poniedziałek, 27 czerwca, 2022
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Reklama
  • Kontakt
  • Organizujesz zlot?
  • Współpraca
  • Redakcja
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
  • REKLAMA
  • Wiadomości
    • Alpine
    • Citroen
    • Dacia
    • DS
    • Nissan
    • Opel
    • Peugeot
    • PSA
    • Renault
    • Różne
  • Testy
    • Alpine – testy i opinie
    • Citroen – testy i opinie
    • DS – testy i opinie
    • Dacia – testy i opinie
    • Peugeot – testy i opinie
    • Renault – testy i opinie
  • Przeglądy Prasy
  • Historia
    • Artykuły o historii motoryzacji
    • Historia Citroena
    • Historia Peugeot
    • Historia Renault
  • Wydarzenia
  • Wyprawy
    • Australia
    • Europa
    • Krym
    • Nowa Zelandia
    • Turcja
  • Katalog
    • Alpine
      • Alpine A110
    • Citroen
      • Citroen C1
      • Citroen C2
      • Citroen C3
      • Citroen C3 Aircross
      • Citroen C3 Picasso
      • Citroen C4
      • Citroen C4 Picasso
      • Citroen C4 Cactus
      • Citroen C5
      • Citroen C5 Aircross
      • Citroen C6
      • Citroen C-Elysee
      • Citroen Berlingo
    • Dacia
      • Dacia Dokker
      • Dacia Duster
      • Dacia Lodgy
      • Dacia Logan
      • Dacia Sandero
    • DS Automobiles
      • DS3
      • DS3 Crossback
      • DS4
      • DS5
      • DS7 Crossback
    • Peugeot
      • Peugeot 108
      • Peugeot 208
      • Peugeot 2008
      • Peugeot 301
      • Peugeot 308
      • Peugeot 3008
      • Peugeot 508
      • Peugeot 5008
      • Peugeot Expert
      • Peugeot Partner
      • Peugeot Traveller
    • Renault
      • Renault Clio
      • Renault Captur
      • Renault Espace
      • Renault Fluence
      • Renault Kadjar
      • Renault Kangoo
      • Renault Koleos
      • Renault Megane
      • Renault Talisman
      • Renault Scenic
      • Renault Trafic
      • Renault Twingo
      • Renault Twizy
      • Renault Zoe
  • Kontakt
Francuskie.pl - Dziennik Motoryzacyjny
Brak wyników
temu
Główna Wiadomości Citroen

Tydzień z życia posiadaczki Citroëna BX. Myśli luźne: zamienić konie mechaniczne na prawdziwe?

Małgorzata Kozikowska autor Małgorzata Kozikowska
2022-03-11
w Citroen, Wiadomości
Czas czytania 3 minut
97 1
0
84
UDOSTĘPNIEŃ
280
ODSŁON
UdostępnijTwitterPoleć

Zobacz również

Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy

Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów

100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem

Citroën BX w rękach młodej dziewczyny? Czy to w ogóle możliwe, żeby taki samochód, pełen tajemniczych rurek i przewodów, ów wehikuł niezwykły i wywołujący u większości przechodniów duże zaciekawienie, poruszał się na codzień po polskich drogach w środku dużego miasta?

Zbliża się nieuchronnie koniec trudnego tygodnia pracy i chcę Wam przybliżyć swoje przygody, mniejsze i większe, emocje i zdarzenia, które nieuchronnie wiążą się z posiadaniem Citroëna BX.

Kolejny tydzień minął mi pod znakiem stania w korkach, bo połowa wiaduktów w owym dużym mieście, w którym przyszło mi funkcjonować, jest w trakcie remontu, ale jak tu narzekać jeśli w tym korku można stać BX-em.

Może ta przedwiosenna szarość za oknem i marsowe miny spieszących się gdzieś, jakby wiecznie niezadowolonych kierowców nie wprawiają koniecznie w dobry nastrój, ale ja patrząc na tak bardzo inne, niektórzy powiedzieliby że dziwaczne wnętrze mojego BX-a, uśmiecham się sama do siebie i robię głośniej radio. Ów przedmiot niewielki a tak ważny dla kierowniczki, muzyka to duża część mojego życia.

No właśnie, radio… Chyba czas na wizytę u mechanika, bo kiedy naciskam pedał sprzęgła słychać trzaski w głośnikach. Czyżby Citroën zamontował jakieś tajemnicze, nieobecnie na schemacie ideowym połączenie pomiędzy moją nogą, dźwignią a odbiornikiem? Czy jest jakiś przewód lub chociaż łącze radiowe, który wpływa na pojawianie się zakłóceń? A może mój żyjący swoim utajonym życiem BX chce mi coś przekazać? W jednym z opowiadań Lema pilot Pirx słuchaj wystukiwanych morsem w czeluściach statku kosmicznego przekazów z przeszłości. Czy w moim aucie żyje taki robot, który potrafi trzaskami opowiedzieć jak to bywało wtedy, gdy ów cud techniki, magiczny pojazd unoszący się nad ziemią niczym latający dywan, powstawał? Nie wiem.

Myśli moje błądzą gdzieś daleko. Citroën płynie a ja chyba się denerwuje, bo założyłam że skoro robi się coraz cieplej, nie będzie przymrozków. Myliłam się. Ledwo zdążyłam do pracy przez skrobanie szyb i siłowanie się z przymarzniętymi (z moje winy, a jakże! miała być wazelina lub smar a ja zapomniałam), uszczelkami w drzwiach. I przychodzi mi do głowy takie pytanie: czy nowszy samochód odtajałby szybciej? Czy miałby takie serce i tyle uczuć co mój Citroën? Może nie byłoby lodu na szybie, ale lód skrywałby się pod maską? BX ma serce, uczucia, emocje, jestem tego pewna.

Pod koniec tygodnia pomknęłam bardzo powoli z siostrą i koleżanką, którą chyba zaraziłam Citroënowym wirusem, do pobliskiej stajni na jazdę konną. Kierowcy samochodów, których mijałyśmy naszym BXowym galopem na wyboistej, pełnej dziur polnej drodze, mieli gęby rozdziawione szeroko, gdy ich lśniące blaszane konie mijał mój wierny, choć już wiekowy bordowy rumak. Biedni, nie wiedzieli co to hydropneumatyka ani komfort jazdy, trzęsąc się i chyba trochę wściekając, że oto mijam ich ja. Telepało ich strasznie a my, rozgadane, rozchichotane, rozkoszowałyśmy się jazdą jakże płynną. I tylko patrząc na rosnące ceny paliw mam tylko nadzieję, że moich koni mechanicznych nie będę musiała zamienić na te tradycyjne..

tekst: Gosia Dula

 

Gorące wiadomości wprost na Twój e-mail


trzy razy w tygodniu, wprost do Twojej skrzynki

Galeria

5 1 głos
Ocena artykułu
Tagi: BXCitroen
Udostepnij34Tweet21Udostepnij6
Poprzedni

Citroën C4 Cactus lokomotywą sprzedaży marki – wzrost o 161%

Następny

Używany Citroën C5 X 7 czy Peugeot 508 I? Porównanie oczami użytkownika

Małgorzata Kozikowska

Małgorzata Kozikowska

Dziennikarka motoryzacyjna, autorka artykułów, testów, poszukiwaczka ciekawostek. Po godzinach, w czasie niewielu wolnych chwil, które posiada, zajmuje się muzyką.

Następny

Używany Citroën C5 X 7 czy Peugeot 508 I? Porównanie oczami użytkownika

Dobre audio w samochodzie to podstawa. Wywiad z Jackiem Chmielewskim

Nowy Citroen C5 X 2022

Dlaczego Citroën wrócił do segmentu D? Vincent Cobée odpowiada

Subskrybuj
Powiadom o
guest
guest
0 komentarzy
Komentarze inline
Zobacz wszystkie komentarze
Facebook Twitter LinkedIn

Komentarze

  • Piotr - System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • Mekes - Renault Koleos 4×4 185 KM dCi – bardzo oszczędny SUV. Opinie po 1,5 tysiąca kilometrów, ile pali naprawdę?
  • Kolo - Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Kolo - Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Kolo - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Szymon - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Truskawa - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid
  • Tomasz O - Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • Tomek - Jesteśmy na premierze prasowej nowego Peugeot 308 SW Hybrid


Aktualności ze świata motoryzacji

  • Opel Crossland sukcesem. Z linii montażowych zjechało już 500.000 egzemplarzy
  • Nowy DS 7 w szczegółach – dużo zdjęć i filmów
  • 100 klasycznych Peugeot na 100-lecie dealera pod Paryżem
  • Polska była o krok od uruchomienia fabryki Renault. Projekt przerwała wojna
  • System start – stop: wyłączać czy nie wyłączać? Oto jest pytanie
  • DS 7 Crossback 180 KM EAT8 – luksusowy SUV po 30.000 kilometrach. Opinie, spalanie, najczęściej używane wyposażenie
  • Szefowie firm energetycznych wzywają do natychmiastowego zmniejszenia zużycia paliwa, gazu i energii!
  • Kobiety za kierownicą: pędzą przed siebie na śmierć lub pewne kalectwo
  • Peugeot Manifesto 2015 po raz pierwszy ujrzał światło dzienne. Tak narodził się 408
  • Dobre noty dla Peugeot 308 HDi i Renault Arkany TCe 160. Stronniczy przegląd prasy: AUTO MOTOR I SPORT nr 07/2022


Redakcja

Francuskie.pl – Dziennik Motoryzacyjny
e-mail: [email protected]
00-028 Warszawa, ul. Bracka 20/28i

redaktor naczelny
Krzysztof Gregorczyk
[email protected]

Kontakt w sprawie reklamy (Advertising Contact)
[email protected]

 

 



Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Brak wyników
temu
  • Reklama
  • Wiadomości
  • Testy
  • Historia
  • Wyprawy
  • Przegląd Prasy

Francuskie.pl.pl - Dziennik Motoryzacyjny o markach Alpine | Citroen | Dacia | DS Automobiles | Peugeot | Renault
Copyright © 2004 - 2022 Francuskie.pl. wydawca LiveLink sp.z o.o.
Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie części lub całości bez zgody wydawcy zabronione

Witam ponownie!

Zaloguj się

Zapomniane hasło?

Odzyskaj hasło

Wpisz nazwę użytkownika lub adres by uzyskać hasło

Zaloguj się
wpDiscuz
0
0
Skomentuj, podziel się swoją opiniąx
()
x
| Odpowiedz
Na tej stronie wykorzystujemy ciasteczka. Używając jej, zgadzasz się na to.