Toyota, Peugeot i Citroen zakończą współpracę w zakresie miejskich aut

5 24

Jak pisze dziennik Les Echoes firmy Peugeot, Citroen i Toyota zamierzają zakończyć współpracę przy produkcji samochodów miejskich. 108, C1 i Aygo nie będą powstawały na tej samej platformie.

Według informacji podanych przez francuski dziennik Les Echos, Grupa PSA i Toyota zakończą partnerstwo w zakresie produkcji małych samochodów miejskich. Japoński koncern ma całkowicie przejąć zakład w czeskim mieście Kolin, gdzie montowane są modele: Toyota Aygo, Peugeot 108 oraz Citroen C1. Wspólna produkcja trojaczków ma zostać zakończona w 2021 roku.

Producenci zamierzają rozwinąć partnerstwo w kierunku samochodów dostawczych we Francji i Hiszpanii. Grupa PSA będzie montowała pojazdy dostawcze dla Toyoty w zakładach Sevelnord w północnej Francji, z kolei należąca do koncernu PSA, hiszpańska fabryka w Vigo będzie produkowała pojazdy marki Toyota.

Na razie Grupa PSA nie potwierdziła informacji. „Nic nie jest jeszcze rozstrzygnięte” – powiedział rzecznik prasowy koncernu. – „Nasza współpraca z Toyotą jest bardzo satysfakcjonująca” – dodał. – „W przypadku zakładu w Kolinie, wstępna umowa joint venture, którą podpisaliśmy w styczniu 2002 roku, zawiera klauzulę pozwalającą każdemu z partnerów na sprawdzenie swojej sytuacji w danym momencie. W obecnej chwili jedyną rzeczą, którą możemy potwierdzić, jest to, że jesteśmy na etapie tej oceny” – powiedział rzecznik PSA.

Źródło: Les Echoes

Galeria

Wpis nie ma dodatkowych zdjęć.
Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
2 Wątki komentarzy
3 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
5 Autorzy komentarzy
WaldemarHacwolPiotr001KrzysztofRoman Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Roman
Gość
Roman

Trojaczki z Kolina nieco różniły się, a nieraz całkiem wyraźnie elementami nadwozia np ostatnio tylne lampy w C1 i Aygo. Całkowicie różne! Jednak była to konstrukcja bardziej o genach dalekowschodnich niż francuskich. Ale jeden element pozostał ten sam tj silnik 3 cylindrowy o pojemności 1 litra, jeszcze konstrukcji Daihatsu (notabene produkowany w zakładzie Toyoty w Laskowicach k/Wrocławia), który stale modernizowany osiągnął teraz moc 72 KM i spełnia normę Euro 6.2. W Citroenie i Peugeocie montowano też wolnossący 1.2 Puretech o mocy 82 KM, który pod względem trakcyjnym (elastyczność, przebieg momentu obrotowego) deklasował konstrukcję japońską, ale w ostatnim czasie silnik ten… Czytaj więcej »

Krzysztof Gregorczyk
Editor

A opracowanie nowego modelu, to są ogromne koszty. Na których zwrot w segmencie A trzeba długo czekać – marże w tej klasie są stosunkowo niewielkie. Musi więc być bardzo duża sprzedaż, by projekt się zwrócił.

Piotr001
Gość
Piotr001

Jednak pozwolę sobie wtrącić, powtarzając za artykułem że planowane zakończenie współpracy w materii „trojaczków” jest na 2021, o ile ocena która jest w fazie opracowywania wykaże, że jest to konieczne. Tak, czy inaczej czasu jest sporo, nawet na skonstruowanie nowego modelu.

Waldemar
Gość
Waldemar

auta tego segmentu również cieszą się dużą popularnością, myślę że będzie produkcja będzie kontynuowana, aby zapewnić klientom większy wybór w autach miejskich. Aygo często wybierana jest jako drugie auto ze względu na swoje gabaryty i stosunkowo niskie spalanie

Hacwol
Gość
Hacwol

zobaczymy jak się sprawa rozwinie ale mama nadzieję, że toyota nie zrezygnuje z aygo, fajne i oszczędne autko w swoim segmencie