Fabryka minivanów Chrysler Pacifica w Windsor (Ontario) oraz Toluca Assembly Plant (Meksyk), gdzie produkowany jest niedawno odświeżony crossover Jeep Compass przeznaczony na rynek północnoamerykański, są zmuszone do zatrzymania produkcji w tym tygodniu.
Z kolei zakład Stellantis w Melfi na południu Włoch będzie miał przestój w przyszłym tygodniu, od poniedziałku 6 do 11 czerwca. Pracownicy montują tam crossovery Jeep Renegade i Fiat 500X. Produkują tam również model Compass na rynek europejski.
Producenci samochodów nie wyprodukowali w tym roku prawie 2 milionów oczekiwanych pojazdów z powodu niedoboru półprzewodników wynika z prognoz firmy AutoForecast Solutions.
Dyrektor generalny koncernu Stellantis, Carlos Tavares, powiedział, że spodziewa się, iż niedobór półprzewodników potrwa do końca 2022 roku, ponieważ branża oczekuje na uruchomienie dodatkowej produkcji, co jest procesem trwającym lata.
„Stellantis kontynuuje ścisłą współpracę z naszymi dostawcami, aby złagodzić skutki produkcji spowodowane różnymi problemami w łańcuchu dostaw, z którymi boryka się nasza branża” – napisała w oświadczeniu rzecznik Stellantis, Ann Marie Fortunate.
Stellantis pracuje nad zmianą modelu sprzedaży samochodów. Jednym z rozważanych pomysłów jest produkowanie aut w specyfikacji, na którą pozwala aktualna dostępność części, ze zmniejszoną możliwością personalizacji przez klientów. Producent liczy na to, że takie samochody bez problemu sprzeda. To konsekwencja zmiany kształtu z rynku klienta na rynek producenta, gdzie to fabryka decyduje o tym co dostarcza a nie potrzeby poszczególnych klientów.
Do tematu niebawem wrócimy.
Najnowsze komentarze