Według Komisji Etyki Reklamy, Toyota wprowadza klientów w błąd reklamą promującą samochody hybrydowe. Jak podają Wirtualne Media, w spocie z udziałem znanego dziennikarza motoryzacyjnego Włodzimierza Zientarskiego wykryto liczne nadużycia.
Chodzi o reklamę zatytułowaną „Hybryda hybrydzie nierówna”, w której Włodzimierz Zientarski w formie wywiadu wyjaśnia różnice pomiędzy samochodami hybrydowymi Toyoty, a pojazdami innych producentów. Spot odnosi się w szczególności do rozwiązań typu plug-in. Do takich modeli należą m.in. Peugeot 3008 Hybrid, czy Citroen C5 Aircross Hybrid. W kampanii promocyjnej japońskiej marki Zientarski przekonuje o konieczności codziennego ładowania, długim czasie, jaki właściciel musi spędzić przy gniazdku oraz problemach z dostępnością punktów ładowania. Zwraca również uwagę na zwiększone spalanie po wyczerpaniu baterii i podsumowuje: „Dlatego wolę hybrydy Toyoty i Lexusa, bo one same się ładują w czasie jazdy”.
Jak informują Wirtualne Media, reklama została zaskarżona do Komisji Etyki Reklamy. Autor skargi uzasadnia, że spot wprowadza w błąd ponieważ „samochody plug-in w przypadku rozładowania akumulatorów przechodzą w tryb działania identyczny jak klasyczne hybrydy”. Poza tym, ładowalne modele również mają możliwość uzupełnienia energii podczas jazdy oraz rekuperację z hamowania, a nie tylko auta Toyoty. Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła skargę pozytywnie i uznała, że reklama jest myląca i wykorzystuje niedostateczną wiedzę klientów na temat funkcjonowania hybryd.
Według KER sformułowanie informujące klientów, że pojazdy konkurencji trzeba ładować codzienne jest nieprawdziwe ponieważ częstotliwość podłączenia pojazdu do gniazdka może być różna i zależeć od wielu czynników, m.in. od dystansu, jaki pokonujemy autem każdego dnia oraz stylu jazdy. Nieprawidłowości dotyczą również samego hasła „wolę hybrydy Toyoty i Lexusa, bo one same się ładują w czasie jazdy”, które sugeruje, że rozwiązanie jest zarezerwowane wyłącznie dla dwóch japońskich marek, a przecież samochody rywali również mają taką możliwość.
Zobacz także: Jaka Toyota? Włodzimierz Zientarski chwalił Citroëna C6. „Będzie się na ulicach wyróżniał”
Źródło: Wirtualne Media
Najnowsze komentarze