W celu zaspokojenia rosnącego zapotrzebowania rynkowego na trzycylindrowe jednostki napędowe EB Turbo PureTech Grupa PSA Peugeot Citroën zdecydowała się zwiększyć produkcję w zakładzie w Trémery. Produkowane tam silniki trafiają aktualnie do Peugeotów 208, 308, 2008 i 3008, Citroënów C3, C4, C4 Cactus i C4 Picasso, a także do DS 3 i DS 4.
Decyzję w tej sprawie podjął przedwczoraj Komitet Wykonawczy koncernu. O tym, że produkcja wzrośnie akurat w Trémery, zdecydowały głębokie analizy jakości, kosztów oraz konkurencyjności inwestycyjnej.
Silniki Turbo PureTech odznaczają się średnio o 18% niższym spalaniem i niższą emisją dwutlenku węgla, niż cenione jednostki z rodziny EP Prince.
PSA Peugeot Citroën jest europejskim liderem pod względem niskiej emisji dwutlenku węgla. Średnia emisja samochodów francuskiego koncernu uzyskana w roku 2014 wyniosła jedynie 110,3 g/km. Inżynierska wiedza i wieloletnie doświadczenie zaowocowały m.in. silnikiem EB Turbo PureTech osiągającym spalanie na poziomie 4 l/100 km, co przekłada się na 95 g CO2/km oraz znakomitym silnikiem wysokoprężnym BlueHDi spalającym 3 l/100 km, który zamontowany w Peugeocie 208 emituje jedynie 79 g CO2/km.
W styczniu bieżącego roku fabryka w Trémery cieszyła się z 40-milionowego silnika, jaki tam wyprodukowano. Kompleks przemysłowy Trémery-Metz jest wiodącym zakładem mechanicznym Grupy PSA. W minionym roku wyprodukowano tam 1.577.000 silników i 893.000 skrzyń biegów. Fabryka ta jest jednocześnie największym pracodawcą w północno-wschodniej Francji zatrudniając 5.300 osób i generując dodatkowych 15.000 miejsc pracy u kooperantów.
KG; zdjęcia: PSA
Najnowsze komentarze