Trudny wybór: nowy Opel Corsa czy nowy Peugeot 208?

Jeden koncern, ta sama platforma i dwa różne modele.

9 1 605

Segment B zaczyna prezentować się bardzo interesująco, a to ze względu na dwie nowe propozycje koncernu PSA. Peugeot 208 i Opel Corsa powstały na tej samej platformie i oba pojazdy zmieniły się nie do poznania. Który ładniejszy?

Grupa PSA zaprezentowała w tym roku dwie premiery z segmentu B. Nowy Peugeot 208 zadebiutował w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie, natomiast na targach we Frankfurcie, które odbędą się jesienią tego roku, swoją premierę będzie miał nowy Opel Corsa. Jedno trzeba przyznać, oba modele przeszły dużą przemianę stylistyczną w porównaniu do swoich poprzedników. Pojazdy są nowoczesne i charakteryzują się wręcz sportowym charakterem.Peugeot 208 i Opel Corsa

Potulny Peugeot 208 I generacji zmienił się w prawdziwego drapieżnego lwa. Model zaczerpnął wiele elementów stylistycznych od swojego dużego brata 508. Uwagę przyciągają zwłaszcza przednie światła przypominające zwierzęce kły. W przedniej części pojazdu odznacza się charakterystyczny uśmiech powiększonego grilla, a na maskę trafiła liczba 208. Jest to nawiązanie do historii marki, kiedy to Peugeot oznaczał swoje modele właśnie w taki sposób. Design nowego lwa jest ciekawy właściwie z każdej strony.Peugeot 208 i Opel Corsa

Sylwetka jest zwarta, ma rzeźbione boki i została zwieńczona zgrabnym spoilerem. Zmienił się także wygląd tylnych świateł, które zostały połączone czarną listwą biegnącą przez całą szerokość bagażnika. Peugeot stopniowo odnawia design swoich pojazdów i robi to bardzo umiejętnie. Czekamy jeszcze na nowego 308, który być może pojawi się już w przyszłym roku. Zarówno marka Peugeot jak i Opel postawiły na wyraziste, żywe barwy nadwozia. Peugeot oferuje model na razie w sześciu wariantach kolorystycznych: niebieskim, żółtym, czerwonym, czarnym, szarym i białym. Opel Corsa ujawnił nam się w rzucającej się w oczy barwie pomarańczowej.

Nudny i mało ciekawy z wyglądu Opel Corsa pod skrzydłami koncernu PSA przeszedł bardzo pozytywną przemianę. Na zdjęciach możemy zobaczyć elektryczną wersję pojazdu, która podobnie jak w przypadku marki spod znaku lwa, będzie dostępna razem z wersją benzynową i wysokoprężną już od momentu premiery modelu. Corsa zmieniła się na plus, ale gdy porównamy ją do 208, musimy przyznać, że niemiecki styl w samochodzie pozostał. Samochód jest bardziej nowoczesny, młodzieżowy, nawet odrobinę sportowy, ale skusi klientów, którzy nie potrzebują nadmiaru szaleństwa. W modelu zwraca uwagę większa powierzchnia grilla oraz reflektory, które nadają pojazdowi groźnego charakteru i wizualnie łączą się z listwą zmierzającą w kierunku logo producenta.

Wnętrze Corsy stało się bardziej przejrzyste. Ekran w przeciwieństwie do 208 jest całkowicie zintegrowany z deską rozdzielczą i w porównaniu do poprzednika powędrował wyżej, aby znajdował się bliżej wzroku kierowcy. Zmieniono wygląd deski rozdzielczej, nawiewów, a klimatyzacja będzie obsługiwana manualnie.

W Peugeocie mamy małą kierownicę spłaszczoną na górze i u dołu. W modelu spod znaku lwa znajdziemy zarezerwowany wyłącznie dla modeli Peugeota intuicyjny klawiszowy system obsługi multimediów.

Opel Corsa i Peugeot 208 będą dzieliły ze sobą jednostki napędowe. W ofertach obu producentów debiutują elektryczne wersje napędzane za pomocą jednostki generującej 100 kW (136 KM) mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazdy zostały wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh. Autonomia zgodnie z cyklem WLTP wynosi maksymalnie 340 km.

Galeria

Jeśli na powyższej liście nie ma Twojego wydarzenia zajrzyj tutaj

polecamy

Może ci się spodobać również
avatar
3 Wątki komentarzy
6 Odpowiedzi na wątki
0 Obserwujący
 
Komentarz z największą ilością reakcji
Najciekawszy wątek komentarza
7 Autorzy komentarzy
druidTommo66WolfsonYankesRafal Autorzy ostatnich komentarzy
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Wybór łatwy bo żaden z nich. Na obecną chwilę tak naprawdę nic o nich nie wiadomo – brak cen, brak wersji wyposażenia, brak wersji silnikowych, brak dostępności w salonie, brak jakichkolwiek testów. Porównywanie obu aut to porównanie obrazków. Trzeba poczekać jakiś rok by móc dokonywać tego wyboru.

Roman
Gość
Roman

Bądźmy dobrej myśli ! Niezadługo pojawi się pierwsza elektryczna Skoda CitiGO! Wtedy najpewniej będzie można dokonać obiektywnego porównania wymienionych samochodów z wiadomym z góry wskazaniem tego najlepszego, w którejś z motogazetek.

Marcin_sk
Gość
Marcin_sk

Romuś nie napinaj się. Idź do salonu, porównaj wersje z ich cenami, a potem jakaś jazda próbna. Żadnego z tych trzech aut nie ma w salonach. Za rok będą. Lektura motogazetek jest porównywalna do lektury gazetek z programami tv – co tydzień lądują w koszu bo tam ich miejsce. Rzeczywiste testy aut można znaleźć na portalach, youtube, forach użytkowników.

Roman
Gość
Roman

Czyli czekamy na fizyczne pojawienie się wym. pojazdów w tzw. saloonach, a więc najpewniej już w przyszłym roku AD MMXX

Yankes
Gość
Yankes

Roman z tego co wiem to Skoda Citi go jest z innym rozstawie osi i klasę nizej

Rafal
Gość
Rafal

Jeśli komus nie zależy konkretnie na „zwykłej” kierownicy w Corsie lub i-cocpicie w 208, to weźmie ten, który akurat będzie taniej. Chyba, że cena obydwu będzie z kosmosu, wtedy żaden. Z wyglądu to wiadomo, że Peugeot, Opel niczym się nie wyróżnia do tego stopnia, że mógłby się nazywać Polo.

Tommo66
Gość
Tommo66

@Rafal – masz problem rozwiązany. Bierzesz Polo

druid
Gość
druid

problem w tym ze te samochody pewno całkiem przyzwoicie wyposażone będa kosztować tyle co Polo bez radia. Nie bronie tego w żaden sposób ale za znaczek trzeba dopłacić. A jak kupujesz samochód na góra 5 lat to nie wiem czy warto

Wolfson
Gość
Wolfson

Bardzo podoba mi się że PSA nie „zepsuło” Corsy. Przyjemna dla oka stylistyka na zewnątrz, miejscami dość stonowana ale nie nudna w środku. Tak było i na szczęście pozostało. Dla wielu klientów konserwatywne kształty nadwozia to duża zaleta.
Mamy nieco kobiecego Citroena C3, designerskiego Peugeot 208 i stonowanego Opla Corsę.
Każdy znajdzie coś dla siebie.
Biorąc pod uwagę konstrukcję cennika w Oplu, nowa Corsa powinna być nieco tańsza w porównaniu z koncernowymi bliźniakami.
Cena to klucz do sukcesu, zwłaszcza na polskim rynku.