Renault zaprezentował na ostatnim Salonie Samochodowym w Genewie Twizy Cargo – swój najmniejszy pojazd elektryczny, jaki można zakwalifikować do lekkich aut użytkowych. Pisałem o nim w relacji ze stoiska marki tuż po powrocie ze Szwajcarii, a dziś prezentuję Wam garść informacji na temat tego ciekawego autka.
Renault Twizy Cargo jest nowym spojrzeniem na elektryczny samochód dostawczy. Dodajmy, że to spojrzenie zabawne, filuterne wręcz, ale nie pozbawione inteligencji. W realiach aglomeracji przyjmie się na pewno, choć raczej po tamtej stronie żelaznej kurtyny, której wprawdzie już nie ma, przynajmniej pod względem militarnym, ale jej ekonomiczny duch wciąż wisi i szalenie ciężko będzie go podnieść…
Co oferuje Twizy Cargo? Przede wszystkim wodoszczelną 180-litrową przestrzeń bagażową, w której pomieścić można 75 kg towaru. Oczywiście nie wzięło się to znikąd – w „ciężarowym” Twizy nie ma fotela dla pasażera, to autko jednoosobowe. Kufer jest oczywiście zamykany (drzwi otwierają się na bok pod kątem do 90º), nie ma w nim szyby, nie widać więc z zewnątrz, co jest przewożone.
Twizy Cargo oferowane jest w dwóch wersjach: Cargo 45 i Cargo. Ceny startują od 6.850 euro (netto) za słabszą odmianę i od 7.450 euro (netto) za mocniejszą.
Skąd pomysł na wersję użytkową? Okazuje się, że Twizy, dość chętnie kupowane we Francji, nabywają głównie firmy – to 60% odbiorców. Dzięki niskim kosztom użytkowania, dużej przyjemności z jazdy i łatwością obsługi Twizy jest wprost idealnym rozwiązaniem dla wielu profesjonalistów.
Twizy Cargo wyposażono w mechanizm blokujący drzwi po włączeniu zapłonu. Nie brakuje oczywiście poduszki powietrznej, solidnego nadwozia i czteropunktowych pasów bezpieczeństwa. To idealne autko dla kurierów, służb bezpieczeństwa, różnych serwisantów, czy poczty.
Naturalnie od zakupu i eksploatacji Twizy Cargo można odliczać podatek VAT. Po stronie zalet jest też dwuletnia gwarancja (bez limitu kilometrów), która w przypadku zespołu napędowego jest wydłużona do lat trzech. Z uwagi na silnik elektryczny może wjeżdżać praktycznie w każdą strefę, a niewielkie gabaryty ułatwiają parkowanie w ciasnych miejscach.
Ceny Twizy Cargo we Francji zaprezentowałem wyżej, zaś koszty wynajmu baterii przedstawiają się następująco:
Wartość z VAT, w tym assistance we wszystkich rodzajach awarii |
7.500 km |
10.000 km |
12.500 km |
15.000 km |
36 miesięcy i więcej |
50 euro |
54 euro |
58 euro |
62 euro |
24 miesiące |
55 euro |
59 euro |
63 euro |
67 euro |
12 miesięcy |
60 euro |
64 euro |
68 euro |
72 euro |
Lista wyposażenia dodatkowego jest krótka i obejmuje tylko dwie pozycje:
– drzwi unoszone do góry – 590 euro;
– lakier metalizowany – 280 euro.
Twizy Cargo – gama i ceny we Francji
KG; zdjęcia: Renault
Najnowsze komentarze