwe - Alfa Romeo Tonale zdobywa nagrodę „Najpiękniejszego samochodu w Sieci” w 2022 roku
  • qwe - Citroën e-Berlingo – redaktor Spidersweb pojechał w trasę elektrycznym MPV i dziwi się, że miał mały zasięg, ale czy słusznie?
  • Anonimowo - Produkcja nowego Peugeot 308 zawieszona przez… Radio Zet
  • Anonimowo - Najmniejszy kamper świata! Citroën C1 jako baza do konwersji. Jest kuchenka, gaz i duża sypialnia


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Jaki samochód z dostawą do 6 miesięcy? Dacia Duster, Jogger i modele Renault
  • Stellantis przyznał się do oszustwa i zapłaci 300 milionów dolarów kary w związku z dieselgate
  • Salon samochodowy w Paryżu 1930: Citroën sensacją z zaskakującego powodu
  • Dacia na sprzedaż? Renault otrzymało propozycję stworzenia nowego podmiotu
  • Citroën AMI cieszy się dużym powodzeniem. Skąd ten sukces?
  • Dacia wprowadzi hybrydowy napęd w modelu Jogger. I tylko w nim, przynajmniej na razie
  • Renault wprowadza usługę samochodu na abonament dla firm czyli Mobilize. Ruszają pierwsze testy dla korporacji taksówek
  • Dealerzy Stellantis nie chcą kontynuować współpracy z koncernem w Polsce?
  • Ruszają zamówienia na gamę nowego Jeepa® Grand Cherokee 4xe Plug in Hybrid
  • UOKiK: Opel Crossland X do serwisu


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
4
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Reply
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.