Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
    • Opel – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
    • Partnerzy
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Opel

Twój samochód, to Opel? Poszukaj w nim rekinów!

Krzysztof Gregorczyk autor Krzysztof Gregorczyk
2022-08-15
w Opel, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
258 8
A A
1

Warto przeczytać!

Najtańszy samochód kontra crossover i SUV. Ile trzeba dopłacić do większych aut marek Citroën, Dacia , Peugeot i Renault?

Nowy Peugeot 508 tymczasowo straci układ hybrydowy o mocy 225 KM

Szef Renault krytykuje… obniżki cen samochodów elektrycznych. Zaskakujące słowa Luca de Meo

Obchody 145. rocznicy urodzin Andre Citroëna w Rydzynie. Tłum gości, tort i zapowiedź ważnego wydarzenia

Prawdziwi fani Opla zaczynają ich szukać, gdy tylko marka wprowadza na rynek nowy model. Nie interesują ich zaawansowane rozwiązania techniczne i technologiczne należące do podstawowego wyposażenia, ale raczej forma życia morskiego „ukrywającego się” w samochodzie, rekin. Czołowego drapieżnika morskiego użytkownicy Opla mogą odkrywać w swoich samochodach przez wiele lat, podobnie jak teraz w przypadku nowej Astry Sports Tourer.

Jednak podczas gdy w przedziale pasażerskim większości modeli Opla – na przykład w przypadku wielokrotnie nagradzanych Mokki-e i Corsy-e – kryje się jeden rekin, w nowej Astrze Sports Tourer jest ich kilka: jeden z przodu, jeden z tyłu auta, ale rekina można spotkać także w innych, nietypowych miejscach [mała wskazówka: rekiny też jakoś muszą się naładować ;-)].

Poszukiwanie rekinów w nowej Astrze Sports Tourer – na przykład w hybrydzie typu plug-in – może być świetną zabawą, która da prawie tyle samo radości, co jazda samochodem.

„Małe rekiny ukrywające się w nowym Oplu Astrze i Sports Tourer to doskonały przykład zamiłowania naszych projektantów do szczegółów” – powiedział główny projektant Karim Giordimaina. – „Nasi klienci również mogą poczuć tę pasję, z czasem wokół rekinów Opla rozwinął się szczególny kult”. A wszystko zaczęło się niemal dwie dekady temu, w roku 2004.

Jak miniaturowe rekiny dostają się do Opli? Pewnego niedzielnego popołudnia w 2004 roku projektant Dietmar Finger pracował nad szkicem nowej Corsy. Narysował dość prostą zewnętrzną pokrywę schowka – wszak element ten jest w zasadzie niewidoczny przy zamkniętych drzwiach po stronie pasażera. Jednak gdy schowek jest otwarty, pokrywa schowka musi być stabilna, co zapewniają żebrowania zintegrowane na powierzchni jej bocznych krawędzi. Finger kształtował te żebra, kiedy jego syn spojrzał na papier i zapytał: „Dlaczego zamiast tego nie narysujesz tu rekina?”. Dziecko najwyraźniej było zafascynowane morskimi drapieżnikami. Finger uznał pomysł za ciekawy i w ten sposób na żebrowaniu znalazł się charakterystyczny rysunek!

Niels Loeb, ówczesny główny projektant Corsy, natychmiast „kupił” ten pomysł. Rekin w schowku na rękawiczki wszedł do produkcji seryjnej, rozpoczynając „historię rekinów Opla”. Potem przyszła Zafira: Karim Giordimaina, wówczas pracujący jako projektant odpowiedzialny za wnętrze modelu, ukrył w przedziale pasażerskim trzy rekiny. Kontynuacja nastąpiła w trakcie projektowania modelu Opel Adam, potem w Astrze i w innych, takich jak Crossland i Grandland.

Do tej pory wszyscy czołowi projektanci wnętrz ukrywali w nowych Oplach rekina lub dwa, ale ich lokalizacja jest zawsze tajemnicą, nawet przed kadrą kierowniczą najwyższego szczebla. Aż do prezentacji, kiedy fani, zarówno z firmy, jak i spoza niej, regularnie rozpoczynają gorączkowe poszukiwania rekinów.

Tradycja ukrytych rekinów jest kontynuowana w nowych modelach, ale dokładne miejsce, w którym pojawią się w samochodzie, pozostaje tajemnicą. Kupujący i fani z pewnością znajdą radość w poszukiwaniach.

 

 

oprac. Krzysztof Gregorczyk; zdjęcia: Opel


Francuskie samochody

Zapisz się na nasz newsletter teraz!


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

3.5 4 głosy
Ocena artykułu
Tagi: AstraCiekawostkiCorsaCorsa-eCrosslandGrandlandMokka-eOpel
Udostepnij91Tweet57Udostepnij16
Krzysztof Gregorczyk

Krzysztof Gregorczyk

Pasjonat francuskiej motoryzacji. Autor największej ilości artykułów i wiadomości. Miłośnik jazdy po krętych drogach. Regularnie odwiedza targi motoryzacyjne, a jego testy samochodów należą do najdokładniejszych w Sieci. Nieustępliwy tropiciel nieścisłości i braku obiektywizmu w prasie motoryzacyjnej. :-)

Subskrybuj
Powiadom o
guest

guest

1 Komentarz
najstarszy
najnowszy oceniany
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
  • Reklama
  • Redakcja
  • Kontakt
  • Współpraca
  • Organizujesz zlot?

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie samochody
Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny. Piszemy o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Fiat | Jeep | Nissan | Opel | Peugeot | PSA | Renault | Stellantis. Copyright © 2004 - 2023 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o. Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione.
Kontakt w sprawie reklamy: [email protected]
Kontakt z redakcją: [email protected]

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
1
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.
Hydropneumatyka Citroëna bez tajemnic. Jedyne takie szkolenie dla mechaników i warsztatów: 24-26 marca 2023. Zgłoś się teraz
Learn more
This is default text for notification bar
Learn more