Trudny wybór: Citroen Berlingo czy Peugeot Rifter?

16 75

W salonach pojawiły się dwa nowe kombivany Grupy PSA: Citroen Berlingo oraz Peugeot Rifter. Pojazdy są do siebie bardzo podobne, dlatego wybór może być bardzo trudny.

Oba kombivany Grupy PSA przeszły w tym roku spore zmiany. Peugeot postawił nawet na nową nazwę pojazdu, zamieniając pasażerską wersję Partnera na model Rifter. Samochody zostały upodobnione do modeli obecnych w gamie francuskich marek. Oba nawiązują swoim wyglądem zewnętrznym do popularnych na rynku SUV-ów. Są nieco wyżej zawieszone i mają osłony na zderzakach, a w przypadku Riftera także na nadkolach. Z kolei Berlingo posiada ochronne zderzaki Airbump, które dodają modelowi charakteru. Citroen przypomina z zewnątrz model C3 Aircross i C5 Aircross, natomiast w wyglądzie Riftera możemy doszukać się podobieństwa do 3008 oraz 5008 zwłaszcza przedniej części pojazdu. Który ładniejszy? To już musicie sami wybrać: młodzieńczy, odważny charakter Citroena i różnorodne wersje kolorystyczne, czy stonowaną elegancję Peugeota.

Pojazdy są oferowane w dwóch wersjach długości nadwozia, które mierzą odpowiednio 4,4 m oraz 4,75 m i są dostępne w wersjach 5- i 7-miejscowych z przesuwanymi dwoma ostatnimi rzędami siedzeń. W samochodach uzyskamy płaską podłogę po złożeniu oparć wszystkich foteli dzięki systemowi Magic Flat. Bagażniki pojazdów pomieszczą 775 litrów bagażu.

We wnętrzu Peugeota zainstalowano niewielką kierownicę spłaszczoną na górze i na dole. Znajdziemy w nim również i-Cockpit wraz z nowym 8-calowym wyświetlaczem systemu multimedialnego. W niektórych wersjach będzie dostępny elektryczny ręczny hamulec, dzięki któremu zwolni się przestrzeń na schowek na konsoli środkowej. Wśród dostępnych opcji znajdziemy m.in. Head-up display, Grip Control oraz mnóstwo systemów poprawiających bezpieczeństwo podczas jazdy. Berlingo ma żywsze, bardziej kolorowe wnętrze zastosowano nowe rodzaje tapicerki i upodobniono wnętrze do C4 Cactusa. Pojazd zaprojektowano zgodnie z programem Advanced Comfort oferując wygodne fotele, zawieszenie amortyzujące nierówności nawierzchni oraz izolację akustyczną, które mają zapewnić komfort podczas jazdy. W samochodzie również dostępny jest wyświetlacz o przekątnej 8-cali. Peugeot jest oferowany w trzech wersjach: Active, Allure i bogato wyposażonej GT-Line. W ofercie Citroena znajdziemy Berlingo Live, Feel i Shine.

Wybór: Berlingo czy Rifter będzie zależał przede wszystkim od gustu klienta i portfela. Pojazdy posiadają nawet taką samą gamę napędów składającą się z silnika PureTech o pojemności 1.2 litra, który jest dostępny w wersji o mocy 110 oraz 130 KM oraz jednostki 1.5 BlueHDi generującej 75 KM, 100 KM lub 130 KM.

Cena Berlingo rozpoczyna się w polskich salonach od 61.900 zł. Za tę kwotę otrzymamy model w krótszej wersji z bazowym silnikiem benzynowym 1.2 o mocy 110 KM w wariancie Live. Samochód posiada elektryczne sterowane szyby przednie oraz lusterka, czujnik zmierzchu, klimatyzację manualną, drzwi przesuwne z obu stron, system automatycznego hamowania Active Safety Brake oraz Pakiet Safety (aktywny system monitorowania pasa ruchu, system rozpoznawania ograniczeń prędkości, system automatycznego hamowania Active Safety Brake.

Za bazową wersję Peugeot Rifter zapłacimy nieco więcej. Model został wyceniony na 74.800 zł. Znajdziemy w nim m.in. manualną klimatyzację, czujnik zmierzchu, relingi dachowe, pakiet Safety (system aktywnego monitorowania pasa ruchu z korektą toru jazdy, system monitorowania ograniczeń prędkości z rekomendacją zalecanej prędkości i system automatycznego hamowania Active SafetyBrake. Ponadto w wyposażeniu obecne są drzwi przesuwne z obu stron, lusterka podgrzewane i sterowane elektrycznie oraz szyby boczne sterowane elektrycznie.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
4 Wątki komentarzy
12 Odpowiedzi na wątki
1 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
10 Autorzy komentarzy
Piotr001RrrRrrRrrPiotrM Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Rrr
Gość
Rrr

Czekam na ruch fiata o ile ma w planach nowe doblo.

maciej
Gość
maciej

Bo warto ,Jak uwielbiam PSA to 9 dych za trochę wyposażonego Riftera to już odjazd

Rrr
Gość
Rrr

Ale aktualne doblo tez nie jest tanie za 1.4 120km bez bajerów chcą 84, mam doblo z 2011 tylko że benzyne 95KM i chętnie bym zmienił na 120 niestety jak wchodził do produkcji to t-jet nie był oferowany.

Marcin
Gość
Marcin

Albo… Opel. Dlaczego? Bo niemiecki ;-). I ma podgrzewaną kierownicę. A tak na serio to najekonomiczniejszym wyborem jest Citroen.

Kriso
Gość
Kriso

Niekoniecznie. Próbowałem konfigurować Berlingo i Combo, Opel wyszedł taniej. Ceny podobne, ale Opel daje prawie 2x większy rabat.

Rrr
Gość
Rrr

Gdzieś były wpisy, że opel nie ma ocynkowanego podwozia, czy ktoś ma wiedzę czy w citroenie lub peugeocie też tak jest?

Rrr
Gość
Rrr

I oprocentowanie kredytu opel też daje chyba większe :) PSA ma niższe rrso

Piotr001
Gość
Piotr001

Przestańcie pitolić o konfigurowaniu i cenach na papierze i idźcie w końcu do salonu.

Kriso
Gość
Kriso

Chciałem zmienić w najbliższej przyszłości Berlingo z 2011 na nowy model. Okazało się, że podrożał prawie dwukrotnie, a przy okazji wersji, którą chciałem i jest wymieniona w tekście nie ma i prawdopodobnie w Polsce nie będzie. Spróbujcie zapytać się o mocniejszego benzyniaka, z automatem, to okazuje się, że może za rok. A w wersji ciężarowej to zupełna abstrakcja. W cenniku nie ma żadnej wersji benzynowej. Robię 15 tys km rocznie po Warszawie, praktycznie nie wyjeżdżam poza miasto, nie potrzebuję diesla z AdBlue. PSA nie przewiduje na razie benzyny w dostawczaku. Jest Partner elektryczny w starszej wersji, ale kosztuje ponad 120tys.,… Czytaj więcej »

Marcin
Gość
Marcin

To idź do konkurencji z VW jak PSA nie chce sprzedawać aut.

PiotrM
Gość
PiotrM

Zła rada Wuju! Dla dobrych aut PSA nie ma konkurencji, jest tylko dumping cenowy… Taka uwaga od handlowca / marketingowca:-)

Marcin
Gość
Marcin

Berlingo+benzyna+automat. PSA – brak. Vw jest. Problem solved.

Kriso
Gość
Kriso

Problemy to się dopiero zaczynają po zakupie 1,4 TSI z DSG.

Stefan
Gość
Stefan

Na tatgach pokazywano riftera z napędem 4×4. Z benzyna i automatem to byłby killer zabawkowego 5008. Niestety nie dla psa kielbasa.

Marcin
Gość
Marcin

I Picasso. Obu wersji. Do tego PSA nie ma silnika 1,6 w benzynie bo ten co mają prawdopodobnie jest nadal zbyt awaryjny i ma słąbe parametry. Jak już w końcu zrobią 1,6 ale bez wad 1,6 to miną ze 2 lata.

Kriso
Gość
Kriso

Zależnie od zastosowań. Jeździłem 7 lat Berlingo XTR Hdi 110, z pełnym wyposażeniem i Picasso, starym i nowym. Pod względem możliwości przewozowych wygrywa Berlingo, ale komfortem w trasie wygrywa zdecydowanie Picasso.