Nowy elektryczny Peugeot 208 i 2008 oraz hybrydowe Peugeoty 508 i 3008 są testowane przez media w Hiszpanii. To ważny moment dla marki, która zaczyna mocno promować elektromobilność.
Zobacz: testy samochodów Peugeot
Od 2020 roku w życie wchodzą nowe normy emisji CO2. Peugeot, podobnie jak inne firmy, musi więc w swojej gamie posiadać i sprzedawać samochody, które pozwolą obniżyć poziom emisji. W przeciwnym wypadku zapłaci bardzo surowe kary. Dlatego właśnie w tym roku wchodzą do sprzedaży elektryczne i hybrydowe pojazdy. W gamie Peugeot są to między w pełni elektryczny Peugeot 208 oraz większe, hybrydowe pojazdy.
W elektrycznym Peugeot 208 znajduje się silnik, który zapewnia napęd na przednie koła. Pojemność akumulatorów zapewnia zasięg około 300 kilometrów. I chociaż może wydawać się to niedużo, w realnych warunkach miejskich wystarcza. Zasięg zmniejsza się o kilkadziesiąt kilometrów zimą, z uwagi na niższą wydajność samych akumulatorów jak i konieczność używania ogrzewania. Dzięki dopłatom w większości krajów taki samochód można kupić takiej od jego nominalnej ceny. Sama jazda elektrycznym samochodem nie różni się niczym od klasycznej – różnica polega na sposobie „tankowania”. Zamiast stacji benzynowej potrzebna jest ładowarka. Te najszybsze naładują samochód w kilkanaście minut. Gniazdko w domu w kilkanaście godzin.
Zobacz: aktualności na temat Peugeot
W hybrydowym Peugeot silnik elektryczny wspomaga napęd spalinowy. Ma to wiele plusów, można bowiem budować tanio auta z napędem na 4 koła, chociaż są też wersje z napędem hybrydowym wyłącznie na przód. Hybrydy można ładować w gniazdku lub w ładowarce i według producenta do 50 kilometrów przejechać w trybie czysto elektrycznym. Realnie jest to 30-40, ale to już wystarcza na tanie podróże w mieście.
Dzięki silnikowi elektrycznemu w hybrydzie uzyskuje się też dodatkową moc (w przypadku 3008 to 300 KM). Samochód jest dzięki temu bardziej dynamiczny. Jeśli jeździmy w trybie czysto elektrycznym, po wyczerpaniu prądu silnik spalinowy zacznie akumulatory doładowywać. Odzyskiwana jest też energia z hamowania.
Najnowsze komentarze