• Najnowsze

Tu jest co czytać! Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2020

2020-05-25

Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?

2021-01-21

Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!

2021-01-20
Szef Peugeota i Citroena o koronawirusie i fuzji z Fiatem. „Zdrowie jest priorytetem”

Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów

2021-01-20

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

2021-01-20

Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo

2021-01-20

Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!

2021-01-20

Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu

2021-01-20

Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia

2021-01-20
Renault 21 Turbo

Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż

2021-01-19
Dacia Bigster

Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”

2021-01-19
czwartek, 21 stycznia, 2021
  • Reklama
  • Redakcja
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
  • Wiadomości
    • TOP 100 Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
  • Testy
    • TOP 100 – testy samochodów
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Katalog samochodów
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Przeglądy Prasy
  • Artykuły
  • Wydarzenia
  • Dane techniczne
Brak wyników
temu
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Przeglad Prasy

Tu jest co czytać! Stronniczy przegląd prasy: CAR nr 01/2020

Krzysztof Gregorczyk Krzysztof Gregorczyk
2020-05-25
w Przeglad Prasy
Czas czytania6min czytania
21 0
4
22
UDOSTĘPNIEŃ
61
ODSŁON
UdostępnijTwitter

Zobacz również

Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021

Stronniczy przegląd prasy: AUTO ŚWIAT nr 03/2021

Samochody niemieckie kontra francuskie, włoskie i japońskie. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTO nr 01/2021

To pierwszy datowany na rok 2020 numer magazynu CAR, choć napisane jest na okładce, że to wydanie na kwiecień i maj. To pismo, które ukazuje się jako wydanie specjalne AUTO MOTO i chyba zaczyna wychodzić dość nieregularnie. Na okładce aktualnego numeru pojawiła się maleńka fotografia Renault Megane R.S. Czy to wystarczy, by wydać niemal 12 złotych, gdy jest się miłośnikiem francuskiej motoryzacji?

 

CAR nr 01 (11) z IV-V.2020
Wydawca: Bauer Sp. z o.o. Sp. k.
Stron: 124 (z okładką)
Cena: 11,99 zł
Koszt 1 strony: niemal 9,7 grosza
Warto kupić? Tak*
O jakich interesujących nas markach piszą: Citroën, Peugeot, Renault, Alpine, Opel
Jakie modele opisano/pokazano/wspomniano: C6, CX, DS, GS, SM, XM, 208, Megane, A110, A310, Corsa

 

Na pierwsze wzmianki o francuskich samochodach natknąłem się w materiale prezentującym Hondę e (strony 24-27 CAR). Wspomniano tam Peugeota 208 i Opla Corsę w wersjach elektrycznych.

SAMOCHÓD DLA KIEROWCY

Ciekawszy z punktu widzenia miłośnika francuskiej motoryzacji jest jednak artykuł zamieszczony na stronach 28-49 aktualnego CAR. Tak – to przeszło dwadzieścia stron poświęconych szukaniu najlepszego auta dla kierowcy. Czyli takiego samochodu, który daje ogromną radość z jazdy. towarzystwo nie byle jakie: Porsche 718 Cayman GT4, Porsche 911 Carrera S, Renault Megane R.S. Trophy-R, Toyota GR Supra, Lamborghini Huracan EVO oraz McLaren 600LT Spider. Tylko francuski hot hatch nie przekracza bariery 250.000 zł. Reszta jest wyraźnie droższa – od niemal 316.000 zł za Toyotę po blisko 1,2 miliona złotych za McLarena. Tak więc porównanie nieco z czapy, bo jeśli kogoś stać na samochód za grubo ponad bańkę, to nie będzie raczej szukał auta prawie pięciokrotnie tańszego. Już prędzej wybierze zwykłe R.S. – bo jest bardziej funkcjonalne, niż wersja Trophy-R.

Co ona tu robi?

Ale niech będzie. Meganka jest najwolniejsza w sprincie do setki (choć i tak zajmuje jej to tylko 5,4 sekundy), ale za to prędkość maksymalna Toyoty jest nieco niższa. To jednak realnie i tak nie ma znaczenia. Megane R.S. Trophy-R ma silnik o najniższej pojemności skokowej (1.798 cm³) i najniższej mocy maksymalnej (300 KM). Jako jedno z dwóch tylko aut w porównaniu ma skrzynię manualną. Wielką zaletą tego ekstremalnego Renault jest jednak niska masa – jedynie 1.306 kg. Wg CAR, to najmniej w tym porównaniu.

Najbardziej naturalnym rywalem w stawce dla Megane jest oczywiście Toyota. Kosztuje od 75.900 zł więcej i ma nieco mocniejszy silnik (340 KM vs. 300 KM), oba auta są więc dostępne dla tej samej grupy potencjalnych klientów. Oba się dwumiejscowe, bo Megankę „wykastrowano” z kanapy. Toyota bazuje niemal kompletnie na BMW i jest szybsza od Renault, ale tylko na prostej. W zakrętach przednionapędowe Megane wygrywa z tylnonapędową Suprą!

A jednak ma prawo tu być!

Megane R.S. Trophy-R okazuje się mieć znakomitą reakcję na gaz, jest zwinne, a przy ty twarde i bezkompromisowe. To samochód, którym można się wyżyć na torze. Auto nie ma tylnej skrętnej osi – dzięki temu jest lżejsze i bardziej przewidywalne na torze. Nic więc dziwne, że w ocenie CAR Renault pokonało Toyotę. Francuski samochód daje dużo więcej radości z jazdy!

Megane okazuje się wprawdzie najwolniejsze w sprincie do setki, ale za to dostarcza tego, po co napisano ten test. Ogromna przyjemność z jazdy wynikająca ze świetnego układu kierowniczego i bezkompromisowego zawieszenia. Osiągi nie muszą być najwyższe, by dawać radość z jazdy! Dlatego Megane R.S. Trophy-R jednak ma prawo być w tym zestawieniu!

ALPINE A110

W materiale zamieszczonym na stronach 62-69 CAR widać na niektórych zdjęciach Alpine A110. Wspomniano je też słowami „do debiutu nowego Alpine A110 najlepszą równowagę między komfortem a prowadzeniem zapewniał Lotus Evora”.

CITROËN CX BREAK

To jeden z sześciu samochodów zaprezentowanych na stronach 96-109. Chodzi o modele głównie segmentu E z praktycznymi nadwoziami kombi. Dziś spotkanie CX-a graniczy z cudem. Wiele z nich zwyczajnie zgniło – wówczas zabezpieczenia antykorozyjne były jeszcze słabiutkie. Ale jeśli chcecie zobaczyć CX-a Break w bardzo dobrym stanie i poczytać o nim, to zajrzyjcie na strony 102-103. Dziś na zadbany egzemplarz trzeba – tak twierdzi CAR – wydać ok. 100.000 zł. Można się wówczas cieszyć dobrymi osiągami i nieziemskim wprost komfortem.

Citroën CX, to samochód pełen stylistycznych smaczków. Niektóre rozwiązania wydają się kompletnie niewygodne, ale Citroën poświęcał zawsze masę uwagi komfortowi. Fotele są świetne, zawieszenie izoluje od ziemi, a rozwiązania są nader funkcjonalne, acz do niektórych trzeba przywyknąć. Trzeba je zrozumieć. CAR twierdzi, że ten samochód po prostu zachwyca. A ja się pod tym podpisuję wszystkimi czterema rękami!

W materiale wspomniano też modele GS i SM oraz Alpine A310. Pojawiło się też odniesienie do Peugeota, jako marki, która kiedyś przejęła Citroëna ratując go przed bankructwem.

CITROËN C6

Następca – także stylistycznym – CX-a był Citroën C6. Nie było wprawdzie wersji kombi, ale za to elegancka limuzyna prezentowała się znakomicie. W tym materiale odwołano się do legendarnych poprzedników – DS, CX, SM i XM. CAR na stronach 110-116 przypomina ten wspaniały, flagowy do niedawna model. Sprzedało się niewiele egzemplarzy, więc warto już szukać dobrze utrzymanych aut – będą zapewne tylko zyskiwać na wartości.

W materiale znalazły się odniesienia do innych modeli – Saxo, Xsary, C3, oraz C4 Picasso. CAR ubolewa, że tak niewiele osób na świecie poznało się na charakterze C6-tki, bo to wspaniałe auto! Zdecydowanie polecam Wam ten artykuł!

To już wszystko, co o francuskich samochodach znalazłem w pierwszym tegorocznym numerze CAR. Może nie ma tego dużo, za to jest utrzymane w takim tonie, ze warto zapoznać się z tym pismem. Zwłaszcza, że w tym piśmie znajdziecie też fajne materiały na temat innych ciekawych aut. Materiały inne, niż w pozostałej ukazującej się w Polsce prasie motoryzacyjnej.

 

 

Krzysztof Gregorczyk; grafika: CAR

 

* subiektywna ocena uwzględniająca ilość materiałów poświęconych francuskim samochodom oraz to, w jakim świetle je zaprezentowano

Galeria

Newsletter

0 0 głos
Ocena artykułu
Tagi: 208A110A310AlpineC6CARCitroenCorsaCXDSGSMeganeopelPeugeotRenaultSMXM
Udostepnij11Tweet5Udostepnij1
Poprzedni

Bogini wygrywa Motor Klassik Award 2020

Następny

Fiat pracuje nad następcą Punto. Powstanie na platformie Grupy PSA

Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik szybkiej jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Następny
Fiat pracuje nad następcą Punto

Fiat pracuje nad następcą Punto. Powstanie na platformie Grupy PSA

Renault Spider – nowoczesny klasyk na sprzedaż

Nowa opona całoroczna Bridgestone wchodzi na rynek

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
4 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze

Kalendarium

Maj 2021
Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Maj 29 - 30 2021

I Zlot Citroena BX

Sierpień 2022
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)
Sie 03 - 07 2022

17 Międzynarodowy Zlot Zabytkowych Citroenów Toruń 2022 (ICCCR 2022)

Toruń
Nie odnaleziono wydarzeń!

Reklama

Polecamy

  • serwis mechaniczny Renault Warszawa
  • serwis blacharsko-lakierniczy Renault Warszawa
  • Facebook Twitter

    Komentarze

    • Rafal Polak o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Jakman o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • DarekK o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Anonimowo o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Tommylee o Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Anonimowo o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Igor o Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Tomasz Nowicki o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Daniel o Stellantis wystartował, ale Tavaresa czeka bardzo trudne zadanie. Czy sobie poradzi?
    • Roman o Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu


    Aktualności ze świata motoryzacji

    • Stellantis: czołowi dyrektorzy w firmie. Kto rządzi poszczególnymi markami?
    • Nowa Dacia Sandero – nasza pierwsza jazda w Polsce. Jesteśmy pod wrażeniem!
    • Carlos Tavares przedstawił plan na Stellantis: większe odróżnianie się marek i redukcja kosztów
    • Peugeot 2008 I generacji jest warty uwagi. Stronniczy przegląd prasy: MOTOR nr 03/2021
    • Zmiany na szczytach Stellantis: Linda Jackson przejmuje Peugeot, Jean-Philippe Imparato szefem Alfa Romeo
    • Zimowa wyprzedaż 50% w butiku Citroën Racing!
    • Nowy Citroën ë-C4 Shine: zimowy test ultrakomfortowego kompaktu
    • Nowa Dacia Sandero 2021: pełen cennik pakietów wyposażenia
    • Renault 21 Turbo francuskiej żandarmerii na sprzedaż
    • Dacia Bigster Concept: „podczas prac nad pojazdem złamaliśmy kilka zasad”


    Redakcja

    Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
    e-mail: [email protected]
    00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

    redaktor naczelny
    Krzysztof Gregorczyk
    [email protected]

    Kontakt w sprawie reklamy
    [email protected]



    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Brak wyników
    temu
    • Reklama
    • Wiadomości
    • Testy
    • Historia
    • Wyprawy
    • Przegląd Prasy
    • Artykuły
    • Dane techniczne

    Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
    Copyright © 2004 - 2020 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
    Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

    Witam ponownie!

    Zaloguj się

    Zapomniane hasło?

    Utwór®z nowe konto

    Wypełnij, aby się zarejestrować

    Wszystkie pola wymagane Zaloguj się

    Odzyskaj hasło

    Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

    Zaloguj się
    wpDiscuz
    4
    0
    Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
    ()
    x
    | Reply
    Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.