connected car award 2025 peugeot hypersquare wyrozniony w kategorii pioneer award 2 Wiadomości
Wiadomości

Connected Car Award 2025: Peugeot Hypersquare wyróżniony w kategorii „Pioneer Award”

autor Krzysztof Gregorczyk
2025-06-09
citroen basalt Wiadomości
Wiadomości

Nowy Citroën Basalt debiutuje w Kolumbii: nowy SUV z projektem C-Cube w tle

autor Tomasz Nowicki
2025-06-14
peugeot 205 gti Wiadomości
Wiadomości

Peugeot 205 GTi: Mała bestia z lat 80., która dziś warta jest fortunę. Oto 10 powodów, dlaczego ten hot hatch to legenda

autor Tomasz Nowicki
2025-06-12
pulse abarth 2026 2 Wiadomości
Wiadomości

Nowe oblicze sportowego SUV-a: Abarth Pulse 2026 Turbo 270 z jeszcze bardziej drapieżnym charakterem

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
Renault 4 E-Tech
Wiadomości

Test: Renault 4 E-Tech na polskich drogach. Czy wciąż jest jak jeansy? Pierwsza jazda, wrażenia, opinia

autor Małgorzata Kozikowska
2025-06-11
ds 8 Wiadomości
Wiadomości

Nowe samochody DS Automobiles z ekologiczną zniżką we Francji: Nowe modele z Eco-score i ulgami podatkowymi

autor Tomasz Nowicki
2025-06-13
citroen indie c3 Wiadomości
Wiadomości

Citroën świętuje Dzień Ojca w Indiach: „Najbezpieczniejsze miejsce jest zawsze obok taty”

autor Tomasz Nowicki
2025-06-15

Najnowsze komentarze

  • adam - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
Advertisement
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS Automobiles
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Stellantis
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Używane
  • Kontakt
    • Redakcja
    • Partnerzy
    • Dla organizatorów zlotów
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Główna Testy

Test: Dacia Logan MCV – czy nadaje się dla kobiety? Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

Małgorzata Karolina Piekarska autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-11-06
w Testy, Dacia - testy i opinie
Czas czytania 9 minut
388
A A
24
dacia mcv 1 2 lpg 07 Wiadomości

dacia-mcv-1-2-lpg-00

Dacia Logan MCV w rękach Małgosi Piekarskiej zmienia się w pojazd hrabiego Drakuli wprost z Transylwanii. Auto ma sporo plusów a pod czujnym okiem pani redaktor ujawnia też swoje słabsze strony. Czy Drakula dobrze by się czuł w MCV?

Od przeszło dwudziestu lat mam prawo jazdy. Zrobiłam jako nastolatka, bo śniło mi się, że kradnę ojcu samochód i nocami krążę nim po Warszawie. Uwielbiam jeździć. Za kierownicą odpoczywam. To ważna informacja, gdy chce się napisać o tym, że po raz pierwszy od zrobienia prawa jazdy bałam się na skrzyżowaniach skręcać w lewo. Ja? Przecież zawsze śmiałam się z koleżanek, które zrobiwszy prawo jazdy w późniejszym wieku opowiadały o swoim wielkim sukcesie kierowcy, który brzmiał: „już skręcam w lewo!”. No i nagle ja zaczynam je rozumieć. Oto przez pierwsze 50 kilometrów za kierownicą dacii Logan MCV bałam się tego skrętu, jak cholera. Czemu? Oto miałam do czynienia z tak mało zrywnym autem, jakiego świat chyba nie widział. Myślę, że przyczyną jest hrabia Dracula. To jego rodzinny pojazd używany w XXI wieku, gdy wraca z polowania na świeżą krew. Wolniutko nad ranem jedzie nim na swój dzienny relaks do trumny, albo może nawet jedzie tą Dacią z trumną w bagażniku. Oboje rzecz jasna niewidzialni. Na polowanie na pewno hrabia wyrusza używając, jako skrzydeł, tego słynnego płaszcza z czerwoną podszewką. No, ale pewnie ktoś powie, że fantazja mnie ponosi, bo wystarczy napisać, że Dacia jest wolna. Jest wolna, bo jest wielka, a ma silnik zaledwie 1,2 i tylko 75 KM. Ale… auto to transylwańska myśl techniczna no i rozmiarami przypomina karawan. Te rozmiary to jednak jego ogromna zaleta. Zalety zresztą ma.

A ja odkryłam je po przejechaniu 50 kilometrów, bo dopiero mniej więcej wtedy wyczułam samochód. To wtedy odkryłam, że: na światłach trzeba dodawać gazu dwa razy mocniej niż w czasie jazdy… maluchem! Inaczej możemy stanąć, a poza tym wyprzedzi nas niemal wszystko. Jak już gazujemy – jest w miarę ok. Zapomnijmy jednak o zrywach i byciu pierwszymi w czasie startu. Zresztą… gdy ruszając nie gazujemy, to silnik gaśnie tak często, że mam wrażenie, że to wieczna silnikowa czkawka. Gdy pod koniec dnia przyjechałam pod dom i bardzo chciałam do toalety poprosiłam męża, by zaparkował auto, a ja pobiegam gdzie król chodzi piechotą. Mąż wrócił do domu po dłuższym czasie, klnąc przy tym, na czym świat stoi. Okazało się, że zanim zaparkował samochód, silnik zgasł mu trzy razy, a przecież nie była to kwestia nierozgrzanego silnika. W każdym razie w zażartej dyspucie na temat auta nie doszliśmy do porozumienia czym Dacia Logan MCV jest. Wszystko dlatego, że mąż twierdził, że krową, a ja że uroczym karawanem hrabiego Draculi. Karawanem, bo… na moją ocenę wpłynął fakt, że w aucie łatwo o wypadek jeśli zamiast okularów przeciwsłonecznych zdecydujemy się użyć zasłony przeciwsłonecznej. Jest wyposażona w nieprzysłaniane lusterko dość sporych rozmiarów, a umiejscowienie zasłony sprawia, że to nieprzysłaniane lusterko odwraca uwagę od tego, co dzieje się na drodze. Albo mimowolnie widzimy swoje oczy itd, albo jeśli bardziej zasłonkę odegniemy, to widzimy swoje ręce na kierownicy. Dodatkowo niestety drzwi Dacii są skonstruowane tak, że pierwszy raz w życiu otwierając je, uderzyłam się niezwykle mocno w skroń i przez dwa dni miałam sporego guza. Nie wiem, jak to zrobiłam, ale profil drzwi jest dość zagięty u góry, a ja nie należę do najwyższych. Być może gdybym była niższa lub wyższa nic takiego nie miałoby miejsca.

Warto przeczytać!

Renault Talisman, Dacia Duster

Używany Renault Talisman czy Dacia Duster I? Samochód za 50 tys. zł. Przegląd rynku

2025-06-02
Peugeot, Dacia sedan

Prosty i tani sedan do 10 tys. zł. Dacia czy Peugeot? Przegląd rynku

2025-05-28

Ile kosztuje bezwypadkowa, używana Dacia Logan II? Przeglądamy ogłoszenia z Polski

2025-05-20

Nowa Dacia Bigster to 8-milionowy samochód z fabryki w Mioveni. Od modelu 1100 do kompaktowego SUV-a

2025-04-29

dacia-mcv-1-2-lpg-02dacia-mcv-1-2-lpg-10dacia-mcv-1-2-lpg-04

Mimo wszystko auto ma jednak sporo plusów i muszę przyznać, że po tych 50 kilometrach jazda nim sprawiła mi nawet dość dużo przyjemności. Przede wszystkim ma niezwykle wygodne siedzenia, które bardzo wygodnie się ustawia. Można regulować nawet wysokość fotela! Na tylnych siedzeniach dla pasażerów jest sporo miejsca i też są one wygodne. Auto ma sporo schowków, bardzo szerokie i ekonomiczne kieszenie w drzwiach i daje po prostu poczucie komfortu w czasie jazdy. Pod poręczą między fotelem kierowcy a pasażera jest rewelacyjne miejsce na telefon komórkowy, albo listek aspiryny i chustki do nosa. Pod panelem z radiem i obsługą klimatyzacji jest miejsce na kubki z napojami. Miejsce na potrzebne, podręczne rzeczy jest też w schowku pod poduszką powietrzną dla pasażera, a także z przodu na półce pod oknem.

Półka jest zresztą tak skonstruowana, że położone na niej rzeczy nawet niespecjalnie odbijają się w szybie. Radio jest wygodne i wygodnie się je obsługuje. Ma dotykowy ekran i wbudowany odtwarzacz na USB, co daje możliwość podłączenia pendrive’a z muzyką. Możemy więc słuchać czego chcemy. GPS jest wygodny, choć wgrane głosy trochę denerwujące, bo sztuczne. Na szczęście można wyciszyć. Samochód jest w miarę cichy, a ze względu na rozmiar daje poczucie bezpieczeństwa i szkoda, że ta jego powolność czyni to poczucie bezpieczeństwa nieco złudnym. Być może wpływ na to ma fakt, że Dacia Logan MCV jest samochodem skonstruowanym zarówno na gaz, jak i na benzynę i przełącza się z jednego napędu na drugi automatycznie. Może jednak przy takim rozwiązaniu przydałby się większy silnik? Gdy tak duży samochód ma tylko silnik 1,2, a włączy się klimatyzację, naprawdę w czasie podróżny jest wrażenie jakby z tyłu auto trzymał hrabia Dracula i próbował za wszelką cenę zatrzymać kierowcę w swojej mocy.

dacia-mcv-1-2-lpg-14dacia-mcv-1-2-lpg-19dacia-mcv-1-2-lpg-07

Wróćmy jednak jeszcze do plusów. Auto ma ogromny bagażnik. Gdy złoży się tylne siedzenia z pewnością zmieści się trumna, choć hrabia składać siedzeń nie potrzebuje. W czasach, gdy jeszcze żył ludzie nie osiągali takiego wzrostu, jak duża drabina. Niewidzialna trumna hrabiego leży więc swobodnie w bagażniku. A taka największa drabina na pewno zmieści się w Dacii po złożeniu siedzeń. Gdy ich nie złożymy i tak miejsca jest na tyle dużo, że można autem przewieźć wielkie zakupy. Biada temu, kto z rozmachem wrzuci je na koniec bagażnika, a nie należy do osób wysokich. Wyciąganie siat z samego końca jest niewygodne, gdy ma się podły wzrost, bo leży się wtedy w aucie w bagażniku a nóżki śmiesznie dyndają poza nim. Bagażnik jest naprawdę wielki. Z powodzeniem zmieści się w nim większość mebli z IKEI i masa rzeczy, które na co dzień potrzebne nie są, ale z pewnością przydają się w dalekiej podróży. Bagażnik może zresztą po otwarciu tylnej klapy być używany do siedzenia i jeśli przystawimy stolik turystyczny – piknikowania. Jest też bardzo wygodnie zagospodarowany, jeśli idzie o umiejscowienie zapasowego koła, lewarka itd.

dacia-mcv-1-2-lpg-11dacia-mcv-1-2-lpg-06dacia-mcv-1-2-lpg-09

No i ostatnia sprawa. Niestety stare powiedzenie mówi, że „kto mało płaci – dwa razy płaci”. Nawet nie chodzi o to, że plastikowe klamki i inne części mogą się szybko połamać, bo w końcu albo dbamy o auto albo nie. Dacia kosztuje zaledwie 45 tysięcy złotych, więc przy tym co oferuje, to naprawdę nie duża kwota (samochód ma elektrycznie regulowane lusterka, elektrycznie podnoszone 4 szyby, tempomat itd.). Pamiętajmy jednak, że jeździ w niej z nami duch, a może i wprawdzie niewidzialna, ale jednak trumna hrabiego Draculi. Jeśli nie chcemy takiego towarzystwa polecam jeździć Dacią nie tylko ze Świętym Krzysztofem, ale też z różańcem, a może nawet i krzyżem. Może być osikowy i ostro zakończony, by w ostatecznej rozgrywce w czasie jazdy nocą zmienić swoje przeznaczenie. W końcu strzeżonego pan Bóg strzeże. W każdym razie podczas eksploatacji mogą czekać nas wydatki. Ten guz na skroni kosztował mnie cały listek aspiryny. Masakra!

PS Ale chętnie bym jeszcze tym autem pojeździła. Coś w sobie ma. To chyba czar hrabiego D.

Testowany samochód: Dacia Logan MCV 1.2 75 KM LPG

Tekst: Małgorzata Karolina Piekarska
Zdjęcia: Radosław Laskowski, Jędrzej Chmielewski

Dziękujemy firmie Renault Polska za udostępnienie samochodu do testów.

Czytaj nas w Google News:
google news Wiadomości

Francuskie samochody

Olej do silnika 1.2 PureTech

Akcja Lucim

Citroën

Peugeot

Stellantis

Renault

Dacia

Alpine

Używany samochód od pierwszego właściciela?
Sprawdź najnowsze ogłoszenia

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

dacia mcv 1 2 lpg 00 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 00 150x150 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 21 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 20 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 19 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 18 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 17 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 16 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 15 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 14 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 13 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 12 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 11 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 10 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 09 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 08 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 07 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 06 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 05 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 04 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 03 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 02 Wiadomościdacia mcv 1 2 lpg 01 Wiadomości
1 5 głosy
Ocena artykułu
Tagi: Logan
Udostepnij143Tweet90Udostepnij25
Małgorzata Karolina Piekarska

Małgorzata Karolina Piekarska

Dziennikarka prasowa i telewizyjna, pisarka, blogerka. Prawo jazdy zrobiła jako nastolatka, bo śniło jej się, że kradnie w nocy ojcu auto i jeździ po mieście... W domu uznano, że lepiej niech zrobi prawo jazdy zamiast kraść samochody. Nawet jeśli to tylko sen...

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
24 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Popularne teraz

  • dacia sandero wnetrze Wiadomości

    Nowa Dacia Sandero już wkrótce. Duży facelifting, zmiana silników i wyposażenia. LPG 120 KM!

    2901 udostępnienia
    Udostepnij 1160 Tweet 725
  • Uwaga na hamulce! Stellantis ogłasza pilną akcję serwisową dla marek Peugeot, Citroën, DS i Opel

    1639 udostępnienia
    Udostepnij 656 Tweet 410
  • Ile kosztuje nowy Renault Captur 2025? Nowe ceny, wersje, wyposażenie i technologie, LPG

    4037 udostępnienia
    Udostepnij 1615 Tweet 1009
  • Nowy Fiat Multipla 2027. Znienawidzony model w nowej odsłonie jako rywal SUV-a typu Dacia Bigster

    12014 udostępnienia
    Udostepnij 4806 Tweet 3004

Testy samochodów

001. Renault Captur II TCe 100 – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny Wiadomości
Testy

Test: Renault Captur II TCe 100 KM Intens – dojrzalszy i jeszcze bardziej atrakcyjny. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Krzysztof Gregorczyk
2020-02-04
Peugeot 308 37 300x199 Wiadomości
Testy

Test: Peugeot 308 1.6 THP GTi 200 KM – kompaktowy samochód z mocną benzyną. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Krzysztof Gregorczyk
2012-11-13
DSC 0507 Wiadomości
Citroen - testy i opinie

Test: Citroen Berlingo 1.6 Multispace 2013 – duży komfortowy samochód, który posłuży do pracy ale też na rodzinne wycieczki. Opinie, zalety, wady, plusy i minusy

autor Małgorzata Karolina Piekarska
2013-09-17
Citroen Ami 055 Wiadomości
Testy

Test: Citroën Ami w korkach, na wybojach i pod górkę. Czy to idealny pojazd do miasta? Opinie, zużycie prądu, jazda

autor Małgorzata Kozikowska
2023-03-12
renault trafic camper 2 Wiadomości
Testy

Test: Renault Wavecamper Trafic 2.0 dCi 170 KM EDC 2021: 10 pomysłów na to jak zbudować dobrego kampera. Opinie, wady, zalety, plusy, minusy, spalanie.

autor Tomasz Nowicki
2021-08-22

Najnowsze komentarze

  • adam - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • adam - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • edek - Donald Trump wypowiedział wojnę samochodom elektrycznym. Zmiana prawa w USA
  • Anonimowo - Rozczarowanie w Le Mans: ambitna strategia Peugeot nie wystarczyła, by powalczyć o czołówkę
  • Anonimowo - Nowy Citroën C3 Aircross 2025: Komfort tak kuszący, że nie oprze mu się nawet niedźwiedź
  • Barti - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie
  • Andrzej - PILNE: Luca de Meo odchodzi z Renault! Wiemy dokąd, ogromne zaskoczenie

Zobacz też

Citroen C5 Aircross to jego 11 model spod znaku szewronów

Szef Renault: Próbujemy tworzyć przystępne cenowo samochody, ale unijne przepisy nam to uniemożliwiają

Nowy Citroen C5 Aircross: zaskakująca recenzja z Australii. Komfort znowu w modzie!

  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2024 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
    • Renault
    • Citroen
    • Peugeot
    • Różne
    • Opel
    • DS Automobiles
    • Stellantis
    • Dacia
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Stellantis – testy i opinie
  • Historia
    • Nieznane, niszowe, zapomniane
    • Artykuły o historii i motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
  • Wyprawy
    • Australia
    • Brazylia
    • Europa
    • Indie
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Rumunia Dacią Duster
    • Turcja
  • Używane
  • Przegląd Prasy
wpDiscuz
24
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz