Segment B zaczyna prezentować się bardzo interesująco, a to ze względu na dwie nowe propozycje koncernu PSA. Peugeot 208 i Opel Corsa powstały na tej samej platformie i oba pojazdy zmieniły się nie do poznania. Który ładniejszy?
Grupa PSA zaprezentowała w tym roku dwie premiery z segmentu B. Nowy Peugeot 208 zadebiutował w marcu podczas salonu samochodowego w Genewie, natomiast na targach we Frankfurcie, które odbędą się jesienią tego roku, swoją premierę będzie miał nowy Opel Corsa. Jedno trzeba przyznać, oba modele przeszły dużą przemianę stylistyczną w porównaniu do swoich poprzedników. Pojazdy są nowoczesne i charakteryzują się wręcz sportowym charakterem.
Potulny Peugeot 208 I generacji zmienił się w prawdziwego drapieżnego lwa. Model zaczerpnął wiele elementów stylistycznych od swojego dużego brata 508. Uwagę przyciągają zwłaszcza przednie światła przypominające zwierzęce kły. W przedniej części pojazdu odznacza się charakterystyczny uśmiech powiększonego grilla, a na maskę trafiła liczba 208. Jest to nawiązanie do historii marki, kiedy to Peugeot oznaczał swoje modele właśnie w taki sposób. Design nowego lwa jest ciekawy właściwie z każdej strony.
Sylwetka jest zwarta, ma rzeźbione boki i została zwieńczona zgrabnym spoilerem. Zmienił się także wygląd tylnych świateł, które zostały połączone czarną listwą biegnącą przez całą szerokość bagażnika. Peugeot stopniowo odnawia design swoich pojazdów i robi to bardzo umiejętnie. Czekamy jeszcze na nowego 308, który być może pojawi się już w przyszłym roku. Zarówno marka Peugeot jak i Opel postawiły na wyraziste, żywe barwy nadwozia. Peugeot oferuje model na razie w sześciu wariantach kolorystycznych: niebieskim, żółtym, czerwonym, czarnym, szarym i białym. Opel Corsa ujawnił nam się w rzucającej się w oczy barwie pomarańczowej.
Nudny i mało ciekawy z wyglądu Opel Corsa pod skrzydłami koncernu PSA przeszedł bardzo pozytywną przemianę. Na zdjęciach możemy zobaczyć elektryczną wersję pojazdu, która podobnie jak w przypadku marki spod znaku lwa, będzie dostępna razem z wersją benzynową i wysokoprężną już od momentu premiery modelu. Corsa zmieniła się na plus, ale gdy porównamy ją do 208, musimy przyznać, że niemiecki styl w samochodzie pozostał. Samochód jest bardziej nowoczesny, młodzieżowy, nawet odrobinę sportowy, ale skusi klientów, którzy nie potrzebują nadmiaru szaleństwa. W modelu zwraca uwagę większa powierzchnia grilla oraz reflektory, które nadają pojazdowi groźnego charakteru i wizualnie łączą się z listwą zmierzającą w kierunku logo producenta.
Wnętrze Corsy stało się bardziej przejrzyste. Ekran w przeciwieństwie do 208 jest całkowicie zintegrowany z deską rozdzielczą i w porównaniu do poprzednika powędrował wyżej, aby znajdował się bliżej wzroku kierowcy. Zmieniono wygląd deski rozdzielczej, nawiewów, a klimatyzacja będzie obsługiwana manualnie.
W Peugeocie mamy małą kierownicę spłaszczoną na górze i u dołu. W modelu spod znaku lwa znajdziemy zarezerwowany wyłącznie dla modeli Peugeota intuicyjny klawiszowy system obsługi multimediów.
Opel Corsa i Peugeot 208 będą dzieliły ze sobą jednostki napędowe. W ofertach obu producentów debiutują elektryczne wersje napędzane za pomocą jednostki generującej 100 kW (136 KM) mocy oraz 260 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojazdy zostały wyposażone w akumulator litowo-jonowy o pojemności 50 kWh. Autonomia zgodnie z cyklem WLTP wynosi maksymalnie 340 km.
Najnowsze komentarze