Trzeba przyznać, że rok 2019 jest bogaty w premiery francuskich producentów. Obok nowego Peugeot 208 i Renault Clio doczekaliśmy się także drugiej generacji crossoverów segmentu B: Peugeot 2008 oraz Renault Captur. Jak zmieniły się te dwa modele?
Popularne na rynku europejskim crossovery podążyły za tendencją do zwiększania wymiarów pojazdów. Nowy Peugeot 2008 został wydłużony o 14 cm, co w efekcie daje nam 4,3 m. Rozstaw osi pojazdu wynosi 2,65 m. Nowy Renault Captur otrzymał dodatkowe 11 cm, ale jest krótszy od rywala, jego długość wynosi 4,23 m. Z kolei rozstaw osi modelu spod znaku rombu powiększono do 2,64 m (+2 cm). Samochody różnią się znacznie, jeśli chodzi o przestrzeń pod tylną klapą. Bagażnik Renault pomieści 536 litrów bagażu, natomiast do Peugeota załadujemy tylko 434 litry naszych walizek.
W wyglądzie zewnętrznym Renault Captur podobnie zresztą, jak w przypadku Clio nie możemy mówić o rewolucji. Samochód zyskał nowe reflektory przednie w kształcie litery C, przeprojektowane zostały światła przeciwmgielne. Model otrzymał dodatkowe przetłoczenia na masce, chromowane elementy, a projektanci Renault zastosowali nowe zakrzywione lampy tylne. Samochód prezentuje się atrakcyjnie, ale w porównaniu do konkurenta, jest bardziej potulny i stonowany. Wygląd Peugeot 2008 przeszedł bardziej radykalne zmiany, a design jest wręcz sportowy i agresywny. Samochód wiele zaczerpnął od swojego mniejszego brata 208. W wyglądzie zewnętrznym możemy zaobserwować światła w kształcie kłów, duży grill, przeprojektowano tylne reflektory, które połączono poziomą listwą i dodano nazwę 2008 na masce.
Francuskie modele oferują dwa piękne kokpity z dużymi ekranami i nowymi materiałami wykończenia wnętrza, klimatycznym podświetleniem oraz bogactwem technologii. Renault Captur prezentuje się bardziej młodzieżowo, dzięki elementom, które można zamówić w żywych wersjach kolorystycznych. Samochód został wyposażony w nowy drążek przekładni automatycznej oraz dostępną także u konkurenta, ładowarkę indukcyjną. Pionowy wyświetlacz ma przekątną 9,3 cala. Na pokładzie nowego Peugeot 2008 znajduje się 10-calowy ekran w orientacji poziomej, który jest obsługiwany za pomocą zestawu inteligentnych klawiszy. Tradycyjnie, Peugeot jest wyposażony także w niewielką spłaszczoną na górze i u dołu kierownicę. Pojazdy są dostępne w wersji z szyberdachem i w wielu konfiguracjach wyglądu zewnętrznego oraz różniącym się kolorystycznie dachem. W obu przypadkach pojazdy będą oferowane z licznymi systemami bezpieczeństwa takimi jak adaptacyjny tempomat, system rozpoznawania znaków drogowych, hamowanie awaryjne, czy system umożliwiający częściowo automatyczną jazdę.
Silniki
W ofercie napędów obu modeli znajdziemy porównywalne pod względem mocy jednostki benzynowe. Peugeot 2008 oferuje silnik PureTech o pojemności 1.2 litra w wersjach o mocy 100, 130 oraz 155 KM. Konkurent jest napędzany jednostką 1.0 TCe generującą 100 KM oraz silnikiem 1.3 TCe w wersji 130- i 155-konnej. Renault Captur będzie dostępny także z dieslem Blue dCi o mocy 95 i 115 KM. Wysokoprężne wersje dla Peugeota to motor BlueHDi generujący 100 lub 130 KM.
Elektryfikacja
Więcej zmian znajdziemy w zelektryfikowanych wersjach obu modeli. Renault Captur w przyszłym roku dołączy do gamy w wersji hybrydowej E-Tech Plug-in. Napęd pojazdu składa się z silnika benzynowego o pojemności 1.6 litra oraz dwóch jednostek elektrycznych. Moc pojazdu wynosi 128 KM. Peugeot będzie oferowany jako całkowicie elektryczny model e-2008 o mocy 136 KM. Samochód potrafi przejechać na jednym ładowaniu dystans 310 km.
Najnowsze komentarze