czwartek, 11 sierpnia, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości

Triumf na 90-lecie Citroëna: podwójne zwycięstwo i tytuł Mistrza Świata Producentów*

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2009-10-05
w Wiadomości
Czas czytania 6 minut
11 1
0
10
UDOSTĘPNIEŃ
34
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie

UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu

Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja

Sébastien Loeb i Dani Sordo, których przed trzecim etapem rajdu dzieliła różnica tylko 1,5 s., na 6 niedzielnych odcinkach specjalnych byli w dogodnej pozycji do zwycięstwa i tym samym do wykonania zadania, jakie stawiał przed nimi Olivier Quesnel. Musieli dwukrotnie pokonać pętlę złożoną z trzech oesów, wytyczonych na zachód od Salou, utrzymując przewagę zyskaną podczas dwóch poprzednich etapów. Obydwaj kierowcy C4 WRC woleli jednak walczyć aż do końca, nie poprzestając na spokojnym zdążaniu do mety i także ostatniego dnia rajdu wygrywali odcinki specjalne. Zarówno Loeb jak i Sordo podkreślali, że łatwiej jest im utrzymać pełną koncentrację, gdy jadą w wysokim tempie, że walka sprawia im większą przyjemność niż tylko obrona pozycji i że pamiętają, by nie sprawić zawodu rzeszom fanów, zgromadzonych wzdłuż trasy.

Dani Sordo rozpoczął dzień od wygranej na OS13 – Riudecanyes. Na krótkim OS 15 (La Serra d’Almos) najszybszy był Sébastien Loeb. Pięciokrotny Mistrz Świata zjeżdżał na serwis w Salou po pierwszej pętli z przewagą 2,3 s. „Uważam szczególnie na to, by nie ciąć zakrętów za głęboko, bo obawiam się przebicia opony. Nie ma sensu starać się o kolejne, zupełnie niepotrzebne ułamki sekundy. Na drugim przejeździe będę jeszcze ostrożniejszy, bo drogi, już raz przez nas przejechane, są teraz bardzo zabrudzone.”

Trzy ostatnie odcinki rajdu nie przyniosły już żadnych zmian w klasyfikacji. Sébastien Loeb i Daniel Elena zanotowali 53. zwycięstwo w swojej karierze w WRC. „Zajęcie tutaj dwóch pierwszych miejsc było dla nas bardzo ważne – tak dla zdobycia Mistrzostwa Producentów, jak i dla przedłużenia moich szans w Klasyfikacji Kierowców” – mówił na mecie Loeb. – „Wszyscy członkowie zespołu spisali się w ten weekend na medal, a nasze samochody były bez zarzutu. Dziękuję Daniemu za to, że lojalnie przystał na rolę drugiego kierowcy zespołu. Gdyby zamierzał walczyć ze mną o pierwsze miejsce, jestem pewien, że miałbym bardzo trudne zadanie i stoczylibyśmy na trasach rajdu Katalonii niezwykle zacięty pojedynek.”

„Jestem dumny, że przyczyniłem się do zdobycia przez Citroëna kolejnego tytułu mistrzowskiego” – dodał Dani Sordo.

„To osiągnięcie jest wspólną nagrodą za nasz wysiłek. Wszyscy członkowie zespołu, piloci, inżynierowie i mechanicy mają swój udział w tym wielkim sukcesie. Zdobywając tytuł w Klasyfikacji Producentów, wypełniliśmy połowę zadania”* – mówił Olivier Quesnel, Dyrektor Citroën Racing. – „Dzięki doskonałemu występowi załogi Sordo/Martí, Loeb i Elena będą mogli skupić się w Rajdzie Wielkiej Brytanii wyłącznie na jednym celu – dotarciu do mety na miejscu wyższym niż Mikko Hirvonen, aby po raz szósty z rzędu zdobyć tytuł mistrzowski. Dzisiaj pragnę także pogratulować dobrych wyników dwóm innym kierowcom Citroënów C4 WRC – mam na myśli Pettera Solberga i Sébastiena Ogier. Dzięki nim C4 zapisały na swoim koncie w tym rajdzie 17 najlepszych czasów na 18 odcinków specjalnych.”

Obecny na trasie rajdu Frédéric Banzet, Dyrektor Automobiles Citroën, powiedział: „Zdobyty dziś piąty tytuł mistrzowski* Citroëna stanowi najpiękniejsze uwieńczenie weekendu, w który obchodziliśmy rocznicę 90-lecia naszej marki – naszej filozofii Créative Technologie. Jestem zachwycony uzyskanym wynikiem, ale wielkie wrażenie zrobiła na mnie także popularność i gorąca atmosfera tego rajdu. Goście Citroena z całej Europy, byli świadkami sportowego spektaklu na bardzo wysokim poziomie. Teraz życzę załodze Sébastien Loeb/Daniel Elena zdobycia w Walii szóstego tytułu Rajdowych Mistrzów Świata Kierowców.”

* Wynik ten będzie oficjalny po potwierdzeniu ostatecznych wyników przez FIA.

Najlepsze czasy na odcinkach specjalnych:
Etap 1: OS1 – OS4: Dani Sordo (Citroën C4); OS5 i OS6: Sébastien Loeb (Citroën C4).
Etap 2: OS7: S. Loeb; OS8: Sébastien Ogier (Citroën C4); OS9: D. Sordo; OS10: S. Ogier; OS11: S. Loeb; OS12: P. Solberg (Citroën C4).
Etap 3: OS13 D. Sordo; OS14: P. Solberg; OS15: S. Loeb; OS16 i OS17: P. Solberg; OS18: Jari-Matti Latvala (Ford Focus).

Najskuteczniejsi: D. Sordo, 6 najlepszych czasów; S. Loeb, 5; P. Solberg, 4; S. Ogier, 2; J-M. Latvala, 1.

Kolejni liderzy rajdu: OS1 do OS6: D. Sordo; OS7: D. Sordo i S. Loeb; OS8: S. Loeb; OS9 do OS11: D. Sordo; OS12 do OS18: S. Loeb.

Nieoficjalna klasyfikacja końcowa na mecie Rajdu Katalonii (rundy 11/12)
1. Loeb/Elena Citroën C4 3h22:4,7
2. Sordo/Martí Citroën C4 +12,0
3. Hirvonen/Lehtinen Ford Focus +54,1
4. P. Solberg/Mills Citroën C4 +1:12,4
5. Ogier/Ingrassia Citroën C4 +1:41,6
6. Latvala/Antilla Ford Focus +2:49,8
7. Wilson/Martin Ford Focus +7:15,5
8. Villagra/Perez Companc Ford Focus +8:28,1
9. H. Solberg/Menkerud Ford Focus + 9:07,6
10. Snobeck/Mondésir Peugeot 307 +10:56,0

Klasyfikacja oficjalna Kierowców w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2009 po rundzie 11/12:
1. Mikko Hirvonen – 84
2. Sébastien Loeb – 83
3. Dani Sordo – 58
4. Jari-Matti Latvala – 39
5. Petter Solberg – 30
6. Henning Solberg – 29
7. Matthew Wilson – 25
8. Sébastien Ogier – 24
9. Federico Villagra – 16
10. Conrad Rautenbach – 8
11.Mads Østberg – 7
12. Khalid Al Qassimi – 6
13. Chris Atkinson – 4
14. Jewgenij Nowikov – 4

15. Matti Rantanen – 4
16. Krzysztof Hołowczyc – 3
17. Jari Ketomaa – 2
18. Nasser Al Attiyah – 1
19. Urmo Aava – 1
20. L. Athanassoulas – 1

Klasyfikacja oficjalna Producentów w Rajdowych Mistrzostwach Świata FIA 2009 po rundzie 11/12:
1. Citroën Total WRT – 151
2. BP Ford Abu Dhabi – 130
3. Stobart VK M-Sport – 74
4. Citroën Junior Team – 42
5. Munchi’s Ford – 23

Najbliższa runda: Rajd Wielkiej Brytanii, 23-25 października 2009.

Źródło: Citroën Polska

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

0 0 głosy
Ocena artykułu
Tagi: 307CitroenPeugeotSport
Udostepnij4Tweet3Udostepnij1
Poprzedni

F1: Vettel klasą dla siebie, waleczny Alonso

Następny

Citroëny zaczarowały Nowy Świat!

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny

Citroëny zaczarowały Nowy Świat!

Peugeot Sport Polska Rally Team przed Rajdem Dolnośląskim

Nominacja Jose Vicente de los Mozos

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Krzysztof - Nowa Dacia Duster Commercial już w sprzedaży. Zmiana wizerunku i ceny
  • Maciej - Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Volf - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Anonimowo - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • tomy - UOKiK: Citroën C4 Spacetourer, C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Ekspert - Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Ekspert zimowy - Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Slawo - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • Robert - UOKiK: Citroën C4 Cpacetourer i DS 7 Crossback z filtrami cząstek stałych do serwisu
  • MIŚ - Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Dacia: 10 pytań najczęściej zadawanych przez klientów w salonie
  • UOKiK: Citroën C5 Aircross oraz DS 7 Crossback do serwisu
  • Silnik 2.0 blueHDi 150 KM – dopracowany, oszczędny diesel. Opinie, awaryjność, eksploatacja
  • Renault Laguna Grandtour z silnikiem 3.5 V6: „unikat na skalę europejską”
  • Pierwsze nowe Citroëny C5 Aircross trafiają do polskich klientów: „To miłość od pierwszego wejrzenia”
  • Citroën Ami „Cross”: polska firma przerobiła model na plażowy łazik
  • Kłopoty fabryki Stellantis w Melfi. Czy grozi jej likwidacja?
  • Renault Twingo 3,5l V8 – potwór na kołach
  • Renault Kiger pojechał w Himalaje. 2000 kilometrów w wysokich górach by przetestować wytrzymałość samochodu
  • Dacia Duster na ratunek w górach i w czasie klęsk żywiołowych


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.